Turvakaukalot & telakat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me saadaan kans gracon kaukalo telakalla. Se on ollu äitin autossa kun on kuljettanu mun veljen poikaa. Se kaukalo on kyllä aika painava, mut tosi tukeva. Sattuu kyllä hyvin tää ajotus näitten lasten kohdalla, kun veljen poika täyttää maaliskuussa vuoden, ni saadaan melkei kaikki tavarat suoraan sieltä :) Ite ei tarvii oikeestaan hankkia muuta kun vaunut.

Meillä vauva menee taakse mutta se taas tarkoittaa sitä että esikoinen joutuu eteen oman tuolinsa kanssa. En kovin mielelläni häntä eteen pistäisi mutta todennäköisesti kolme penkkiä ei tule taaks mahtumaan vierekkäin :sad001

Mä testasin kertaalleen, että meiän autoon mahtuu kaksi istuinta ja kaukalo JUST JA JUST. Tosin kokeilin niin, että kaukalo oli keskellä (koska istuimet on jo kiinni reunoilla). Kätevämpää olis, jos kaukalon sais reunaan. Täytyy keväämmällä, kun ilmat lämpiää, sovitella uudestaan. Mutta pääasia, että jotenkin päin mahtuvat, ettei tartte ruveta sen takia autoa vaihtamaan...:rolleyes: Vaikka isimieshän olis mielissään, kun pääsis silmäilemään uutta autoa.:wink

Hei, mielenkiinnosta kysyn, meinaatteko sijoittaa kaukalon autoon taakse keskelle vai jommalle kummalle sivulle?

Keskellä olis kuulemma turvallisin, mutta sivussa on kulkenut ja reunaan laitetaan nytkin JOS mahtuu.

Me ollaan mietitty kans telakallista kaukaloa, mutta paneudutaan asiaan sit ku mies tulee reissusta. Uudet on kyllä tosi kaalliita ja ollaan aateltu/mietitty, että uskaltaisko ostaa käytettynä. Tutuilla ei ole kellään nyt ylimääräisenä.. ei kai kellään oo otsaa myydä kolaroitua tai muuten epäkelpoa istuinta esim. tori.fi:ssä? Ahdistaa ajatus sellaisesta ihmisestä... mitä ootte mieltä?

Joo keskellä olisi turvallisin paikka, mutta luulen itsekin, että reunasta paikkansa löytää, tuntuu jotenki hankalalle laittaa aina keskelle ja ottaa pois.

Yleensä ulkonäöstä näkee onko miten pidetty tai kulutettu "loppuun", me ostettiin käytettynä kaukalo ja telakka, normi hinta näillä olis n. 180€ nyt saatiin 50€... Ja on kuin uusi, ei kulumia ym.

Joku tais joskus mainita viiden vuoden käyttöiästä, mutta asiaa tutkailin niin se suositus on jenkeissä.

5-7 vuodesta lastentarvikeliikkeen pitäjäkin puhui.. Muovit haperoituu ja menettää joustavuutensa ja kolaritilanteessa halkeaa. Sekin vaikuttaa miten kaukaloa on säilytetty.

Mä oon niin hysteerinen, etten itse uskaltaisi ostaa käytettyä istuinta kuin tutulta ja sekin mieluiten saisi olla uudehko. Valitettavasti moni myy homeisia rattaitakin "kuin uusina", joten eiköhän myös kaukaloiden kohdalla jätetä asioita kertomatta tai vähän kaunistellaan totuutta. Enkä nyt missään nimessä tarkoita, että kaikki ovat huijareita. Varmasti löytyy asiallisia myyjiä yhtä lailla. Tämä on nyt vaan mun omaa varovaisuutta.

Meillä Maxi-Cosin kaukalo ja nykyään myös turvaistuin, kun kävi samaan jalustaan kiinni.

Mä luotan kanssa siihen, että sen näkee päällepäin hiukan et kui vanha on. Ja ainakin toivon että kukaan tuollaisesta valehtele! :O

Mäkin tahdon olla vähän hysteerinen, turvallisuudesta kumminkin kyse.. tosin vanhuuden näkee jo päältäpäin mut kolaroitua ei välttämättä, kai.. pitää vielä miettiä!

Joissakin kaukaloissa on alapuolella ns parasta ennen päiväys josta voi suunnilleen laskee kuinka vanha kaukalo on. Gracolla oli ainakin se päiväys siellä pohjassa ja esikon kaukalon kun myin niin silloinen ostaja tarkisti sen päiväyksen etten valehtele kaukalon ikää. :D Nytkin ostettiin uutena kaukalot kun ei löytynyt kahta samallaista hyväkuntosta käytettynä ja kavereilla ei oo noita kapeita myynnissä.

Jossain pohjan muoviosassa. Ite en ainakaan olis osannu sitä ees ehtiä kun oli saman värinen painatus kuin se muovi. Se ostajaki hetken etsi siinä että löysi. :D jostain netis syövereistä vois löytyä ohjeet siihen etsimiseen.

Meille tulee klippanin dinofix, oli meiän lastentarvikkeessa 100 e + telakka siihen 160, ainakin ympärillä oleviin verrattuna melko edullinen :D oli tosi kevyt, telakan saa kiinni sekä isofixillä että turvavöillä (ite tämmösenä superhuolehtijana varmaan laitan molemmilla :D ) mutta hyvä jos esim. Auto vaihtuu tms. Lisäksi menee samaan jalustaan sitten se isompi turvaistuin kiinni, niin ei tarvi kaikkea uusia :) pitää vielä ostoreissulla kysellä siitä vauvan asennosta, että onko varmasti hyvä, kun joudutaan välillä melko pitkiäkin matkoja ajamaan :/ vai minkäikäiseksi asti siitä kaukalosta voi olla vauvalle haittaa? :/

Takaisin