Tupakoinnin lopettaminen

Lissu: eilen motkotin miehelle että vaihtaa paidan, en pysty kainalos olemaan kun haju niin etoo. Haisee ihan töhikselle. Ahdistaa kun vessa lemuaa kun ukko käy tupakin jälkeen pesees kädet ja naaman...no tekee sentään sen :) meillä mies lopetti sähkötupakin avulla esikon raskaus aikana ja oli polttamatta melki vuoden. Sit molemmat vähitellen taas alettiin polttamaan ja mies sitten muakin enemmän lipsu jo ihan päivittäisen tupakoinnin puolelle. Saas nähdä aikooko nyt lopettaa...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on onneks savuton mies! Jos ei niin herkästi ratkeis sit vauvan synnyttyä/ kun on lopettanu imettämisen.... Edelleen päivittäin kaipaan sitä röökillä käymistä, siis en itse polttamista, vaan sitä tapaa mikä oli. Mut ei kävis kyllä mielessäkään sytyttää röökiä, tulis oksu varmasti samantien! Ja voin kuvitella kuinka paljon etoo teitä joiden miehet polttaa! Toivottavasti teidän isännät oivaltais jotain...
 
Tääl on kans savuton mies, varmasti helpottaa omaakin olemista kun toinen ei haise. 2+1 takana ilman tupakkaa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä kun ensimmäistä odotellaan, on tuleva isäkin niin innoissaan, että on reilusti vähentänyt tupakointia. Huomioi hyvin sen, että minä en voi polttaa, joten polttaa mun seurassa mahdollisimman vähän. Ei ole täysin lopettanut, mutta vähentänyt todella paljon aiempaan nähden. Katsotaan nyt onko tämä vain alkuintoa ja laantuuko ajan myötä, vai lopettaako jossain vaiheessa kokonaan. En tätä millään lailla vaadi, polttaa jos haluaa. Mua ei tupakan haju ole ainakaan vielä haitannut mitenkään.

Itsellä tupakoimattomuutta takana jo kokonainen viikko :D Yllättävän helposti mennyt.
 
Mä oon nyt ollu 5 viikkoa polttamatta!
Mies haisee tuhkakupille täälläkin. Tai no mädäntyneeltä lähinnä. Yök. On kyllä vähentäny tosi paljon ♡

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Lopetin jo ennen kuin tulin raskaaksi, mutta silti tekee mieli tupakkaa ihan hirveästi! Ihan tuskaa.. Jospa se menis ohi ja unohtuisi..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt kun pahoinvointi on helpottanut, on alkanu välillä tekeen mieli röökiä.... Pari kertaa oon kaverilta vetässy välistä imut mutta hyi olkoon, on maistunu kyllä ihan kauheelta. Sit ku oli isännän kanssa riita nii varmaan kolme kertaa lähdin pihalle hermosauhuille (vtu ku jäi toi yks aski tonne kaappiin...) mutta en kyllä pystyny kolmee imasua enempää polttaan...

Oon muuten miettiny, että voiko olla yhteyttä sellasilla asioilla, että jos äiti polttaa raskauden aikana niin se lapsi helpommin alkaa myös polttaan ite...? Mun äiti ei oo tupakoinu odottaessaan mun veljiä, ja niistä kumpikaan ei polta. Mua odottaessaan se taas poltti, ja mä aloinkin jo aivan liian pienenä sauhutteleen. Tiedän kans muitakin tapauksia joissa on just noin että jos äiti ei oo polttanu raskaana nii nyt aikuisena se lapsi ei polta, mut sisarus polttaa ku sitä odottaessaan äiti poltti. Onkohan kaukaa haettu??
 
Ainakin lapsihan pitää vieroittaa nikotiinista maidolla syntymän jälkeen ,joten varmasti jollain tasolla voi vaikuttaa :/ Mun äiti poltti kyllä mun veljen aikana, mut ei se oo ruvennu polttaan, että toki se riippuu omistakin valinnoista. Mutta ehkä helpommin jää koukkuun?
 
Mulla pari kertaa ollut tosi lähellä, etten oo mennyt ja ostanut askia. Meinaa ketuttaa kaikki niin pahasti. Onneksi asuu niin syrjässä, ettei ole mitään lähellä mistä ostaa, ehtii halut hiipua :D

Mun lapsuudessa poltettiin joka paikassa koko ajan, melkein jopa neuvolassa sai polttaa. Kai se tuntui aika luonnollisella aloittaa, kun perhe poltti ja jopa lapsena meillä poltettiin sisällä. Itse en samaa toivoisi lapselleni!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla tekee välillä vähän tiukkaa, mut vaikka oonkin ollut himoröökaaja niin yllättävän helpolla on päästy, 15 vuotta on tullut tupakoitua ja en ajattele asiaa enää ku pari kertaa päivässä :) kyllä mä myönnän et pari kertaa on tullut otettua henkoset kun on pinna palanut, mut tupakkaa mulla ei ole ollut moneen viikkoon ittellä yhtään. Mut hyvä vaan et ei oo kun niin kiukkunen peikko oon välillä ollut :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kans miettiny kuinka helppoo tää on ollu, mies polttaa kuitenki sen 20kpl/pvä itellä lähinnä nykyään oksettaa ja tekee pahaa tupakan haju. Ite kuitenki 20 vuotta melkein poltin nyt ei tee sitte yhtään mieli tupakkaa ja tuntuu ettei koskaan ole edes polttanu. 6 viikkoa nyt polttamatta.

Hyvä me jatketaan samaan malliin :hello2:happy093.
 
Täällä myös reilu kuukausi kulunut ilman savuakaan, ihmeen helposti on käynyt. Mieli ei liioin oo tehnyt, ei varsinkaan nyt kun muutenkin on niin karmea olo.

Todellakin hyvä me kaikki :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hyh, heti kun haisto tupakan savua niin tuli huono olo ja ei tee mieli yhtään mokomaa käärylettä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lopetin suurinpiirtein heti kun sain tietää raskaudesta, elikkä noin 4-5vko sitten. Välillä saatto vähän tehdä mieli, mutta ei se tuntunu enää hyvälle polttaa.. ( Järjetön pahoinvointi ja oksentelukin kyllä saattoi auttaa tässä nopeassa lopetuksessa )

Muakin kyllä harmittaa oikeesti niin paljon, kun en ole saanu poikaystävää lopettamaan sauhuttelua :/ Valitan kyllä asiasta kokoajan ja varmaan sitäkin ottaa jo päähän, minkäänlaista edistystä ei vaan tapahdu lopettamisen osalta. Haisee niin uskomattoman kuvottavalle, ja ärsyttää kun savu tulee aina parvekkeeltakin vähän sisään ja saa usein aikaan oksennusrefleksin :| En enää kyllä edes ymmärrä miksi joskus poltin, hirveetä!
 
Mä kyllä nuuskuttelen kadulla savuja jos joku vieras polttaa ja tuoksuu hyvällä mun mielestä :D mutta siltikään ei oo tehny mieli ite polttaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Prötkis: sama juttu :) tuore savu tuoksuu hyvältä mut mua allöttää sit just semmoinen joka on just käyny röökillä ja lemuu tuhkikselle! Mulla tulee helposti vielä nopeita refleksihimoja tupakkaan liittyen tilanteisiin joissa muut polttaa, muuten en hirveesti ajattele asiaa. Mulla ei kai oo niinkään nikariippuvuutta ku tapa, vaik oonkin jo kauan polttanut. Neuvola sanoi et imeskelytabletit ja purkka käy mut ne alkaa oksettaa heti et paremmin pärjään ilman :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mullekki sanottiin et nikotiinivalmisteita voi käyttää mutta niistä on aina tullu mulle niin huono olo ettei ne nytkään oo ollu vaihtoehto mutta eipä niille olis ollu tarvettakaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siis eihän se nikotiiniriippuvuudesta pääseminen kestä ku muutaman päivän! Viikossa on jo fysiologiset riippuvuudet ohi, ja kaikki muu on sitä tottumusta siihen tapaan. Sehän se pahempi on!

Mäkin tykkääm röökinsavusta kun joku polttaa, mutta joku just tupakoinut henkilö taas haisee niin pahalle! Hyh!
 
Mä kaipaan aamukahvia ja tupakkaa, nyt ei maistu kahvikaan.. Juu, kyllä sitä on niin tapojensa orja, että vaikka ei enää keho kaipaa, niin välillä yrittää kaivaa tupakkeja laukusta, kun aina ennenkin siinä tilanteessa on polttanut. Alussa miehen kanssa ennen kauppaan menoa jompikumpi kysy, että poltetaanko ennen kun mennää :D vähä aikaa kesti muistaa, ettei enää polteta..
 
Aamukahvi ja tupakka :Heartred Äm85 et ole ainut joka tuota tapaa kaipaa !
Hemmetin tyhmä ihminen kyllä voi olla... Rahaa säästyy, ei haise ja itsellä happikin kulkee paremmin ilman tupakkaa. Silti ! Olen kerran melkeinpä onnistunut lopettamaan tässä. Kaikki petivaatteista lähtien piti tuulettaa :D Kaikki haisee ! Piti tyhmänä jatkaa. :sad001 Nyt taas kyllä pitäisi oikeasti tämäkin turhuus saada loppumaan
 
Takaisin
Top