Tsemppiryhmä liikuntaan

Mä lähden kohta paikallisen urheiluliiton ryhmäpyörälenkille. Eka kerta kun menen pyöräilemään tuolla tavalla ryhmässä ja vieläpä ventovieraiden kanssa. Jännittää! Valitsin vasta-alkajien ryhmän, vaikka ajovauhdin puolesta olisin voinut mennä perusryhmäänkin, mutta pelkään, että sekoilisin siellä ja olisin muiden tiellä. :D Ehkä aloittelijoiden ryhmästä saa eväitä ryhmäpyöräilyyn ja voi sitten ensi kerralla uskaltautua vauhdikkaampaan joukkoon. Tuossa siis vauhtina ilmeisesti 22-24 km / h ja matkana 42 km. Tosin mulle tulee siihen 17 km lisää, kun ensin pitää polkea lähtöpaikalle ja sieltä sitten vielä takaisin kotiin lenkin päätteeksi.
 
Tämä syysflunssailu nyt vähän rajoittaa liikkumista. Viime viikolla jäi sen takia kokonaan välistä. Nyt alkaisi olla siinä kunnossa että voisi jo harkita. Toivottavasti tulisi hyviä kelejäkin, sadelenkkeily ei kyllä innosta. Pitää yrittää miettiä jotain sisätilaliikuntaa huonon sään varalle.
 
Nostetaas vähän... Onko muut liikkuneet tässä vuoden vaihteen tienoilla? Onko kenties joku päättänyt uuden vuoden lupauksena tai muuten ruveta liikkumaan enemmän tai ryhtyä harrastamaan jotain?

Itse en ainakaan ole ollenkaan esimerkillinen. Joulunalusaika oli kiireistä ja olikohan flunssaakin, joulusta eteenpäin ainakin on ollut flunssaa eikä siis ole tullut liikuttua. Vieläkään ei ole mokoma kokonaan parantunut. Tänään kävin pitkästä aikaa sentään kävelyllä. Kun tästä taas paranen pitää ottaa taas ryhtiliike asian suhteen.
 
Mulla on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Joulun aikaankin pidin kyllä vain parin-kolmen päivän tauon treeneistä. Treenimäärä on viikossa joku 7-10 h, kevättä kohti nousten, kun mukaan tulee pitkät pyörä- ja juoksulenkit. Tämä on hyvä vastapaino istumatyölle. :)
 
Täytyy vähän tuulettaa, kun tällä viikolla on päässyt liikkeelle useampaan otteeseen, salille kerran, kolme lenkkiä. Mulla on ollut koko alkuraskaus aika tuskaa liikkua ja turhauttavaa myös kun yhtäkkiä vaan hengästyi eikä jaksanut mitään ja lihakset tuli tosi kipeiksi. Fyysisessä työssä väkisin reilu kuukauden sinnittelin ja hiukan joulukuun puolen välin jälkeen luovutin. Sitten onkin tullut laiskoteltua enemmän ja vähemmän, kun niin paljon turhauttanut oma ns. avuttomuus kaiken liikkumisen suhteen. Joka päivä sitä tietty tulee hiukan hyötyliikuntaa, kun hoitaa omassa pihassa olevat pari omaa hevosta, siivoaa tarhan ja tallin. Koirat tulee turhan usein vaan päästettyä ovesta ulos, ne kun tykkää kovasti nykyään lämmittää sohvaa eivätkä vaadi hirveästi aktiviteetteja. Jospa tää tästä taas lähtis pikkuhiljaa, yks koirista kaipais lisää lihasmassaa kevään näyttelyihinkin. Olen vain huono liikkumaan rauhallisesti, vähän aina ollut "kaikki tai ei mitään" meininki, jos vaan on töiltä ehtinyt. Työt haittaa kummallisesti harrastuksia, mutta itse aina tykännyt fyysisestä työstä, että siellä kun on painanut ylitöitä, niin se on korvannut "salilla menetetyn" ajan :grin Pari vuotta sitten tein vielä 6 salitreeniä viikossa plus aerobiset juoksulenkit päälle, sellaset 3-4h tuli yhteen iltaan liikuntaa plus ratsastelua sillon tällön. Nyt olis tavoitteena 3 kevyttä salitreeniä viikossa, mitä tää raskausaika nyt vaan antaa myöten ja kävely, hölkkä tai pyörälenkki joka päivä tai vähintään viitenä päivänä:wideyed:
 
Herättelen vanhaa ketjua henkiin. Miten saada itsensä ylös ulos ja lenkille? Oma aika tulee käytettyä lepäämiseen, ei suinkaan lenkkeilyyn. Juoksuharrastus kiinnostaisi.. Nilkka- ja rannepainot, ovatko kannattava ostos?
 
Olen aloittamassa nyt syksyllä harrastuksen, jossa on harjoitukset kerran viikossa. Itsekseen liikkumisen kanssa sitä aina jotenkin jossain kohtaa hyytyy eikä tule lähdettyä. Mutta jospa siellä saisi käytyä pidempään kun on kalenteriin merkattu aika.
 
Herättelen vanhaa ketjua henkiin. Miten saada itsensä ylös ulos ja lenkille? Oma aika tulee käytettyä lepäämiseen, ei suinkaan lenkkeilyyn. Juoksuharrastus kiinnostaisi.. Nilkka- ja rannepainot, ovatko kannattava ostos?
En osaa sanoa, koen että itselle syntyy herkemmin vain rasitusta niiden käytöstä. Kai riippuu mitä niiden kanssa aikoo tehdä. Lenkkejä vai jotain kotijumppaa?
 
Mulla lapset vie ulos. Taapero haluaa leikkipuistoon ja kuopuksen kanssa kaksin kotona on helppo lähtee pihalle nukutaan.

Sit kun hoitovapaa loppuu ja alan ettii töitä ja työt sit alkaa, niin voin kuvitella että veto on taas pois ja liikkuminen vähenee.
 
Onneksi tosiaan on lapset ja koirat, joita täytyy ulkoiluttaa. Mutta välillä olisi kiva ihan yksin käydä vaikka juoksemassa tai harrastamassa. Se vähäinen oma aika vaan tulee usein käytettyä ihan muuhun..
 
Takaisin
Top