Turvakaukalot & telakat

Ultsi

Varmaotteinen viestittelijä
Kesäkuunmammat 2015
Millasia turviksia aijotte/ ootta hankkinu? Ja kellä on kokemuksia ja pystyy vertailee, laittelee plussia ja miinuksia eri merkeistä ni ois kiva lukea :)
 
Meille hommattiin vaunujen kanssa yhteen sopiva Akjaxin kaukalo. Oli edullinenkin. Hyvin palvellut kahdella lapsella, palvelus jatkuu kolmannenkin kanssa. :)
Kevyt kuin mikä! Ja helpon mallinen kantaa!
 
Me mennään vauvantarvikeliikkeeseen vertailemaan mut vasta keväämmällä!!
 
Jos autossa on isofix niin turvallisuustestien mukaan paras olisi isofix-kaukalo telakalla. Telakka helpottaa kaukalon kiinnittämistä kai paljon.
Meillä on ihan tavallinen vyökiinnitteinen kyllä itellä.:rolleyes: (enkä koe sitä mitenkään hankalaksi)

Jos nyt ostettaisiin uusi kuuppa niin ekana olis mielessä BeSafen kaukalo. Meillä on toinen turvaistuin sen merkin Eazy Combi.
 
Jos haaveilee telakasta eikä autossa oo isofix-valmiutta, niin on ihan semmosiakkii ei-isofix-telakoita :) Vm saa olla autossa aika nuorehko jotta se isofix siinä ois.. Me ollaan tämmönen duunariperhe, meillä on keskihintanen rivarikämppä ja parin tonnin autot :D Että esim meillä ei oo isofix-valmiutta. Mutta hyvin pärjättiin esikoisen kanssa tavallisella kaukalolla mikä oli vielä aika vanhakin, kun ei ollu rahaa ostella.. Nytkin varmaan käytetty ostetaan mut toiveissa toki vähän uudempi ihan ulkonäönkin takia :D Oon aika tarkka esim.sitterin ja semmosten ulkonäöstä, taidan olla vähän pinnallinen äitsykkä :)
 
Minkälainen se telakka on? Ruuvataanko se autoon kiinni? Turvavöillä? Siis sen tiiän et eiks se oo sellanen iltana alusta johon turvakaukalo kiinnitetään... Käykö siihen samaan telakkana sit vanhemman lapsen istuin?

Mites matkustanko vauva teillä etu vai takapenkillä? Mä oon aatellu et takapenkillä ois turvallisempi ja ei tarttis koko aikaa räplätä aikuiselle turvatyynyn päälle ja lapselle pois...
 
Meillä on britaxin baby safe plus telakalla. Ostettiin esikoiselle kun oli silloin testivoittaja. Telakkaa suosittelen ehdottomasti. Meillä ainakin on autossa niin lyhyet turvavyöt takana että on ihan tuskaa saada kaukaloa niihin kun parikertaa yritin. Kaukalo on ulkonäöltään ok, telakan kanssa helppo käyttää, tilava, säädettävä niskatuki plussaa vauvan kasvaessa ja vöiden löysääminen käy helposti. Myös vauvan asento kaukalossa on mielestäni kiva. Miinus kuitenkin painosta. Tuo on aikasta painava.
Kaukaloakin kannattaa käydä sovittamassa. Olisin aikanaan halunut maxicosin, mutta sepä ei sopinutkaan meidän autoon...
 
Meillä on Maxi Cosin turvakaukalo isofixillä ja telakalla ja siihen ollaan oltu tyytyväisiä. Se on nyt palvellut meidän molemmat lapset ja tulee palvelemaan vielä kolmannenkin. Mä taisin täältä lukea jonkun kirjoituksen että sellainen kaukalo joka on ylittänyt 5 vuotta käytössä, ei ole enää niin turvallinen. Meillä kaukalo taitaa sitten saavuttaa käyttöikänsä kun on tämän viimeisen palvellut :smug: Eipä olla sitten enää perheenlisäystä suunniteltukaan :)

Turvakaukalo on yksi ainuita hankintoja, mitä en välttämättä tekisi käytettynä. Tietysti eri juttu jos saa ostettua esim. Tutulta jotta kaukalon ikä on tiedossa ja se ettei ole ollut kolarissa ym.
 
Mulla oli esikolla gracon kaukalo telakalla ja nyt näille vauvoille tulee maxi cosin kaukalot ja telakat. :) esikon kaukalo oli ainakin hyvä ja jospa nuokin kaukalot olis hyvät. :)
 
Omantunnon mukaan kannattaa ostoksia tehdä.. :) Kyllä vauvalle saa aika paljon hankkia tavaraa, jokainen käyttää rahaa niihin sen verran kun pystyy/kykenee. Käytetystä kaukalosta näkee kyllä päällepäin kuin sitä on pidetty perheessä. Jos joku mulle mainostaa että kaukalo on tyyliin pari vuotta vanha ja palvellut yhtä lasta, niin kyllä mä semmosen ostan jos se budjettiin mahtuu.
 
Meille tuli juurikin gracon kaukalo telakalla :) Ystäviltä ostettu käytettynä. Pistin vaan päälliset pesukoneeseen :)

Lähempänä kesää saadaan siihen sopivat kaupunki rattaat :)
 
Meillä kanssa gracon turvakaukalo.
Semmonen muistutus vielä, että pientä vauvaahan ei saisi turvakaukalossa kuljettaa kuin ihan sen pakollisen automatkan. Joitakin vauvoja tullut elvytettyä, kun turvakaukalon asento on niin pienellä erittäin epäedullinen.
 
Me haettiin brio brimon kaukalo ja telakka, autossa ei isofix kiinnitystä, mutta telakan saa turvavyöllä myös kiinni. :) Samaista kaukaloa olen kyttäilyt muutenkin ja nyt saatiin edullisestu vähän käytetty. Muuten olis menny varmaan pidemmälle hankinta.
 
me hommattiin just toi maxi-cosin kaukalo ja telakka. Meillä autossa isofix mahollisuus ni saahaan siihen sitte kiinni. Siinä kiinnitysmahollisuutena myös se et laittaa telakan vöillä kiinni tai kaukalon pelkillä vöillä. Mulla yks tärkeimmistä kriteereistä oli et kaukalo on kevyt. Toi on nätti ja kaikkein kevyin mitä noita kokeiltiin eri merkkejä. Telakkaki on kuulemma sen mallinen et vauva on tosi hyvässä asennossa kun kopan siihen laittaa, sitä ei kuulemma läheskää kaikkien merkkien telakat ole. Ja tuossa ihan pienelle on se supistaja ettei vauva oo ollenkaa istuvassa asennossa. Sen supistajan saa sitte pois ku lapsi kasvaa ni on kivempi olla vähä enemmän istivassa asennossa.
 
Meillä kans gracon kaukalo, logico s jos oikein muistan.

Telakallinen, en varmaa huolis muuta :D
 
Se telakka on kyllä älyttömän kätevä kun kaukalon saa nopeasti nipsastua pois autosta. Pieniä juttuja, mutta helpottaa arkea huomattavasti :smug:
 
Meillä on jo ostettuna cybex aton 3s kaukalot isofix telakalla. Käyvät tuleviin vaunuihin ja olivat pärjänneet hyvin törmäystesteissä. Meillä on autoissa isofix valmius, mutta pitää jälkiasentaa. Pihassa on siis kaksi saman laista autoa. :D

Autojen etupenkin turvatyynyn päältä pois laittaminen ei ole sitten ihan täysin varma juttu. Eli vaikka se olisi asetettu pois, voi se silti kolarissa laueta. Turvakaukalo siis takapenkille naiset!
 
Mä oon päätynyt nyt vähän käytettyyn (about 1v.) cybex aton 3 telakalla tai sit maxi cosiin. Katsoo nyt mikä rahatilanne keväämmällä :) Mieluiten uutena ostaisin mutta toisaalta sitten taas vähän käytettynä saisi aika paljon edullisemmin..
 
Takaisin
Top