Turvakaukalot & telakat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi brion on kiva, kun sitä saa säädettyä ja siinä on se tukikin vielä mikä on musta hyvä ihan pienelle. :)

Mä murehdin kun autosta puuttuu ilmastointi, tosin on korvattu kattoluukulla et miten voidaan lähteä vähän pidemmälle. Toki, eipä niitä ilmastointeja autoissa ennen vanhaa ollu ja pärjättiin silti.

Sen kaukalossa olonkin kanssa ku käyttää maalaisjärkeä niin pääsee pitkälle, ihan kaikesta kannata alkaa hössöttää ja stressaa.

Mulla on Brion istuin telakalla jo odottelemassa käyttäjää, kun kaverilta vapautui juuri hänen uutena ostamansa ja vieläpä kaverihintaan. En minäkään tuntemattomilta uskaltaisi näin tärkeitä varusteita ostaa. En kyllä itse yli 5 v. vanhaa istuinta käyttäisi. Säästää sitten jossain muussa.

Me lainattiin meidän omaa kaukaloa parille kaverille ja se kantokahva hajos siitä. Nyt ehdottomasti ostetaan uusi et on turvallinen. Aikas kalliita vaan noi on ja on käytössä tosi vähän aikaa. Eikä saa läheskään samaa rahaa kun myy.

Meillä on v70 ja takapenkeissä on pienet turvaistuinkuvat,mitkä kertoo juuri siitä isofix-systeemistä.Penkin ja selkänojan välissä tuntuu sellaiset koukut ja nyt kysyisinkin,että kiinnitetäänkö se telakka niihin vai tuleeko niihin koukkuihin vielä joku erillinen osa?Olen yrittänyt tutkia netistä,mutta ihan täyttä varmuutta en ole saanut.

Telakka kiinnitetään joko niihin auton isofixeihin tai turvavyöllä ja jos autossa ei ole isofix kiinnitystä.

Tiedän,että kiinnitetään isofixeihin,mutta haluaisin selvittää sen,ovatko ne koukut autossa se mihin kiinnitetään vai tuleeko niiden ja telakan väliin joku autokohtainen välikappale vielä?

Toi Cybexin istuin, jota ollaan meille aateltu niin sen saa sekä turvavöillä että isofixillä kiinni. Tällä hetkellä meillä on ´99 Corolla :) ja se on menetellyt meillä, mutta ilmastointi (ja hiukan kaikkea muutakin) puuttuu, niin oli se viime kesänäkin melko tukala kyllä reissailla. Mies on nyt sit vauhkona autokuumeessa, ollut tosiaan jo sen vuoden eli voi olla, että vauvan syntymän aikoihin meillä on joku Avensis tmv. että mahtuu hyvin vaunut sinne taakse sekä koira.

Siksi ainakin toi turvaistuin toimis, että siinä on sitten molemmat kiinnityssysteemit! On varmasti niissä muissakin isofix-kiinnitteisissä, että myös vöillä..?

Suosittelen kokeilemaan kaukaloa autoon ennen ostoa. Me ostettiin aikanaan britax kaukalo telakalla mikä oli sinänsä hyvä valinta mut sit kun alettiin sitä mallaan autoon niin auton penkit oli oudon malliset ja kaukalo jäi ihan liian pystyasentoon. Teetettiin sit siihen telakan alle sellanen kiila vaahtomuovin pala jonka jälkeen kaukalo oli paremmassa asennossa.

Kiitos tiedosta moonflower.Näin minäkin sen ajattelin,mutta kun ei ole kokemusta...Täytyy vielä testata ennen ostamista!

Ei oo mullakaan. :D Mutta esim liikenneviraton sivuilla oli tosta ja me käytiin ostaas brion kaukalo telakalla ja sen saa isofix kiinnityksen lisäks myös turvavyöllä kiinni, mikä on hyvä, kun meillä ei kummassakaan autossa ole isofix kiinnitystä.

Meille taas kävi niin että ostettiin sellainen istuin missä on se etupaneeli ( en nyt saa merkkiä mieleen ) ja sitten kävikin niin että turvavyö ei yltänyt kunnolla istuimen ympäri! Onneksi saatiin vaihtaa istuin toiseen malliin.

Olispa munkin miehellä autokuume vaan edes kerran vuodessa... Nyt jo vuoden sisään autot vaihtunu useaan otteeseen...huoh!

Mulla on miehellä ikuinen auto kuume. Meidän suhteen aikana jo 12 eri autoo ollu ja taas vaihtuu tuo käyttö auto. Meillä siis kaks autoo ja ne kummatkin vaihtuu hyvin tiuhaan. Välillä ihan ketuttaa tuo jatkuva auton vaihto ja niistä valittaminen ja napina. Jos vois elää ilman autoo niin sen tekisin. Harmillisesti mun työ paikka keskellä korpee jonne ei julkisilla pääse ees lähelle.

Meilläkin on ollu äkkiseltään laskettuna ainakin kahdeksan eri autoa 7v naimissaolon + vuoden seurustelun aikana.:rolleyes:

Meillä vaihtui auto farmarimalliin kun esikoista odotin :) . Siihen oltu tyytyväisiä ja mies kyllä keksii järkevämpiäkin sijoituskohteita onneksi, kuin uusi auto. Jossain vaiheessa oli kyllä kausi, että tuntui ettei sen mielestä mikään oo hyvä, enkä nyt äkkiseltään ees muista kaikkia autoja mitä meillä joskus ollut..

Takaisin