Tuhruvuoto

Mulla tänään 5+6 ja kaks viikkoa juilinut alamaahan samallai niinkuin kuukautiskivuissa mutta lievempänä, ja raskausoireina olleet närästys, hajuherkkyys, päänsärky, tunnemyllerrys ja syljen normaalia voimakkaampi eritys. Ja huimausta. Valkovuotoa on niukasti tullut koko tän ajan, ja sitten tänä aamuna tuli ekan kerran punertavaa/rusehtavaa vuotoa. Kylläkin ihan superpienesti että hyvä että ees näki, mutta huolestun silti kun nää alavatsan kivut on. Ekaan ultraan vielä kolme viikkoa ja pitäis osata rentoutua, toivon vaan että pysyis nyyttinen kyydissä loppuun saakka. Viime kesänä tuli tosi varhainen keskenmeno, menkat oli muutaman päivän myöhässä joita ennen niin karmea kipu+pyörrytys+oksetus+hiki että luulin kuolevani. Tiputusvuotoa mulla ei oo ollut koskaan menkkojenkaan välillä, että tää on ihan uus juttu mulle.
 
Ruskee vuoto voi johtua myös esim hiivasta. Se ei välttämättä oo verta. Ja ruskeesta vuodosta ei niinkään tartte olla huolissaan kun se on vanhaa verta, joka tulee vaan ulos. Jos veri muuttuu kirkkaaks, niin se on tuoretta.
 
Joselyn mulla on ollut tota menkkakipua ihan joka päivä alkaen 3 päivää ennen kun kuukautisten piti alkaa :) nyt 6+5. Mitään ei oo kyllä vuotanu, mut välillä vihloo ja jomottelee hetkellisesti aika kovaakin
 
Neki menkkajomot on normaaleja. Mulla niitä oli esikoisesta alussa ja ihan lopussa. Siinä alussa varsinki se säikäytti, että ne menkat kohta alkaa.
 
Mulla kesti sen yhen illan ja tuli tosi vähän, nosit ultrassa heinäkuun lopussa selviää :)
 
Toivottavasti kaikki hyvin teillä! Tiedän ja ymmärrän vainoharhaisuuden. Itsellä joulukuussa tuli tuhrua dpo 10 lähtien, välillä vähän punaista ja sitten haaleni pieneksi tuhruksi, jolloin sain plussan. Viiva vahvistui ihan selkeäksi, mutta verinen vuotelu ja tuhru jatkui taas muutaman päivän päästä. On off oli, kunnes rv 5+ jotain tuli kirkkaan punaista ja liman sekaista vuotoa, selkä kipeytyi ja tuli menkkamaisia kouristeluja. Siitä vuoto jatkui, parin päivän päästä hyytymiä ja ilm. alkion alku tuli ulos. Mulla siis jatkuva ja verinen vuoto ei ollut normaalia, vaikka pientä olikin. Tuolloin kuitenkin etsin kauheasti tietoa ja ihan yhtälailla niitä kertomuksia oli, että vuodosta huolimatta kaikki päättynyt hyvin.

Nyt tällä kertaa oli kiinnittymisen aikaan tuhrua ja muutamana päivänä sen jälkeen ihan aavistus jotain haaleaa jäi paperiin. Pelkäsin tietty pahinta, mutta se meni onneksi ohi ja nyt ei vuotoa ole ainakaan ollut. Tänään tasan 6+0, eli km päivät ainakin ohitettu...
 
Mulla on tos satunnaisesti tullu ihan vähän jotai vaaleenruskeeta sen jälkeen ku viimeks tänne päivittelin. Seksin jälkee eilen alko perus vaaleenruskee taas ja tänään siin oli hiukan vaaleenpunasta joukossa.

Vähän on flunssainen olo ja kurkku kipee :sad001

Uskoisin et vuoto ei o mitää vaarallista mut kyl se silti aina pistää murehtimaan!
7+0
 
Rbck seksin jälkeinen vuoto on normaalia. Siellä kohdussa on nyt niin verekästä ja se on herkillä, että se pieni vuoto ei oo mitenkään epätavallista. Seki vuoto voi tulla sieltä emättimen limakalvoilta. Mulla oli joskus rv 16 ihan tuoretta verta ja kun kävin lääkärissä niin lääkäri sano et haava on tullu vaan limakalvoon eikä siis ollu vaarallista. Kohdunsuu oli tiukasti kiinni eikä veri sieltä tullu.
 
Okei. Hyvä tietää että on vaan sitten niin herkillä paikat :)
 
Noi epämääräiset vuodot saa kyllä ihmisen ihan vainoharhaiseksi :/
 
Vuoto alkoi eilen. Tiedän että se on yleistä, ja viimeiset menkat jäi tulematta kuin jätitn e-pillerit pois (varmaan vaikuttaa) mutta siltä tulee paha olo...
 
Axu, mulla on tullut nyt 2 x haaleaa tuhrua tämän raskauden aikana. Säikäyttänyt kovasti, mutta meni ohi 2-3 pvn päästä. Harmitonta vuotoa voi olla aika yleisestikin.
 
mulla tulee valkovuotoa, niin edellisessäkin koko ajan mutta ei minkään väristä. Välillä juoksuttaa vessaan tarkastaan ettei alkanut vuoto. Vielä on 2,5vkoa että ylitetään edellisen keskenmeno kohtaja edellinen keskenmeno alko aamusta tuhrulla ja ilta/yö sit tuli ihan vuotamalla jo. Voikun osais olla stressaamatta ja koko ajan vatvoa keskenmenoa.
 
Mulla oli ihan menkan tyylinen vuoto. Kun otin e-pillert niin vuoto olika aina aika pieni ja kipua ej ollut. Yli 10 vuotta sitten ennen kuin aloitin pillerit vuoto oli runsas ja lisäksi kovat kivut. Tosiaan kun jätin pillerit pois oli vuoto (normi "pillerivuoto"). Seuraava vuoto jäi pois ja sitten tulin raskaaksi. Viime viikolla ( v. 6) oli vuotoa aika runsaasti. Kipuja oli kans, juuri semmosia aaltoja... Mutta en miettinyt sitä sen enempää kun vuotoa on ihan normaalia ja kun yhdet menkat jäi tulematta. Muuuutta nyt ei ole mitään oireta enää... Muistakseni mulla oli alavatssa jonkinlainen tuntemus ennen mutta ei enää...
 
Jos on ollut km niin Miten nopeasti hormonitasot laskee? Voinko otta raskaustestin ja tarkistaa? Vaikkapa clearblue digitalinen
 
Joillain voi menkat tulla raskaudesta huolimatta ja joillain tulee vuotoja kun istukka kehittyy. Oireetkin voi vaihdella niin sekään ei välttämättä kerro mitään. Kuten ei myöskään kivut. Ultra taitaa olla ainoa varma keino selvittää mitä kohdussa on meneillään eikä silläkään välttämättä saada varmuutta siitä vaikka keskenmeno olisi tulossa.

Mun ymmärtääkseni raskaustesti alkaa haaleta vasta muutaman viikon kuluttua keskenmenosta ja jos kyseessä keskeytynyt keskenmeno niin hormonia saattaa edelleen erittyä, jolloin testi ei muutu negaksi edes viikkojen kuluessa. Mutta näistä en ole yhtään varma.

Toivottavasti kaikki hyvin!
 
...eli ei tarvi soittaa neuvolaan? En tiedä ultraaksne meillä heti... Jos niillä on laite niin ne voisi varata se... Viikko pitäisi vielä odottaa.
 
Voithan sä soittaa ja kysyä. Mulla neuvolaan soitto vuodoista oli ihan yhtä tyhjän kanssa mutta käytännöt vaihtelee ja jos teillä on mahdollisuus ultraan niin toki sitä kannattaa kysyä :)
 
Kannattaa Axu soittaa ja kysyä neuvolasta :) mulla tuli esikosta pari päivää tuhrua ja nyt ei oo tullu mitää. Kkm raskaudes ei tullu vuotoja.
 
Takaisin
Top