Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt menee hermot tähän sairasteluun, taas eilen illalla kurkku kipeytyi ja tänään jatkuu vaan. 😭 Olin suunnitellut että menisin iltapäivällä salille, mutta en kai sitten voikaan mennä, vaan taas tulee pakkotauko. Ehdinkin jopa 1,5 viikkoa olla terveenä. Tää on jo ihan älytöntä. Miehellä alkoi samat oireet samaan aikaan, joten tää on varmaankin taas mukava päiväkodin tuliainen taaperolta. (joka itse kyllä on pysynyt oireettomana)

Jotain hyvää, tuo paino nyt vaan jatkaa laskuaan, tänään 65,8 kg. Enpä muista milloin olisin ollut 65-alkuisissa lukemissa, ehkä joskus 7 vuotta sitten. En ole muuttanut mitään, eli kalorit pysyneet ihan hyvissä lukemissa (eilen en liikkunut yhtään joten jäi 1600 paikkeille, mutta liikunnallisina päivinä yleensä 1800-1900 väliltä). Tuntuu että aineenvaihdunta ainakin toimii hyvin.
Tiedän omakohtaisesti, että tuo on hirvittävän rassaavaa! Joutuu aina tekemään sen kynnystyön, kun pääsee taas jumpalle ja juuri kun ehdit päästä edelliseen kuntoon niin taas olet viikon tai pari pois pelistä ja taas sama rumba. Kyllä se syö motivaatiota, kun edistyminen on hidasta. Siinä pitää vaan ajatella, että olisin ihan kaameassa kunnossa, jos en tekisi mitään. Toivottavasti paranet pian! 🤗

Tiedän omakohtaisesti, että tuo on hirvittävän rassaavaa! Joutuu aina tekemään sen kynnystyön, kun pääsee taas jumpalle ja juuri kun ehdit päästä edelliseen kuntoon niin taas olet viikon tai pari pois pelistä ja taas sama rumba. Kyllä se syö motivaatiota, kun edistyminen on hidasta. Siinä pitää vaan ajatella, että olisin ihan kaameassa kunnossa, jos en tekisi mitään. Toivottavasti paranet pian! 🤗
Eniten harmittaa kun kehitys junnaa jatkuvien taukojen takia 🥺 Mutta joo, parhaansahan tässä vaan yritetään, ja toki se että treenaa edes terveenä ollessaan on parempi kuin ettei treenaisi ikinä.

Nyt kyllä kurkkukipu on kadonnut, mutta yleinen olo ei ole ihan 100% normaali. Toivon vaan että pääsisin tällä lailla helpolla, jos kroppa vaikka kukistikin viruksen tällä kertaa äkkiä? Joskus on käynyt niinkin! En silti tietenkään tänään mene salille kun aamulla oli kurkku vielä kipeänä. Ja torstaina päivällä ajattelin käydä siinä Bodymajan InBody-mittauksessa (JOS oon terve), kun se on ainoa aikatauluihin sopiva ajankohta tällä viikolla, ensi viikolla onkin sitten jo menkat eikä voi mennä, ja sen myöhemmäksi jos venytän niin olisi jo ihan sama odottaa sitä Tanita-mittausta. Mutta että sekin sitten estää mahdollisen huomisen treenin, koska ennen mittausta ei saisi treenata kovaa 24-48 tuntiin. (ohje vähän vaihtelee eri lähteiden mukaan)
Ja torstai-illasta maanantaipäivään ollaan mökillä joten silloin en pääse myöskään salille, olin terve tai en.

Jos illemmalla tuntuu normaalilta, niin voisi ehkä tehdä sitten kotona jotain ihan kehonpainolla, niin ei ehkä olisi niin saamaton olo.

Tiedättekö sen tunteen kun on hyvä treeni alla ja tuntee olevansa ihan päällikkö? Nyt on juurikin se fiilis. 😎😂 Tekisi vähän mieli leijua ja pullistella lihaksia, kun on saanut useammassa liikkeessä nostettua sarjapainoja ja muutenkin jumppa kulkenut jouhevasti. 😁 Taitaa olla auringollakin vaikutusta. 😄

Tiedättekö sen tunteen kun on hyvä treeni alla ja tuntee olevansa ihan päällikkö? Nyt on juurikin se fiilis. 😎😂 Tekisi vähän mieli leijua ja pullistella lihaksia, kun on saanut useammassa liikkeessä nostettua sarjapainoja ja muutenkin jumppa kulkenut jouhevasti. 😁 Taitaa olla auringollakin vaikutusta. 😄

Mulla oli ihan sama fiilis salilla tänään 😂

Ihanaa @Pilkki24 ja @Nila ! 😍 Toi on kyllä niin mahtava tunne!

Mulla ihan toisenlaiset fiilikset, puolikuntonen olo on jatkunut, mutta ei kuitenkaan pahentunut. Nenä aamuisin tukossa ja saa köhiä kurkkua auki jonkin aikaa 😪 Päivällä vain sellaista korvien huminaa, mitä aina flunssan yhteydessä on... Mutta eipä tässä nyt ole siis päästy salille tai InBody-mittaukseenkaan. Painosta lähti taas parisataa grammaa lisää pois, mutta pidennetyn mökkiviikonlopun yhteydessä varmaan tulee vähän takaisinpäin ja nesteitäkin, mutta saa nyt luvan kanssa tullakin.

Kunpa nyt vaan pian pääsisi normaalikuntoon, niin voisi mökillä edes vähän vaikka lenkkeillä ja/tai tehdä muuten fyysisiä hommia, tuntuu että kaipaan sellaista jo tosi kipeästi! 🥴

Täällä kans ihan hyvä treenifiilis. Aloitin pitkästä aikaa tekemään semmosta ihan perus lihasmassatreeniä vaihtelun vuoksi. Treenit olleet kauan jotain pikaisia koko kehon circuiteja tai enemmän voimatreeniä. Josko saisi kadotettua ryhtiä takaisin kroppaan. Ei tällä mitään optimaalisia tuloksia kyllä saa, kun treenailen lisäksi muutakin. Onpaham vaihtelua.

Kuuluisi enemmän tuonne painonpudotusryhmään, mutta olipa pettymys, kun paino ei ole viikkoon tippunut lainkaan! Lopetin napostelun ja iltaherkut ja aloin taas laskemaan kaloreita, ja olin ihan varma, että on nesteitä lähtenyt ehkä reilustikin. Tuntuu, että kroppa taistelee tässäkin asiassa vastaan. ☹️

Täällä kans ihan hyvä treenifiilis. Aloitin pitkästä aikaa tekemään semmosta ihan perus lihasmassatreeniä vaihtelun vuoksi. Treenit olleet kauan jotain pikaisia koko kehon circuiteja tai enemmän voimatreeniä. Josko saisi kadotettua ryhtiä takaisin kroppaan. Ei tällä mitään optimaalisia tuloksia kyllä saa, kun treenailen lisäksi muutakin. Onpaham vaihtelua.

Kuuluisi enemmän tuonne painonpudotusryhmään, mutta olipa pettymys, kun paino ei ole viikkoon tippunut lainkaan! Lopetin napostelun ja iltaherkut ja aloin taas laskemaan kaloreita, ja olin ihan varma, että on nesteitä lähtenyt ehkä reilustikin. Tuntuu, että kroppa taistelee tässäkin asiassa vastaan. ☹️
Älä masennu! Mä kirjottelinkin tänne, mutta mullakin pari viikkoa jumitti samassa vaikka olin kalorivajeella. Sitten humpsahti lyhyessä ajassa 1,5kg alaspäin ilman että tein mitään eri tavalla. Jatka vain samaan malliin, niin varmasti alkaa näkyä kun jaksat olla kärsivällinen 😊

Voi kun jaksaisi olla kärsivällinen!

Hyvä treeniviikko: crosstraining, sali, spinning ja huomenna ehkä vielä sali. Tää oli nyt tällainen aloitan uuden (vanhan…) elämän keskenmenon jälkeen -projekti, kun totesin, että voin hyvin olla masentunut salillakin sen sijaan, että makaan kotona. Tulee kyllä oikeasti parempi fiilis!

Voi myös olla ihan kierron kohta sellainen, että turvottaa ja se ”nollaa” tuon muusta johtuvan edistyksen ❤️

Mä en laihduta, mut seuraan joka päivä painoa, ja on kyl jännä miten paljon kierron mukaan paino heittelee. Menkat kun alkaa ni joskus pudonnu parissa päivässä yli kilonki paino. Ja sit kans jos on vaikka syöny hampparin ja ranut ni voi melkeen viikonkin olla paino jonkun kilon yli normaalin ennen ku palautuu 😲 ihan mysteeri tuo paino välillä, voin kuvitella et turhauttaa laihduttajaa tuo heittely mikä on ihan luonnostaankin!

Kävin tänään vaunujen kanssa "juoksu"lenkillä, en oo ikinä oikeen pystyny juoksee pitkiä matkoja. Nyt yllätyin että aika pitkään pysty jolkotella ilman ongelmia! Mut sit piti vaihtaa kävelyyn koska meinas pissat lirahtaa kokoajan housuun 😩 vaik kävin ennen uloslähtöä pissalla. Lantionpohja ei oo vielä palautunu synnytyksestä. Harmi ku just innostuin että pystyy vähän juoksemaankin 😅 no mut ehkä tää tästä ku alkaa treenailee enemmän tota lantionpohjaa kans!

Tänään tein tämän vuoden ekan juoksulenkin. 5km ja 34min. Ajattelin että juoksen vain sen verran kuin jaksan ja kävelen loput, mutta koko lenkki menikin ihan helposti ja pidemmällekin olisi voinut mennä. Kyllä se tästä taas lähtee, ainakin toivottavasti!
Hyvä sinä!

Joka kevät aina iskee se fiilis, että pitäisi aloittaa taas juoksuharrastus. Sit käy pari kertaa lenkillä, toteaa, että on paljon painavampi kuin nuoruuden juoksuvuosina, niveliä sattuu ja kunto on huono, ja se lenkkeily jää siihen. No, tänä keväänä yritän taas, kunhan tiet on sulat😅

Hyvä sinä!

Joka kevät aina iskee se fiilis, että pitäisi aloittaa taas juoksuharrastus. Sit käy pari kertaa lenkillä, toteaa, että on paljon painavampi kuin nuoruuden juoksuvuosina, niveliä sattuu ja kunto on huono, ja se lenkkeily jää siihen. No, tänä keväänä yritän taas, kunhan tiet on sulat😅
Tästä syystä minä juoksen ympäri vuoden uimahallissa mummojen kanssa. 😆

Mä oon kanssa tuota juoksua miettinyt, mutta pitäisi ostaa kunnon juoksukengät sitä varten enkä jotenkin raaski, joten taidan vain tyytyä tuohon spinningiin. Se on kyllä kivaa ja tänäänkin painaa eilisen pyöräilyt jaloissa, mutta hyvä fiilis kaiken kaikkiaan ! Sitä vaan miettii että saisko sen salitreeninkin ympättyä mukaan, mutta toisaalta tuleeko sitten jo liikaa kuormitusta.

Tän päivän treeni olikin hyödyllisempää hommaa 😆 Ehdotin miehelle et jos meen autotalliin puntille, mut se "passitti" mut halkohommiin. Kolme varttia kannoin ja haloin kirveellä tukkipaksuja pöllejä. Ojentajapainotteinen kokovartalotreeni, joka lämmittää myös ensi talvena 🔥🔥🔥

Menkkakivut olleet aika kovat niin käytiin tänään vaan ulkoilemassa koko perhe. 😊 Käveltiin metsäreittejä ja paisteltiin laavulla leivät ja makkarat. Oli sopivan rentouttavaa tähän päivään. 😍

Toissapäivänä sain taas salilla nostettua useammassa liikkeessä painoja ja oli muutenkin hyvä treeni, vaikka ensin tuntui ettei ole yhtään virtaa.

Mä kävin tänään juoksemassa saman 5km lenkin kuin eilen. Ajattelin pari viikkoa tehdä nyt vain lyhyempiä lenkkejä aina niinä päivinä kun en käy salilla. Juokseminen on siitä kätevää, että sen saa paremmin mahtumaan kiireiseenkin päivään.
Huomenna taas salille, vuorossa koko kropan treeni.

Tultiin tänään mökiltä, ja kauhea stressitila nyt päällä useammastakin eri (toisiinsa liittymättömästä) asiasta. Tiedättekö sen olon kun ajatukset pyörii kehää ja on niin kokonaisvaltaisesti ahdistunut olo, että tekee mieli vaan hautautua peiton alle piiloon kaikelta. 😔 Ei yhtään huvittanut lähteä salille mutta samalla arvelin että jos vaan menisin, ehkä sen jälkeen olisi paljon parempi olo. Vielä treenikassia pakatessa ja ulkovaatteita pukiessakin mietin että voisin myös jäädä kotiin.

Mutta lähdin salille kuitenkin ajatellen että riittää jos teen vaikka vain pari liikettä ja lähden kotiin.

Tein koko suunnitellun treenin ja vaikken mitään enkkoja nyt tehnytkään ja olo oli jotenkin tosi voimaton ja syke tavallista korkeammalla, niin kyllä kannatti, tuntuu heti henkinen stressitaso selkeästi laskeneen. 😊

Kirjoita tähän...
Takaisin