Toukotouhut 2011

Jep, jotain tällasta mä pääni sisällä aattelinkin - ellet sitten oo ihan vallan itse tästä jo aiemmin sanonut, ja mun lahopääni ei vaan osannut yhdistellä :D
 
moi

Täällä sitä mä taas yksinäni valvon. On ollut luksusta kun tytöt on antaneet nukkui melkein ysiin monta aamua peräkkäin, ei ole kauaa ku joutu seiskaltaki heräämään. Kattoo miten tästä jatkuu, samaan aikaan ne illalla kuitenki aina nukutan. Me on yritetty pihaa laittaa kuntoon, etupiha saatiin sentäs valmiiks mikä vielä oli helppo, pihatien soran mies maantiivistäjällä ajoi ja yhdessä laitettiin läntti nurmikkoa ja keskelle kukkapenkki, lisää kukkia vielä odotetaan, nyt isossa kukkapenkissa vain muutama. Pari miehen työkaveria ja mun täti on ainaki luvannu antaa jotain niin ei viittitä mennä ostamaan mitään. Sateet on nyt vähän rajottanu takapihan laittoa, tänään saatiin multa laipoitua hiekkalaatikon paikalta pois niin sitt alko sataan. Muuten meidän iso takapiha on ihan kesken, traktori on levittäny mullan mutt se pitäs tasottaa, istuttaa nurmikko ja kasvimaa. On kyllä ollut yllättävän raskaita noi pihatyöt, ennen kun ei ole omaa pihaa ollut. Roosa rakastaa multaa nyplätä, toinen istuu ja pitkään käsissään sitä pyörittelee :D Molemmat tytöt on myös kovasti yrittäny tehdä perässä kaikkea mitä me aikuset pihalla, lämpösenä päivänä antanu niille välillä vesimukit käteen ja menevät vierekkäin rappusille istumaan ja juomaan, suloista! Vaikka ne usein tappelee eikä kauheesti leiki yhdessä kyllä sisko on tärkeä.Näillä ikäeroa on 2v3kk, vähän vaikeeta se alkuun oli ku pahin uhma isosiskolla mutta nyt tuntuu tosi hyvältä. en ainakaan mitään isoa ikäeroa kannata, mulla toisen veljen kanssa 1v8kk ikäeroa, toiseen 6v, pikkuveljiä siis molemmat. muistan ku aina leikin tän kanssa kenen kanssa vähemmän ikäeroa, enemmän tuli kiusattua pienempää kun hän syntyi, ei koskaan niin läheiseks tullu lapsuusaikana. Hitsi ku on meinannu taas olla vauvakuumekki mulla, kerran jo oli ku Roosa oli alle vuoden mutt selätin sen. Mitään en ole miehelle puhunu ku aatellu ett nauttis kesästä ennenku alkais kolmatta yrittään jos alkaa, ei ole pitkään aikaan puhuttu asiasta... On tää elämä ollu rankkaakin, mies tulee töistä, syö ja menee heti pihalle hommiin kun kaikennäköstä kesken, kun saadaan piha valmiiks on vielä listojen laitto sisälle ja isompana autotalli+varaston teko, siitä on vain perustukset valmiina. Lapset ja kodinhoito jää sitt enemmän mun vastuulle. Mutt tarvii jaksaa ja käskee miestäki oleen lastenki kanssa. mutt kai se ois ruvettava nukkumaan, moimoi
 
Ahkeraa puurtajaa kuulostaa olevan siellä Takun kotonakin! :) Ja voin kuvitella, kuinka liikkis näky on siskokset terassin portaalla yhdessä juomapuuhissa. Oooi!
Tsemppiä pihan + asunnon laittoon, ihanaa on sitten ihastella valmista ja tuntea olevansa kotona!

Miks aina aamupäivällä pitää olla ihan kökkö sää?? Täällä taas tuli vettä tuutin täydeltä ja meidän suunnitellut leikkipuistotreffit Halipossun ja Bunnin kanssa peruuntuivat, höh. HP:lle ei käy illalla, mutta onneks Bunni ja Sampo lupas tulla tänne meidän nurkille puistoilemaan, jos (ja nyt sanoisin kun) myöhemmin iltapäivällä tuo sää tuolta rauhoittuu. Nyt taas jo on tollanen liki poutainen sää, jee!
 
Heippa.

Terveisiä sairaalasta, taas.... Poika oli nuhainen pari päivää ja eilen aamulla heräsi aivan tukossa. Hengitti raskaasti, siis joillakin apulihaksilla, rintakehä&palleanseutu näytti kamalalta kun laski niin alas ja vastaavasti nousi ylös, meinasin saada slaagin kun menin poikia herättämään. Terveyskeskuslääkäri laittoi kotiin piikin ja maskihengityksen jälkeen, mutta ilmeisesti asia jäi sitä vaivaamaan kun se laittoi hoitajan soittamaan perään että lähete odottaa keskussairaalassa ja menkää sinne. Mies ja poika sitten lähti sairaalaan ja joutuivat osastolle yöksi. Tulehdusarvot oli normaalit, mutta oli vain niin limainen että ei meinannut saada henkeä. Nyt ollaan kaikki taas kotona ja viikko annettava astmalääkettä 4xpäivä että saadaan röörit auki. Voi taivas miten kamalalta lapsi näytti, justiinsa niinku kala kuivalla maalla :( Tämä vaan jokaiselle korvan taakse.... kai sinne lääkäriin kannattaa aina mennä jos vähänki siltä tuntuu. Poika voi taas hyvin, ainakin riiviydestä päätellen.
 
Moikka!
Mä olen taas "remmissä"..mikäli kotitöiden tekemisellä asiaa mitataan. Rupes huusholli näyttää niin paskaselta, että oli pakko ees keittiö siivota..... Panin samatie makaroonilaatikon uuniin ja kohta paistelee munkkeja. (taikinaa oli säulynyt vapusta pakkasessa..) Mutta nukuttii kyllä kahen tunnin päiväunet sen kauppa reissun päätteeksi.

... vähä omista vielä... Vela EI USKALLA pissiä vaippaan! Pidin hätä siis pari päivää ilman vaippaa kun oli vaan se "hätävara" vaippa määrä tuolla kaapissa. JA nyt tänään tuo juosta jolkottaa vessaan ku kysy, että ONKO PISSAHÄTÄ???? Tämä opetusmuodo nimi lienee sitten pakko-oppimista :D. No, nyt sillä on niitä vaippoja ja mietinkin, että jatkanko (jaksako) jatkaa tuota LINJAA!!!

AMPUN perheen sairatuvalla ihan liian pelottavan kuuloinen tapahtuma! Minkähän piikin se poika siellä sai? Hoito ja palvelu on kyllä huippuluokkaa, kerta kotiin soittavat! Onnea sen johdosta! Toivotaan nyt, että pikku potilas toipuu, eikä vauva vaan saa tartuntaa! Peukut pystyyn! Ja äitille suklaata?

TAKU!!! Kyllävaan puutarha ja pihatyöt vie ihan hirveästi voimia ja aikaa! Ja tuohon, että mies laähtee pihalle heti kun tulee, niin koitan lohduttaa että onneks on semmosta sorttia, että lähtee! Meillä meinaan on vieläkin ne viimeviikolla kaadetujen koivujen jämät pitkin tonttia.Neljästä suuresta koivusta tulee uskomaton määrä rankaa! ..joista PITÄIS tulla polttopuita/nuotiopuita. Onneks ei ole naapureita, muuten MUA hävettäis!

SANNA kyllä ne säät vielä suosii teitäkin! JA vink... voisitteko tehdä treffejä vaikka uimahallille tai johki hoplop-tyyppiseen juttuun? Linnanmäen akvaarioon.... ABCn-pallomereen?

SADEPÄIVÄN PUUHIA:
Ite ajattelin huomena suunnistaa ulkoilumielessä VESIHELMEEN! KOSKA tuo tyttö on täys riiviö... siis kun ei viiti mennä tuonne ulos kaikkia kuralammikkoja ihmettelemään.. Tänään se litisteli niitä munkkeja "askartelu**"tuokion nimissä. Eilen oltiin aamupäivällä alakerran saunalla KYLVYSSÄ PITKÄÄN! Sitten oon leikelly sille pirkka.-lehdestä perhosia ja puhallellu niitä pitki keittiötä....Kanettu kastelukannulla vettä kasvihuoneeseen vesisateessa. Seisottu rännin alla tukkaa kastelemassa, ennen iltasuihkuja. Koko ajan saa olla jotakin viihdettä keksimässä. Kukahan mua viihdyttäis?

jassoo.. nyt se pakertaa tuossa sen näköisenä, että menemme taas...

 
Huihui Amppu, pieni mies siellä sitten todella sairaana! Toivottavasti pysyy röörit auki ja muu perhe pysyy terveenä. Ja onneksi tosiaan lekuri vielä perään soitteli, jos kerran homma oli sen verran vakava, että ihan yöksi joutuivat. Mut onneks teillä taitaa se isoveikka olla kans hyvää tekoa, niin eiköhän oo pian taas työtä ja touhua juosta herran perässä :)

Maarinen, juu, kyllä noita treffejä on sitten muuallekin sovittu, viikottain ollaan käyty uimahallissakin, vaikka sää sallis ulkoiluakin ;) Jostain syystä meidän isosta mammaporukasta ei oo Joonan ja mun lisäks ku yks parivaljakko uimassa, tosin (jos joku muistaa) niin se Ninoska lupas lähteä perjantaina matkaan poikansa kanssa myös!
Ja onneks tänään taivas selkeni ja päästiin reiluks tunniks sitten vielä iltapäivästä tohon meidän puistoon Bunnin ja Sampon kanssa. Puistossa on kyllä pojalla aina kivaa, mutta äitikin viihtyy jotenkin huomattavasti paremmin kun on joku ennestään tuttukin leikkikaverina ;) Pojathan ei vielä niinkään tuosta yhdessä leikkimisestä ulkosalla perusta...

Hoplopit ja muut systeemit toki ois kans kivoja kohteita, niissä vaan on se ongelma, että jos vettä tulee ihan kaatamalla, niin perille päästyä ollaankin sitten lähes läpimärkiä, kun nuo rattaat ja sadesuoja ei varjele niin hyvin kuin vaunuilla varjelis... toisaalta, voishan sitä kantaa sitten vaunutkin tuonne alas ja lähteä niillä, mutta en oikeen enää tiedä, että millä Joona pysyis aloillaan sillä aikaa missään :D Onks ABC:llä pallomeri? Meillä ois iso ABC-asema (ei siis mikään pelkkä sellanen Deli-pulju, vaan ihan iso asema) tossa parin kilsan päässä! :D Äiskälle kaffea ja ipana leikkinurkkaan! Kuinka en oo tätä tullut ajatelleeksi? ;)
Ja Sea Life ois kyl kans kiva käydä, miksköhän ei olla Joonan kanssa sielläkään käyty?? Tosin noi ei ois jokaviikkosia ratkasuita, on sen verran tyyriitä liput...

Venla se on sitten luopumassa ihan luonnostaan vaipoistakin! Ohoh! Reipas neiti! Mäkin ootan kesää ja mökkeilyä, siellä tuo saa vipeltää ihan ilkosillaankin sitten tai vaipatta ainaskin. Kotona säälin mattoja liikaa.
 
Torstaita!

Ja taas alkaa olla viikko pulkassa! Meidän iskä lähtee kalaan koko viikonlopuksi, joten me "naiset" ollaankin sitten taas keskenämme. Pitänee harrastaa vaikka kyläilyä, että ei kyllästytä tytön kanssa toisiimme. ;-)

Huh, Ampulla on ollut karmaiseva kokemus isomman pienen kanssa! Meidän neidille nousi kuume tiistaina, mutta mitään flunssaa tai vastaavaa ei ole. Ei edes sitä vesirokkoa! Ajattelin, että on varmaan hampaita tulossa, kun sylki taas valuu ja sormi on jatkuvasti suussa. Minä olin eilisen kotona ja tänään isukki jäi tyttöä viihdyttämään. Pitää vielä tarkkailla, että ei ole mitään korvatulehdusta tai vastaavaa...

Kiitokset Bunnille onnitteluista ja tsemppiä sinulle synnytykseen! Olen kuullut monelta, että mielellään eivät päästä yrittämään alatiesynnytystä, jos aiemmassa synnytyksessä on ollut jotain häikkää ja synnytyskanavasta todetaan jotain ahtautta tai muuta vastaavaa. Toisaalta ymmärtäähän sen, että ajattelevat varmaankin lähinnä vaan äidin ja lapsen turvallisuutta. Ja toisaalta äiti haluaisi "toteuttaa" luonnon hänelle antaman tehtävän. Muistan, että kyllä ne aika tarkkaan silloin syynäsivät, että minkä kokoinen ja mallinen synnytyskanava on ja minkälainen häntäluu. Peukutan täältä, että pääset kokeilemaan alatiesynnytystä!

Taku ahertaa sisällä ja puutarhassa! ;-)

Maarinen ja makaronilaatikko. Mulla teki eilen mieli makaronilaatikkoa. Juustolla! Anopin tuomasta graavista ja kylmäsavustetusta lohesta piti kuitenkin tehdä pastaa... Nyyh!
Kylläpä Venla on reipas! Eiköhän tyttö nyt samalla vauhdilla luovu kokonaan vaipoista.
 
Hih, mikäs ihmeen makaronilaatikkovillitys palstan yli on pyyhkäissyt?? Sitä meinaan kokattiin tänään meilläkin, lähinnä kustannustehokkaista syistä ja sellainen määrä, että josko siitä pakkaseenkin joutais... ;)
Mulle ois kyllä maittanut erittäin paljon paremmin Hennasin savu- ja graavikalapastat, mmmmm!!

Täällä on näemmä kovin hiljaista taasen, kesä tuli ja vei kaikki äidit mennessään? Hyvä vaan, säästyypähän koti kovemmilta kolauksilta, kun vie nää touhutermiitit välillä ulos ;)

Minä täällä taas työstän yötä ja valvon nuorten unta. Onneks oli tuolla kaikenmoista keittiöpuuhaa, niin tuntuu yö menneen ihan hujauksessa! Jostain syystä nää yöt tuntuu just nyt ihan superhelpoilta, ei oo pienintäkään väsymyksenpoikasta ilmassa!

Hennasille piti vielä huikata, että myös Joona oli viime vkolla siis kipeänä, kuten taisinkin kertoa... Moni muukin on tässä kuukauden sisään kertonut taaperon saaneen yhtäkkisen korkean kuumeen ilman muita oireita, ja kuume hävinnyt sitten yhtä lailla nopeasti kuin alkanutkin. Hassuja tauteja! Tosin hyvä vaan, että nousee kuume, niin kuoleepi sitten ne pöpötkin pois :) (Ite oon kans sellanen, et sit ku se kuume iskee, niin se nousee tonne 39c kieppeille hujauksessa (normilämpö sen karvaa alle 35, eli oikeesti kova kuume tuo 39c) ja n. vuorokauden päästä ei oo mitään kuumeeseen viittaavaakaan, eikä siis muitakaan oireita! Joskus kuume saattaa kestää pari-kolmekin päivää tosin, mutta ne on onneks ollu harvinaisempia kertoja ja niistä kerroista en itse ees muista mitään... Moni mun kuumekohtauksen nähnyt ihan oikeasti säikähtää, kun mä kuulemma lähes kramppaan ja tärisen, puheissa ei oo järjenhäivääkään, mutta ne pari kertaa ku mut on sitten lekurille kannettu, niin ei oo mitään järkeviä diagnoosejakaan tullut. Tosin eipä tää silti auttanut mua sillon joskus kai joulun alla vai tammikuussa, kun Joona oli ekaa kertaa kuumeessa ja sekin oli ihan yhtä horkkainen ja sekava, itkusilmässähän mä sitä vaan sylittelin ja miehelle yöllä töihin soittelin apuja... Anoppi sanoo, että sillon ku lapsi sairastaa niin äitikin sairastaa (emotionaalisesti), ja kyllä se vaan niin taitaapi olla!)

Eli toivottavasti siellä Pinjalla ja äiskällä on mukava naistenviikonloppu ja tyttö terveenä täynnä virtaa! :)
 
HYVÄÄ HUOMETA!
Ai, minäkö en sitten eile täällä ollutkaan? No en! Meidän uhooma VESIHELMI reissu saatiin toteutettua!!!! JEeeee! Oli ihan superkivaa! Venla aivan kirkui riemusta! Pitkästä aikaa! Tuli itelle ihan kateellinen olo, siitä kuinka täysillä tuommoinen pieni osaa ilmaista ja tuntea iloa! Näytti että sen naama repeää siihen tunteen paljouteen! Vesiliukumäessäkin, semmoisessa taapero-mallissa, otettiin vauhtia. Pää mulahteli veden alle umpsukkeloon! Eikä mitään. täähän oli niinkui saippuapala...

Ja sitten vedettiin molemmat NELJÄN tunnin päiväunet.... puoli kuuteen illalla! IHANAA!

MAKAROONILAATIKOSTA seuraavana oli sitten vuorossa JAUHELIHAKEITTO! Hyvältä maistui sekin! :D

Tänään on vuorossa KORVALÄÄKÄRI! Neito edelleen räkää nokassa, mutta sittenpähän näkee, missä  mennää!

Ahaa. Otetaampa ompelukone esiin ja tehään äitille mekko :D :D :D


 
Vai uintia ja jauhelihasoppaa Maarisella. Meillä ei ole ollut pitkään aikaan kumpaakaan. ;-) Uimaan mennään seuraavan kerran varmaan sitten, kun luonnonvesien lämpötilat on hiukan houkuttelevammat. Tytölle ostin viime syksynä alesta uima-asun, johon kuuluu shortsimalliset housut ja pitkähihainen paita. Voi sitten läträtä kaumminkin vedessä ja juosta rannalla ilman että tarvitsee koko ajan lisätä aurinkorasvaa.

Meidän neiti meni tänään taas hoitoon. Mikä lie nostanut kuumeen. Yksi poskihammas oli kyllä alas noussut, mutta muistelen, että se oli jo osittain läpi aiemminkin. Varsinaisia uusia hampaita ei näytä nousseen, eikä mitään flunssaakaan ole ollut. Mysteerikuume!

 
Heiiiii,

Sannak, mäki haluan töihin!! Useampi sairastupapäivä vietetty ja mä niiiiiin kaipaan ihmisten ilmoille ja töihin lepäämään ;) Niinku mies sanoo tekevänsä! Sanna, onko teiltä pitkä matka Jumboon? Mietin jos pääsisit/te sinne meitä tapaamaan.... Juhannuksen jälkeinen viikko, ootko ylipäänsä maisemissa silloin? :)
Maarinen, ihanaa kun pääsitte pulikoimaan, meilläkin on muutama kylpyläyö suunnitteilla. Kylpylässä saisi altaaseen tämän pienimmänki, onhan se sitten jo yli 3kk ja yli 5kg se on nyt jo.
Tämä pikkutipu nukkui viime yönä 22-10 ja heräsi kerran tissille 5:30. Aika fantastista!!! Ja nyt se taas on hyvänaikaa nukkunut. Täällä vau:llako se luki, että vauvat kasvaa nukkuessaan. Lisäksi tämä neiti kitisee päivisin vähemmän (masuvaivat alkaa hellittää kun mennään kolmatta kuukautta) ja on alkanut oikein todenteolla seurustella pitkiä pätkiä. Aivan ihana tyttö!
Poika saa lääkettään (hirveän huudon kera kun pidetään kiinni ja saa maskin naamallensa) ja voi paremmin, rohisee vielä kylläkin ja saa nähdä miten henki kulkee kun lääkekuuri loppuu :( Tällä hetkellä tuntuu että tuo lääke on tosi tarpeen ja neljä päivää jäljellä. Koko ajan tule kytättyä sen hengitystä ja kädellä kokeiltua nouseeko rinta vai pallea. Parane kulta pian!!!!!!
Laitoin netissä äsken crocs-tilauksen vetämään, suosittelen lämpimästi niiden omia suomi-sivuja netissä, postittavat ilmaiseksi jos tilaus yli 35e. Pakko vähä mainostaa.... Mutta meidän pojalla on jo yhdet ja ne istuu tosi hyvin, pysyy hyvin jalassa kun käyttää lenkin kanssa ja on kevyet jalassa. Meidän pojalla 23-24 koko, vähän reilut eli menee koko kesän. Tilasin toiset kun nämä on jo saaneet osumaa hiekkalaatikolla. Tosi helpot huuhdella hiekkiksen jälkeen. Tilasin myös itselle sellaiset sirommat crocsit ja miehelle sellaaset varvassandaalit. Ei ole sponsorisopimusta Crocsin kanssa meillä vaikka tästä luulisi ;;) Ja on täällä taas muutakin tehty kuin shoppailtu, mutta ostin myös sellaiset toning-tossut itselle netistä. Kun ei ehdi enää muuta harrastaa kuin lenkkeilyä niin katsotaan saako niistä lisätehoa. Älkääkä jaelko mitään pirkkaniksejä siitä miten oisin saanu ilmaiseksi lisätehoa kun olisin sitonu lanteille sukkahousut missä on kiviä sisällä! :P Voin kertoa oliko kengistä mihinkään kun hetken niitä käytän.
Päläpälä. Heippa :)
 
Moi! KÄvin "pikaisesti" nukuttamassa Venlan yöunille ja otin siinä samalla itekin tunin alkuiltaunet. Tyttö omassa sängyssään ja minä omassani. Käsi kädessä pinnojen lävitse... Mies keikalla ja mun piti seurustella isomman tyttären kanssa. Nyt seki on häipyny jonnekin puutarhan siimekseen siideriä lipittämään ja puhelimessa juoruumaan... Käki muuten kukkuu toista iltaa tänä kesänä....

Amppu tossa yllä mainitsi nuo "toning"-tossut. Hm.. Mulla on jossakin täällä kätköissä ne MBT-tossut. Mustana. Pidin töissä toimistolla, sillon kun ei tarvinnu asiakkaissa liikkua. (ovat taas niitä "rumia" kenkiä) Mutta mulla teki hyvää pohkeille ja hartioaseudun lihaksille ja ylläri ylläri, alavatsatreeniä tuli ihan vaivihkaa.. Mutta se täytyy sanoa, että ekoina päivinä puolen tunnin vaappumisen jälkeen ainakin mun päätä huippasi jonniin verran. Ohjeessa kyllä sitten lukikin, että pitää aloittaa varovaisesti. Ja käveleminen pitää oppia. Täytyy astella suoraan , muuten menee ihan töksöttelyksi koko homma ja kengät lentää nurkkaan.Mut hyvät on, ken tykkää!

Tämänpäiväinen korvajälkkäri oli hyvä reissu! Korvat puhtaat ja keuhkoissa ei mitään poikkeavaa. Räkä kuulema irtoaa niistämällä! Hyvä hyvä! Eli terve tyttö, vaikka nokka tuhisee ja tänäänki nukkui kahet päiväunet ja jätti safkat syömättä aamu-ja iltapalaa lukuun ottamatta!

Jaa jaa..olen aneeminen ja siirryn sivummalle. Hyviä öitä! (ehkä)

 
Hih, ehkäpä Ampun ois syytä hankkia sponssisopimus Crocksilta ;) On sen verran kuvankauniita ihmisiä koko poppoo, että ihme ois, jos ei heruis! :)

Vai Jumboon... no tuota tuota. Se on kyllä just se hankalin mahdollinen paikka pk-seudulla, kun menee varmaan yli tunti reissuihin, enkä edes oikeastaan tiedä, miten sinne julkisilla pääsis... autolla ei toki mee ku puolisen tuntia, mutta itse kortittomana joudun sitten pummimaan kyytiä mieheltä tai papalta, ja ruuhka-aikaan jos osuu, niin tiedän niiden kieltäytyvän :D (Kehä 3:n ruuhka on oikeesti tosi puuduttava!)
Mutta jos ootte siellä (Flamingon spa on muuten kans tosi kiva!) hotellissa, ettekä keskustaan meinanneet hipsutella, niin kyllä mä varmaankin saan meidät järkättyä sinne jollain keinolla! :)
Noin muuten, niin 28.-29. pvä toivon olevani (ilman Joonaa, jos mahdollista :D) kaverin kesämökillä Kuusankoskella, muuten oon täällä kotinurkissa! :) Joko ootte hotlavarauksia tms tehnyt, että onko tarkempaa päiväehdotusta jo heittää?

Ja töihin on oikeesti tosi kivaa mennä aina välillä, tällain niinku kotiäidin lisätienesti/harrastuspohjalta ;)

Jeet vielä Venlan puhtaille lääkärituloksille! Ilmeisesti Maarinenkin pääsi vanhemman tyttönsä kanssa seurustelemaan ja siideriä lipittelemään, kun ei enää uutta viestiä yöllä kuulunut :)

Mäkin menin tyytyväisenä yöunille jo joskus kympiltä! Ja siitä sitten unta riittikin pitkälle aamuun, onneksi myös Joonalla. Yötöiden jälkeinen päivä menee aina vähän sit sumussa, vaikka mekin käytiin uimahallissa (joka on ihan superhyväratkaisu noiden yötöiden jälkeiseksi, ei tarvii pelätä itsekään nukahtavansa kesken ipanan leikkien ;)).

Illalla Your Moveen! Supersiistiä! Googlettakaa ja vihertykää kateudesta, meitsi on siellä muksujen kanssa ens viikollakin pari päivää rehaamassa - ja toivottavasti pääsen itsekin hihkumaan vähän toimintaradoilla ;) (Tosin mä meen kyllä siis töihin sukelluksen lajipisteelle, mutta jos sitä tauoilla tai vapaapäivinä ehtis käydä vähän meininkiä vilkuilemassa ;))
 
Terve!
Jooo..pääsinhän minä sitten se siiderin makuun.. käki kerkesi lopettaa kukkumisen ja aloittaa uudestaan, ennekuin meidän hiljainen maailmaparannus loppui! Mieskin siinä jo kotiutui keikoiltaan. Kerran kesässä pitää yksi yö valvoa! Mun lipitykset on vaan niin naurettavia, että hyvä jos sain nipin napin neljä tölkkiä imuteltua! Ja itehän sitä aamun valjettua jotuuu taas huushollia pyörittämään, että että...

YOUR MOOVE. Kurkattu on! Meetkös sinä sinne useempana päivä töihin? Sanna siis? Aika sähäkän näköistä menoa. Ei välttis enää mun paikka. Naistenkympin oon muutaman kerran JUOSSU, kun en kestä sitä ihmisten rynnimistä, niin on ollu pakko pinkoa minkä kintuista pääse... siis juosta pois alta. Enää en varmasti näillä pohkeilla jaksaisi. Edellisestä kympistä on kolme vuotta! Aika rientää!

JUMBOON. Eikös sieltä Tapiolasta mene suora poikittaislinja. Tai ennen meni. Sillon kun vielä heilastelin tuon isännän kanssa.... (heh. hyvä mun on täältä korpikuusen alta huudella reitti-ohjeita..)

joopa joo.. Kait se pitäis tuo pikkuakka kipata nukkumaan! Öitä jälleen! Myöhäiseksi meni tänäänkin!
 
Maarinen no en mäkään tuolla varmaan enää jaksais päivätolkulla kirmata itse pelkkiä lajeja ja ratoja koklailemassa, mutta jos nyt vähän ees pääsis itsekin kirmailemaan!
Naisten kymppiin, tai mihkään muuhunkaan kestävyysjuoksujuttuseen ei musta ois... mulla on nilkassa talusluu (nilkan sisällä, ihan oikeesti siellä kaikista keskimmällä! Lääkäri ei meinannu uskoa röntgenkuvia, kun sitä ympäröivät nivelet ja luut ja muut oli kuosissa ;)) murtunut, eikä koskaan parantunut kunnolla (yläasteikäinen Sanna ja käsky pitää kipsiä useampi kuukaus, niin tuotanuinniiin, kyllähän mä sitä kipsiä pidin, mutta eipä se paljon mun menoja hillinny... uimaankin piti päästä, jalkaa uimapatjalla muovipussissa roikotellen uin sitten selkää :DD), niin siitä tulee edelleen sellainen pieni luupiikki, jos kovasti juoksee tai hyppii... ja sitten se painaa rustoon ja hermoon ja on kipeä päivä-viikkotolkulla! Että ei kiitos juoksua mulle yli kilsaa putkeen! Kävellenkin sellanen n. 5-10km kerralla on aika maksimi, riippuen reitistä ja kengistä... vaelluskaan ei oikein luonnistu, saan sen luupiikin sieltä aina väärään asentoon :'(

Vai pääsi sitä Tapiolasta bussilla suoraan? No se ois kyllä näppärä! Täytyykin vielä siis katsella tuota reittiopasta! Eli Amppu, palaan asiaan! Nyt täytyy mennä tekee kotitekoisia sipsejä, kun kaveri vinkkas ohjeen! (http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/24009/Sipsit/)
 
Höh... ainakin pikavilasulla reittiopas tarjois meiltä Jumboon fiksuimmaks reitiks eka junalla Pasilaan, sieltä junalla Tikkurilaan ja sieltä sit bussilla Jumboon... joten edelleen oottelen, että mitä Amppu meinaa, että käyttekö keskustassa olleskaan, et oisko treffejä mahdollista sopia sinne, tai johonkin muualle kauppakeskukseen/ulkotilaan ehkä, jos haluatte autolla liikkua?

Ja sit noi mun sipsit palo... tuplahöh.
 
Haudi,
Sanna, tarkoitus käydä päiväseltään keskustassa mutta heitän sen reissun varmaan yksin... Mä niin oisin halunnut taas kunnolla Helsinkiin keskustaan tekemään kaikkea kivaa! Mut ei tällä jengillä kukaan siitä nauti, varsinkaan lapset, joten kai mun täytyy tämä vuosi nyt jättää väliin. Yhden vauvan kanssa se oli vielä kivaa, mutta kahdet sapuskat, vaipanvaihdot, isot rattaat..... nou nou. Laitan sulle yksäriä kun on meidän kuviot on selvät! Katsotaan jos osuu. Olis kiva Joonaakin nähdä.

Meillä oli sellainen raivariaamu tänään että ei tosikaan..... Viimein poika sai huutonsa huudettua ja söi puuron. Siis se alkoi jostain olemattomasta pikkujutusta mikä ei mennyt herran mielen mukaan. Onko näillä nyt jo joku ihme uhma?? Pidin sylissä ja silittelin ja poika huusi. Sitten se siihen rauhottui ja suostui syömään kun nostin syöttötuoliin vasta sitten uudelleen kun hän itse halusi..... puuh. On se rankkaa kun ei itsekään tiedä mitä haluaa, jotenki tuntuu että tällä pojalla on minun luonne. Eli jalkaa polkeva hirviö :-) Mihin se mun pullea hymypoika on hävinnyt, tilalle tullut oikea riiviö!
Tuossa se taputtaa lipaston kylkeä kun tietää että sen päällä on xylitol-tabletit. Ja eilen oli kaikki "ohho" eli oho. :)
 
Niin siis vielä Sannalle, ilmoittelen jos joku muukin paikka natsaisi! Mihin teidän olis helppo?
 
Pakkausta, pakkausta ja vielä kerran pakkausta. Kauhulla enää odotan sitä ärsyttävintä vaihetta eli tavaroiden paikoilleen laittamista. Huoh!
No, josko tää ois viimenen muutto piiiiiitkään aikaan :)

Sanna ja Amppu voi tehdä treffit sit Jumbon ja Sannan "puoliväliin" eli meille :D Uudessa kodissa (ja pihalla) mahtuu useampiki poika rellestään! Että tervetuloa vaan kunhan vaan oon jakautunut siihen mennessä ;)
 
Amppu, no siis Espoon kauppakeskuksiin päästään simppelisti, tai sitten raiteiden varrella oleviin, eli missä on juna/metro/spora vieressä... Tai sitten Bunnin ehdotus treffata heillä vois myös olla jees, sinnehän te voisitte sitten kurvata autolla ja tarvittaessa vaikka jättää isi nauttimaan hotellin kuntosalipalveluista ;)
Ehkä se isi antaa sulle sitten vastapainoksi muutaman tunnin omaa aikaa hilpasta vähän shoppailemaan? :)

Ja RIIVIÖ! Sellainen löytyy täältäkin... mies oli eilen ipanan kanssa illan kaksin, kun mä olin siellä tapahtumassa. Kaupassa oli suuttunut ja viskonut tavaroita, kaivanut niitä hyllyistä ja takaansa ostoskärryistä... kassajonossa oli bongannut isin avaimet vyölenkissä ja isi oli erehdyksessä antanut ne sille - ipana ei suostunut niistä luopumaan edes autossa :D
Ostosreissun jälkeen olivat tuoneet tavarat sisään ja lähteneet hetkeksi vielä pihalle... Joona oli yrittänyt juosta kohti leikkipuistoa, ja isi oli koittanut saada ipanan pään kääntymään ja pysymään omassa pihassa. Tekivät sitten pienen kävelylenkin talon takaa kävelytietä pitkin naapuriyhtiön parkkikselle, josta olisivat tulleet takas omalle pihalle (Joona selkeesti nauttii siitä, kun ymmärtää, että tuolla on meidän talo ja tuolta pääsee kotiovelle!) - vaan ei, ipana oli lähtenyt juoksemana karkuun toiseen suuntaan, kun siellä on superjännittävä kerrostaloyhtiön rakennustyömää täynnä kaikkia makeita koneita ja nostureita!
Kotona oli kuulemma iltapuuropöydässä suuttunut, kun oli litkinyt veden mukistaan ja isi oli kieltäytynyt sitä täyttämästä, että sais puuroakin sinne mahaan mahtumaan... Joona oli paiskannut mukin seinään (!!!)... ja iltapesulla ei ois suostunut asettumaan hoitoalustalle, vaan piti kaksin käsin isin kaulasta ja niskahiuksista kiinni.

Mua hieman ehkä hymyilytti kun isi kertaili näitä illan tapahtumia.... onneks mä en oo (enää) ainoa, jolle toi ipana raivoaa!

Tekeekö teillä muuten muut riiviökohtauksen saavat sellasia älyttömyyksiä, että "tarkoituksella" lyövät päätään seinään/huonekaluihin/lattiaan, koska tietävät että sitten äiti/isi tuleekin jo lohduttamaan, vaikka muutoin ei kiukkukohtauksia huomioisi?? Mulla ei meinaan oo sydäntä kattoa, kun toi saattaa lähes heittäytyä polvilleen ja otsa kovaa pamauttaen maahan... Oon nähny tätä samaa käytöstä vähän vanhemmilla lapsilla, mutta millä sen saisikaan sitten kitkettyä pois?? Kun ihan selkeesti on sellasta tarkoituksenmukaista itsensä satuttamista, jotta ehkä vanhemmat heltyisivätkin ja saisi tahtonsa läpi.... Tai jos ottaa syliin rauhoittumaan, niin repii (tai puree) joko omia hiuksiaan tai aikuista... Ihan superrrrrrrraivostuttavaa!

Sielunsympatiaa siis jokaiseen kotiin näihin riiviöhetkiin! Kovastihan ne väittää, että eka uhmaikä tulee vasta tossa 2v iässä, mutta mä tunnistin jo 6kk iässä ekan sellasen "uhmanalun" ja nyt viimeset pari kk tosta ipanasta on oikeesti löytynyt niitä pirun pirullisia piirteitä.... hrrh.
 
Takaisin
Top