Tsemppiryhmä liikuntaan

Mä selasin tänään netistä tulevan kotikaupungin puistojumppatarjontaa ja innostuin. Siellähän pyörii ilmaiseksi vaikka mitä! Käyn heinäkuussa niissä ja elokuussa rupean käymään jollain edullisella salilla ja uimassa. Siitä se taas lähtee, jee! :happy093

Mä havahduin tänään (kiitos Facebook-muistutuksen) siihen, että meillähän alkoi pyöriä kotikylällä toiminnalliset ulkotreenit lauantaisin taas nyt kesällä. Kävin niissä viime vuonna ja tykkäsin tosi paljon. No, sitten vaihdoin treenivaatteet pikapikaa ylle ja kaahasin pyörällä tuon 2 kilometrin matkan, jotta ehdin mukaan. :D Kyllä kannatti, oli hyvä treeni. :)

Mäkin tässä oon projektissa nimeltä kiinteydy ennen raskautta. Pudotettavia kiloja ei ole, melkeimpä päinvastoin, lihasmassaa olisi hiukan kiva saada. Laihduin alkuvuodesti suuren stressin takia yli viisi kiloa, eikä alunperinkään liikaa kiloja ollut, mutta ois todella ihanaa olla hieman paremmassa kunnossa. Laihtumisen mukana meni myös ehkä hiukkasen lihaskuntoa. Hiukan timmimpi ois kiva olla ennen suunniteltua raskautta, että sitten vauvakiloja ei olis liian ärsyttävä karistaa. Esikoisesta lähti saman tien helposti kaikki, mutta kun ikää on tullut yli kolme vuotta jo tuosta, niin lähteeköhän enää... Jos löytäisin mun urheiluliivit vielä, niin voisin lähteä taas juoksemaankin. Ilman niitä tekee liian kipiää. Tässä kun elellään kahden kodin väliä nykyään, niin aina kaikki on väärässä paikassa.

Menin ja ostaa täräytin eilen (aivan liian kalliin) maantiepyörän. Tähän asti olen koko ikäni sotkenut erinäisillä käytettynä ostetuilla maastopyörillä. Nykyään kuitenkin pyöräilen niin paljon, että alkoi todella paljon houkuttaa kunnon, kevyt kiituri. :) Ja sitten ajattelin, että kyllä mä nyt kolmekymppisenä voin satsata hyvään pyörään ekaa kertaa elämässäni. Järkeilin, että se on myös pois autoilusta, mikä ei ole aivan halpaa sekään. Pyörä on valmiina torstaina - nyt kun vain jaksaisi odottaa siihen asti. :)

Mikä on ollut teidän suurin rahallinen satsauksenne liikunnan saralla?

Itse en ole tehnyt mitään kovin kallista kertaostosta, mutta monta vuotta olin jäsenenä Elixiassa ja lisäksi ostin joka kuukausi kortin joogastudiolle. Se oli semmoinen 200 € investointi joka kuukausi, enää en raskisi tuhlata itseeni niin paljon rahaa! :eek:

Mahtava suunnitelma Towanda! :thumleft

Tällä viikolla en pääse liikunnasta lipsumaan sillä torstaille tiedossa sup-lautailua (vai miten se kirjoitetaan?). :) Ilmeisesti myös pyöräilyä, pitääkin muistaa katsoa että pyörä on kunnossa. Ei ole tullut tänä kesänä vielä pyöräiltyä. :rolleyes:

Mä en ole hirveästi liikuntaan rahallisesti satsannut. Isoin satsaus on tainnut olla pojan kanssa vauvauinti/vesipeuhu, missä käytiin pitkään. Sekin enemmän satsausta lapseen, mutta kävi itsellekin liikunnasta.

Laadukas nyrkkeilysäkki varmaan kallein investointi. Nyt tarvis vaan saada se taas kattoon ja uudet hanskat. Olen myös pitänyt tärkeänä laadukkaita urheilukenkiä, tulee tietyin väliajoin ostettua uudet.

Kovin kummoisia hankintoja en oo tehnyt.
Ostettiin toissa kesänä mulle käytettynä Monarchin laatupyörä, maksettiin vain alle 100e (uutena yli 400e). Perusmallin aktiivisuusrannekkeen ostin 2016, 70e. Ja 4kpl kahvakuulia 6-12kg. Aijjoo ja rullaluistimet vähän käytettynä 40e.

Eli tämmösiä pienehköjä hankintoja. :)

Suosin kehon painolla tehtäviä liikkeitä kotona ja muita juttuja, jotka ei vaadi kovin suurta varustautumista. :)

Mahtava suunnitelma Towanda! :thumleft

Tällä viikolla en pääse liikunnasta lipsumaan sillä torstaille tiedossa sup-lautailua (vai miten se kirjoitetaan?). :) Ilmeisesti myös pyöräilyä, pitääkin muistaa katsoa että pyörä on kunnossa. Ei ole tullut tänä kesänä vielä pyöräiltyä. :rolleyes:

Mä en ole hirveästi liikuntaan rahallisesti satsannut. Isoin satsaus on tainnut olla pojan kanssa vauvauinti/vesipeuhu, missä käytiin pitkään. Sekin enemmän satsausta lapseen, mutta kävi itsellekin liikunnasta.

Se on kyllä kaikin puolin hyvä investointi koko perheen iloiseen yhdessäoloon. :happy:

Tänään oli miehen vapaapäivä ja oltiin kolme tuntia ulkona. Käytiin leikkipuistossa laskemassa mäkeä, kirmattiin pitkin kukkulan rinteitä ja tallustettiin joen rantaan syömään eväitä. Askelia kertyi oikein mukavasti ja oli hauskaa. Vika yhteinen ulkoilupäivä täällä asuessa ja sää mitä ihanin. :cool:

Eilen tuli tosiaan käytyä suppailemassa. Pyörä jäi lopulta kuitenkin kotiin, mutta lihakseni on sitä mieltä että parempi niin. :rolleyes: Oli kyllä kivaa. :) Voisi mennä vielä kesän aikana uudestaankin, kun asutaan lähellä paikkaa missä lautoja vuokrataan tunniksi-pariksi.

Voimavanne kerää makuuhuoneen nurkassa pölyä ja himo päästä hulailemaan on niin kova :nailbiting: Pakko vain odottaa poksahdusta!

Hienoa kuitenkin että liikkuminen houkuttaa. :) Voimia viimeisille viikoille! Ootko taitava hulavanteen kanssa? Mä onnistuin lapsena pyörittelemään aika hyvin, mutta nykyisin on taidot ruosteessa ja saa olla iloinen jos vanne pysyy ilmassa ees hetken. :D

Hienoa kuitenkin että liikkuminen houkuttaa. :) Voimia viimeisille viikoille! Ootko taitava hulavanteen kanssa? Mä onnistuin lapsena pyörittelemään aika hyvin, mutta nykyisin on taidot ruosteessa ja saa olla iloinen jos vanne pysyy ilmassa ees hetken. :D

Kiitos, voimia todella tarvitaan ettei pää leviä :grin Ihastuin hulavanteiluun vuosia sitten ja kyllä melko taitavasti (tai ainakin melko kauan) osaan hulavannetta pyörittää. Hauska laji kun kehittää montaa lihasryhmää, muttei tunnu siltä :eek:

Nyt alkoi entistä enemmän houkuttaa hulavanteen kotiin hankkiminen. :grin Ehkä pitää napata mukaan seuraavan kerran kun käy tarpeeksi isossa kaupassa, eihän ne tavalliset paljoa maksakaan.

Takaisin