Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä harkitsen vakavasti, että jätän salitreenin tänään väliin. Sääret meni juoksusta niin jumiin, että kävely vaikeaa. Tosin mun on pakko jokatapauksessa tänään kävellä siihen salin lähistölle muita asioita hoitamaan, niin eiköhän se treeni tule kuitenkin samalla vaivalla tehtyä. Taas tuli ehkä vähän liikaa ahnehdittua liian nopeasti.

Mä harkitsen vakavasti, että jätän salitreenin tänään väliin. Sääret meni juoksusta niin jumiin, että kävely vaikeaa. Tosin mun on pakko jokatapauksessa tänään kävellä siihen salin lähistölle muita asioita hoitamaan, niin eiköhän se treeni tule kuitenkin samalla vaivalla tehtyä. Taas tuli ehkä vähän liikaa ahnehdittua liian nopeasti.
Entä jos käy tekemässä vaikka vähän yläkropan treeniä, ettei jalat kipeydy enempää?

Entä jos käy tekemässä vaikka vähän yläkropan treeniä, ettei jalat kipeydy enempää?
Joo kävin sitten kuitenkin. Jalkaprässiä tein ylökropan lisäksi pienillä painoilla, se ei tuntunut ikävältä säärissä. Tuntuu että tässä hitaasti kävellessä jumit alkaa myös vähän helpottaa.
Taidan kuitenkin katsoa nyt ettei juoksua tule alkuun peräkkäisinä päivinä, se selkeästi oli toistaiseksi liikaa.

Mä niiin kateellisena luen teidän salijuttuja, en vaan jotenkin osaa nyt koostaa mun treeniviikkoa niin että kävisin myös tuolla salilla. Aaah kukahan mun treeniviikon järjestelis. Toki voisin käydä illasta salilla kun lapsi on mennyt nukkumaan: käy kuitenkin unille jo 20-20.30

Mä niiin kateellisena luen teidän salijuttuja, en vaan jotenkin osaa nyt koostaa mun treeniviikkoa niin että kävisin myös tuolla salilla. Aaah kukahan mun treeniviikon järjestelis. Toki voisin käydä illasta salilla kun lapsi on mennyt nukkumaan: käy kuitenkin unille jo 20-20.30
Miulla on hyvinkin epäsäännöllistä. Välillä käyn monta kertaa viikossa ja välillä vain kerran ihan riippuen kaikesta muusta. Samalla tavalla sitten muokkaan treenejä tilanteen mukaan. Käyn yleensä ennen töitä salilla ja vapaapäivinä sitten kotijumppia ja uimahallia. Meillä on miehen kanssa epäsäännälliset työt niin sitä on vain säädettävä joka ikinen viikko sen mukaan mikä on mahdollista. 🙈

Ja nyt ollut pari päivää niin kipeät menkat ettei mikään treeni tule kyseeseen. Olen siis jatkuvissa krampeissa ja meinaan oksennella koko ajan. 🤢🥴 Lisäksi särkee päätä koko ajan eikä meinaa särkylääkkeet riittää ja panacodit on loppu. 😭

Mä en tee muuta treeniä, käyn vaan salilla. Millainen sun treeniviikko on nyt? Nyt tavoitteena olis et toinen noista salikerroista on sellainen, et meen lapsen iltatoimien aikaan eli mies hoitaa ne. Sit ei mee niin myöhäiseksi. Voisko sulle ajatella samaa jollekin illalle?

Mä en tee muuta treeniä, käyn vaan salilla. Millainen sun treeniviikko on nyt? Nyt tavoitteena olis et toinen noista salikerroista on sellainen, et meen lapsen iltatoimien aikaan eli mies hoitaa ne. Sit ei mee niin myöhäiseksi. Voisko sulle ajatella samaa jollekin illalle?
Lapsi ei hyväksy isäänsä laittamaan unille. Koitettu on :tears: Mutta tällä hetkellä siis ti, pe ja su spinning ja siinä se :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Miulla on hyvinkin epäsäännöllistä. Välillä käyn monta kertaa viikossa ja välillä vain kerran ihan riippuen kaikesta muusta. Samalla tavalla sitten muokkaan treenejä tilanteen mukaan. Käyn yleensä ennen töitä salilla ja vapaapäivinä sitten kotijumppia ja uimahallia. Meillä on miehen kanssa epäsäännälliset työt niin sitä on vain säädettävä joka ikinen viikko sen mukaan mikä on mahdollista. 🙈

Ja nyt ollut pari päivää niin kipeät menkat ettei mikään treeni tule kyseeseen. Olen siis jatkuvissa krampeissa ja meinaan oksennella koko ajan. 🤢🥴 Lisäksi särkee päätä koko ajan eikä meinaa särkylääkkeet riittää ja panacodit on loppu. 😭
Joo itellä noi ohjatut spinut säätelee tätä rytmiä ja sitten kun tosiaan oon onnekas päivätyöstä, sekään kun ei ole mikään itsestäänselvyys. Lapsi herää mun kanssa aamuisin aikasin niin ei onnistu aamutreeni mutta toi iltatreeni hänen unillemenon jälkeen on ihan mahdollinen, eikä sillai haittais itteä jos se on sen 1x viikkoon tyylisesti.

Lapsi ei hyväksy isäänsä laittamaan unille. Koitettu on :tears: Mutta tällä hetkellä siis ti, pe ja su spinning ja siinä se :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Harmi 😅 meillä isi kelpaa jos mä en oo saatavilla.

Voishan noista spinninngeistä vaihtaa yhden saliin ja sit yks lisäsali lapsen nukkumaanmenon jälkeen? 🤔

Harmi 😅 meillä isi kelpaa jos mä en oo saatavilla.

Voishan noista spinninngeistä vaihtaa yhden saliin ja sit yks lisäsali lapsen nukkumaanmenon jälkeen? 🤔
Nii, tuota minäkin oon pohtinut, että oisko se 2 spinningiä kuitenkin riittävästi ja siihen päälle pari salia. Kohtahan tuota menee taas ryhmislukkari uusiks kun alkaa kesäaikataulu, niin sitten sen taas näkee että mihin nuo tunnit asettuupi.

Nii, tuota minäkin oon pohtinut, että oisko se 2 spinningiä kuitenkin riittävästi ja siihen päälle pari salia. Kohtahan tuota menee taas ryhmislukkari uusiks kun alkaa kesäaikataulu, niin sitten sen taas näkee että mihin nuo tunnit asettuupi.
Tää on kyllä ikuinen ongelma, että ois kiva harrastaa enemmän kuin on aikaa!

Minulla jäi pari supertärkeää liikuntaharrastusta raskauden ja vauvavuoden jälkeen pois elämästä, ja nyt tuntuu vaikealta palata, ku on niin huonokuntoinen, pulskempi ja koska kyseessä on taitolajit, ahdistaa myös se, ettei osaa enää. Ehkä vielä joskus. Nyt on löytynyt rutiini 1xcrosstraining ja 2x sali. Sit vaihtelevasti muun elämän aikataulujen mukaan saattaa olla yks spinning tai jooga viikossa. Joogasalille minulla olisi kymppikortti, mutta en kyllä ehdi melkein ikinä sinne, kun tekee mieli raskaampaa liikuntaa.

Muoks: Minulla on kyllä onnistunut ruokailujen järkevöittäminen tosi hyvin. Viime viikolta keskiarvo oli noin 1900 kcal/päivä. En merkannut ihan kaikkea, esim. kahvi maidolla jne. ja usein määrä on arvio, mut silti oon syönyt huomattavasti vähemmän kuin aiemmin, ja herkut ovat vähentyneet huomattavasti. Ehkä se näkyis painossakin joskus…

Muokattu viimeksi:
@Puar kuulostaa hyvältä! Mulla on vahva luotto että varmasti alkaa pikkuhiljaa näkyä myös vaa’alla 😊

Tänään oli kyllä yllätys, kun paino oli yhä alle 66kg vaikka oli tuo 4 päivän mökkireissu, missä en laskenut kaloreita. Syötiin hyvin ja saunaolutta ja ruokaviiniäkin otin. Ei aina käy järkeen nuo vaa’an lukemat 🤷‍♀️ Toki eilen kävin siellä salilla niin jotain turvotusta ehkä samalla jo lähti siinä, vaikea sanoa. Nyt jatkelen taas samaan malliin eli lievällä kalorivajeella vielä ainakin jonkin aikaa, se ~1700-1900 kcal/pvä on tuntunut tosi sopivalta, liikunnan määrästä riippuen.

@Puar kuulostaa hyvältä! Mulla on vahva luotto että varmasti alkaa pikkuhiljaa näkyä myös vaa’alla 😊

Tänään oli kyllä yllätys, kun paino oli yhä alle 66kg vaikka oli tuo 4 päivän mökkireissu, missä en laskenut kaloreita. Syötiin hyvin ja saunaolutta ja ruokaviiniäkin otin. Ei aina käy järkeen nuo vaa’an lukemat 🤷‍♀️ Toki eilen kävin siellä salilla niin jotain turvotusta ehkä samalla jo lähti siinä, vaikea sanoa. Nyt jatkelen taas samaan malliin eli lievällä kalorivajeella vielä ainakin jonkin aikaa, se ~1700-1900 kcal/pvä on tuntunut tosi sopivalta, liikunnan määrästä riippuen.
Välillä kyllä tekee hyvää vaan syödä eikä laskeskella kaloreita!

Oon ollut yllättynyt, että tuo noin 1900 kcal ei oo tällä kertaa ollut itselle kauhea nälkäkuuri. Nykyään taitaa elämä olla niin passiivista, että se riittää. Entisinä aktiiviharrastusaikoina kulutus oli kovaa, ja tuli pyöräiltyä päivittäin paljon - nykyään työpaikka sen verran kaukana, että kuljen bussilla.

Välillä kyllä tekee hyvää vaan syödä eikä laskeskella kaloreita!

Oon ollut yllättynyt, että tuo noin 1900 kcal ei oo tällä kertaa ollut itselle kauhea nälkäkuuri. Nykyään taitaa elämä olla niin passiivista, että se riittää. Entisinä aktiiviharrastusaikoina kulutus oli kovaa, ja tuli pyöräiltyä päivittäin paljon - nykyään työpaikka sen verran kaukana, että kuljen bussilla.
Joo! Silloin kun pudotin enemmänkin painoa, niin pidin kyllä myös päiviä jolloin en laskenut tai annoin tarkoituksella mennä jopa 2500 kcal asti. Tekee hyvää.

Onpa kiva että löytynyt sopiva kalorimäärä mikä ei tunnu nälkäkuurilta! 😊 Aktiivisuus kyllä vaikuttaa niin paljon, tuo 1700 mitä itse syön liikkumattomina päivinä ei taas treenipäivinä riitä mihinkään (karmiva nälkä ja kärttyisyys iskee jos yrittää edes sellaista) 😁

Tänään aamusali, ja mavessa pääsin nostamaan sarjapainoja 2,5 kilolla! 🥳 Nyt siis 65,5 kg. Aika lailla oman kehonpainon nostoon oon nyt päässyt viimeinkin. Pikkuhiljaa kohti 70 kiloa ja siitä ylöspäin! 🤩

Pitäisi joku kerta kokeilla kun on aikaa, että mikä on oma yhden toiston maksimi. Nyt ei ole mitään hajua siitä.

Pystyin myös vihdoin vaihtamaan yhden jalan rdl:ssä 22,5 kg käsipainon 25 kg käsipainoon! 🥳

Polvi myös tuntui ihan hyvältä, joten tein vähän jalkaprässiäkin (vinoprässi) kevyesti nyt 70 ja 90 kilolla yhdet sarjat. Ensi kerralla jos kokeilisi jatkaa siitä mihin ennen polvivaivaa jäin (105 kg). Ihan pientä tuntemusta oli nyt prässin jälkeen polvessa joten varovainen saa olla.

Mahtava fiilis taas 🥰

IMG_3852.jpeg

IMG_3860.jpeg

Piti mennä vasta huomenna salille, mutta miehelle tulikin huomisillalle meno heti töiden jälkeen, niin en pääse huomenna ja viikonlopuksi menen Tahkolle.

Sain jopa uusia enkkoja tänään salilla! Yhden jalan jalkaprässi (laite) meni vikan sarjan 50kg:llä (normisti vinoprässissä menee 140kg), rintaprässi 27.3kg (pieni lisäpaino laitteen 25kg päälle). Lisäksi huomasin että meillä on kaksi ylätaljaa, olen aiemmin tehnyt toisella jossa 32->39 hyppy ja tehnyt pääosin 32:lla, nyt tuossa toisessa menee 30->35->40, tein 3x12 tuolla 35kgllä ja se oli just hyvä, eli vikat toistot vaikeita.

Täällä kanssa hyvä salipäivä! Piti ottaa iisisti, kun olin kovissa kuukautiskivuissa pari päivää, mutta jollain ketutuksella sitten rupesinkin rehkimään. Sain sarjapainoja nostettua useammassa liikkeessä! Viime kerralla sain nostettua ylätaljaan sarjapainot 50kg ja se tuntui tänään oikein hyvältä! Selkä tuntuu vahvalta, mutta silti mave taas vähän tökkii. Tein 60kg 8-10toiston sarjoja. Taitaa olla joku jumihomma reisien puolella ja pitää varmaan taas pitää vähän taukoa ja tehdä muita juttuja tai hetkellisesti laskea ihan reilusti painoja.

Hyvä te! 🤩

@Helpsuli sama täällä. En enää edes käsitä tätä sairastelun määrää.

Revin oikeesti ihan kohta pelihousut kun tulee vaan tauteja taudin perään. Lapsi ja mieskin taas kipeänä. Kaikki on koko ajan kipeänä. Ehtii olla muutaman päivän terve olo ja sit taas mennään.

Pyysin työterveydestä labrat, katotaan pvk ja tulehdusarvot. Ja lähivastaanotolle sen jälkeen. Mutta epäilen että niissäkään mitään selittävää löytyy, koska viimeksi joulukuussa kohdunulkoisen yhteydessä katsottu useampaankin otteeseen näitä. Tuntuu vaan että nyt on jotain oikeasti isommin pielessä, kun ei ole mitään vastustuskykyä! 😭

Kirjoita tähän...
Takaisin