Turhakkeet ja hyödykkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pupa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiltä löytyy carenaa ja emmajunglaa.ne pidetään edelleen. Brion kaukalo.edelleen hyvässä kunnossa. Sänky kai pitää ostaa uusi. Tms ahdas makuuhuone vaan.ei oikein sovi sänky. Noh.

Mä kans kattonu smileja ja evoja :) ja brion tai maxi-cosin kaukaloa. Miettiny samaa et mitenköhän liikkumimen talvella mut hyökkäysvaunuja en halua..

Ninni, minä jo aijemminkin kirjoitin ettei ne brion kopat kippaa kun sen kantoaisan kääntää alaspäin niinkuin tarkoitettu onkin :) Meillä ainakin oli tykätty ja hyvin menee seuraavalle vaikkei iso kokoisin kaukaloista ole. Brio on myös tosi kevyt mun mielestä verrattuna joihinkin muihin.

Me tilattiin Brion Smilet ja ovat vielä postissa, joten käyttökokemuksia en osaa sanoa, mutta kaupassa kokeillessa tuntuivat näppäriltä :) Meillä on myös niihin sopiva Brion Primo turvakaukalo :) Sen käyttöohjeissa oli maininta, että se on tehty niin että siinä voi keinutella lasta lattialla kun se kantoaisa on tietyssä asennossa (ylhäällä tai keskiosassa, en muista) ja kun kääntää sen alas asti niin ei enää heilu eikä kippaa :) muutenkin vaikutti kivan kevyeltä kantaa ja sopi autoonkin mukavasti (meillä siihen telakka), mulle oli ainakin tärkeää että se on kevyt kantaa kun itse oon tällainen tappi, että saisin sitä kannettua näppärästi. Jotkut on sanoneet, että jos on iso/pitkä vauva niin se kaukalo voi jäädä äkkiä pieneksi, mut onneksi me ei kumpikaan olla kovin pitkiä niin tuskin meidän mukulakaan on :D

T: Ina kesäkuisista :) kyylään kaikki nämä turhakkeet&hyödykkeet-ketjut kun on esikoinen tulossa :D

meillä on emmaljungan duo edge vaunut ja oon ollu niihin kyllä tosi tyytyväinen, pääsee vähän lumisemmassa ja mömmösemmässäkin paikassa. toki jos kaupungissa asuisi niin olisi varmaan kätevät ne kääntyvät etupyörät. Nyt vaan oon miettiny että näinköhän se on hankittava se tuplarunko että molemmat sopii vaunuihin, kuitenkaan ei tää siskokaan ole edes 2v kun vauva syntyy...

Voi ma oon niin katkera kun ma en tuota aitiyspakkausta saa kun ulkomailla asun! :( Ma jo vuosikausia haaveilin siita aitiyspakkauksesta ja nyt kun se alkaa olla ajankohtaista en sita saakkaan :(

Lokakuisista huutelen... Meillä esikoisella brio smilet ja primo turvakaukalo. Ja niillä jatketaan pikkusisaruksenkin kanssa. Kaupunkiolosuhteissa smilet olleet hyvät talvellakin, en muista muutaman sentin hangessakaan kironneeni niiden kanssa. Itse tykätään niistä koska menevät kasassa ollessaan pieneen tilaan ja on kevyet työnnellä kaupoissa pyörivien eturenkaiden takia. Miinuksena sanoisin, että kangaskorin 5kg:n rajoitus ollut joskus kauppareissuilla ongelmallinen; kiinnitys nepparit revähtää auki liiasta painosta. Muuten kori kyllä tilava. Ja turvakaukalo oli riittäävää kokoa vaikka esikoinen kasvaa +1 käyrällä. Ja isofix-kiinnitys ylipäätään kätevä, jos autossa siihen mahdollisuus.

Turhake: talkki, perunajauho ajaa saman asian ja on paljon parempaa.

Meilläkin on harsoja vaikka minkälainen kasa, yleensä on ollu puklurätteinä ja uniharsona. Kätevää, jos menee hukkaan reissulla, niin on toinen harso valmiina.:)

Meillä on Emmaljungan yhdistelmävaunut, vuodelta 2003, renkaat pitää uusia, mutta on ollu kyllä hyvät vaunut ja enkä kyllä vaihda. Anoppilassa on sitten I'coon vaunut. Ei tarvi kuljetella ees takasin, kun tuota matkaa on 500 kilsaa.:)

Ja äitiyspakkaus tulee. PÖLLÖJÄ!!!:happy093 Mä rakastan pöllöjä.:love017 Ja on tarkoitus antaa makuupussit sitten lapsille, kun he saavat lapsia.

Meillä on esikoisen jäljiltä ihan perus isopyöräiset yhdistelmät, joita sitten käytettiinkin ehkä se 6kk, jonka jälkeen hankittiin pienemmät ja kevyemmät rattaat. :rolleyes: Nyt toiselle olisi hakusessa yhdistelmät helposti irrotettavalla kantokopalla (3. kerros, eikä hissiä), kääntyvillä etupyörillä, sekä mahdollisuudella kiinnittää seiusomalauta. Smilejä ja Mutsyn Igoja olen jo vähän sillä silmällä katsellut..

Mä en millään jaksa muistaa, mitä turhakkeita meillä oli. Ehkä kantoreppu?
Hyödykkeinä ehdottomasti monen mainitsema Lansinoh, sekä raapimisenestotumput. :)

Noi tumpulliset bodyt ovat kyllä kätsyjä! Terälliset potkarit/yökkärit eivät taas toimineet niin hyvin, kun jäivät siitä sukkaosasta ennenaikojaan pieneksi.

Joo ja en mä niit tumppubodyjakaan käyttäny ku kuukauden tai kaks. Sen verran mitä niitä tumppujaki käyttäs. Potkarit ja terälliset yökkärit oli huonoja mustki.

Minäkin tykkäsin vauva-aikana terällisistä yökkäreistä, sit kun alko nousemaan seisomaan niin siirryttiin terättömiin :) Ja meillä on kantoreppuna manduca, se on kätevä esim. koiraa käyttäessä ja syksyllä sienessä poika siinä aina oli mukana! Ei sitä kovin usein tullut/tule käytettyä mutta turhakkeeksi en itse meillä ainakaan sanoisi. Ja nyt kun toinen syntyy niin oletan oleilevan siinä paljonkin niin saa olla sylissä, mutta saan itse kädet vapaaksi esim. esikoista varten.

Te ketkä olette aiemmissa raskauksissa käyttäneet rintapumppua, turhake vai hyödyke? Ja kannattaako maksaa semmosesta sähkökäyttösestä vai ihan ostaa "halvempi" käsikäyttöinen? :)

En siis ole mitään vielä tosiaankaan ostamassa, mutta tuli nyt vaan mieleen.

Käsikäyttöinen turhake. Koska ei herunut pumpulle. Suosittelen, että kyselet pumppua lainaan ja testaat ennenkuin ostat omaksi.

Terv. GX toukokuisista

Mulla myös oli käsikäyttöinen ja toimi hyvin, mutta pumpuista oli silloisessa mammaryhmässä paljon keskustelua. Osalla toimi paremmin sähköinen, osalla käsikäyttöinen ja osalla ei kumpikaan.

Takaisin