tutustumisia

Hei,
Olen 22-vuotias ja asun Pohjanmaalla, tällä hetkellä kasvattelen mahaani ihan yksin onneksi suurella tukijoukolla ja vauvan isäkin on kuvioissa mukana, mutta enää emme ole parisuhteessa. Odotan ensimäistä lastani ja jännittää kovasti että miten sitä pärjää itten yksin, mutta onneksi tukijoukkoni on mahtava. :)

Laskettu aika on 14.3, viime neuvolakäynnillä vaan mietittiin että aikastuukohan LA vähän kun ollaan kasvukäyrässä melko korkealla ja vauva muutenkin vaikutti jo isolta. 
Raskauden alussa olin todella huonovointinen ja laihduin todella paljon kun mitään en melkeen pystynyt syömään, mutta rv 16 jälkeen on onneksi olo helpottunut ja painokin tullut takaisin entiselleen. :)
 
Jospa minäkin odouksen puolenvälin kunniaksi esittäytyisin. Olen vähän päälle 30-v insinööri. Kotikaupunkeja on ollut useampi, nyt asustamme miehen ja 2010 syntyneen  esikoistytön kanssa Tampereella.

Työni sisältää vaihtelevissa määrin reissaamista. Kotosalla teen (ajan ja taaperon salliessa) käsitöitä ja kesäaikaan puuhastelen kotipuutarhan kanssa. Eläimiä on ollut, mutta nyt meillä ei asu karvakuonoja. 

Esikoisen vauva-aika meni sumussa terveen, mutta vaativan (ruokailu 1-2h välein, ei kelvannut tuttipullo, ei vaunut, eikä lattiallakaan viihdytty) tytön kanssa. Nyt elämä on jo vähän tasoittunut, mutta edelleen tytöllä on SUURI temperamentti, kova ääni ja vahva tahto. Toivomme, että tulokas olisi esikoista helpompi, mutta tuskin hän ainakaan vaikeampi on. Jos asiat menisivät hyvin, niin toinen lapsi hiukan hioisi esikoisen kulmikkuutta, mutta pahasti pelkään, että meillä tulee olemaan kaksi itsepäistä, jotka seuraavat 15 vuotta lyövät kovia päitään yhteen niin että kopina kuuluu... Odotan mielenkiinnolla miten käy. :-)
 
Heips!
Meillä on la 29.3.2013,minulle toinen lapsi,miehelle ensimmäinen tulossa.Täällä pohjoisessa asustellaan ja porukkaan kuuluu lisäksi 2 kissatyttöstä.=)

Ensimmäistä odottaessa en tuntenu sen suurempaa tarvetta pörrätä foorumeilla kun oli semmoinen tiivis mammaporukka minkä kanssa odotettiin yhdessä ja tavattiin viikottain.Nyt kun aikaa tulee vietettyä enemmän "vaan" kotosalla niin on mukava lukea toisten elelystä ja oleilusta tätä kautta.Voi sitten välillä itekki vähän purkaa tänne jos jotain on mielenpäällä...=)

Rakenneultra on 19.11,sitä tässä nyt jännäillään...
 
Hei kaikki! :) 

En ole aiemmin tälläisille foorumeille kirjoitellut mitään, joten nyt tuntui siltä että nyt on minun aikani ! :D   Olen 19v, lähihoitaja, Itä-Suomesta. Ensimmäistä lasta odotellaan, ja huomenna 1.11 olis sitten rakenneultra, ja jänskättää tosi paljon. Vaikka tiedän jonkin verran raskaudesta jo ennestään koulutukseni puolesta, niin silti kaikki tämä tuntuu niin oudolta ja jännältä, tottakai näin saakin olla! :) 

 
Heips kaikki, Minäkin päätin rohjeta esittäytymään :) Ensimmäistä lasta odotan, laskettu aika 7.3 Olen itse 22 ja mies 34. Itse olen ravintola alan työntekijä ja opiskelen hotelli alaa. Mieheni on yrittäjä. Helsingissä asustellaan. Ystävä piirissäni ei ole montaa perheellistä ,joten on ollut ilo lukea täällä muiden kokemuksia ja tuntemuksia odotuksen riemusta ja jännäämisestä. Rohkenin myös siksi kirjoittelemaan tänne ensimmäistä kertaa ,että ehkä täältä forumilta löytyisi myös muita odottavia joilla ei ole ystävä piirissään odottavia tai perheellisiä.
 
Hei!
Minä löysin eilen illalla tään palstan ja aattelin, et luen kaikki kirjoitukset eka, ennen kun alan mitään kirjoittelemaan tänne.

Elikäs oon 26v. ja avopuolisoni 32v. Meille olisi kolmas tulossa la 27.3.2013. Asutaan omakotitalossa Pirkanmaalla Tampereen lähellä. Meillä on tyttö 4/2010 ja poika 1/2012 syntyneet, joten ens vuonna pitäs olla kolme alle 3vuotiasta meidän talossa vipeltämässä. Meillä on myös kaks pikkuista koiraa. Ilmottauduin juuri työttömäksi, sillä ei oikein tuolla kodinhoitotuella kannata jäädä kotiin, mut enpä usko, että mitään töitä tuun saamaan, ennen vauvan syntymää.

Tätä kolmattahan emme edes yrittäneet, ajateltiin et jos tuun uudelleen raskaaksi pian, niin sitten tuun. Mielummin pienet ikäerot lasten kanssa, niin heistä on toisilleen leikkitovereita. 
 
Täällä ilmoittautuisi uusi odottava mamma. :) olen lueskellut forumia jo jonkun aikaa,mutta en ole uskaltautunut mukaan.

Elikkäs minä olen 21-vuotias ja avomieheni on 23-vuotias. Kihloissa ollaan keritty olemaan jo pari vuotta,naimisiin meno ei kuitenkaan vielä ajankohtainen. Asustelemme Kanta-Hämeessä ja perheeseemme kuuluu myös 1-vuotias tyttökissa. Olen ammatiltani lähihoitaja ja tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi. Meille lapsi on ensimmäinen ja kovin malttamattomina jo odotellaan pientä maailmaan. Laskettu aika on 27.3.2013 ja pientä prinssiä on lupailtu. :)
 
Heipsis!
Olen 22-vuotias Nummelalainen Lähihoitaja, mieheni on 29-vuotias. Ostimme täältä Juuri Heinäkuussa oman asunnon ja nämä ilouutiset saimme raskaudesta siitä vajaa 3 viikkoa eteenpäin :) Kaikki siis uutta vielä, ensimmäinen lapsi, uusi paikkakunta, Uusi työ, ja muutenkin täysin uudet kuviot, ylipäänsä ensimmäinen omistusasunto ikinä meille molemmille :) 

Miehelläni tosin on jo 5- vuotias poika joka on aina vuoroviikoin meillä ja toisen äidillään. Pikku-mies jo kovasti odottelee pikku-veljen syntymää ja miettii harvase päivä uusia nimi ehdotuksia tulevalle veljelle.. Nähtäväksi jää miten sitten suhtautuu kun oikeasti on pikkuveli jo maailmassa :)

Jos joitain muitakin mammoja täällä pyörii täältä päin kun minä niin olisi ihana tutustua.. Vaunulenkkiseuraa ensivuodelle ja juttuseuraa ja ystäviä  yleisesti tässä samassa ihanassa elämäntilanteessa olevilta on todella tervetullutta :)

Terveisin : Virve


 
Harhauduin tänne keskustelupalstoille, kun pitäisi tehdä opiskelujuttuja.. Olen 29-vuotias nainen ja odotan ensimmäistä lastani (ihanalta tuntuu kirjoittaa se tänne!). Ollaan molemmat vanhemmat työssäkäyviä ja opiskellaan vielä samalla. Hieman stressaa työt ja opinnot, kun yrittää kovasti tehä kaikki mahdolliset asiat pois alta ennne LA:aa 23.3.13. Äitiyslomalle sitten 16.2.

Vauvakuume oli minulla pitkään ja sitten päätettiin kesäkuussa jättää ehkäisy pois. Puhuin poikaystävälle, että siinä saattaa mennä pitkäänkin (jostain syystä ajattelin, etten raskautuisi) ja sitten kaikki tapahtuikin hyvin äkkiä :) Kai kaikki raskaudet ovat jollakin tapaa yllätyksiä, vaikka niitä suunnitelee ja odottaa <3

Synnytys alkaa hiipiä pikkuhiljaa mieleen. Raskaus on tehnyt hyvää tällaiselle kontrollifriikille, jonka pitää antautua raskaudelle ja kaikenlaisille muutoksille. 

Hankintoja en juuri ole tehnyt, jotain pientä söpöistä. Harmittaa, ettei raskaana olemiseen ehdi täysin keskittyä työn ja muun hulinan vuoksi -vaikka koitankin rauhoittua ja olla stressaamatta, ettei tulisi stressivauvaa :) Ihanaa odotusaikaa kaikille mammoille :)
 
Heippa kaikille!

Viimein minäkin tänne kirjaudun sitten :) Laskettu aikani on 2.3.2013. Ei ole flikat kuulkaas enää kovin pitkä aika, kun sylimme täyttyvät vauveleista!

Olen 28-vuotias, ja työni ovat asiantuntijatehtäviä aluekehittämisen alalla. Asun tällä hetkellä ulkomailla mieheni kanssa, mutta Suomeen on tarkoitus tulla synnyttämään, ja tarkoituksena on sinne muuttaa kyllä takaisin vuoden 2013 aikana. Ensimmäistä odotellaan. Pikkuhiljaa alkaa mieli täyttyä ihan näistä vauva-arjen käytännön järjestelyistä, tähän mennessä olen lähinnä ihastellut jumputuksia masussa :)
 
Takaisin
Top