Tupakoinnin lopettaminen

MarinaMelina: mahtavaa että pääsit eroon! Onnea!
Mites tuo sähkötupakka, en tiedä siitä siis mitään, onko siinä jotain vaaroja? Miten se toimii? Mitä maksaa? Mistä saa?
Oon nyt kokeillu pari imeskelytablettia ja kyllä ne siihen nikotiinin tuskaan auttaa, mutta just se tapa että esim ruuan jälkeen menee tupakalle niin olis kiva korvata jollain koska silloin se repsahtaminen helpoiten tapahtuu..
 
Olen miettinyt sitäkin jopa (ja tää kuulostaa ihan hullulta) että: voisinpa pahoin ni ei tekis mieli tupakkaa!
Mulla yks kaveri kertoi että hälle oli kohtuu helppoa lopettaa tupakointi kun oksensi ensimmäisen 3 kuukautta!
 
TiiaMaria : niille on ainakin täällä päin oma kauppansa. Siihen tulee se tupakka ja laturi, tais olla jonkun 40e. Sit siihen on ostettava sitä litkua jota poltetaan, sitä saa niistä kaupoista sellasta missä ei ole nikotiinia ja ulkomailta sellasta missä on. Ne neuvoo siellä liikkeessä sen käytön, helppoa on! Siinä on siis säiliö joka täytetään ja sit vaan poltetaan :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Nya, mulla sama juttu eli raskaus tuli yllättäen ja selvästi ollu hankalampaa kuin esikoista odottaessa. Pöljyyksissä tuli aloitettua imetyksen jälkeen uudelleen, vaikka niin vannoin, etten enää sorru,

No joka tapauksessa jokusen tupakin poltin plussauksen jälkeenki ja sit heitin kerralla pois. Viikko nyt kokonaan ilman tupakkaa, mutta tosi hankalalta tuntuu. Mulla ollu kuvottava olo ennen plussausta jo ja koko ajan pahenee. Siitä huolimatta tupakkaa tekee mieli ja ihan varmasti polttaisin huonosta olosta huolimatta, jos vain itelle sen sallisin. Edellisen raskauden alussa söin tarvittaessa 1-2 nikotiinipurkkaa päivässä parin viikon ajan. Nyt en oo siis käyttäny apuna mitään. Vois kyllä purkkapaketin varalta ostaa. Sähkötupakka mulla on olemassa, mutta niin paljon sen mahdollisista haitoista puhuttu, että en uskalla kyllä sitäkään käyttää raskauden aikana. Viime kerrallakin turvauduin raskauden aikana mieluummin siihen pariin purkkaan päivässä.

Tsemppiä kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Niin minäkään en sen sähkötupakin haitta puoliin ole liioin tutustunut kun poltin sitä tosiaan vain viikon. Ja en siis raskaana ollessa. Vaikea sanoa siis että onko purkat tms..vai sähkis parempi. Itse oon ainakin ajatellu sen olevan hyvä keino lopettaa eli silloin sitä polttaa vain tietyn hetken mutta en itsekään uskaltaisi sitä pitkään polttaa, sen verran uusi juttu se on että ei varmaan ole vielä tarkkaan tietoa mitä aiheuttaa pitkällä aikavälillä...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Miten menee? En oo sortunu, enkä aiokaan, mutta pakko myöntää, että edelleen hankalaa eli tupakkaa haluttaa välillä, vaikka yököttää aamusta iltaan. En ole edelleenkään kyllä käyttänyt mitään nikotiinituotteita.
 
En onneksi ole sortunut, enkä kyllä sorrukkaan. Kuvittelen aina kun käy mielessä että se olisi sama asia kun puhaltelisin savut esikon naamaan..se auttaa kyllä hyvin pysymään irti. Ja tällä kertaa se on kaiken kaikkiaan ollut helpompaa onneksi :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Ei täälläkään mitään oheis tuotteita..paitsi välillä herkkuja :D :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Minä oon kans sallinu itelle herkut...parempi vaikka lihoa pari kiloa, ku polttaa. :D Tosin on niin huono olo koko ajan, ettei herkut oikein maistu. :P
 
Mun mielestä tää on ihan käsittömätöntä, siis mä oon polttanu lähes 20 vuotta ja nyt ei tee yhtään mieli saatika et tieto et olis ees polttanu joskus :grin kohta 3 viikkoa polttamatta. Ukko polttaa tupakkaa nii joka kerta kun se tulee tupakalta meinaa kyl hajun puolesta tulla huono olo.

Tsemppiä kaikille, kyllä siihen pystyy kun tietää minkä hyväksi tupakoimattomuus on :Heartbigred
 
Plääh. Esikoista odottaessa loppui ensin kahvi ja rööki, siitä oikeestaan keksin että pitäiskö tehdä testi.. Tällä kertaa hoksasin että menkat on myöhässä, tein testin plussana ja sitten vasta alkoi pahoinvointi yms oireet. En oo stressannut, normisti oon käyny vielä savuilla silloin kun on mieli tehny, toivon että se rööki jäis taas ihan itellään. Jos ei mitään ala tapahtuun niin sitten on jotakin tehtävä. Mutta esimerkiksi tänään ei oo kyllä käyny pienessä mielessäkään röökailla....

Tsemppiä kaikille, voi olla hankala homma mutta motiivi on varmasti kohdillaan jokaisella! :wink
 
Mulla on tänään 5päivä ilman tupakkaa. Kieltämättä välillä kiristää kun mullakin on ollut tapana se kiukkukessu välillä vetää ja nyt kun sitä ei saa niin...... Tekee mieli vaan entistä enemmän. Noh, tärkeän asian puolesta kestetään eikös? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Reilusti yli 2 viikkoa takana ja elämä hymyilee :) Tää on jotenki ollu ihan liian helppoa.
Vieläkin se kyllä tuoksuu hyvältä kun joku vieressä polttaa! Mutta mies haisee sellaselta vanhalta ja tunkkaselta koko ajan :D Sekin on vähentäny ihan hurjasti kyllä.

Tsemppiä leidit!!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Toka päivä ilman kahvia ja röökiä, ja ihan itellään jäi molemmat niinku uumoilinkin.. Tekis kyllä mieli mennä ihan vaan siks että se röökillä käyminen on ollu mulle ton esikon kans sellanen "oma juttu" ja "oma hetki". Mutta oon menny sitten vaan nauttii auringonpaisteesta. Toisinaan on tehny mieli sytyttää rööki ihan vaan testatakseen että edelleen haluan olla polttamatta :D mutta pelkään että alkaa oksettaa niin hirveesti etten uskalla. Oon tyytyväinen tähän.

Tsemppiä edelleen kaikille! Mut muistakaa et jos sorrutte niin sikiölle röökinpoltto ei kuitenkaan oo mitään verrattuna esimerkiks alkoholiin!
 
Itselleni raskaus tuli yllätyksenä puskan takaa ja ajatukseen sopeutuminen vei jonkin aikaa. Niin kauan kun olin hämmentynyt ja epävarma, en ajatellutkaan tupakan polton lopettamista. Vasta kun uutinen oli ok ja tiesin mitä haluan tulevalta, tuli päätös lopettamisesta. Ei ihan täysin seinään loppunut. Muutaman päivän vähensin reilusti ja nyt on mennyt kaksi päivää täysin ilman tupakkaa. Olen aiemminkin yrittänyt lopettaa, mutta pää ei ole pitänyt. Nyt kuitenkin joku omantunnon hippunen tai muu kolkuttelee takaraivossa tai sitten se on välillä hieman kuvottava olo mikä tekee sen, että ei edes tee mieli tupakkaa. Ja kun reilusti vähensi, huomasi tupakan myös nousevan nopeasti päähän mikä pahensi oloa.

Välillä kiva lähteä kuitenkin ulos samalla tavalla kuin aiemmin lähti tupakalle. Hetken aikaa haukkaa happea ja palaa sisälle. Tällä tavalla varmaankin jatkan. Töissä on pakko välillä päästä ulkoilmaan, kun koko päivän istuu koneen ääressä. Varsinkin nyt kun ilmat ovat lämpöiset ja tuntuu hapen loppuvan. Ja työkaverin kanssa on mukava rupatella niitä näitä samalla. Kotona kun ukko käy tupakalla, menen myös ulos jos tuntuu siltä. Ei tarvitse kyljessä nyhrätä ja passiivisesti vedellä henkosia, vaan ottaa pieni etäisyys ja hengitellä rauhassa keuhkoja täyteen ihanaa alkukesän ilmaa :)
 
Heippa kaikille!

Huutelen tuolta LA kesäkuussa 2014-puolelta ku satuin tänne ketjuun eksymään..

Itellä siis LA 28.6 ja koko raskauden ajan oon ollu ilman tuota syöpäkäärylettä :)
Polttanu oon yli puolet elämästäni (kauheeta..) ja tasan kerran joskus vuosia sit
yrittäny lopettaa.Mut vannoin et jos joskus vauva ilmottaa tulostaan nii tupakointi
loppuu siihen paikkaan! Ja niin kävi.
Eli lopetin ku seinään ku sain positiivisen tuloksen.
Ilman mitään korvaavia valmisteita,ei minkäänlaisia.
Alkupäivät oli niitä hankalimpia,hermot kireellä jne.
Mut yllättävän kivuttomasti menny,jo 7kk!! :)
Luulin et ois paljon vaikeempaa.

Unia tosin nään tosi usein et poltan ja kauhee morkkis heti niis unissa
et mitä ihmettä oikeen teen,eihän mun pitäny polttaa jne..
Onneks vaan unia! En tosin tiiä mistä noi unet tulee koska en kauheesti tupakkaa
muuten aattele,mitä nyt sillon ku hermot menny ja kaikki päin p***ä et voiku
vois nii menis hermosavuille..mut onneks ohimenevää.

Tarkotus myös ois ettei sauhuttelu ala uudestaan ku pien on syntyny!!
Vähän hirvittää mut katotaan kuinka käy..
Sit täytyy vaan sanoo et tyhmä pitää olla jos näinki pitkän tauon
jälkeen sortuu alottamaan taas..

Tsemppiä kaikille!!
Jos tää tervakeuhko on onnistunu nii onnistutte tekin! :)
 
Nyt on tasan 4 viikkoa kun lopetin sauhuttelun ja hyi että ku tuo ukko haisee tuhkakupilta :grin Oon alkanu käyttää tekosyitä miks esim hän ei autossa enää polta ku sähkötupakkaa esim. tosi huono olo et viittis polttaa. En tiiä kauan hänen hermot kestää mun valitusta toivottavasti ei kauaa ja lopettais sauhuttelun


Tsemppiii kaikille jos tuskia on vielä tupakanlopettamisen kanssa mulla ainakaan ei enää ole päin vastoin :) :signs003
 
Ei täälläkään enää tuskaa ole, eikä ole oikein ollutkaan alunperinkään..kai siks kun mun tupakointi oli kuitenkin niin vähästä tässä välissä esikoisen jälkeen..ja nyt kun pahoinvointi on kaameaa niin tupakki on viimenen mielessä! Ukko haisee niin että oksu tulee. Yök. Onneksi sekin polttelee aika vähän entiseen verrattuna.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Marinamelina: Ihan sama homma, eilen ennen nukkumaan menoa kehotin miestä ku tää ensin pesee ensin hampaat ja sit käy röökillä vaihtais toisin päin asian, ja muuteski nalkutan koko ajan asiasta lopettais sekin mutta kun ei
.
 
Takaisin
Top