Tuet, lomat ja muut etuudet

Haettiin pakkaus ja oli se vanha. Ihan täysin, ettei mikään sekotuspakkaus. Harmittaa. :angry
Mut ehkä tästä selviää. Se aappa makuupussi ja toppapuvut on mun mielestä siinä uudessa vaan niin kivat et oisin sen takia halunnut. Ja nyt ku pääs hiplaa noita, niin huvittaa oikein kuinka isoja noi vaatteet on! toisaalta jos mahan mukaan mennään niin meidän vauvasta tulee jättiläinen ja se täyttää noi muka 50 koon vaatteet helposti :grin
 
Voi höh. Millon sä Jomsuli laitoit hakemuksen sisään? Ennen ku ne ilmotti et vanhat jaettu loppuun?
 
24. tai 25.2 laitoin hakemuksen ja samalla vklla julkistiin uusi...myönnetty päätös tuli muistaakseni helmikuun vika päivä
noh, nytkun kattelin netistä uudestaan uuden pakkauksen kuvia niin oli sielki noita mistä en tykännyt, melkeimpä saman verran ku tossa vanhassa ( lähinnä ruskee, oranssi yms).Et ehkä tää nyt ei oo niin suuri häviö. Mut mun mielestä silti hölmöä et vuoden 2014 kevätvauva saa vuoden 2012-2013 pakkauksen :rolleyes:
Nää on suuria nää raskaana olevan naisen murheet ja pettymykset...
 
Hassua, mut vaikka oon vetkutellu et saa uuden paketin, niin nyt mua vähän sit kuiteski harmittaa etten saa enää sitä vanhaa :rolleyes: Et ruoho on aina aidan toisella puolella vihreempää.. Ne on molemmat oikeesti kivoja, ja molemmissa on yksittäisiä kauniita vaatteita.
 
Onko sillä merkitystä minkä paikkakunnan Kela käsittelee asiaa? Pakkauksethan jaetaan yhdestä paikasta, mutta oisko noilla käsittelyajoilla eroa? Mulle ei oo vielä lappua tullut, että postissa oisi oma paketti. 27.2 laitoin hakemuksen sisään ja tekstiosuuteen toiveen vuoden 2014 pakkauksesta, kattottaas kui muijan käy!
 
Ennen huomasin noissa kelan asioissa, et saatetaan lähettää päätös kirjeenä iha mistä päin vaan ja neki paikkakunnat vaihtuivat tosta vain! Nyt en tiiä onko nykyään, 5-vuoden jälkeen samalla tavalla. En oo pistänyt merkille.
 
Mutta miulla ei mennyt kuin 5 arkipäivää, kun oli päätökset kirjeenä kotona. Mut teinkin hakemuksen jo.. Ööö oliko se nyt 9.1. :)
 
Mun veroprossa 24-25 :D ihan kiva summa lähtee pois! Ja siksi siis tällainen, koska mulla oli muutaman kk:n veroprossa nolla, sekä muutama muutos aiheutti tän!
Soittakaa verotoimistoon, sen voi itse pienentää - mutta kannattaa myös tarkistaa paljon sitten joutuisi/ko maksaa mitä takaisin, jos se olisikin paljon suurempi! Ite en viitsi joulukuussa alkaa maksamaan mitään takaisin - joulu, lahjat. Mieluusti ottaa rahaa takas päin kuin että useampia satasia maksaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Hitto oon unohtanu lähettää asumistukihakemukseen liitteet ja huomenna on vika päivä lähettää ne! Toivottavasti ne löytyy jostain nopeesti...
 
Itse tarkistan aina verotoimistosta, mulla on mennyt prossat joskus niin pieleen, että nykyään lasken puhelimessa virkailijan kanssa sen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Jee, mä sain päätöksen tänään! Tai siis siellä Kelan sivuilla se näkyy.
Ensimmäisen reilun kuukauden summa oli hämmentävän suuri, siitä ei varmaan ollu vielä otettu veroja pois...?
Muutenkin se summa kuulosti paljolta mutta sehän on sen hetken korotettuna.
 
Jee, mun äitiyspakkaukseni tilataan 14.3. ja saan sen loppukuun aikana. Jännää!
(Samalla tuli vähän paniikki: kohta se syntyy!)
 
Mun pitäs jäädä vajaa parin viikon päästä äitiyslomalle, mutta eipä oo tullut mitään muita päätöksiä ku äitiysavustus. Vastahan ne hakemukset on ollut siel Kelassa 2kk
 
Ei oo mullekaan tullu päätöksiä kun palkanlastenta ei saa aikaseks laittaa tietoja. Olisivat muuten odottaneet tietojen ilmoittamista kesään asti, eli siihen kun palkanmaksu loppuu mutta kuulemma nyt kun niitä kovistelin niin aikovat ne vähän aiemmin ilmoittaa.Tiedä sit koska, kun siitä on nyt viikko kun aiheesta niiden kanssa keskustelin.
 
Sain vihdoin viimein tehtyä noi hakemukset Kelaan. Olin vielä olevinani fiksu ja ilmotin kotihoidontukeen, että jään äitiyslomalle huhtikuussa. Eilen illalla tosiaan ne tein ni eikös sieltä jo tänään aamulla täti soittanu tosta kotihoidontuesta. Kyseli multa miten haluan tehtävän??? o_O Mä sille sitten suomensin, että niin tehään etten joudu jälkikäteen mitään takasin makselemaan. Uskosin, että automaattisestikin ylimääräsen tuen lopettavat, mutta tiedä nyt näistä. Selitti mulle sitten vielä hoitolisästä, jota vois saada jos on tulot alle jonkun ja iso perhe jne. Mitää selkeetä vastausta tohon tulojen suuruuteen en saanu. Sen hoitolisän voi hakea 6kk takautuvasti jos nyt äkkiä ymmärrän olevani siihen oikeutettu, tuskin. Ei oikeen taas luottamusta herättäny toi puhelinsoitto. Täti lupas lakkauttaa kotihoidontuen tohon äitiysloman alkuun. Saa nähä lakkauttiko ne haetutkin tuet... :confused:
 
Tänään lähtee hakemukset Kelaan. Ens viikkoon olisi voinut vielä viivyttää, mutta palkanlaskija lupas mua auttaa niin teen mieluummin ton, kun hänelle on sopiva aika. Toivottavasti tulee uusi pakkaus!
 
Takaisin
Top