Tunnetteko pienen liikkeet?

-Stardust- mulla on nyt kanssaodottajakaveri, joka on n. puolitoista kuukautta raskaudessaan edellä, ja alkoi kanssa omalla rv 15 kyselemään multa koko ajan, että joko tunnen liikkeitä... alkoi jossain kohtaa jo vähän harmittamaankin.
 
Tänään rv 19+2. Mulla tuntuu nyt päivittäin nuo potkut, on viikonlopusta asti tuntunut :Heartred Sitä ennen olen siis vain aavistellut että onko vauvan liikkeitä vai ei, kun on ollut epämääräistä kuplintaa, möyrintää, elohiiriä...
 
Rohkenisin väittää, että tänään tunsin pari tuuppasua alavattalla. Silleen ihan oikeesti. Ei tuntunu mitään missää muualla eikä pierettäny :grin 19+1
 
Samoilla viikoilla mennään kuin Karvinen, eikä täälläkään mitään. Miten minä pari vk sitten muka ihan varmaan tunsin liikkeitä ja sen jälkeen ei ole ollut enää mitään :p
 
Täällä kanssa eilen illalla nukkumaan mennessä tuntui liikkeitä. Eilen oli vkot 17+1. :)
 
Tunsin liikkeitä ensimmäisen kerran viikolla 16+2, sitten aina välillä, ei joka päivä, ja nyt tuntuu joka päivä monta kertaa päivässä tökkäyksiä, jopa seisoen!:)
 
Mä en edelleenkään tunne mitään :sad001 Mun mahassa möyryää aina niin paljon, etten erota mikä on mitäkin möyrintää :grin Eilen tunsin yhdessä kohdassa pari tökkäsyä, mutta ne oli aika ylhäällä enkä tiedä voiko siellä asti vielä tuntua. Mutta ihan rauhassa odottelen, vaikka malttamaton oonkin.
 
tänään töissä ollessa ruokatauolla tuli aika selkee muksaus tohon alavatsan keskipaikkeille et siitä ei voinu erehtyä ja sitte pari tuntia myöhemmin tuli semmone tunne et kuperkeikkaa ois heitetty rakon päältä ylöspäin. Muuten näitä tökkäsyjä/hipaisuja tulee muutama viikkoa kohden, tänään rv 15+6 no aikaahan kuluu vielä ennenku päivittäin rupeaa mitään tuntumaan. Selailin noita kouluaikasia naistentautien ja synnytyksen jakson muistiinpanoja ni siellä olin kirjottanu et sitten ku liikkeet alkaa tuntumaa ni lasketaan siihen 147 päivää ( +/-15 päivää) = arvioitu syntymän ajankohta... saas nähä pitääkö sitte tulevaisuudesa paikkaansa
 
Täällä viikkoja 19+0 ja nyt voin varmuudella sanoa että liikkeet ovat tuntuneet jo muutaman päivän. Sitä aikaisemmat ovat olleet epäsäännöllisiä enkä täysin varma vaikka välillä kuvittelinkin liikkeitä.. Olen uudelleensynnyttäjä ja ekasta tuntui noin liikkeet vasta noin viikolla 22.
 
Eilen 16+0 tunsin varmuudella pienen liikehdintää, jonkun aikaa olen jo ehkä tuntenut. Eilen myös sopivasti pieni oli niin villillä päällä ja mie ite hyvässä löhöilyasennossa sohvalla, että käteen asti tuntui hento potku. :) Siellä tosiaan kasvaa oikea ihminen.
 
Ihan viime päivinä on pieniä muksahduksia masussa :) Töissä kun istuu hetken paikoillaan niin johan alkaa jumpat mahassa. Huomaan että meinaa keskittyminen mennä duunijuttuihin kun toinen vain möykkää masussa :) Hassua :)
Ja siis rv 17+1 menossa :)
 
En mäkään vielä tunne mitään. Viikkoja myös 20+0, ja tänään kävin rakenneultrassa. Siellä se pieni potki mua pissarakkoon ja nyrkkeili minkä ehti, ja mä en tuntenut yhtään mitään :grin Mutta kaikki oli silti loistavasti ja kätilö sanoikin, että ei varmasti mene kauaa, että alat liikkeitä tuntea. :)
 
En miekää oo vielä mitään liikkeitä/potkuja havainnu, viikkoja 18+4 ja ensimmäistä oottelen (ja nt ultrassa kätilö muostaakseen puhu istukan olevan etuseinämässä) vaimentaa myös liikkeitten tuntemista mutta eiköhä ne sieltä jossai vaiheessa ala tuntumaan ja saa "kyllästymiseen" asti tunteakki :grin Täällä ois kaks viikkoa rakenneultraan ja jännityksin ja pelonsekaisin tuntein sitä oottelen :eek:
 
Minä rupesin tuntemaan liikkeet rv 17+ ja kolmatta siis odotan ja istukka on takaseinämässä. Nyt rv 19+5 ja voin sanoa että tunnen liikkeet päivittäin ja ne voimistuvat joka päivä :) Tosin vieläkin on päiviä että liikkeet ovat hyvin hentoja. Parhaiten tunsin aluksi liikkeet istuessani, nyt joskus saattaa jo tuntea muksahduksen masun läpikin.
 
Mä oon nyt varmuudella tuntenut liikkeitä pari päivää. Varsinkin töissä istuessa tuntuu tiheään pieniä muljauksia alavatsassa. Tosi outoa, mutta ihanaa. Viikkoja kasassa 18+2.
 
Joo mä muuten tunnen edelleen parhaiten liikkeet istuessani, vaikka lukemissani teksteissä sanotaankin, että makuultaan saattaa tuntua parhaiten. Ei päde kyllä mulla :rolleyes:
 
täällä on tuntunut liikkeet jo parisen viikkoa ja viikkoja huomenna tasan 20. Istuessa tuntuu mullakin parhaiten, mukava aina töissä olla kun tuntuu potkuja ja tietää että tuolla joku kasvaa. :)
 
Nyt voin sanoa varmuudella että liikehdintää tuntuu täälläkin. Tosin tiiä sitten tuntuuko jo kädellekin vaiko ei...luulisin että tuntuu. puoliväli saavutettu.

Mutta tuntuuko muilla syke (mitä luultavimmin oma) vatsassa, silleen ku laittaa käden päälle. Ja se tuntuu aina välillä, liikkuu jne. Uskoisin että tuo on jotenkin kytköksissä vauvan liikkeisiin, voisko olla ihan tuossa etuseinämässä puskemassa (ei siis tunnu muuta kuin se syke) Ja mieskin on tuntenut tuon. Ja on tuntunut jo pitemmän aikaa. :anyone
 
Takaisin
Top