Tunnetteko pienen liikkeet?

Ja mä en vieläkään voi varmuudella sanoa tuntevani liikkeitä :grin Jotain muljauksia välillä joo, mutta ne voi ihan hyvin olla ilman kulkemistakin suolessa. En mä osaa niitä erottaa :wink Lisäksi ultrassakin vaaveli oli enemmän selkäranka mun mahaa vasten, joten jos taaksepäin potkii, niin ei varmaan niin hyvin tunnukaan. Mutta en siltikään vielä osaa huolestua asiasta. Ultrassa kuitenkin tyyppi monotteli ja nyrkkeili minkä ehti, taitaa vaan toinen olla vielä niin pieni (ja mulla niin paksu vararengas tuossa edessä), ettei kunnolla vielä tunnu. Varmaan jo pian voin sanoa, että ne ilmat mitkä suolessa on liikkunut, onkin potkuja ja niitä on tuntunut jo monta viikkoa :)

Avea80, kyllä ne saattaa hyvinkin ne ilmat olla potkuja :wink

Mä en aluksi kanssa erottanut, tai siis ollut ihan varma. Mutta nyt sen jo tuntee mitkä on suolistoliikkeitä ja mitkä masutyypin liikkeitä.

Meidän pikkutyyppi on suurimman osan ajastaan vähän poikittain masussa pää oikealla puolella ja jalat vasemmalla, tai välillä päinvastoin. Potkut tuntuu siis alavatsalla jommalla kummalla puolella. Rakenneultrassa todettiin että istukka on takana ja vauva perätilassa vähän viistossa.

Mä en kans tunne edelleenkään vielä mitään.. onneksi on ensi viikolla neuvola ja rakenneultra, niin saa varmuuden että on ainakin kaikki hyvin siellä :Heartred nyt siis rv 18+5

Ei oo tuntunu mutta on istukka vissii eessä ja itellä niin heikko havaintokyky ettei huomaa. Tai sit ei tajua vaan.
19+5 ja ru tiistaina joten eiköhän siellä taas varmisteta että tyypillä kaik ok vaikkei tunnukaan. Ja äippä kanssa tässä koittaa hiljentää tahtia jos huomaiski jotain ilman että toisen pitää siellä sitte hikipäissään ninjailla jotta tulisi huomatuksi ;)

Mie olen jo monta viikkoa tuntenut liikkeet. Istukka on takana, ja typy on kova liikkumaan, niin aika hyvin vanhasta muistista ne tunnisti.

Toissa viikolla (RV 18) sai jo isosiskokin käteen muksuja ottaa. Ja näkyy selällä maatessa jo potkut ihan ulospäin. Pystyy näkemään jopa koko vauvan asennon selällä ollessa, eli sellaisena isona maapähkinänä pullottaa kun muu vatta painuu selkärankaan. Hassua kyllä :D

Ultrassa tänään tosiaan vahvistui se mitä olin nähnyt, eli typy istuu jalat eteenpäin. Sillähän ne potkut niin selvästi aina tuolla housun kauluksella tuntuukin. Ja pää nousee tuossa navan vieressä semmoisena kyhmynä joskus esiin. Toivoa sopii, että mahtuu vielä pyörähtämään raivotarjontaan. Edellinenhän istui samalla tavalla loppuun saakka, eli oli täydellinen PT synnytys se. Nyt en millään viittisi toista samanlaista :D

Missä vaiheessa vauvan kuuluisi kääntyä vatsassa...? Meillä kanssa tyyppi oli perätilassa vielä.

Mä tunsin eilen illalla/yöllä kaks potkua vatsan läpi käteen. Tänään illalla kokeillaan josko myös mies tuntis omaan käteensä ne. :) Rv nyt 19+4.

Eiköhän tuo vielä kääntyile jos siltä tuntuu... muistaakseni viikolle 36 asti yritetään kääntämistä, jollei itse ole sitä tehnyt. Esikoinen käänty joskus, en tiiä koska, mut joku rv30 neuvola oli merkitty rt. ja siitä eteenpäin oli aina niin.
Aattelin jo jollei ala kääntymään niin olen aikana pää alaspäin, jos sit kääntyis :grin

Viikkoja 21+2 ja liikkeet ovat tuntuneet tosi selvästi viikon ajan. Kunnon jumppa menossa masussa useita kertoja päivässä. Ulospäinkin tuntuu ja näkyy todella hyvin kääntymiset. Ikävä kyllä mies ei oo viä päässyt tuntemaan näitä liikkeitä, kun on jo joku nukkunut tai ollut jossain muualla tai sitten jumppatuokio on mennyt jo ohi. Eilen ultrassa näkyi vilkas kaveri, niitä liikkeitä en tosin tuntenut.

En mäkään tuntenut niitä liikkeitä, jotka ultrassa näkyivät.
Muutenkin selällä maatessani mä tunnen tooosi vähän liikkeitä; lähinnä ne tuntuu istuessa, seistessä tai kyljellään maatessa.
Mutta päivittäin, monta kertaa päivässä, liikkeet ja potkut tuntuvat! :Heartred

Mulla on (taas) istukka edessä, peittää kokonaan. Lisäksi ainakin ultrassa jäbäleisson potki mua selkään päin :) ei siis ihme, että hyvin hentosia tuntemuksia vasta.

Meillä liikkeitä tuntunut selkeästi raskausviikolta 15 alkaen, ennen sitä pieniä hentosia silloin tällöin. Nyt rv 19+1 ja pari viikkoa tuntunut omaan käteen sekä kunnon monotusta. Nyt vajaa viikon myös liikkeet näkynyt mahanpäältä. Aika hurjaa kun esikoisesta liikkeet näkyivät päälle päin paljon myöhempää. Eilen päivällä kunnon aaltomaista liikettä meni ihan alhaalla, pikkunen tosiaan on hyvin alhaalla.

19+3 eikä mitään tuntemuksia :mad: dopplerilla kuuluu selvästi mutta mitään ei tunnu, argh!

Eilen illalla 22+1 ja vihdoinkin mies pääsi näkemään ja tuntemaan potkut :Heartpink Vauva möngersi masussa ennätyspitkään ja kerrankin mies ehti paikalle ennenkuin lopetti.

Mua pelottaa kun tunnen tökkimisiä ja liikkeitä vaan vasemmalla puolella. Toinen puoli ihan hiljainen vaikka kaksoset tulossa.. oon koittanut ajatella positiivisesti että ehkä ne on molemmat jalat vasemmalla puolella tai sitte toisen istukka vaimentaa. No, viikko vielä rakenneultraan.

Pieniä tönimisiä ja potkuja tuntuu pitkin päivää aina :Heartred
Koska se olikaan, kun pitää alkaa "huolestumaan" jos ei tunne liikkeitä päivittäin? Mulla nyt rv 23+1.

Takaisin