Työelämä raskaana

Onko kellään sellaisia tilanteita duunissa, että raskaudelle on fyysistä uhkaa? Esim. toistuvasti aggressiivisia asiakkaita tms? Voiko silloin saada siirtoa toisiin tehtäviin? Teen työtä lasten parissa ja tuli asia ekaa kertaa mieleen, kun ryhmään tuli varahoitoon päällekäyvä lapsi. Huomasin varovani vatsaani kyseisen lapsen lähellä. Kesällä saattaa olla vastaavanlaisia tilanteita enemmänkin edessä.

Satunnaisesti kyllä uhka on. Tai siis periaatteessa koska vaan! Yllättäviin tilanteisiin on tietenki hankala ennakoida, mut jos meillä on tiedossa mahdollisuus, et asiakas on agressiivinen, kollegat huolehtii hänen asiat. Eli hyvä käytäntö työyhteisössä meillä :)
 
Juu, eiköhän ne aina järjesty niin, että työkaverit ottaa enemmän haltuun tiettyjä tapauksia. Nyt oli vaan aika ennakoimaton tilanne, kun ei tuntenut lasta ennalta yhtään. Muutenkin on vähän himmattava töissä, ihan kaikki juoksuleikit ja muu urheilu ei sujukaan ihan vaivatta :nailbiting:
 
Mä oon kans päiväkodissa töissä ja meillä on pari lasta kenen kans täytyy olla tosi tarkkana. Voi tulla nyrkistä, potkua, tavarat lentää yms.. Ja kiinnipitoa niiden kans tehdään.. Oon yrittäny viimeiseen asti kaikki keinot ettei menis tilanteet niin pitkälle. Mut sit ku alkaa siltä näyttää et nyt menee vauvan ja mahan kans liian vaaralliseksi ni poistun vasn tilanteesta. Meil nä lapset yleensä kyl rauhoittuu muutenki sil ku jättää heidät hetkeks yksin (eivät ole sios vaaraksi itselleen).
 
Ambulanssissa ollut jo nyt vähän haastavaa, altistunut olen tahtomattani tupakansavulle ja häälle (häkä-kaasu ), humalaisia/aggressiivisesti käyttäytyviä potilaita ei voi jättää hoitamatta ja hälytysajotkin on mietityttänyt. Viime vuorossa liukastuin potilaan pihassa ja kaaduin tyylikkäästi kontalleen reppuineni, onneksi ei sattunut mutta tämäkin jäi vähän mietityttämään. Maha ei onneksi vielä työvaatteiden alta ole kaikille näkynyt, eikä ole ollut hoitotoimissa edessä.
Jään viikon lomalle toukokuun alussa ja ajattelin esimiehen kanssa puhua mahdollisuudesta korvaavaan työhön sen jälkeen. Viikkoja olisi lomalta palatessa kasassa 26+3. Jos korvaava työ ei onnistu se on varmaan jäätävä saikulle. Vaikka tykkään työstäni todella paljon on pakko alkaa ajatella mikä on järkevää raskauden kannalta. Ei ole mukavaa stressata koko pitkää työvuoroa sitä millaisiakohan keikkoja tulee ja miten niistä mahan kanssa selviää. Onneksi esimies on tässä suhteessa ymmärtäväinen ainakin silloin kun raskaudesta kerroin kehotti jäämään pois kun siltä alkaa tuntua :)
 
Oon ollu koko raskauden alun pahoinvointeja ja migreenejä lukuunottamatta tosi hyvä vointinen mutta välillä alkaa kyllä töissä käynti tuntua raskaalle. Nyt oli kaks tosi kiirettä päivää putkeen ja kun on seissy ja juoksennellu ympäriinsä 8 tuntia päivässä niin tuntuu että oon niin poikki että voisin itkee. Ei edes koske mihinkään mutta hirvee väsymys ja jalat ja alaselkä on väsyneen tuntuset. Ootan mielenkiinnolla minkälaista tää on parin kuukauden päästä :D
 
Aikaisemmin kerroin kuinka positiivisesti raskauteeni on suhtauduttu töissä. Se pitää paikkansa edelleen mutta olen huomannut itsessäni että alkaa olla hankala suhtautua ajatukseen pois jäämisestä. Töitäni siirretään muille ja huomaan olevani mustasukkainen ja nyrpeissäni. Hassua huomata kun en ollut ajatellut tällaista tulevaksi mut huomaan kuinka työorientoitunut olen.
 
Aikaisemmin kerroin kuinka positiivisesti raskauteeni on suhtauduttu töissä. Se pitää paikkansa edelleen mutta olen huomannut itsessäni että alkaa olla hankala suhtautua ajatukseen pois jäämisestä. Töitäni siirretään muille ja huomaan olevani mustasukkainen ja nyrpeissäni. Hassua huomata kun en ollut ajatellut tällaista tulevaksi mut huomaan kuinka työorientoitunut olen.
oon huomannu ihan saman tällä viikolla! jotenki tuntuu että haluis jo jäädä pois enneku työt tehää kokonaan puolesta
 
Täällä alkoikin jo saikku runsaiden supistelujen takia, neuvolassa terkkari epäili ettei ole enää asiaa työmaalle ennen äitiysloman varsinaista aloitusta. Vähän pettynyt olo kun ei pystynytkää olemaan niin pitkää kuin etukäteen oli suunnitellu ja mihin oli valmistautunut :sad001
 
Mä olin sairaslomalla 10pv kun verenpaineiden kanssa oli häikkää, saikulla sain verenpaineet kuntoon ja sain levättyä. Nyt olin ma ja ti töissä, ja teki tiukkaa. Tiistaina en kokonaista päivää jaksanut, kun supisteli, vasen lonkka kipuili ja paineen tunne alhaalla.. verenpaineita oon seurannut kotona ja eilen illalla oli vähän koholla ja tänään työterveydessä vielä enemmän :/ loppuviikko kotona ja ensi viikko pitäisi sinnitellä ennen kuin alkaa 4vk kesäloma. Yritän saada neuvola lääkärille ajan ensi viikoksi, jos saisi tarkastettua ettei supistukset yms ole saaneet mitään aikaiseksi :)
Vähän inhottaa kyllä kun joutuu jo alkaa saikulla olemaan tässä vaiheessa :sad001
 
Täällä yks joka ollu saikulla rv 15 paikkeilta :eek: tai siis olin pari viikkoa kokonaan saikulla ja nyt sen jälkeen osa-aikasairaslomalla. Vappuna pitäisi tullu tietoon kesälomien ajankohdat niin sit katson milloin jäisin kokonaan pois :/ ja tosiaan minulla alin välilelevy temppuilee, mikä aiheuttaa kipua häntäluuhun ja pahenee aina liikkeessä. Ja tarjoilijan työssä ei paljoa voi olla liikkumatta :’D :D
 
Takaisin
Top