Tuntemukset viimeisillä viikoilla

Loputtomalta tuntuva odotus on lopultakin ohitse.. Meidän iso pieni mies syntyi seuraavana päivänä edellisestä kiroittelusta eli 5.2 klo:21.06. Lähdin sairaalaan kahdelta yöllä, kun en saanu nukuttua, taksilla.. Taksille piti alussa sanoa, että ei meillä ole minnekään kiire.. kaahasi ekat mutkat aika vauhdilla..
 
Onnea sinullekkin Aurinkoinen82 =).
Pahoin pelkään,että täälläki menee yli,että pölähtää,ku alko oireet väheneen viime neuvola käynnin jälk..jossa puhuttiin jo,että miettiä seuraavaan käyntiin mennes joka on vkon päästä ti,että haluunko käynistysaikaa varailla,ku oon ollu jo kauan kipeenä. Supistukset muuttunu siedettäviksiki,mutta etovaolo tullu kiusaksi uudelleen ja väillä maha sekasi..Ei tiiä oksentaisko vai mitä vai mennäkkö täysistunnolle. Ei voi oikein välillä seistä eikä kävellä,ku supistaa ja oksettaa tai vääntää mahaa samaa aikaa ja pyörryttää...Limaa irtoilee useesti välillä aika paljonki. Mut eipä tässä vielä kiire oo,ku laskettuun aikaan on kolme vkoa,mut alkaa jo tympäseen ainaiset kivut ja säryt ja ku liitospaikkakivut tulleet todella kipeiksi. Ei saa nukuttua oikein ennää,ku pitäis ravata useemmi vessassa mitä ennen ja täyttä tuskaa nousta sängystä ylös,ku alapää rutisee ja paukkuu ja sattuu,nii hel..sti. Mut niihä nämä kolme muutaki o kiusannu mua enne syntymääsä todella kauan ja hartaasti.
Eile sain hoitoo mun veljen 2kk ikäistä poikaa ja kyl se sai mussa sen sysäyksen aikaan,että olen nyt valmis täysin henkisestikki vauvan tuloon =) Se olo ollu hakusessa vähä ja synnytyspelko kivuta mieleen,ku synnytyksissä aina ollu jotai. 
Voimia kaikille äideille =)
 
Voi että nyt on sitten jännät paikat. Yöllä meni kolmen aikaa lapsivedet ja puol viis oltiin sitten sairaalassa. Sielä laittoivat mut niihin sydämmen kuuntelulaitteisiin ja tutkivat paikat. Supistuksia ei ollut vielä yhtään joten päästivät vielä kotia. Ja kahdeksalta illalla täytyy mennä uudestaan jollei omat supistukset sitä ennen ala säännöllisesti.
Nyt on aamusta asti hiukan supistellut silloin tällöin joten nyt tässä jänskätään ja katsellaan että koska tulee lähtö vai ootetaanko sinne kasiin.
Mutta se on ainekin varmaa että huomena viimeistään saan pikkuisen syliini. :) <3
 
Ritzulle kovasti tsemppiä! Ihanaa, että pikkuisen tulo on jo noin lähellä. Täällä ei ole tapahtunut mitään edistystä synnytyksen suhteen. Tänään sain ajan yliaikaiskontrolliin ens viikon loppupuolelle. Onpahan nyt edes jokin aika, jota odottaa :) Toivon kyllä kovasti, että synnytys alkaisi luonnollisesti ilman käynnistyksiä.
 
Oikein paljon onnea Ritzulle, ehkä on jo pikkuinen maailmassa? :)
 Täällä mennään lounatuulen kanssa samoilla linjoilla, ei oikein mitään tuntemuksia. Yliaikaiskontrollinkin saa varata vasta ensi maanantain neuvolan jälkeen, mutta peukut on pystyssä, että tartvitsisi sinne neuvolaankaan enää mennä, vaan neiti tahtoisi tulla pois jo tällä viikolla :)
Niin turhauttavaa alkaa olemaan tämä odotus :/ Mutta onneksi on varmaa, että ei tää odotus enää kovin kauaa voi kestää :)
 
Täälläkin aika levottomia jo aletaan olla, vaikka virallinen laskettu päivä on "vasta" lauantaina. Tätä se nyt sitten on, kun on puhuttu jo piiiitkään, että ei hän siellä kauan enää ole vaan pian tulee jne. Pöh, sanon minä. Ettäs kehtasivat sellaista luvata ;) Viitsi vitsi, eihän sitä tosiaan koskaan tiedä miten nämä hommat menee :D

Viime perjantaina mulle iski yht`äkkiä vatsan totaalityhjennyt, joka jatkui lauantai aamupäivän. Sen jälkeen myös supisteli reippaasti ja alakerrassa alkoi jo tuntua ikävältä. Ajattelinkin, että tästä se nyt sitten lähtee. No ei lähtenyt, vaan rauhoittui täysin. Vauva on edelleen tosi aktiivinen liikkuja, mutta kun tilaa on vähän, on ne lähinnä sellaisia kunnon monotuksia ja pepun änkeämisiä :) Välillä tuntuu tosi ikävältä.

Tänään taas neuvolan määräaikaistarkastukseen :)

Tsemppiä kaikille odotukseen!!!
 
Onnea Ritzulle =)! Voi,ku loppuis tää munki odotus jo..Tahtois nukkua kivuitta jo. Eilen tais muksu taas painautua enemmän kuoppiinsa,ku häntäluuta särkeny siitä asti ja hankausta tuntunu tosi alhaalla ja nivuset kipeenä jo kävellessäki. Kyl pitää alkaa harkitteen tosissaan sitä,että ku maanantaina meen neuvolaan taas,että annan luvan laittaa lähetteen,että käynnistävät. Varsinki nyt,ku jalatki alko puutuileen. Ei uskalla ennää autonrattiin,ku ei tunne kaasua eikä jarrua oikein.Pelottaa jos alkaa taas jalat pettään alta niinku silloin aina,ku selkä posahtaa rikki. Onko muilla jalkojen puutumista? Tätä ei ole mulla ennen raskauksissa ollut...
 
Mulla tänään 39+1. Oon ollut nyt useamman viikon TOSI kipeä. Menkkamaisia kipuja selässä ja liikkuessa tuntuu pahimmillaan siltä että alapää halkee siihen paikkaan, välillä supisteleekin jo tosi ikävästi. Nukkuminen on vaikeeta, viimeyö oli eka pitkään aikaan että heräsin vaan kerran koko yönä. Alan olla tosi väsy ja vaikka LA on vasta ens viikon keskiviikkona, toivon päivittäin että synnytys alkais jo. kaikenmaailman "merkkejä" on, vatsa sekasin jne ja parina iltana oon ollut kipujeni kanssa niin tuskissani että oon ollut varma että lähtö on lähellä. No, aina ne on sitten joksikin aikaa hiipunut, "hähää, ei sittenkään!". Puuh, ei mulla oo muuten mitään kiirusta saada tätä ulos, mutta kun noi kivut. No, jatkamme odottelua. Maanantaina ois seuraava neuvola ja toivon että Mytty syntyis ennen sitä.
 
Meillä sama LA. Mulla vaan ei mitään tuntoja oikeastaan vielä =/ En uskokaan että ittestään ulos tulee. Tai sitte lähtee täysin yllättäen. Toisaalta tässä on kyllä se hyvä puoli että on täysissä voimissaan. Eile jopa jammailin täällä ihan täysillä hyvän kappaleen tahtiin kun olen täysin kivuton ja lantio liikkuu oikeen sutjakasti =) Jaksamisia kaikille joilla ei olo ole niin hyvä.
 
amyna: eli tunnut olevan aika kohtalotoveri.. Tsemiä!Onko mones raskaus? Mulla ei ollu kahen ensimmäisen kans mitää ongelmia kipujen kans ja yli menivät molemmat,mutta nuoriimman aikana liitospaikkakivut alko ja tässä raskaudessa kaikki vaa pahentu sit. Tänään aamulla olin herätessä jo niin v..ttuuntunu jo,ku valvoin taas melkee koko yön,että laitoin viestin neuvolantätille,että suostun sen ehotukseen,että aletaan laittaan lääkärille aikaa ja kahtotaan jos alkais laittaan Oyssiin lähetettä jossa harkitsisivat ehkä käynistystä. No se sit soitti ja piti sit käyä tänään siellä. Kiinni oli paikat,mutta muuten oli paikat alkanu valmistautuun synnytykseen ja baby laskeutunu kuoppiinsa.Laittovat kiireisenä lähetteen ja nyt oottelen puhelua sairaalasta millon päsen käymään siellä,mut neuvolalääkäri vähä epäili etteivät ala vielä käynistään,ku 7.3 LA vasta...Mut eihä sitä tiiä koskaan....Harmittaa,ku  jäi vähä epäselväksi mistä jalkojen puutuminen johtuu. Jaloissa ei edelleenkää tuntoa normaalisti. Marina87: nauti,ku voit nuinki hyvin =). Kateeks käy.
 
devilangel666, ensimmäistä odotan. Mulla oli jo edellisellä lääkärinkäynnillä vajaa pari viikkoa sitten paikat pehmenneet ja kanava lyhentynyt ja viikko sitten keskiviikkona neuvolassa täti sanoi vauvan kiinnittyneen. Tänään oon saanut jo kellottaa neljän minsan välein tulevia lyhyitä supistuksia, mutta ne sitten näytti loppuvan taas. Toivon hartaasti että pääsis pian lähtemään. Tsemppiä sullekin, nää kivut on kyllä aika berberistä. Toissayö oli tosi hieno, en varmaan 10min kauempaa ollu yhessä asennossa ku sattuu ja on oleminen vaikiaa. Onneks saan päivällä nukuttua ees pieniä pätkiä.
 
Täällä ei myöskään mitään tuntoja oikeastaan.. Ei tunnu siltä että pikkunen ois vähään aikaan tulossa tai saati ittestään. Yllätystä täälläki ootellaan. Nyt siis viikkoja tasan 39. Lantio liikkuu minullaki suht hyvin ja jammailemaanki pystyy. Joskus pidempään kävellessä alkaa lantiossa tuntumaan mutta seki menee sitten ohi. Ehkä pitää vaan olla onnellinen ku pystyy vielä puuhastelemaan niin hyvin eikä joka paikkaa säre :)
 
Hei kaikki mammautuneet ja viime päivien odottajat!

Päätin pitkästä aikaa kirjoittaa tänne viimehetkien tunnelmista. Olo on ollut onneksi pääosin hyvä. Lantion etuosassa jomottelee paikoin ja yksi ilta tuli jonkun asteisia suppareita jo 10 minuutin välein pari tuntia, mutta ne rauhottuivat parin tunnin jälkeen.. Jotenkin tuntuu kuitenkin, että tämäkin menee jonkin verran yliaikaiseksi, kuten veljensäkin meni. Neuvolan tädin mukaan vauva on jo aika kivasti laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta suurta painetta ei tunnu, pieniä liitoskipuja välillä. TENS-laite tulossa postissa ja pieni synnytys paniikki vaihtumassa kyllä tästä selvitään-asenteeseen.
Hyvää vointia kaikille ja tsemppiä synnytykseen!
 
Nyt synnytyksen jälkeen voinen kertoa sitten millaiset tuntemukset minulla loppujen lopuksi oli eli:

iltapäivällä vauva potki todella paljon muutaman tunnin ajan, siis suorastaan tauotta, istuminen tuntui melko tukalalta, potkut olivat hyvin vahvoja, seistessä ei kummoisemmalta tuntunut. 5-6 aikaan alkoivat pikkuhiljaa ensin kivuttomat supistukset, ja vauva liikkui edelleen todella aktiivisesti, varmaan enemmän kuin koko raskauden aikana yhteensä :D supistukset pikkuhiljaa koventui, ei nyt mitään äly kipeitä, menkka kivun omaisia n. 15 min välein. 10 eteenpäin tulivat n. 10 min välein menkka kivun omaisina, välillä oli tunnin verran 6-7 min välein ja sitten taas lähemmäs 10 min välein, ei siis mitenkään erityisen kipeitä. yöllä 2 maissa meni vesi, silleen että kuului ihan naps, ja tuli oikein kunnolla vettä. siitä sitten sairaalaan ja aamulla 9 jälkeen oli käärö sylissä :)
 
Nyt synnytyksen jälkeen voinen kertoa sitten millaiset tuntemukset minulla loppujen lopuksi oli eli:

iltapäivällä vauva potki todella paljon muutaman tunnin ajan, siis suorastaan tauotta, istuminen tuntui melko tukalalta, potkut olivat hyvin vahvoja, seistessä ei kummoisemmalta tuntunut. 5-6 aikaan alkoivat pikkuhiljaa ensin kivuttomat supistukset, ja vauva liikkui edelleen todella aktiivisesti, varmaan enemmän kuin koko raskauden aikana yhteensä :D supistukset pikkuhiljaa koventui, ei nyt mitään äly kipeitä, menkka kivun omaisia n. 15 min välein. 10 eteenpäin tulivat n. 10 min välein menkka kivun omaisina, välillä oli tunnin verran 6-7 min välein ja sitten taas lähemmäs 10 min välein, ei siis mitenkään erityisen kipeitä. yöllä 2 maissa meni vesi, silleen että kuului ihan naps, ja tuli oikein kunnolla vettä. siitä sitten sairaalaan ja aamulla 9 jälkeen oli käärö sylissä :)
 
amyna: Toivottavasti pian syntyis,että sulla helepottais olo. Mitä neuvolassa ovat sanoneet kivuista?Eivätkö ole ehottaneet käynistystä?
 Mulla kans nuo kivut pitää hereillä aikalailla koko yön ja myös ukkoa..Päivällä ei uskalla pistää sohvallekkaa muate,ku sattuu  nii pirusti nousta ylös. Tänäänki istualtaan piti parit päikkärit vetästä.Kai pitää alkaa yötki nukkuun sohvalla istualtaan. No jos aijot vielä tehä babyja,nii tiiät nyt mitä tuleva tuo sitte. Mulle viimeks lekuri povas,että jos teen vielä joskus vauvoja,nii kivut samanlaisia jopa pahempia ja ne kyllä tuli ny uuelleen,mutta paljo myöhemmässä vaiheessa mitä pojan ootuksessa. Olen jo todella väsynyt ja pää onki 24/7 kipee ja hermot sen mukaiset. Tulee turhastaki hermostuttua hiiteen välillä....Ärsyttää,ku eivät Oyssista soittanu sitä aikaakaa tänää vaikka kiireellisen lähetteen eilen pistivät menemään koneella.No maanantaina neuvolaan...
Mulla kans supisteli tuos pari iltaa sitte 10-12min välein ja kipeestikki ja tuntu kauhee paine alhaalla ja se paine on tuntunu pari päivää aina silloin varsinki,ku tulee supistus..lievempiki.Mut neuvolassa sanovat,että uuelleen synnyttäjällä vauva laskeutuu ja vielä nousee poiski kuopistaan ja sit taas laskee. Ja kyl tämä raskaus on ollu erinlainen sitenki,ku mulla paikat edellee kii vaikka supistellu pitkään ja ankarastikki ja muitten aikana oon ollu jo sentin pari auki tässä vaihees..Saa nähä mite täs käy.Mun tuurilla antavat kärsiä vaan loppuun asti ja yli ajan vielä :(
 
Vielä ollaan kasassa. Yli viikon tullut yleensä iltaisin, muttei joka ilta, kipeähköjä suppareita kivuttomien lisäksi. Eilen illalla/alkuyöstä ei ollut niinkään sitä menkkamaista tai pakottavaa kipuilua vaan alapäässä sisällä sellasta vihlontaa ja vetoa. Vauva myös tunkee itseään alaspäin. Varttia vaille seitsemän aamulla sitten aika inhottava ja pitkä supistus, jonka jälkeen vielä pari lievempää, mutta sitten taas tyssäs. On kyllä edelleen olo, että pian mennään. Sais kyllä jo tullakin kun on kaikki ihan valmista. Mutta, jos vielä kestää niin kypsyypä ainakin lisää tuo pikkuinen.
 
Viimeinen neuvola takana ja aika yliaikaiskontrolliin torstaille varattu ja vähän lupailivat että voisivat silloin käynnistää, jos ei sitä ennen päätä syntyä :)
Nyt kun näin kauan odottanut, niin pari päivää korkeintaan enää ei tunnu missään, kun välillä meinannut vähän jo epätoivo iskeä, että eikö se neiti tule ulos ollenkaan :)
 
täällä on ollu jännänpuoleinen aamu. rv 40+0 ja aamuyöllä 4.30 heräsin siihen että alushousut kastu. läksin vessaan, kauhee pissahätäkin oli ja lopulta ihmettelin että mikäs on kun eihän tää nyt muka lopu ollenkaan. mä niiiin toivon että tää tästä lähtis nyt etenemään! muutama yksittäinen supistus ja sitten pitkäkestosempaa selkäkipua tässä on aamulla ollut,ei toistaseksi muuta. niin ja 8.10 epäilin toisen kerran että oisko tihkunu lapsivettä. jännitetään siis,toivottavasti ei oo väärä hälytys. jotenkin tuntuu siltä että on täs niin kauan tuskailtu ja ollu tätä eipäsjuupas-meininkiä, että en ois ihmeissäni vaik mun lantiopohjanlihakset vaan ois niin surkastunu että tässä oiski jostain ihan muusta kuin lapsivedestä kyse :D odottelemme, odottelemme..
 
Toivotaan että tänään lähtis. Täällä myös 40+0 muttei mitään mikä viittais mihinkään. Ihan varma olen että 41 tulee täyteen.
 
Takaisin
Top