Tuet, lomat ja muut etuudet

Onko moni tilannut muutosverokortin vanhenpainpäivärahaa varten?
Mulla siis normaalisti veroprosentti reilusti alle 20 ja olisi kiva myös jos vähäisestä vanhenpainrahasta ei menisi sitä 20 prosenttia.
Eli kun äitiyslomani alkaa huhtikuun alussa ja vanhenpainrahaa haen 6kk edeltävien tulojen perusteella eli mitään päästöstä en saa kelalta ennen kuin olen toimittanut nuo palkkatiedot eli vasta huhtikuun puolella saan ne sinne toimitettua, niin haenko muutosverokortin vasta sitten kun tiedän paljonko saan etuutta vai oletteko laittaneet karkean arvion kelan laskurin perusteella?
Ja palkkaa en siis saa ekalta 3kk.lta.

Mitämitä Pioni, voiko noita pakkauksia yhdistellä o_O Hassua! No sä oot saanut sitten niin ainutlaatuisen version, ettei tuskin monella ole :)

Mä tilasin muutosverokortin. Oli shokki: ansiotuloista prosentti olisi ollut 23,5 ja etuuksista (mitä äippärahakin on) pärähti prosentiksi 26! Ja kävin siis ihan verotoimistossa arvioitujen etuusmäärien kanssa.

Mulle sanottiin verotoimistossa, että voin hakea muutosverokortin vasta kun päätökset tuista on tullu. Ja haen tosiaan tukia viimeisen 6kk tulojen mukaan.

Mie kävin vasta viime keskiviikkoiltana pudottamassa kelan postilaatikkoon miun hakemuspaperit ja jo eilen oli tullut myöntävä päätös tuista ja kelan sivuilta nään jo maksuerät päivämäärineen. Tosi nopeeta toimintaa kyllä. Nyt vaan oottelen et tulee kotiin postissa kirjeenä päätökset ni voi sitten käydä verotoimistossa vielä säätämässä veroprosentit kuntoon.

No niin näyttää olevan ainutlaatuinen. Yllärinä tuli mullekin. Kai ne sitten jakaa kaikki tuotteet loppuun asti.

Kyllä mä tavallaan tykkään, mutta nyt se ei ole kumpikaan pakkaus! :rolleyes:

En ollut ollenkaan varautunut tuommoseen vaihtoehtoon... Haaveilin siitä uudesta.
Uusi toppapuku on kyllä mun mielestä kiva! Siinä on tekstikuosi, joka on kyllä sukupuolineutraali. Väripilkkuina hyppy-sana on aina vihreän värisenä.

On ollut hyvä psyykkauspakkaus esikoista ajatellen. Tyttö on nyt leikkinyt kovasti vauvanukellaan äitiyspakkauksen tuotteilla ja käyttää vauvanukesta pikkusisko nimeä.

Niin se menee mun käsittääkseni aina että kaikki vaatteet jaetaan loppuun eli tässä siirtymävaiheessa ne uudet ja vanhat pakkaukset saattaa sekottua vähän keskenään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, en ole Kelassa töissä, mutta se tosiaan menee niin, että jos lapsille tulee lasketun ajan mukaan alle 3v ikäeroa, saa vanhempain vapaa rahan niiden tulojen perusteella, mitä oli edellisen lapsen kohdalla maksettu.

Itsekin jäin äippälomalle v.2012 ja välissä en oo ollu töissä, vaan hoitovapaalla ja saan nyt tästä tulevasta lapsesta saman verran päivärahaa kuin esikoisesta. Eli perusteena on käytetty vuoden 2010 tuloja.

Mua jotenkin harmittaa toi mun sekasikiöpakkaus. Varmaan jos olisin vieny kelan laput pari päivää myöhemmin oisin saanu kokonaan uuden pakkauksen vaatteet...
Kauhee kun odottavaa äitiä näin järkytetään Kelan toimesta. :p

Eihän tämmöseen voinut varautua, mä tarviin jonkun vertaistukiryhmän! :grin

Huomasinkin juuri että onhan mullakin sekoitettu äitiyspakkaus, melkeen kaikki muut oli uudesta paitsi se makuupeitto oli vanha ja jotkut potkupuvut. noooooo ei se oo niin vaarallista, ihana toi toppapuku <3 ja Vanhasta äpstä mulla on kaikki vaikka esikoista odotan, sisko antoi omansa mulle ja kaiken muun vauvan vaatteet kun sillä poika vähä reilu 2 v :) <3

Nääh, melkeen mäkin olisin halunnut tuon pakkauksen, mut kun se ois pitänyt hakea sillon samalla viikolla kuin julkaisivat, niin oisin saanut sen vanhan kuitenkin.. ja se mulla jo on. Enkä siis edes ois tarvinnut noita juttuja, kun kaikki tarvittava on, mut se pakkauksen saaminen ja tutkiminen on niin mukavaa...

Mut hei, kela on edennyt mun muissa tukiasioissa, kun palkanlaskenta oli viimein laittanut jotain lappuja kelaan. Ei siinä mennytkään kuin 5 viikkoa, ja näköjään palkanlaskennasta on laitettava jotain tietoja kelalle, vaikka päivärahat määräytyisikin edellisen lapsen mukaan. Ainakin sellanen liite näkyi menneen, missä näkyi mun työssäoloaika ja miten on sovittu palkanmaksu tän lapsen vapaille. :)

Olipa erikoista, että Pioni sai tuollaisen sekapakkauksen. En ois tollasta vaihtoehtoo osannu odottaa.

Onko noi seka pakkaukset siis jotai palautettuja jotka korjattu vai (heti tuli mieleen moinen)? Miksiköhä on ns. sekapakkaus? :eek:

Mannaryyni, ny mää romahan! Mä oon saanu muiden pakkauksista kelpaamattomat jämät! :crybaby2

Jiihaa!mpalkkiksesta tuli viesti, että ovat lähettäneet Kelaan tarvittavat laput. Josko nyt voisi ruveta odottelemaan rahapäätöksiä...

Takaisin