Tuhruvuoto

Bianca_1986

Silmät suurina ihmettelijä
Tosiaan eilen pärähti testiin haalea plussa (muutamaa päivää aiemmin jo tuskin havaittava roskishaamu) ja tänään vielä digitestillä varmistettu "Raskaana 1-2 viikkoa". Nyt on dpo 14 ja eilen illalla sekä tänään ruskehtavaa tuhrua vuotelee. Meneekö tämä nyt kesken vai voiko olla normaalia? :sad001 Huolestuttaa, niin kovasti tätä vauvaa on toivottu. Ensimmäinen raskaus joten ei ole tuttuja nämä asiat entuudestaan.

Kokemuksia?
 
Oon ymmärtänyt että tollanen pienimuotoinen tuhru on ihan tavallista. Itsellänikin itseasiassa jäi vähän paperiin ja säikähdin aluksi, mutta ei sen runsaammaksi ole päivän aikana muuttunut niin oon koittanut rauhoittua... :sorry:

Toivottavasti bianca on vaan harmitonta pientä vuotoa ja pysyy sulla matkalainen mukana!
 
Kiitos vastauksesta, Siska! Toivon mukaan olisi sitten vain kiinnittymiseen/istukan kehittymiseen liittyvää tuhruilua. Ei ainakaan vielä ole runsastunut yhtään. Lohduttaa kyllä, että jollain muullakin on tällaista ollut :sorry:.
 
Mäkin olen siinä ymmärryksessä että kivuton vähäinen vuoto ei ole vaarallista. Joillain ilmeisesti isompikaan vuoto ei ole johtunut keskenmenosta vaan jostain muista syistä vuotelee.
Toivottavasti teidän minillä kaikki hyvin! :)
 
Bianca pienimuotoinen tai suurempikin kivuton vuoto voi johtua ihan muista syistä kuin että kesken menisi. Mutta jos alkaa tulemaan kipuja, aaltoilevia kipuja, kunnon runsasta kivuliasta vuotoa ja klönttejä voi se merkata keskenmenoa. En kirjoittaisi näin suoraan mutta minulla itselläni on ollut aikoinaan kolme keskenmenoa ja sen voin kertoa että kova voimistuva kipu+vuoto on pelottavaa mutta tuhruvuoto kuuluu joillakin asiaan esim. siihen kun istukka kiinnittyy/kasvaa. Joillakin saattaa hematooma alkaa vuotaa raskauden alkaessa.

Toivottavasti pysyy pieni matkassa!! :Heartbigred
 
Kiitos vastauksista! Päivittelenpä vähän tilannetta, eli kolmatta päivää jo pientä vuotoa on. Sellaista vaaleanpunertavaa/rusehtavaa jota tulee aina ennen kuukautisia normaalisti. Ei kuitenkaan mitään kipuja ole ollut ja pikkuhousunsuojalla pärjää. Eilen olen viimeksi tehnyt raskaustestin jossa oli jo vähän tummempi viiva kuin aiemmissa. Ajattelin tehdä huomenna saman merkin testin aamulla jossa sitten toivottavasti näkyisi tummentunut viiva (joka voisi toivon mukaan viitata siihen, että pieni vielä sinnittelee kyydissä...).

Jospa tämä nyt olisi sitä harmitonta vuotoa joka kuulemma neuvolan tädin mukaan on yleistä - tänään siis soittelin aamulla sinnekin pelokkaana. Huomiseen saakka menee vielä Lutinus-tukilääke (tämä raskaus on siis ivf:llä alkuun saatu). Mietin, että johtuisiko jopa siitä, ilmeisesti saa aikaan emättimen ja kohdunsuun limakalvon haurauden. Ei auta kuin toivoa parasta!
 
Heippa bianca. Minulla on takana yksi raskaus, joka ikävä kyllä loppui keskeytyneeseen keskenmenoon.. Mutta tuossa raskaudessa minulla tuli kuukautisten aikaan kaksi päivää kestävät valekuukautiset. Vasta viikon jälkeen niistä tajusin tehdä rt. Kun oli edelleen kummia alavatsakipuja. Koko sen raskauden ajan aina seksin aikana vuoteli myös hieman verta. Tämän gyne kertoi olevan ihan normaalia ja kielsi "rajun" seksin harrastamisen. Hehee. Eli en olisi kevyestä vuodosta huolissaan. Jos keskenmeno tulee, niin sitä et voi olla huomaamatta. Ole rauhallisin mielin ja iloitse elämästä sisälläsi :)
 
Juu, täytyy yrittää iloita tästä pienestä ja pitää vain peukut pystyssä että tarttuisi lujasti kiinni :happy119.

Millä viikoilla sinulla tuli keskeytynyt keskenmeno? Huomasitko itse sitä vai ilmenikö vasta ultrassa?
 
Tässä tekstiä joka voi herkimpiä kauhistuttaa (ja mehän kaikki ollaan nyt herkimmillämme)...

Mulla on tullut myös 3x km muistaakseni viikoilla 7-12. Alkuun tuhruvuotoa muutamia päiviä ja sitten vuoto runsastunut ja tullut kivut ja km. Nuo kivut kyllä noilla viikoilla jo niin jäätävät, ettei voi olla epäselvyyttä mistä on kyse. En tiedä millainen tilanne sitten on kkm:ssä koska mulla tulleet spontaanisti pois. Tosin ekassa raskaudessa oli tuulimuna-raskaus (sain ultra-ajan jossa se selvis) ja vaikka mitään konkreettista ei masussa kasvanutkaan, niin tsiiisus se km sattui.
Oon myös kerran plussannut kp26, mut menkat alkaneet parin kolmen päivän päästä eli kyseessä ilmeisesti kemiallinen raskaus.
Omalla kohdalla en ole neljässä raskaudessani näillä viikoilla (rv4+?) vielä kokenut tuhruvuotoa/kiinnittymisvuotoa, mikä on kuitenkin tosi yleistä. Uskon, että sun kohdalla tuo olis sitä kiinnittymisvuotoa kun kerran ajoittuu ihan alkuraskauteen.
 
Hei!
Just kerkesin tänne liittyä ja nyt vessareissulla sit tuli jotai rusehtavaatuhrua...paniikkii iskee, nyt siis laskujen mukaa ois rv 5-1, voiko enää/ vielä olla kiinnittäytymisvuotoa? Apuaaa :'(
 
Tweetu, kai sitä raskauden aikana voi tuhrutella monestakin syystä.. Esimerkiksi jos sulla kuuluis olla nyt menkat, niin mun mielestä se rusehtava tuhruvuoto ois aika tavallistakin? Koetat nyt olla tänään stressaamatta ja huomenna soittelet esimerkiks neuvolaan :happy:
 
Kiitos Nannaaa!
Ja tosiaa tarkotus ois soitella huomenna neuvolaa. Hirmu herkillä kaiken suhteen ja pelottaa :/ mut eiköhän tilanne tästä selviä!
 
Varmasti pelästyttää mutta ei tosiaan välttämättä ole kyse mistään ikävästä! Tsemppiä, toivotaan että kaikki siellä hyvin ja saat mielenrauhan :)
 
Mulla tuhruttaa tänään! Semmosta vaaleanrusehtavaa valkkarinsekaista suojassa. Iiks. Mitää ei o tuntunu et iha yllärituhru et sinäänsä en o huolissani kyllä tästä :) 5+3
 
Toivotaan että kaikki hyvin :)

Mites Bianca ja Tweetu? Onko teillä jo vuodot loppuneet? :)
 
Mulla kans alko tuhruvuoto. Nyt ois 6+4 ja tosiaan ihan kirkkaan veren väristä oli. Laitoin nyt tampoonin ja katson aamulla tilanteen. Ei kyllä yhtään satu, mutta jotenkin ei voi lakata itkemästä..
 
Tamponi ei välttämättä oo kovin hyvä vaihtoehto ku limakalvot voi olla raskaana varsin herkät ja jos vuoto on niukkaa, niin sen kuivan tamponin irti kiskominen on epämukavaa :shifty: tuhruvuoto on semmosta et pärjää pikkuhousun suojalla, mut toivottavasti marttaa kaikki olis hyvin!
 
Mulla maaliskuussa pari viikkoa kestänyt tuhruvuoto päätyi km viikolla 7-8. Nyt on pieni pelko koko ajan perseessä ja ramppaan vessassa vainoharhaisena tarkistamassa tilannetta. Pelottaa, että taas menee kesken.
 
En haluu nyt kyllä säikäyttää ketään, mut satuin lukemaan tätä ketjua.. Mulla itelläni on neljä keskenmenoa eikä yhdessäkään ollu mitään vuotoja. Ensimmäinen meni rv 10+9 eikä yhessäkään ole halunneet itse tulla ulos.. Kaikki neljä on siis vaan pysähtyneet. Kaavinnat ja lääkkeelliset tyhjennykset.. Että ei se vuoto/vuodottomuus kerro viel mitään.. Mulla ei ollu yhessäkään edes kovia kipuja eikä mitään tuntemuksia muutenkaan. No henkisesti oli olo, että kaikki ei oo kunnossa..
Ja älkää missään tapauksessa käyttäkö tamppooneja raskaana ollessa. Hiivalääkettäkään ei saa asettimella emättimeen laittaa, koska keskenmenon riski on olemassa. Joten sama pätee tamppooniin vaikka ei olisikaan asettimella oleva.. Mun mies on farmaseutti ja tän mulle kertonu, samoin ku lääkärit jne.. :)
 
Takaisin
Top