tutustumisia

Hei moi.

Ajattelinpa itsekkin uskaltautua jo kirjoittelemaan, varmaan ainoana yksin odottavana.
Olen 21 vuotias Pohjois-savolainen. Vauvan isi ei halunnut isäksi ryhtyä, joten ajattelin kasvatella massua ihan itsekseen. :)
Ensimmäinen raskaus on tämä ja tuli ihan yllätyksenä.
Juhannusvauva tais tulla :)

Laskettu aika on 17.3 Eikä ole minkäänlaisia pahoja oloja ollut tai muita ensioireita :)
Ultrassakin on jo käyty ihailemassa miten tämä pikku "Napukka" heilutteli nyrkkiä.

 
Nannuna: Mun mielestä täällä oli ainakin joku toinenkin, joka kasvattelee itsekseen mahaa :) En muista juuri nyt nimimerkkiä, mutta jospa hän tunnistaa itsensä :)
 
Hei vaan, 

ollaan about kolmekymppinen pariskunta Lempäälästä Tampereen kupeesta (minä 29v, mies 30v) ja ensimmäistä lasta odotellaan. Laskettuaika on 20.3.2013. Meiltä löytyy myös koiruus. 

Olisi kiva tutustua Lempäälässä asuviin tuleviin äiteihin, eli laittakaa viestiä jos tänne sellaisia on eksynyt. 

Jaana
 
Jepjep. Olisi kiva jos hänet jostain löytäisi :) pitää rueta enemmän kyyläilemään täällä :D
 
Heippa vaan!

Ensimmäistä odotellaan miekkosen kanssa ja into pinkeenä ollaan molemmat! :) Itse 22 ja isukki 25. Vihdissä elellään kahden bokserihauvan kanssa jotka on ollu meidän "vauvoja" tähän asti.

Työn puolesta olen ärrätädiksi jämähtänyt, kesätöihin menin ja nyt neljättä vuotta jatkuu.

Yritys alkoi alkuvuodesta, heinäkuun 4. tehtiin plussa ja seistiin vaan ja tuijotettiin toisiamme nauraen. Rakenneultra vasta 17.10 ja millään ei maltettais odottaa sinne asti. Nyt sitten viime viikon lauantaina tunsin ensimmäisen kuplan masussa kun löhösin työpäivän jälkeen illalla sohvalla! Oli se niin erikoisen ihana tunne että ei toista löydy.. Seuraavana päivänä jonkinlaisen muljahduksen tunsin mutta lisää odotellessa.

Onkos kellään muulla vielä minkään laista liikehdintää tuntunut?

Ihania odotushetkiä ja pitkää pinnaa... ;)
 
Nannuna: Voithan sä perustaa tohon maaliskuisten kohtaan oman keskustelun yksin odottaville. Josko sinne sitten kanssasisaret löytäis :) 
 
Juu kirjoittelenpas nyt tännekkin puolelle. :) 

Tosiaan, meillä laskettu aika oli 2.4 mutta ultrassa siirtyi 31.3.. Joten pääsenpäs tännekin puolelle lueskelemaan ja kirjoittelemaan.. 

Olen 19-vuotias turkulainen, avomieheni on minua kaksi vuotta vanhempi ja olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta. Meillä on maailman ihanin koira, joka on pian 9 vuotias. Sukulaiset ovat ottaneet uutisen tosi hyvin vastaan, mutta ovatkin osanneet odottaa sitä jo tovin :) 

Sairastan vaikeaa atopiaa ja olen ollut osastohoidossa sen takia. Aloitin viimeviikolla mustaherukansiemenöljy-kapselit, joiden on todettu vähentävän riskiä että lapsi perisi atooppisen ihon.. Toivotaan parasta! Jos täällä on muita atoopikkoja olisi kiva tietää miten muiden iho on suhtautunut raskauteen. 

Onnea kaikille! 

-Sari 


 
Hei kaikille!
Jospa nyt tänne uskaltaisi jo kirjotella kun viikko sitten jo np ultrassa käyty.
Eli olen 25v opiskelija Saarijärveltä. Odotamme ensimmäistä avomieheni kanssa.
Yhdessä olemme olleet kohta jo 9v. Meiltä löytyy kaksi kissaa ja koiraa.
Ja la on 30.3.2013 :)
 
Hei kaikille!

Olen 27 vuotias, asustelen Tampereella esikoistyttöni (1v10kk) ja mieheni kanssa. Olen hoitovapaalla vakityöstäni. Ehkäisyä emme ole käyttäneet esikoisen syntymän jälkeen. 02/12 oli tuulimuna ja kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti ja  sen jälkeen aloinkin syödä clomifeniä(minulla on rakkulaiset munasarjat eikä ovulaatiota tule), kolmannesta kierrosta tärppäsi:) Olen seuraillut tätä ryhmää mutta en aiemmin ole uskaltautunut kirjoittelemaan. Nyt kuitenkin nt-ultra suoritettuna ja kaikki näyttäisi olevan mallillaan. Riski viikot takana, jos koittaisi alkaa nauttimaan raskaudesta, vaikka hieman epätodelliselta tuntuukin.
 
Cruise, mä siarastan myös vaikeaa atopiaa.
Sain ihoni melko hyvään kuntoon ennen raskautta, kun vaihdoimme asuntoa. Entinen asunto paljastu melkoseksi homeluolaksi.. Nyt iho on sellasessa kunnossa, että pystyy elämään jo melkeen normaalia elämää kortisonin ja perusvoiteiden avulla.. :) Mulle sanottiin neuvolassa, että raskaus myös usein auttaa positiivisesti atopiaan, kun sen myötä kehon kortisonitaso nousee ihan itsestään.

Miten sä olet pärjännyt kutinan kanssa? Mä kituuttelin ensimmäiset kolme kuukautta ilman antihistamiinia, nyt syön vain, jos on ihan todella tuskaa, heinixiä silloin tällöin. Sen käytöstä imeytyy vain 1% lapseen raskauden ja imetyksen aikana.

Mä en olekaan kuullut mustaherukansiemenöljy -kapseleista, kuka sulle on niitä suositellu? Ja onko niistä tehty laajempaakin tutkimusta? :) Mä olen kuullut vain maitohappobakteerien mahdollisesta avusta vähentää jälkikasvun sairastumista atopiaan. Niitä olen nyt muutaman viikon popsinut.
 
Mulla on myös atooppinen iho. Se on vanhemmiten ollut kyllä aika kontrollissa, vaikka nuorempana oli välillä tosi paha ihottuma. Mut kyllä vieläki iho kuivuu ja kutiaa ajoittain. Hydrokortisooni ei ollut tarpeeksi tuju, ainoo voide joka on oikeasti auttanut ihoon on Elocon. Ja perusvoiteena tosi hyvä on Ceralan. Uskomatonta vaan että mulla on toista vuosikymmentä menny ennenkuin lääkäri on osannut suositella noita voiteita! Lääkäri sanoi että Eloconia voi käyttää myös raskaana jos ei suurille ihoalueille eikä säännöllisesti.
 

Heissan!!

Vihdoin ja viimein sain itsekkin kirjoitettua tänne, vaikka alusta asti olen tätä lueskellut. Elikkäs olen hiukan päälle 30 vee ja mieheni muutaman vuoden vanhempi ja Turussa asustellaan. Tämä on ensimmäinen yhteinen vaaveli ja LA on 19.3. Minulla on aikaisemmin 10v tytär. Perheeseemme kuuluu lisäksi 2 koiraa, joista toinen on viellä ihan vauva. Ensimmäisestä raskaudesta on niiiiin pitkä aika, joten tuntuu kuin olisi ekaa kertaa raskaana, kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä.
 
Heips.
Oon 25 esikoista odottelava ravintola-alan työntekijä. Isukkina toimii 27-vuotias rakennusalan yrittäjä. Oltiin tunnettu jo melkeen 6 vuotta ennen ku tänä kevät-talvena löydettiin oikeesti toisemme. :) Yhteen muutettiin joskus kesän aikana ja alle kuukausi tämän jälkeen plussattiin. Onnellisia ollaan ja onnelliseksi sattumaksi pikkusta voiski kutsuu.
 
Heips, olen kuluvana kuuna 3kymmentä täyttävä nainen, mies on 4 vuotta vanhempi. Meillä on kesäkuussa 1 vuotta täyttänyt poika ja nyt toista odotellaan. Ammatiltani olen merkonomi ja olen toiminut toimistosihteerin työssä n 10 vuotta. Asustelemme Hausjärvellä omakotitalossa.

Mammalomaa olen vietellyt toukokuusta -11 aina tähän päivään ja tästä vielä tuonne joulukuulle -13.
Tuleva lapsonen on täysin toivottu ja suunniteltu, toki mietimme asiaa jonkun aikaa (raskausaika ensimmäisen kohdalla raskas), mutta pieni ikäero tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Ensimmäiseen raskauteen verrattuna, huonovointisuus kestänyt tähän asti (ensimmäisen kohdalla loppui viikoilla 12), väsymys kokonaisvaltaista (hankalaa kun on tuo pieni jaloissa pyörimässä...ja äitiä vaan väsyttää!!), nyt mukaan tullut myös pieniä nivuskipuja ja alaselkäsärkyä. :( osa musta pelkää tän raskauden olevan vielä hankalampi kun ensimmäisen, mutta se on otettava vastaan mitä vastaan tulee. Palkinto odottaa maaliskuussa.
 
Heips!

Ollaan miehen kanssa molemmat 30-vuotiaita ja ensimmäistä odotetaan. Alkuvuodesta oli tuulimunaraskaus joka tuli onneksi itsekseen ulos. Silloin kyllä tuntui alusta asti, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi.

10 vuotta ollaan oltu yhdessä ja 2010 mentiin naimisiin. Joku aika sitten tajuttiin, että tuon toisen ihmisen kanssa sitä on tullut vietettyä jo kolmasosa elämästä! Koulutukseltani olen sisustustekstiili-muotoilija. Seinäjoella asutaan kolmen kissan kanssa.

Olisi mukava tutustua Seinäjoen ja lähialueiden äiteihin eli viestiä saa laittaa, jos siltä tuntuu. :)
 
Hei.
Minäkinpä ilmoittaudun nyt tänne joukkoon. Olen tuolla toisilla foorumeilla jo jonkin verran maaliskuu-äitien kanssa kirjoitellut, mutta muualla tuntuu olevan aika hiljaista tuo keskustelu. Eli Olen 25 vuotias, ja mies 28, asutaan täällä pohjois-pohjanmaalla, siikalatvalla. Asuntona on meillä omakotitalo ja maatila, Muutama eläinkin löytyy mm. poneja, lampaita, kanoja, koiria, kissoja yms. Lapsi on erittäin toivottu, ja sitä ehdittiin jo puolivuotta yrittäänkin ihan tosissaan, ennen kuin tämä vauva ilmoitteli tulostaan. On siis ensimmäinen lapsi meille. Ja ja... mitähän tähän nyt muuta kirjoittasi? Niin, no laskettu aika on näillä näkymin 19.3. ja synnärinä on Oas eli oulaskankaan sairaala.
 
Moikka kaikki!!

Tännehän on kivasti kertynyt maaliskuisia! :)

 Nyt kyselenkin että onko muilla kuin pelkästään itselläni tällä hetkellä ja näin aikaisessa vaiheessa nivus-särkyä? Tänään elelemme Rv 16 ja mulla on alkanut toinen puoli nivusista ( oikean puoleinen ) vihottelemaan ja kovin. Mistä tämä kipu voisi johtua?
En ole reväytellyt taikka horjuillut vaan ihan yllättäen on alkanut jomottaa / vihlomaan ja välillä tuntuu kuin polttaisi / kuumottaisi ja vain ja ainoastaan oik. puoleiseen nivuseen. Vasen on toistaiseksi saanut olla rauhassa. Samalla tuo kipu säteilee oik. alaselkään. 
Huolestunkohan nyt ihan turhasta? Neuvola on ensiviikolla. 
Tosiaan tämä lapsi olisi meille toinen ja raskauksia takana olisi 4.

Kiitoksia mahd. vastauksista ja mukavaa syksyä kaikille! :)
 
Onpas pitkä lista, mutta esittäydyn minäkin, kun olen aktiivisena lukijana ollut ainakin näin yövuorojen aikana plussauksesta lähtien. Raskausviikkoja alkaa olla 17 ja kotona pyörii tyttö -04 ja poika -07. Kohta täytän 32v. Vantaalla asutaan ja pian tulee aviovuosia täyteen 8.
 
ehkäpä minunkin on aika esittäytyä. Olen aiemmin toiminut lähinnä lukijana ja sain vihdoin tehtyä tunnukset itselleni!

Olen 25v ja avopuolisoni on minua pari vuotta nuorempi. Ollaan asuttu yhdessä 2 vuotta ja perheeseen kuuluu myös kaksi kissa-poikaa. Tänään ollaan RV 19+3 ja tässä odotellaan perheen esikoita. Neuvolassa tarjottiin vauvan sukupuoleksi poikaa, mutta haetaan vielä varmistusta ensi viikon rakenneultrasta. :)
 
Takaisin
Top