Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tshahhaa...vkonlopun ruuan tos kekkasin eli hei hei kilojen karisemiselle...Herkkumenyy ja ähky kuolema tiedossa :D..Sinappikurkkusalaatti lihapullia+perunamuussii ja meinasin jälkkärinkin viel tekaista ja vielä oikein imellys...en oo tosin koskaa sellasta tehny mut kerta se on ensimmäinen...livon täs jo suupieliä...valkosuklaa-jugurtti pannacottaa..:P...pitäsköhä miestä käskee piilottamaan vaaka :D

Me mennää huomen onneks vähän maalle; pääsee ulos kokopäiväksi. Aattelin ottaa vaunujen sijaa mukaa kantorepun ni tulee ehkä vähän hikikii siellä touhutes ja kävelles :happy119 Tosin en kyl tiiä mitä se mun selälle tekee ja se toinen ongelma sitte: eli mitäs ihmettä mä puen Tyynelle päälle siihe kantoreppuun. Meillä ku ei oo mitää kantotakkeja tai muutakaa sellasta vaatetta. Itelle luultis riittää fleece-takki vaik ku pakkasta tännekin pari astetta luvattu ni tekis miel laittaa toppis päälle. (ja taas meni vähä ohi aiheen) :smiley-ashamed008

Eilinen meni plörinäks: tulikin syötyy sipsei ja brezeleitä(vai miten ne kirjotetaa). Ja kylläpä huomas et ei oo tapana tollasii syyä ku saman tein rasvottu hiukset ihan kuvottaviks. Tänää kyll mennää syömisten suhteen tiukal linjal. Puuroo oon nyt kiskonu napaani joka aamu ja ei enää nykyää tuu sitä nälän tunnetta parin tunnin päästä aamupalasta :smiley-bounce012

Me käytiin taas mummolassa keräämässä kiloja. Oli mummon perunamuusia, kermaista vadelmarahkaa, kahvin kanssa pullaa ja tiikerikakkuja ja pappa oli tietenkin hakenut vielä mulle kun herkkuja center-suklaata irtokarkkihyllystä. Se siitä toiveesta, että painoi sais putoon:(.

Tää äiti hermostui nyt tähän jatkuvaan oireiluun. Mulla on ollut erinäisiä oireita jo muutaman vuoden eikä niille ole yleislääkärit ja työterveyslääkärit löytäneet selitystä. Varasin siis ajan yksityiselle, jotta saisin vihdoin selville mikä on vikana vai onko vika korvien välissä. Käytetään nuo veronpalautukset sitten tuolla tavalla. Ei tämä nyt välttämättä liity tähän ketjuun, mutta voihan tuo painon nousu jo ennen raskautta ja nyt tuo painon laskemattomuus olla yksi näistä oireista.

Vaikka mitä. Nyt viimeisimmät: kuivat laikut kasvoissa, silmien kirvely ja vuotaminen, aamuisin jalkapohjien pistely ja nivelten kipu, turvotusta on melkein enemmän kuin raskausaikana. Päänahan ja koko vartalon kutina, lukiessa näkö sumentuu välillä, toistuvat päänsäryt ja migreenit, ummetus, palelu, ennen raskautta oli toistuva kierre poskiontelontulehduksia ja keuhkokuumeita, painon äkillinen nousi ja tosiaan mikään laihdutus tai elämäntapojen muutos ei auttanut.Ei ennen raskautta eikä nyt raskauden jälkeen. Mielialan vaihtelu ja masennus, väsymys. Yksi lääkäri ei löytänyt minusta mitään vikaa, joten määräsi masennuslääkkeitä (en niitä koskaan hakenut) Raskausaikana oireet olivat helpommat ja olo oli melkein normaali.

Aika "yllättävää" toi et määrätää masennuslääkkeitä...jos lääkäri ei löydä vikaa ni hetihän se johtuu oireilijan päästä.Kyl mäkii menisin jo yksityiselle jos ois tommonen määrä selittämättömiä oireita.
onks sulta tutkittu ms-tautia??

Muokattu viimeksi:
Ei ole tutkittu, mutta kilpirauhasen vajaatoimintaa on epäilty. Meidän äitillä ja mummolla on ollut sitä. Ongelma on vaan siinä, että yleislääkärit eivät sitä tunnista ja ottavat liian suppeita verikokeita, että sen voisi todeta. Äitiäni hoidettiin myös kolme viikkoa pitkittyneenä henhitystieinfektiona, kunnes joutui akutaan, jossa totesivat oireiden johtuvan aivan muista kun flunssasta. Kävi ilmi, että äidilläniäni oli kilpirauhaseen tulehdus ja rauhanen oli surkastunut melkein kokonaan.Sen jälkeen äiti on käynyt ainoastaan yksityisellä erikoislääkärillä hoidattamassa lääkityksiään ja tautiaan. Jos mitään diagnoosia ei nyt saa, niin sitten voi olla päässäkin vikaa :P.

Multa testattiin kans kilpirauhanen. Mitään ei silti tehty, kun jäi nippanappa viitearvojen sisälle. Jahka tästä poika vielä vähän kasvaa, niin vaadin uudet kokeet ja asian tekemiseksi jotain. Mullakin osuu moni oire juuri kilpirauhasen vajaatoimintaan. Ms, yms on tutkittu. Meillä myös suvussa paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Vaaka näytti et ois puol kiloo lähteny. Ei kyllä ollu mikää aamupaino, ja tol kyseisel vaal en ollukaa sitte raskauden jälkee käyny. Keskiviikkona on Tyynel neuvola, ni punnitsen siel uudestaa(on luotettavampi ku sil käyny joka kerta).

Vähän tuli ulkoiltua, mut ois sään puolesta voinu olla pitempääki ulkona. Esikolle vaa tul kesken ulkoilun väsy ja päikkärit. Ja Tyyne ei vaunuis sit viihtynykään. Otettii kumminki vaunut maalle mukaa, ku alaselkä itel niin juntturas et ei siit kantorepus kantamisest ois tullu yhtään mitään :sad001

Sinbbu: suosittelen myös sulle erikoislääkäriä, jos mahdollista. Ne kilpirauhasen viitearvot eivät kuulemma välttämättä paljasta tautia, koska arvot ovat liian suuret. Lisäksi yleisterveydenhuollossa ei testata muita arvoja, joidenka suhd toisiinsa paljastaisi taudin.Toki on kallista käydä yksityisellä, mutta parempi se kait on kun syödä masennuslääkkeitä tai kärsiä jatkuvasti oireista.

Nii, paitsi ku mä oon käyny jo. Multa on ultrattu sisäelimet, tutkittu suolisto, tehty sydänrasitukset ja kaikki paikat varmaan syynätty jnejne. Ainoa vaiva on ihopsoriasis, joka kiusaa myös hieman niveliä, mutta onneksi on lievä vaiva. Mutta sitä ne syyttää kans.. no, en ihan usko. Mut käyn uudestaan ensi keväänä katsastuttamassa tilanteen. Silloin viimeksi jäi sanomatta, että kilpirauhasvaivat on meillä ihan sukuvika ja vaiva on myös perinnöllinen.

@sukki: Kilpirauhas-arvot voi kuulemma raskausaikana heitellä kovinki, kannattaa ne tutkituttaa ja poissulkea, nehän voi auheuttaa mitä ihmeellisempiä oireita.

Mässäily vkonloppu takana hyh..ja plops plops vaan kuuluu kun kiloja tuli. Mulla on muuten ruvennut lähtemään hiuksia hirveesti..jostain luin että hiustenlähtö kuuluu kai raskauden jälkeiseen hommeliin...Ootan sitä päivää kun jostain kohtaa miun päätä loistaa pläntti kaljua :(

Meillä mussutettiin suklaata ja karkkia koko viikonloppu. Mies tekee pari viikonloppua ylitöitä, kun lanseeraa uutta tuotetta markkinoille ja me ollaan vaa pojan kaa kaksin kotona. Ja toi polvikin kiusaa.. kyl siin tekee mieli vähä maistella suklaata. Pyhä lupaus, et tammikuussa alkaa uudestaan järkevä elämä. Mulla menikin niin hyvin tos pari kuukautta ja paino tippu, mut ny jämähtänyt samaan lukemaan.. Nousta ei sais, mut syöppä tätä tahtia herkkuja, niin varmasti alkaa nousemaan. Ja huomaahan sen olostakin, ettei ole hyvä, kun herkuttelee. Paras olo on aina, kun on syönyt kevyesti ja usein ja käynyt lenkillä. Mut ku se samperin suklaa on niin hyvää.. :P Noh, ans olla.. se pitää alkaa näyttään esimerkkiä lapsellekin ihan pian, joten tosissaan pitää lopettaa tämmönen mutustelu. :D

mä äsken kauhulla hyppäsin vaakaa kun en koko viikonloppuna sillä käyny,no 300grammaa lähteny sitte perjantai aamun:).eilen tuli syötyä enemmän ku normaalisti,tai siis samanverran mut isompia annoksia.onneks ei haitannu mitää.

Mun äiti varotteli, et jos mä jatkan tätä tahtia syömistä, kun imetys loppuu, ni en mahu enää ovesta ulos :D Oon kyl tyytyväinen, et raskauskilot hävis jo ekalla viikolla kotona. Ongelma onki siinä, et sitä ylimäärästä oli alunperin kymmenisen kiloa. Niistä ois nyt 7kg jälellä. Laihduttaa kun ei vielä voi, ni pitäs niitä herkkuja vähentää :/

IceCream 300g on parempi, ku ei mitään :)

Takaisin