Tuleva synnytys (mietteet, toiveet, pelot ym...)

JB, aika monessa olen samaa mieltä. Ennakkosuunnitelmia voi olla, mutta niistä pitää voida päästää irti, kun näkee miten synnytys etenee tai ei etene.

Minä en ollut hotellikuntoinen, mutta perhehuone oli aivan välttämätön.
 
Joo tosiaan ei kannata etukäteen lyödä lukkoon omaan päähän mitään, miten olettaa asioiden menevän. Ne ei todennäköisesti mene niin. Itse halusin sen epiduraalin, ja joo sainkin turhaan, kun se ei ehtinyt vaikuttaa. En villeimmissä (kauheimmissa) kuvitelmissanikaan ois synnyttänyt luomuna, mutta niin vaan sitä sit tehtiin.. kun antaa kaiken mennä omalla painollaan, niin selviää parhaiten ja kuuntelee kätilöiden ohjeita ja neuvoja.
Itelle jäi super positiivinen kokemus koko synnytyksestä, vaikka ei mennyt niin kuin olisin halunnut ja olin ns. valmistautunut.
Nyt mietityttääkin, että kun joskus tehdään neidille sisarus, miten seuraava synnytys tulee menemään..
 
Miulla on joku kauhee pelko siitä et jos miun suoli ei tyhjene ennen synnytystä et p****n alleni kesken synnytyksen :DD Ois jotenkin todella noloa itselleni, vaik hoitohenkilökunta on varmast nähny ja kuullu kaikkee mut vähä tota miestäki ajattelen :D Muuten synnytystä en oo hirveest miettiny, luotan kyllä hoitohenkilökuntaa ja heidän apuunsa :)
 
Miulla on joku kauhee pelko siitä et jos miun suoli ei tyhjene ennen synnytystä et p****n alleni kesken synnytyksen :DD Ois jotenkin todella noloa itselleni, vaik hoitohenkilökunta on varmast nähny ja kuullu kaikkee mut vähä tota miestäki ajattelen :D Muuten synnytystä en oo hirveest miettiny, luotan kyllä hoitohenkilökuntaa ja heidän apuunsa :)

Voin kokemuksella sanoa, että don`t worry! Jos se siinä hötäkässä tyhjenee niin et häpeile. Sille ei vaan voi mittään. Luonnollista. Et oo eka etkä vika jolle niin käy.
Mie sanoin miehelle että pysyy mun yläpään puolella eikä kattele sinne jalkoväliin yhtään.

Täällä koejoulukinkku uunissa maanantai aamua ootan ihan epätodellisissa fiiliksissä. Oudon rauhallinen olo, vaikka jännittääkin.
 
Miulla on joku kauhee pelko siitä et jos miun suoli ei tyhjene ennen synnytystä et p****n alleni kesken synnytyksen :DD Ois jotenkin todella noloa itselleni, vaik hoitohenkilökunta on varmast nähny ja kuullu kaikkee mut vähä tota miestäki ajattelen :D Muuten synnytystä en oo hirveest miettiny, luotan kyllä hoitohenkilökuntaa ja heidän apuunsa :)

Ite sain ruiskeen jolla tyhjeni ennen synnytystä, mut silti äkistäessä vauvaa, tuli myös toista tavaraa. Se on ihan normaalia ja mieskään ei nähnyt, ku ei katellut. Kuuli kyllä varmaan.. mut siinä tilanteessa ei kyllä joutanut häpeilemään.
 
Joo tuosta kakka asiasta oli jossai täällä aikasemmin keskustelua, melkein jokainen synnyttäjä sen ihanuuden saa kokea mut onneks sitä ei kaikki ees huomaa :grin Kannattaa tosiaan pyytää mies pysymään pään puolella eikä kattelemaan sinne jalkoväliin, harva sitä toimitusta muutenkaan haluu kovin läheltä kattoo... Ite epäilen suoleni tyhjentyneen esikoisen synnytyksessä mutta en ole ihan varma kun kätilö on sen niin nopeasti hoitanut :)
 
Suunnitelma oli omalla kohdallani siinä mielessä hyvä, että kun kivuissani vinguin lääkettä ja kätilö ehdotti muita keinoja ensin... niin mieskin kannusti, et tätähän sä halusit kokeilla. Tuli sit kokeiltua ammetta ja ilokaasua, kuten olin halunnutkin. Sain sen spinaalinkin sitten lopulta, ja synnytyksestä jäi hyvä ja positiivinen kokemus lopulta.
Ponnistusvaihe oli pitkä ja uuvuttava enkä tosiaan huomannut, jos kakka tuli (tai ei tullut)... oli muuta tekemistä ;) Supistusten alkaessa vatsa toimi reilusti ja usein, ettei se suoli ainakaan täynnä ollut, jos jotain vielä tulikin...
 
Mäkään en tiiä onko suoli toiminut esikoisen synnytyksessä, jos niin kätilö hoitanut sen huomaamattomasti :grin ennen synnytystä sitä pelkäsin mutta synnytyksen aikaan se ei tullut edes mieleen ja nyt jälkikäteen ei häiritse vaikka niin olisikin käynyt.

Apua mulla on irtoillut tänään limatulppaa!! :wideyed: esikoisesta irtos vasta kun synnytys oli kunnolla käynnissä. Oon niin oottanut jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä mutta nyt on alkanut jännittään. Tosin eihän tuo vielä mitään tarkoita, saattaa mennä viikkoja että alkaa oikeasti tapahtuun.. Jotain silti!
 
Hyvä tietää et on iha normaalia toi kakka-asia, tietää ettei siltä välttämättä pääse välttymään. Miehen kans oli illalla puhetta siitä ja hääki lohdutti että eikös se ole ihan normaalia jos kakkaa allensa :D Pitää toivoa et suoli kerkeis tyhjenee mut eihän sille mitään sit voi jos se tyhjeneeki siin ponnistellessa, eikä sitä varmaa kyl hirveest kerkee aattelee :)
 
Minä kysyin ennen aktiivisen ponnistusvaiheen alkamista josko voisin käydä vielä vessassa suolta tyhjentämässä, niin en saanut kätilöltä lupaa, ettei tule muuta mukana pöntöllä ponnistaessa :D joten turha oli siitä sitten huolia, jos tuli muuta tavaraa mukana kuin vauva niin ei mahda mitään, itsehän ei laskenut vessaan enää :D ja voin sanoa ettei siinä ponnistaessa enää kyllä kiinnostanut tuleeko muuta mukana kun pääasia oli pakertaa muksu ulos :)
 
Supistusten alettua suolta voi tosiaan tyhjentää itsekin apteekista saatavilla peräruiskeilla, jos haluaa...itekin meinasin varuiksi kotiin hankkia.
 
Mullahan kun oli tuota ummetusta ja sit pari päivää niin kovia kipuja ettei tullut mieleenkään käydä kakalla ja sitten kun sain epiduraalin ja olisin vaikka voinutkin käydä vessassa, niin olin kiinni niissä pömpeleissä ja piuhoissa - voin siis sanoa, että se sänky suorastaan ui KAIKISTA mahdollisista eritteistä. Mutta ei se siinä vaiheessa haitannut, ajatukset oli vaan ja ainoastaan siinä, että se lapsi pitää saada pihalle eikä siinä vaiheessa voi enää himmailla.

Ja vaikka isäntä luonnollisesti näki kaiken vierestä, niin totesi vaan, että aikuisia ihmisiähän tässä ollaan ja kyllä tärkeintä on se, että lapsi on turvallisesti maailmassa.
 
Minä yritin ensimmäisessä synnytyksessä viimeiseen asti pusertaa tavarani alusastiaan avautumisvaiheessa. Olin siis tipassa kiinni sängyssä enkä päässyt vessaan. Tunsin pakottavaa tarvetta tyhjentää suoleni, kun vauva alkoi painaa takalistoon. En kuitenkaan onnistunut pyrkimyksissäni, joten ponnistusvaiheessa ennen vauvan syntymää tunsin jotain pölähtävän synnytyspedille. Mainitsin asiasta haarojeni välissä istuvalle kätilölle, mutta hän vain katsoi silmiini, nyökkäili ja sanoi, että "vauva siellä vain on tulollaan, ei hätää". Hieman nauraen sanoin, että "kyllä sinne nyt taisi jotain muuta tulla", kunnes kätilö hoksasi katsoa sängylle ja hykerteli sitten: "ai niinpäs tänne onkin tullut jotain". Ilmeisesti "vahinko" oli aika pieni, koska näytti hoituvan yhdellä pyyhkäisyllä. Mies istui vieressäni, mutta oli kuitenkin tilanteen nähnyt. Hän suhtautui asiaan luonnollisesti ja huumorilla, kuten tapanaan on, mitä en ollut kyllä jännittänytkään. Olin miettinyt etukäteen, että olisihan se synnytyspedille töräyttäminen kerrassaan noloa, mutta eipä siinä tilanteessa paljoa ehtinyt miettimään ja koko asiakin muistui mieleen vasta pari päivää synnytyksen jälkeen, kun kävimme mieheni kanssa synnytystä läpi.
 
Apuuva. 3 tunnin päästä on käynnistys aika. En silti älyä. Kun pakkailin kassia tuhannetta kertaa, tuntu kun olis johonkin reissuun lähdössä. No onhan tää yhenlainen reissu.
Katkonaiset yöunet ja 5.15 ylös. Nyt yritän jollain kuluttaa aikaa kotona...
 
Apuuva. 3 tunnin päästä on käynnistys aika. En silti älyä. Kun pakkailin kassia tuhannetta kertaa, tuntu kun olis johonkin reissuun lähdössä. No onhan tää yhenlainen reissu.
Katkonaiset yöunet ja 5.15 ylös. Nyt yritän jollain kuluttaa aikaa kotona...

Tsemppii ja voimii hurjasti tulevaan koitokseen! Pelko taka alalle ja reissuusi luottavaisin mielin. Saat tosi pian mitä parhaimman palkinnon!
 
Apuuva. 3 tunnin päästä on käynnistys aika. En silti älyä. Kun pakkailin kassia tuhannetta kertaa, tuntu kun olis johonkin reissuun lähdössä. No onhan tää yhenlainen reissu.
Katkonaiset yöunet ja 5.15 ylös. Nyt yritän jollain kuluttaa aikaa kotona...

Zemppiä Ellami! :happy:
Itellä ehkä sama edessä torstaina.
Voin kuvitella että vähän jännittää.
Tiedätkö yhtään, että miten ne käynnistää?
Piti itekin viimeksi kysyä...
 
Tsemppiä Ellami! Luota vain kroppaasi :) odottelu on pahinta!
 
On ollut parina iltana epämiellyttävän tuntuista supistusta. Nyt alkoi ehkä vähän jännittää, että täähän ihan oikeasti voi syntyä koska vaan :)

Rv 39+1
 
Zemppiä Ellami! :happy:
Itellä ehkä sama edessä torstaina.
Voin kuvitella että vähän jännittää.
Tiedätkö yhtään, että miten ne käynnistää?
Piti itekin viimeksi kysyä...

En tienny ennakkoon mitään. Lääkäri katso nyt tilanteen. Kanavaa vähä jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki. Ballonki laitettu about tunti sitten. Kyllä oli erittäin epämiellyttävä kokemus. Osastolla nyt sitten hengailen ja ballonkia pitää kiristää joka wc käynnillä.
Eipä aineskaa vissii uusiudu se syöksysynnytys.
Aika pirun ärsyttävää olla samalla osastolla kun synnyttäneet. Huoh.
 
Takaisin
Top