Turun alueen odottajia la 2016?

Mitenkäs muiden alkuraskaudet on menny? Itsellä ei ole pahoinvointia ollut kuin muutamina päivinä mutta närästys, kovamaha ja väsymys on ollu kiusana sekä ylivirittynyt hajuaisti.
 
Nyt ihan muutama päivä on ollut välillä sellainen epämääräinen kuvotus, oksu ei kyllä oo ollu lähelläkään vielä. Väsymystä tuntuu olevan enenevässä määrin ja jotkut hajut ja maut äklöttää. Ruoka maistuu myös tavallista vähemmän (mikä on ihan hyvä :wink).

Kirveli 5+6
 
Voin kertoa että tuo väsymys oli mulla aivan älytön, hyvä ku jakso töissä pysyä hereillä. Onneks mä pystyn töissä ottamaan tirsat ruokatauolla. Todellakin ne hajut hyi....
 
Itse pääsin todella helpolla oireiden suhteen. Rv7 oli väsymystä ja ällötystä ruan ja hajujen suhteen. Vain 2 kertaa olen oksentanut koko raskauden aikana juurikin tuohon aikoihin myös. Rv7 viikon jälkeen kaikki oireet katosivat. Toki vähän säikähti, mutta ultrassa näkyi ettå kaikki kunnossa ja nyt jo rv 12 menossa. Toivon että oireet pysyvät myös poissa ja näin saan nauttia vain raskauden parhaista paloista :happy:
 
Hei kaikki! Täällä yksi esikoista odottava Turkulainen, ikää 24. LA 26.3. Tänään käytiin yksityisellä varhaisultrassa, kun en malttanut odottaa viikolle 12. Siellä sykki pieni vahva sydän ja tällä hetkellä siis 7+2. Suosittelen jokaiselle! Antoi paljon varmuutta, kun näki että kaikki on kunnossa ja lääkärikin sanoi, että keskenmenon riski on erittäin pieni, kun on varmistettu että sydän lyö. Varhaisultra otettiin Kaarinassa Varsinais-Suomen lääkäripalvelussa, hintaa tuli vain 100€ ja kotiin sai muistoksi kuvia ja dvdn. Erikoislääkäri oli mies, mutta erittäin asiantunteva ja hyvää palvelua saatiin :)
 
Moi SannaRiikka! Mun kaveri kävi aikanaan varhaisultrassa samassa paikassa ja hänkin suositteli kovasti ko. lääkäriä. :) Itse vielä vähän arvon tuon varhaisultran kanssa, olishan se kiva mut mut... Edullisimmasta päästähän toi Kaarinan paikka taitaa alueen gyneistä olla kyl.



Kirveli 6+0
 
On ehdottomasti! Turussa hinta on useassa paikassa yli 200€. Tuolla sai kyllä rahoilleen vastinetta :)
 
Mulla tänään rv 12 täynnä perjantaina ultraan jännityksellä odotan perillisten lukumäärää... Mulla nuo raskaus oireet kans helpottanu. nyt ei oo muutaku päänsärkyä ja tietyt hajut jotka tekee häijyä. Tupakoitsijoille tekis mieli huutaa pääpunasena että suksisivat muualle haisemaan jopa oma ukko on saanu tästä asiasta erittäin kärkästä palautetta. Myönnän poltin ennen raskautta mutta lopetin heti ku oli plussat. Enkä aijo enää aloittaakkaan.
 
Mua vähän kauhistuttaa, millaseks nää olot vielä ehtii muuttua jos ja kun päästään tonne rv12 asti... :facepalm: Tänään ja eilen ollut jo ihan selvää kuvotusta, joka näyttää painottuvan iltapäivään ja iltaan. Yhtenä hetkenä mulla on niin kova nälkä että on vaan pakko saada syödä jotain heti eikä kohta, ja hetken päästä tästä ajatuskin ruoasta ällöttää. Oon jotenkin aina vähän pelännyt oksentamista, millä ihmeellä tän kestää jos tästä pahenee kovin...:smiley-ashamed008

Toinen tosi inhottava oire on ajoittaiset alavatsajomot, tuntuu ihan menkkakivuilta. Kestävät ehkä viis minuuttia kerrallaan ja sit helpottaa. :grumpy:
 
Kirveli, mulla alkoi kuvotuksella ja siitä viikon päästä oksentelin. Oksentelua kestikin sitten aina rv 13+4 asti. Toki pikkuhiljaa se loppui, etten lopuksi enää oksentanut joka päivä.
 
Täällä olis turussa asuva 22-v esikoista ootteleva!! Alussa ollaan vielä, alustava LA 31.3 :) nyt siis 7+3 menossa :) vielä ihan varovasti ja hissukseen asian suhteen koska eka ultra vasta 18.9(nt-ultra) ja silloin viikkoja kasassa 12+1. Neuvolassa olin viime perjantaina ja ei muuta tehty ku juteltiin se 1,5h, varailtiin aikoja labraan ja tuohon nt-ultraan.. Varhaisultraan ei kukkaron nyörit taida heltyä niin pelon kanssa odotellaan vielä reilu kuukausi. :/
 
Täällä taas :) mulla meni kesken 2.7 ja nyt uusi yritys raskaus ihan alussa 3+5 LA 30.4 joten toivotaan parasta että pikkunen pysyy nyt loppuun asti matkassa.
Eli olen 25v ja toinen lapsi tulossa, esikoinen 3v.
 
Muokattu viimeksi:
Onnea ja paljon tarrasukkia matkaan Nanaa_! :)

Edit. Autocorrect puhelin :D
 
Mulla on ollut kyllä melkein kaikki mahdolliset raskausoireet. Voisin osan lahjoittaa jollekin. Pahoinvointi on onneksi jo jonkin verran helpottanut. Nyt uusimpana oireena närästys. Oikein kunnon heartburn. Rennie on mun ystävä.... o_O

Iltaisin olen niin väsynyt, että saan raivokohtauksen, kun täytyy lähteä vielä koirat kusettamaan. En jaksais millään, kun jalatkin on ihan mahdottoman kipeät ja turvoksissa. Ja muista asioista johtuva stressi mua huolestuttaa. En haluaisi sen vaikuttavan lapseen. :/ :sad001

Kävin maanantaina ekassa ultrassa, ja siellä se pieni istui jalat ristissä ja lapa pystyssä ja huitoi menemään. :) En siltikään meinaa vielä millään käsittää tätä asiaa. Oli alkaa tuntumaan siltä, että vatsassa on jotakin "ylimääräistä" ja masu on jo vähän kasvanutkin. Jotenkin niin hassua. Pitäisi mennä hankkimaan kunnon äippähousut. Sain kaverilta kolmet, mutta ne ovat mulle niin suuria, että putoavat väkisin päältä. :) Raskauskiloja mulle ei ole tullut vielä yhtään. Päin vastoin, paino vaan putoaa edelleen.

Meitähän on täällä jo monta "vanhusta" :wink , siis esikoistaan odottavaa noin kolmekymppistä.

Onko täällä muita, joilla opinnot siirtyvät äippäloman vuoksi? :)
 
Mulla tulee siirtymään opinnot! Tai oikeastaan niiden aloitus.. :) piti alottaa ammattikorkeassa tammikuussa mutta taitaa venähtää ainakin vuoden päähän jollei vieläkin pidemmälle.. :D ja täälläkin ilmottautuu jokikisen raskausoireen omaava odottaja! Pahin mulla on ollut tissien turvotus ja kipu, siis suoranainen KIPU, suihkukin sattuu niin paljon et hyvä ettei itku tule peseytyessä! Kaipa tämä tästä pikkuhiljaa.. Nyt siis menossa 8+3 :D
 
Sulla on sitten ollut sama oire pahimpana kuin mullakin. Ei meinannut kärsiä pukea, saati riisua. Kun rintsikat otti pois, tuntui siltä, kuin olisi repinyt muutaman kerroksen ihoa samalla. Nyt jo onneksi kaikkein pahin kipu on helpottanut.

Aeli & Kaiffari 13+0
 
Mulla oli rv6-11 kanssa tissikipu ja käytin tuon ajan yötä päivää urheiluliivejä. Ei sitten sattunut niin paljon. Suihku oli tuskaa.

Nyt rv19+3 :D
 
Hei vaan! Täältä ilmoittautuu turkulainen esikoistaan odottava 31-vuotias tuleva äiree (toivottavasti). Kkm 01/15. La 11.3 ja ensimmäinen ultra tulevana perjantaina. 4 vkoa sairaslomaa takana mahdottoman oksentelun takia ja nyt juuri alkoi 2 vkon kesäloma :) Oksentelua ei juurikaan enää ole mutta etova olo silti valitettavan usein edelleen seurana :/
 
Takaisin
Top