Tsemppiketju kilojen karisteluun

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi, että Onnea paljon Tinka!!! Muistan hyvin, ku plussasin esikon ollessa 5kk.
Siinä on vaan mun kohdalla se huono puoli, että tuo keskimmäinen raskaus ja synnytys on melkein kokonaan unholassa, kun mieleen on jäänyt jostain kumman syystä esikko ja kuopus..:sad001 Tytöllä ja Ericillä, kun on 2,5vuotta ikäeroa, niin sai vähä niinku "rauhassa" olla raskaana, kun ei imettänyt ym. Toisin ku keskellä..

Täällä ennen vappua aloitin kunnon kylälenkkeilyt kevät säiden ansiosta. 6km kävelen joko vaunujen, tuplarattaiden tai sauvojen kanssa kera naapurin. Päivisin lenkille pääsen vain maanantaisin kun isommilla lapsilla on kerho. Hiukan harmittaa, ku parin viikon päästä sekin jää kesätauolle eli jatkossa voin mennä vain illalla miehen vahtiessa esikkoa/lapsia..

Vappu herkuttelun jälkeen olen saanut taas sen kilon alas, joka tulee aina kun herkuttelen.. Jospa nyt ennen äitienpäivää saisi sen 2 kiloa pois, niin taas herkuttelun jälkeen olisi hieman vähemmän työtä jäljellä :laughing001

Meillä jostain kumman syystä imetys on varmaankin loppusuoralla. Ensimmäistä kertaa elämässäni joudun turvautumaan korvikkeisiin ja oli kyllä koomista 3 lapsen äitinä kysyä neuvolatädiltä "Mitä mun pitää sieltä vauvan maitohyllystä oikein ottaa??" Se kertoo varmaan hyvin sen, että tässä perheessä on menty aina oman maidon voimin.
Nyt poika ei viihdy tissillä, joko ei saa sieltä tarpeeksi maitoa tai ei vaan malta olla paikallaan. Paino siis oli hieman alakantissa, mutta sanoin heti, että kuukauden sisällä imetys on vähentynyt ja poika riehuu ja menee lujaa..

Aikaisemmat muksut ovat lopettaneet imemisen siinä 10kk iässä eli luulenpa, että silloin nämäkin maitohanat viimeistään sulkeutuvat.. Haikeata..:sad010 Toivotaan, että mies lämpenisi tämän 4 vuoden aikana siihen uuden vauvan mahdollisuuteen.. Siinä on kuitenkin niin monta vuotta välissä, elämäntilanne voi olla ihan eri ja nuorimmainen olisi vähintään sen 5 vuotta eli isompien lasten kanssa olisi vieläkin helpompi olla vauvan kanssa..

Se on ainakin varma, että tämä mamma, jos vielä raskaaksi tulee, voi olla ihanan rennosti pallomahan kanssa, kun normaalipainossa sen "huvin" saisi aloittaa, eikä 30-40 kilon ylipainossa :cool14

eipä mun tuurilla tullu saapumistekstaria kaupungin reissulla,suotta käveltii pidempää kautta kotio et jos se viesti olis matkalla tullu:grin...no äsken se viesti sit tuli.täytyy käydä hakee ne keinutassut kuhan tytsy herää.siinä sitte pien iltalenkki samassa ja pääsen vielä kaupasta hakee ananasta:p

Elättelin tänäaamuna toiveita että pääsisin neuvolassa käymään vaa'alla samal ku oli Tyynellä se hammashoitajan aika. Mut se hammashoitaja oliki just siinä neuvolan ainoassa huoneessa, jossa ei vaakaa ollu. Noh, ehkä sit 21.5. pääsen ku on Tyynen kasvukontrolli.

mun pitäs imuroida, :smiley-chores020 , :smiley-chores004 , smiley-chores003 ja :smiley-chores011 .
Ostin imurin pölysäiliöö tuoksupussin:laughing002 tulee hyvä tuoksu ku imuroi:happy119 kaikkee sit ihminen ostaakii..:grin

Meillä poika on sen imurin perään niin et se aina menee sen imurin taakse mistä tulee se ilma ja si sillä on hauskaa ku tukka hulmuaa :D

meillä oli aamulla sillee et mä katoin piirrettyjä ja tyttö leikki rikkaimurilla:grinse olis vissii halunnu jo siivoomaa.

Poitsu on päikkäreillä ja mun piti saada aikaiseksi tehdä se kanavuoka pojalle.. tässä mä istun perseeni päällä. No nyt meen laittaan sen sapuskan tulemaan. Kunhan ipana herää, nii lähdetään käymään lenkillä.. vien poitsun keinumaan.

mä en viiti lenkkeillä tytönkaa,sse ärjyy ku leijona koko matkan jos on hereillä.ei hirveesti inspaa kuunnella sitä koko matkaa.onneks tänää on salipäivä.
jahah,täytys ruveta nyt siivoo,tytsykii viitti nukkuu päikkyjä puol tuntii...

Huh... onneks poika viihtyy rattaissa valveilla ollessaan. Vois oikeestaan käydä kattomassa sille sellaisen hauskan rattilelun samalla reissulla kaupoilta. :)

Mie aloitin tällä viikolla ruokaremontin. :D Tuli "pikkuisen" herkuteltua vappuna... Nyt ollaan tiukasti ruodussa minä ja esikoinen. Kerran viikkoon on herkkupäivä, oikeasti, ja viisi ateriaa päivässä. Aamupalalla puuro, aion opetella itsekin syömään muutakin kuin neljänviljanpuuroa, kun esikoinen tahtoo kyllästyä, jos joka aamu samaa, lounaalla protskua rahkasta tai raejuustosta, välipalaksi hedelmää myös esikoiselle, ja iltapalaa ei tarvitse syödä kovin paljon! Ainakaan miun. :D Tuollaisia muutoksia siis ruokavalioon, on vähän jäänyt hedelmien syönti vähemmälle. Nyt pidetään viidestä ateriasta kiinni, niin tulee esikoisellekin päivittäin sitä hedelmää. Hyvinhän ne sille kelpaa. :) Jumppaa jatketaan, pitäisi tehdä se oma ohjelma, niin varmasti tulisi tehtyä vaikka päivittäin!

Hei muuten... Onko kenelläkään lonkka särkyä? Tässä ku oon jumppaillu niin lonkkia rupee särkeen entistä enemmän... Pojan synnytyksen jälkeen tuntuu et lonkat hakee vieläki paikkaansa... :eek:

kyl joo on,sillon ainakii jomottaa jos lattialla yrittää olla kyljellää,ei meinaa onnistu.ja pakottaa lonkkii muutenkii hirveen useesti.

Takaisin