Toukotouhut 2011

Hihihihi, kesämielellä ku ihan tooooooooooooukokuuta vislailen ;) Mut tulkaahan siis jo takas vapun vietosta, arki on täällä!
 
Arkipa tosiaan. Meillä ei kyllä kummoiset vappuriehat olleet. Käytiin hakemassa kotikotoani vanha sänkyni Pinjalle. Sellainen päästävedettävä koivuinen talonpoikaissänky. Aarre! Se onkin just hyvä sänky tytölle seuraavaksi, kun lyhimmillään on vain reilun metrin ja lisäksi on vielä sellaiset reunatkin, että ei tyttö pääse putoamaan.

Vappupallokin jäi torilta hakematta, kun satoi räntää ja oli muutenkin niin kylmä ja tuulinen ilma. Isomummoa käytiin morjestamassa ja serkut tulivat kyläilemään. Mukavasti tuollainen vajaa puolitoistavuotiaskin osallistuu jo leikkeihin...
 
Terkut sinappikakkalasta! (6 päivän tauon jälkeen hanat auki!!!)

Iloista toukokuuta ihanaiset ladyt lapsineen, oli vaan pakko tulla huikkaamaan että mulla oli eilen illalla babyvapaata ystävän, mäkin ja leffaillan muodossa ja MENKÄÄ katsomaan Vettä elefanteille, se oli aivan ihana elokuva <3 <3 Paras mitä oon nähny tyyliin Titanicin jälkeen. Go and see.
 
Moi!

Jaahas. Taas on yhet juhlapäivät vietetty. Ja totta, talvi on voitettu! Eikä se enää takaisin tule! Kippis sille!

Meidän vappu meni (taas) työn merkeissä. Ei paljon juhlahumu kerennyt häiritsemään. Sunnuntaina sentään viriteltiin brunssi-tunnelmia. Ja taidettiin onnistuaki, kerta oli aamulla herätessä ihan aavistutksellisia oloja! Se on tuo, kun auringossa kuohuviiniä LIPITTÄÄ! Täällä siis paistoi aurinko! Kylmää kyllä oli, mutta aurinkoista! Joku sanoi että olis vähän pilvi pyyhkäissyt pihan yli ja heittänyt lunta, mutta minä olin varmaan saunassa tai jotain....

Se semmonen grillikausi, niillä OIKEILLA grilliherkuilla avattiin lauantain iltapäivällä hätäisesti. Mies intoili uusia marinaadeja ja grillauskastikkeita naudan pihveihin ja minä töksyttelin herkkuja vartaisiin. Käärin kokeeksi muutaman omenan lohkon pekoniin ja oli muuten onnistunut kokeilu!!!!! Melkeenpä parempaa kuin ne perinteiset herkkusieni-
pekonit! Tilkka viiniä lasin pohjalle ja sitten tuo jo lähtikin töihin ja minä jäin lasten kanssa kotiin saunomaan ja NUKKUMAAN!!!!!!!

Hm... Venlalla muuten nousi kuume sillon perjantai-iltana. Minä en ollut edes kotona, kun tuli taas semmonen kiireellä tuuraamaan-kutsu. Sitten aamuyöstä kun kotiuduin, niin tyttö oli ihan tuli kuuma ja kiukkunen! Ja aamuun mennessä taas kaikki pois! Ja suussa yksi ala-poski-hammas lisää! Nyt niitä on (kai) kaksitoista.

....... Se omasta!

AMPUN pikkuiset näyttää ja on niin niin syötävän suloisia tuolla GALLERIAN puolella! Voi sinua!

HENNAS!!!!!!!!!!! Juuri tuommoisen, kuvailemasi sängyn, haluaisin Venlalle! Miialla oli sellainen pienenä tyttönä, mutta sinnehän se jäi, kun en erossa oikeen voinut ottaa toisen suvun omaisuutta!! Yhden tuolin kyllä salakuljetin..... :) Itse olen kanssa nukkunut lapsena samantepaisessa, päästävedettävässä. Mutta sitä vuodetta ei enää ole olemassakaan. Tulipalo tuhosi muutamavuosi sitten kotitilani suuren piharakenuksen. Siellähän sitten meini meidä lapsuudesta melkein kaikki säilössä olleet "aarteet". Katoavaista.

PRANAMETRI! Sinun tarinasi on aina kuin raikas tuulahdus! Odotettu ja mieluinen! Mukavasti ja paljon se on Valokin kasvanut! Taitaa tulla pitkä poika? Kuvankin olit laittanut! Vieläkös se teidän Hämeenlinnan reissu on suunnitelmissa?

... Noniiin. Näihin sanoihin päätän tällä kertaa! Oi, ihana toukokuu!!
 
Iltoja! Joko se tosiaan on toukokuu? emoticon Harvapäisellä kotiäidillä nämä menee ihan ohi kaikki. Sehän on kohta kesä sitten!

Amppunen jeet sinne sinappitehtaaseen! Kyllä kakanpesu kummasti maistuu tuommosen tauon jälkeen. :)

Omaa napaa taas tulossa, mut ketä ei valivalit kiinnosta, niin hyppikööt yli. :)
Vappu oli ja meni, sen kummemmin nauttimatta. Oltiin koko pienellä perheellämme miehen siskon perheen luona lapsenvahteina, kun vanhemmat vaihto vapaalle. Oltiin siellä lauantaista sunnuntaihin. Sinällään ihan kivaa juu, kun perheen 4,5v poika on miehen kummipoika, mut aaargh!! Nämä poika 4,5vee ja tyttö 3vee ei suostuneet syömään kun maanittelulla, uhkailulla ja kiristyksellä, hiljasia lapsia ovat muuten, mut hirvee hulabaloo alko kun pöytään piti istua. Toisekseen MOLEMMAT (huom. iät!) teki kakat housuihin JOKA KERTA kun eivät viitsineet vessaan mennä. Kiva tuon ikästen ja kokosten lasten kakkoja sit pestä useemman kerran päivässä. Ja tää ei oo mikään hetken päähänpisto, vaan etenkin tuo vanhempi poika kakkii housuunsa aina. En tiiä osaako pöntöllä tai potalla oikeasti käydäkään. Vaippoja ei kyllä käytetä enää heillä kun öisin vaan, mut hyvähän ne tarpeet on housuunkin turauttaa. Vanhemmat lähtiessään meille neuvoi, että lapsia pitää muistuttaa vessassa käynnistä. Muistuttelu ei auttanut yhtään, kertaakaan ei kuulemma ollut vessahätä. Silti taas kohta housuissa haisi.. Että ei jäis ihan karvas teille maku noista lapsosista, niin osasivathan ne ihaniakin olla.
Kotiin tullessa odotti tiskivuori ja muu sekasotku, mutta ne tuntu hyyyvin pieneltä tuon yönseudun jälkeen. Kotimatkalla ostettiin huoltsikalta karkkipussi vähän vapputunnelmaa nostamaan, ja iltapalaks leipasin maailman parhaan pannukakun. Se nipinnapin pelasti vapun.


Mut on mulla ollu kivaakin, yökötys ihan kuin olisi vähän helpottamassa. Edelleen kyllä pitää vähän väliä napostella ettei olo pahene, mutta nyt tuo napostelu jo tuntuu auttavan jollain tavalla oikeasti. Niin tosiaan, tänään alkoi 10. raskausviikko, jipii! Alkaa suurin uhka keskenmenosta olla takanapäin, ja uskaltaa jo vähän ehkä ajatella tulevaa vauvaa. Ultra on vasta parin viikon päästä, mutta jotenkin tuntuu että kyllä sieltä pieni sydän löydetään sykkimästä.

Hyvää alkavaa viikkoa teille mammat! :)
 
Moi!
Kyllä osaa olla KYLMÄÄ! Sisällä villasukat jalassa ja lämmöt täysillä. Ei meinaa oikeen lämmetä. Täytyy varmaan saunaa taas lämmitellä! ON tässä omakotitalossa se hyöty, että saa ite laittaa pökköä pesään, eikä tarvi kaukolämpöä syyttää jos sukat meinaa jäätyä lattiaan kiinni!

Amppu! Kiitos taas leffa vinkistä! Ja huokaisen perään... milloinkahan me päästäis mihinkään???? Yritin eilen miehelle vinkua että jos mentäis tällä viikolla kahdestaan mökille saunaa lämmittämään. Niin eipäs meillä taida olla aikaa. Tänään sitä, huomena tota ja ylihuomenna taas tätä. Tosin, jos saisin sen perumaan bändi-treenit vetoamalla vaimon mielenterveyteen, niin sitten vois yks ilta onnistua. Tuntuu, että täällä talossa asuu kaksi toisilleen vierasta ihmistä. Ja muutenkin mua ottaa päähän sen uuden bändi-virityksen solistina piipittävä akka....( Anteeksi vaan! Tulee meidän kaapille, ottaa ite kahvia keittimestä, kaataa sitä mun miehelleki..että "otatko sinäkin..piiip piip..." eikä puhu mulle mitään. Edes silmiin katso..Vaikka kiekuu täällä meidän kellarissa. Prkl.... teini touhua!)

JA kun vauhtiin pääsin, niin lisää kiukuttelua! Suonette anteeksi! Ei tässä ole ketään muutakaan kelle purkautuu! En tiiä miten pitäs suhtautua, kun tässä yhellä perheellä taitaa olla jonkin moinen ongelma. Siellä äiti nukkua posottaa päivät pitkät ja isä pyörittelee mukulaa "miten sattuu". Iltasella vetäsevät porukalla laatikollisen kaljaa ja ihmettelevät että lapsi ei nuku öitä kunnolla tai syö mitään. Eilen se äijä ponnahti tähän puolen päivän aikaan ja sanoi, että ei ole aamiainen maistunut lapselle. Niin. Mulla oli siinä Venlalla lautasella jo lounas meneillään ja sanoin että oon joskus teillekin siitä rytmistä puhunut. Että tän ikäisillä olis seuraavaksi päiväunet ym ym ym.... Mikä sosiaali-ohjaaja-perheterapeutti mä oon? Edellisenä päivänä niillä oli sama juttu! Silloin annoin lapselle purkillisen pilttiä ja se söi kaiken. Oli ilta kuusi ja ne sanoi että ei sille mikään kelpaa, niin ei kannata ees tarjota. What? Laiha rassukka ja neuvolan koko seurannassa. En tiijä. Isovanhemmat heillä on siinä naapurissa jne. jne. JA siis,, juttu ei ole mikään uusi. Viimekesän lapioin sille pikkuiselle useampana aamuna kaurapuurot, kun niitten isä tuli tähän pihaan tupakalle... Samaa shouta en enää aio olla järjestämässä. 

Että RETU!!!! Taidampa käsittää mitä tarkoitit omalla tiskivuorella ja omilla sotkuilla. Oikeutetusti sitä saa huokaista hermostuksen pois kun pääsee OMIIN hommiin! Eikä tuon ikäsiten kyllä pitäisi ENÄÄ housuihin paskoa! Jotakin sillä sotkulla viestii, oli se sitten mitä hyvänsä! Mutta nolo-olo pitäsi tulla housuun laskemisesta.. että miten ne "vieraiden" nähden semmosta? Ja tähän perrään tuntuu hilpeältä sanoa, että hyvä kun sun pahoinvointi on takana!!!! :)

Elämän makua ja raadollisuutta tämän päivän pohdinnoissa. Nyt haluan kahvia- Itselleni!

 
Moikka! 

Häät (ne kuninkaalliset) ja vaput on nyt jo juhlittu tosiaan, ja toukokuuta jo eletään! Mihinkä ne päivät tällaisellä kiireellä oikein juoksevat? Huhhei! Kuun lopussa jo seuraavat tentit, ja sitten alkaa kesäloma jo pian!

Me ollaan varattu jo lentoliput Suomeen (3. elokuuta tullaan!), ja Ranskan reissukin on jo suunniteltu kokolailla valmiikisi, sen kun vaan körötellään sinne. :) Oivoi, en malttais odottaa Suomeen tuloa, vielä pitää kaaaauhean kauan odottaa! Toisaalta, juurihan tuossa edellisessä kappaleessa valitin sitä, kuinka nopeasti päivät kuluvat. ;)

Hennasin kuvailema sänky kuulostaa hienolta. Meillä Benji-ressu taitaa joutua nukkumaan pinniksessään vielä pitkään. Tosin, se on sellainen Ikea-hienous, että yhden laidan voi ottaa pois, ja laittaa tilalle sellaisen matalan laidan. Eiköhän se ole ihan ookoo vielä jonkin aikaa? 

Jeet Ampun perheen kakkajutuille! :D Voi vitsi, kovasti ovat toistensa näköisiä teidän lapsoset. Söpösiä. Vettä elefanteille menee mun jonotuslistalle. :)

Leffoista puheenollen: en suosittele Näin ystävien kesken (No stings attached)-leffaa! Täyttä kökköä! Natalie Portman on vaan niiiin huono näyttelijätär nykyään, ei voi mitään. 

Retu, aika jännältä kuulostaa tosiaan nuo housuunkakkijat. Toivottavasti täällä opitaan potalle kunnolla sitten joskus tulevaisuudessa kun se touhu aloitetaan... Mulla on tuo yksi opus potalle opettelua varten, siinä sanotaan, että sitten vasta kannattaa edes yrittää alkaa potalle opettamaan kun lapsi osaa itse riisua housut (normaalisti ei kuulemma ennen 18-kk ikää). Kuulostaa ihan järkevältä. Samoin se, että lasta voi vasta siinä vaiheessa sanoa kuivaksi, kun hän itse osaa mennä oma-aloitteisesti potalle ilman erillistä muistuttelua. Taidan perehtyä tuohon opukseen ajan kanssa kesällä. 
Ja minä hurrailen myös sille, että pahoinvointi alkaa olemaan kurissa. 

Maarinen, kuulostaapa ärsyttävältä ihmiseltä se miehesi bändin uusi solisti! Sympatiat sinne, itse en myöskään varmasti tykkäisi tuollaisesta käytöksestä. Grr! Ja sääli myös tuttavapariskunnan lasta.. :(

Sitten jotain ihan muuta, eli ruoka-asiaa:

Syövätkö teidän lapset edelleenkin ihan hyvin ja kaikkea mitä tarjotaan? Täällä Benjistä on kehittynyt pikku nirsoilija, ja kasvikset eivät meinaa kelvata sitten millään! Entinen superherkku parsakaalikin on nyt sellainen "nee"-ruoka. Lentää kaaressa lattialle.Tuo siis kaivaa kaikki  kasvikset ruuasta pois, melkein mikään ei kelpaa. Pinaatti meni alas perunamuusissa, ja raakaa porkkanaa Benji välillä myös tykkää nykertää. Ja tänään tein vihersmoothien johon tuli salaattia (!!!), ja se kelpas myös. Mutta siinä se sitten olikin. Mitä mä teen? Help! (Jos kiinnostuitte vihersmoothiesta, katsastakaahan mun ruokablogi: linkki)



 
Voi mulle tuli ihan paha mieli Maarisen kertoman naapurin lapsen takia. emoticon  Minä en ymmärrä sitä, miten aikuiset ihmiset voivat olla niin itsekeskeisiä ja unohtaa OMAN lapsensa. Rassukka!

Ailime, ei se meidän neitikään vielä siirry nukkumaan "isojen" sänkyyn. Mutta meillä pinnasänkykin on sellainen vanha - vissiin jostain 70-luvulta - ja nykyisiä paljon pienempi. Ei siis mitään toivoa, että tyttö mahtuisi nukkumaan pinniksessä yli kaksi vuotiaaksi. Mutta jos joskus syksyllä alettaisiin opetella siihen prinsessasänkyyn... ;-)

Ja ei kai se N. Portman voi olla NIIN huono näyttelijä, kun menestyi oscareissakin hyvin...

Ailimea komppaan Maarisen miehen bändisolistiin liittyen. Kuulostaa kyllä ärsyttävältä ihmiseltä! Ei tulis mieleenkään marssia toisen kotona kaapeille, jos ei oltais tosi hyviä tuttuja ja olis lupaa käyttäytyä niin.

Retulle varovaiset tuuletukset pahoinvoinnin häviämisestä. Varovaiset siksi, että kai se pahoinvointi vähän vaihtelee. Mutta toivotaan, että häipyy kokonaan!

Ailime, meilläkin on ollut havaittavissa jonkin asteista kapinointia syömisen kanssa. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia, mutta nykyään "lasten ruuat" ei maistu, vaan pitää saada "aikuisten ruokaa". Meillähän koko porukka syö kyllä ihan samaa ruokaa, mutta iskä ja äiskä joskus herkuttelevat esim. sinihomejuustolla, oliiveilla yms. No, tytön herkuiksi ovat nyt vakiintuneet sinihomejuusto, graavilohi ja mustamakkara... :-o
 
Hehe, Hennas. Unohdin tosiaan, että Portman sai just Oscarin Black Swanista. Sitä en olekaan itse nähnyt, pitääkin katsoa, jos saisin muutettua mieleni hänen kyvyistään. Ja toisaalta, tykkäsin mä Portmanista esim. V for Vendettassa. (Mutta toisaalta taas Star Warsissa N.P. oli jälleen ihan kökkö mun mielestä). Mutta siis tuo No strings attached ei ollut leffa mun makuun. Ehkä siinä oli sitten sekin, että juoni oli vähän plääh myös. 

Joo, "lastenruokia" ei Benjikään oo syönyt, oikeastaan koskaan. Ja nyt ei enää ollenkaan. Herkkuja taas on kala kaikissa muodoissaan, ja pasta. Ja oliivejakin se söis. Laskettaisko vihanneksiksi... ;D 
 
Surku tuli mullekin Maarisen kertomasta pienestä. Miten kukaan voi hoitaa lastaan noin? Tai siis jättää lapsen hoitamatta. emoticon Käväsi hiljaa mielen vieressä, että lastensuojelu saisi kyllä olla tietoinen tuosta tilanteesta.

Vauvanruoat on täälläkin yäk-listalla, mutta sattuneesta syystä niitä on ollut vähän pakko tytölle syöttää, kun en oo kyenny ruokaa laittamaan viikkokausiin oikeestaan ollenkaan. Tänään pitkästä aikaa hurjan suurella vaivalla paistoin kalapuikot ja tein valmismuussia, ja tyttöhän hotki sitä ku ei olis ikinä ruokaa saanu. Hakkaa kyllä mössöpurkit mennentullen jopa tommonen puolivalmiste.
Muuten Elli ei oo vielä keksiny nirsoilla, oikeestaan ihan kaikki (paitsi ne mössöt) menee alas hyvin ku tarjoaa vaan. Tosin eipä maistunu tytölle vanukas eikä sokeriset jogurtit, irvisteli vaan. :) Leipää Elli söis ihan niin paljon ku sille vaan antais.

Ihanaa, kun myötäelätte mun yökötyksissä! Tänään olin just iltapäivällä miehelle tuulettamassa, että vielä ei oo edes meinannu laatta lentää, niin samaan aikaan puolivahingossa haistoin meijän keittiön lavuaaria, joka jostain syystä lemuaa kuvottavalta.. Tuli kiire kaulailemaan pönttöä. Mutta siitä se meni ohi, ja olo oli taas melkein normaali. :) Jipii! Ei pidä tuuletella liikaa, niinku sanoitte että olo kyllä vaihtelee, mutta tää on niin ihmeellistä että voi olla ihan normaalisti yökkäilemättä enempää.

Nyt vielä pieni hetki omaa aikaa, kun tyttö on iltatorkuillaan.

Ainiin, Ailimelle piti vielä pottailusta sen verran, että tuo 18kk kuulostaa järkevältä! Meille neuvolantäti sanoi joskus että ennen 16kk ei kannata edes yrittää, kun lapsi ei vielä hallitse pidättämistä. Että jos haluaa välttämättä pottailla, ni se on sitten vanhempien nopeudesta kiinni, eikä siitä että lapsi itse potalle osaisi haluta.
Vielä me ei olla mitenkään yritetty aktiivisesti pottailla, ainoastaan ollaan tutustuttu pottaan ja toisinaan istutettu tyttö siihen ihan housut jalassa.

Nuo housuunkakkijalapset oli siitä vielä erikoisia, että ne ei tuntunu häpeävän sitä pökälettä housuissaan yhtään, ihan ku se olis tavallista tehdä tarpeet housuun. Tosin viimeseen asti ne kielsi että ei siellä housussa mitään ole, mutta haju ja kurkkaus kyllä varmisti asian. Mut ei ne nolostuneilta vaikuttaneet, vaan pikemminkin siltä, että ihan tylsää mennä pesulle moisen pikkujutun takia.

Noh, Elli taiskin just herätä.
 
Iltaa!

Hrrrh, kylläpä tosiaan tuli kylmä, ihan näin toukokuun kunniaks! Eilen ja tänään saanut kiskoa pipoa taas ipanankin päässä syvemmälle... vaan jos pari kk sitten ois ajatellut näin palelevansa +8c lämmöillä, niin oishan se naurattanu itteenikin. Joten eipä siinä, eipähän jää kivat välikausikamppeet käyttämättä helteiden aikaisen saapumisen takia! :)

Täällähän on ollut mun muualla "käydessä" sitten vallan aktiivista, jee! Pitäis vissiin olla poissa koneen äärestä useamminkin ;)

Ihan ensalkuun on sanottava, että gallerian söpöläiset on kyllä ihania. Voi näitä meidän kollektiivisen yhteisiä ihania muruja! Pusuja jokaisen otsalle, Sanna-täti tykkää teistä! :)

Hennas, Pinjan uusvanhan sängyn kuvailu sykähdytti munkin mieltä, vaikka en niin muutoin noista vanhoista huonekaluista ehkä omassa kodissani niin perusta. Mut muutamia tollasia spessuja juttuja, etenkin just lastenhuoneessa, niin iiih! Joonalla on vaatelipastona kans "sukuperuja", myös mun vaatteet on siellä olleet silloin neljännesvuossata sitten! Ja vanhat, kunnon puuta olevat lipastot ja ruokapöydät on kyllä muutenkin aikas komeita ja oikeesti käytännöllisiä! Ihan eri kamaa, ku nää nykyiset lastulevykakkikset, jotka hädintuskin kestää muuttojakaan :O

Ampun vapaaillalle jeet ja kiitokset leffasuosituksesta! Täytyy laittaa muistiin!

Minäkin vein tänään toisen perheen miesväestä elokuviin, tosin tällä kertaa ei ollut kyseessä mikään pariskuntailtama, vaan äiti-poikapuuhaa. Saatiin miehen kanssa joululahjaksi leffaliput, jotka menivät tänään umpeen, eikä me siis olla saatu ukon kanssa aikaseks leffareissuakaan tälle keväälle! (Tai saatiin me yks, mutta se oli väärän firman teatteri, ku ei jaksettu kotinurkilta poistua) Sattumalta luin leffa-arvostelun täällä vau:ssa uudesta taaperoleffasta, Pikku kummitus Lapasesta ja herra Riukuliinista, ja kerran sitä suositeltiin ihan näille mineillekin, niin olihan se pakko lähteä kokeilemaan! Houkuttelin toisen mammakaverin mukaan ja pakattiin nää duracelit kieseihin ja mentiin. Jonot leffateatterissa oli ihan älyttömät!! Oli siis pari muutakin, joilla oli liput jäänyt viime tippaan käyttöön... huhhuh! Noh, jonotellessa sitten tunsin, että joku koputti mua olkapäälle... kääntyessäni siinä seisoi joku ehkä 30-40v mies, joka tarjosi omaa joululahjalippuaan ihan ilmaiseksi mulle, hän kun ei ehtisi sitä käyttää! Siis aivan ihana!! Moni muu siellä oli lippuja jollakin eurolla myymässäkin, mutta tämä ystävällinen ihminen oli varta vasten tuonut lippunsa teatteriin saakka ja antoi sen pyyteettömästi jollekin jonossa seisoneelle! Meille ei siis jäänyt kuin yksi lastenlippu rahalla maksettavaksi, kun kolme ilmaispilettiä oli käytössä :) Mä olen edelleen ihan hämmentyneen iloinen siitä ystävällisyydestä! Mielettömän ihanaa, että just meille sen antoi, vaikka jonossa oli meidän lisäks ihan "saavutettavissa" n. sata muutakin ihmistä!

Noh, leffa oli sitten poikien mielestä jännää! Tai ehkä enemmänkin se sali... meiän ipana nautti eniten penkkirivillä yli käsinojien kiipeilystä (pää edellä, luonnollisesti) ja toinen pojista juoksenteli siellä edessä edestakasin ja pomppi ja tanssi musan tahtiin :D Salissa oli ehkä 30 muutakin katsojaa, mutta muut lapset oli vähän vanhempia, eikä siellä eturivissä (jonne tietoisesti otin paikat, että saa myös tarvittaessa sen lattiatilan "käyttöön" ;)) ollut meidän lisäksi muita, joten aika vapaasti saikin pojat koheltaa. Toivottavasti tuolla ei ollut yleisössä ketään sellaista, jota tää parin yks vuotiaan riekkuminen ois haitannut; leffan äänet/näköyhteyshän kun ei ollut häiriöity meidän toimesta. Oli kokemus ihan jännä, leffahan kesti vaan 46min, mutta eipä tarvii enää tän apinan kanssa vauvakinoihin lähteä! :D Seuraavan kerran pääsee sit leffaan joskus oikeesti isompana :) Ite oon ollu varmaan lähes eskari-iässä ekaa kertaa päästessäni leffaan, ja Joona 16kk ollut jo 3krt elämänsä aikana elokuvissa :O
Katsotaan, vaikuttaako tällainen alku-illan superjännäpuuha jotenkin yöunien laatuun...
Mut voin kyllä muillekin suositella kokeilua! Toinen pojista kun on oikeesti sellanen varsinainen sähköjänis, ja senki kanssa leffailu onnistu ihan loppuun saakka, niin eiköhän muutkin siellä jotenkin aloillaan malta olla. Ja eturivinpaikkoja voin suositella lämpimästi myös!! :)

Retu, huh teidän vahdittavia mukeloita... kakkaavatko ne vanhempiensakin aikana pöksyyn ihan noin suitsait tahallisesti?? Uskomatonta!! :O

Maarisen naapurinmukelo kauhistutti myös... ihan tosi, sosiaalitoimenasioitahan tuo jo on! Ja sinä voit yksityishenkilönä tehdä ilmoituksen anonyymisti, jos muutoin ahdistaa. Ei hyvää päivää, kyllä sen pienen lapsen luulisi tulevan etusijalla AINA! Toki joo, meilläkin nukutaan ja on rytmit vähän mitä sattuu, mutta lapsi kuitenkin saa sen 14-16h unta vuorokauteensa ja lämmintä ruokaakin päivän mittaan, aamu- ja iltapuurot taitaa olla ainoat lähellekään säännölliseen aikaan syötävät. Vaan tää ei oo niinkään meistä aikuisista riippuvainen juttu, vaan tuo ipana on alkanut tuon aamu-unisuutensa... Enkä mä myöskään koe, että kotihoidossa oleva 1v menee liian myöhään nukkumaan, kun nukkuaika on klo 20-20.30... Mutta juu, päissään olevat vanhemmat ja epävakaa arki. Suosittelen tekemään ilmoituksen, ihan vaan sen lapsen takia! Etenkään kun jo itsekin sanoit tilanteen olleen ihan sama jo vuosi sitten! Mä autan sua vaikka privana sen ilmoituksen tekemisessä tai etin sulle teidän alueen sossun tiedot!

Ailime, ruokajutuissa en valitettavasti osaa auttaa. Meidän pikku jätemylly kun syö niin omat, kuin muidenkin ruoat.... :D (Eilen oltiin lähes koko pk-mammaporukalla Halipossun residenssissä riekkumassa, ja siellä ainakin kaks äitiä huuteli mulle, et saaks Joonallekin antaa banaania/naksuja/mitä ikinä, kun oli kuulemma mennyt kerjuulle toisten syödessä... ehheeh. Noloa aina olla hakemassa Joonaa pois :D Varmaan vielä joku luulee, että sitä ei ruokita riittävästi, mut se on vaan pohjaton kaivo, etenkin jos joku muu on syömässä, niin aivan varmasti Joona on siellä kuikuilemassa myös!) Ootko kokeillut vaihtaa niiden koostumusta? Eikö mee ees sormiruokaillen enää? Ja siis pelkästään vaan kasvikset, meneekö muut ruoat? (Vai syötiinköhän teillä ees puuroja tms.? Muuta ku niitä hillovoileipiä suklaarakeilla, hihihih) Oisko hampaita tulossa, jos ruoka sen takia tökkii..?

Meilläkin muuten tossa vielä joskus kun oli tarkka rytmi, niin se oli Joonan mielestä aivan väärä! Sillon ei kyllä suostunut syömään, jos oli äidin mielestä lounasaika ja Joonan mielestä välipala-aika. Ja sitten kuitenkin ihan samat ruoat kelpas jokusen tunnin päästä, kun äiskästä ois ollu välipala-aika, mut Joonapa söi ruokaa mieluusti. Että huihai, elämä sekasin! (Huh, hirvittää just nyt ajatus säännölliseen elämänrytmiin muovautumisesta! Ollaan taidettu vetää tää kevään odottelu ja alku vähän pellossa!) Kesällä se on eri kellot sit soimassa, ku pitää alkaa muokkaamaan meidän rytmiä siihen tarharytmiin! (Sanoo hän, kello lähestyen puolta yötä ja ihan pirteänä edelleen, koska tänäkin aamuna lapsi herätti vasta klo 9.45 kujerteluun sängystään... tätä aamu-unisuutta on tainnut jatkua jo pari viikkoa!)

Ja vielä lopuksi ällöirvistelyitä sille Maarisen musakimulikaverin touhuille. Mulla myöskin keittäis, hmph!
 
Täällä taas!

Meidän aamu se alkoi varhain. Kello kuusi. Isi lähti ajoissa tien päälle ja kello soi aika moneen kertaan,,,joten herättiin koko sakki. Puuroa siinä sitten tokkurassa lapselle hämmentelin ja syöttelin. Kahdeksan aikaan tyttö olikin jo ihan valmis takaisin sänkyyn! Että meidän rytmissä selkeä rytmihäiriö! Päivä alkaa nyt uudestaan. Mulla kahvia ja käsilaukkuunn unohtunut suffeli-patukka. Venlalle elovenan "puuromehu". Vapusta jäänteitä molemmat.

KIITOS SANNA! Ja kiitos avuntarjoamisesta! Kyllähän minä tiedän tuon meidän alueen sosiaalipäivystyksen. Jotenkin sitä aina muuttaessa vaivihkaa ottaa alueen palveluista selvää. Tossa se on kirjanmerkeissä, vierekkäin kaikkien  muiden virkavallan edustajien kanssa. Miljoonavuotta vanha työhistoria pitää pintansa! JA ko. tapauksesta on käsittääkseni tehty muutamakin ilmoitus. Esim perheen äiti viimekesänä ihmetteli, että miksi ne kyselee ja tulee koluamaan nurkkia? Siks vissiin tuota neuvolan tupla seurantaakin on.

SYÖMISISTÄ.
joo ei vauvan ruokaa meillä enää kannata tarjota. Joskus ostan niitä 1-3v pilttejä kaappiin "vastaisen varalle". Niinkuin nyt vappuna osti. Mutta PERUNA on meidän ehdoton ykkös suosikki! JA grilli hommista jäi uusi tuttavuus: kaikenlainen dippaaminen! Eilen Venla dippaili tottuneesti sweet chili soosissa kasviksia ja fritti katkarapuja! (mies halusi laittaa kotoisaa kiinalaista) JA erikoisuuksista vesikastanja, se pakastevihannespussien muun-maan juttu, on ihanaa!  Mutta arkena PUURO,PERUNA, KALA, KANA. Lihaa tuo jostain syystä tällähetkellä vieroksuu.

POTTAILUSTA.
Tässä viikoja sitten kun vikisin, että meidän siisteyskasvatus on mennyt päin pe'''ttä, niin taisi olla vaan taukoa. Just sopivasti kun täällä avataan keskustelu, niin neiti kiinnostuu aiheesta. Vaan ei potasta! Tää tempoo pöntön reunalla ja kinuaa siihen istumaan. Nostan ja siihen se lorottelee! Eilen tuli mulle naaman eteen pätistelemään ja taputti omaa peppuaan. Kysyin, että mennäänkö kakka-pöntölle, niin nyökkäili (innokkaasti) ja niinhän me sitten JUOSTIIN sinne huussiin. Ja saatiin saalista! Mutta kyllä joo... aikuisen viiteseliäisyyttä tuo vaatii myös. SIlti, kaikista oikeista ohjeista huolimatta, olen sitä mieltä, että lapsilla on tuokin oppiminen ihan omassa aikataulussaan. Eikä kiirettä ole! nim. kok. on :) JA ihanaa että tää kesä tulee, niin on tosiaan helppo opetella. Tsemppiä joka taloon!

Tämmöset "paska-jutut" tälle aamulle. Lisää kahvia! Moi!

 
Maarinen, meillä tyttö kyllä tunnistaa sen, kun kakka tulee vaippaan ja tuleekin siitä raportoimaan sanomalla "kakka" ja "yök". Mutta raportointi tulee tosiaan vasta vähän jälkijunasssa. Joskus ilmoittaa kun kakattaa, mutta potalla ei kuitenkaan tule mitään "saalista". Hiljaa hyvä tulee!
 
Hyvää toukokuuta taloon :) (hymiöiden lataaminen kestää minun makuuni liian kauan tällä foorumilla, käytän tavallisia)

Ihanan paljon juttuja taas ja koskee ne osa meitäkin.

Syöminen: Ronklataan, mutta sillä tavalla, että sitten ei maistu mikään. Valolla on usein juuri ilta- ja aamusyöminen huonoa. Neljän ruoka menee yleisesti ottaen parhaiten. Olen päätellyt rintamaidon litkimisen vielä vaikuttavan myös, yöllä kun herätään edelleen pari kertaa. Taas mainostan avokadoa, jos se muuten perheen makuun sopii. Sitä Valo syö yleensä edes vähän, vaikka muu ei menisi ollenkaan. Avokadossa on paljon energiaa! Eilen kokeilin Valon leivän päälle kurkku ja sylki pois. Mutta siepattuaan kurkunpätkän kouraansa, pureskeli siitä suoraa jonkun verran. Hedelmäpiltit eivät enää tunnu maistuvan meilläkään. Vain satunnaisesti. Muitahan ei kasvissyöjille valmiina olekaan, joten itse väkerrän pakkaseen valmiiksi muutamaa lajia ja mausteiset uppoavat parhaiten. Tai siis valkosipulia, basilikaa, jopa jeeraa ja currya pikkuisia määriä. Kun olen perhekahvilassa kuunnellut Valon ikäisten äitejä, on kaikilla enemmän tai vähemmän ongelmia syömisen kanssa. Jos sekin on joku ikään liittyvä asia?

Pottailukommentit kuulostivat luonnollisilta. Valo ilmoittaa myös, kun kakka on jo tullut vaippaan ja olen siitä iloinen, askel eteenpäin. Potalla on leikitty ilman vaippaakin, mutta kuten on todettu, omasta viitseliäisyydestä kiinni tämäkin. Tuntuu nyt olevan kädet täynnä muutenkin.

Valolla on joku "uhmaikä" meneillään ja omaa tahtoa koitetaan äidin ja isän tahtoa vastaan KOVAAN ääneen. Itkupotkuraivaria tulee ja itsekseen poika rauhoittuu, ei minusta apua ole ollut, vaikka olenkin viereen mennyt ollakseni saatavilla. Huomasin pari päivää sitten, että suuhun oli ilmestynyt poskihampaita niin, että 12. on jo tulossa myös. Kolme keskeneräistä pukkaa ja enpä ihmettele, jos nekin kiukuttavat.

Unen määrä Joonalla on aika taivaallinen! Valon unet ovat yhtäkkiä vähentyneet (pimennysverhosta huolimatta). Vrk:ssa kasaan tulee n. 12 h.

Maarisen naapurin lapsi surettaa. Ei kenenkään kuuluisi olla sivuosassa vanhempiensa elämässä. Ihan heitteillä lapsiressu. Soittoja vaan taas sosiaalitoimelle, aina kun tarve vaatii, että pikkuinen saa paremman elämän, sellaisen johon on oikeutettu. Voi elämä joitakin ihmisiä :(
Hml:n reissu on edelleen kesällä tulossa :)

Vappu meni kotona syöden ja ekaa kertaa tein suklaamoussea ja voi taivas miten hyvää tuli! Valon kummatäti tuli seuraksemme ja Valo sille flirttaili onnellisena.

Kaupunkireissulta tuli pussillinen lankoja Valon kesägarderoopia varten ja veljenpojan puseroon. Lankakaupassa aina hullaantuu, ei voi mitään.

Kyllä, meidän naperosta taitaa tulla pitkä mies aikanaan. Isänsä on yli 190cm ja minä piirun alle 170 cm, joten eipä tuosta ihan tynkää voisikaan tulla.
Jaah, ehtiskö vielä ottaa kirjan kouraansa ennen kuin äijät kotiutuvat lenkiltä? Mies oli ystävällinen ja vei Valon kärrykävelylle, kun poika otti mittaa taas äidistään. Tunteet näillä ipanoilla menevät kyllä äärestä toiseen vauhdilla. Ensin melkein purraan ja sitten jo halataan niin että luut kolisee :D

Meillä on muuten huomenna toinen hääpäivä. Ajatelkaas, pari vuotta sitten (!!!!) täällä kerroin, että mentiin tossa naimisiin ja nyt siitä on kaksi vuotta. Ja olen ylpeä siitä että muistan päivän, koska vuosi sitten unohdin nolona ihan tyystin...

Vielä piti ällistellä Maarisen kellarissa laulavaa naikkosta. Että missä ne tavat on? Et sinä ole bändissä ja koti on SINUN. Höh, kyllä kiehuisi minullakin. Joku raja olla pitää ja kunnioitus toisten kotia kohtaan. Nih.

Retu, öllötys helpottaa kyllä, ajan kanssa ;) Elävästi vieläkin mielessä.

Olettepa taas mahtavaa seuraa, minulla on hauska juttu meidän kissasta, mutta seuraavalla kerralla sitten. Moi!
 
Iltaa!

Mä yllätin tänään Halipossun viemällä kahvit ja pullat leikkipuistoreissulle! Täyttä kunniaa en voi ottaa, koska HP itse oli sanonut, että vitsi kun himoittais, mutta heillä ei tarvittavia tykötarpeita ollutkaan... Olipas hauskaa siinä poikien touhutessa herkutella itse! Joonan kanssa istuttiin siihen aiemmin hehkuttamaani "yhdistettyyn vauvakeinuun" ja itse istuin siihen laudan päälle ja toisessa kädessä oli höyryävä kupillinen kahvia. Nomnom!

Maarinen, lastensuojeluilmoituksen teko ei aina välttämättä kerro, että asialle tehtäisiin muuta kuin "tarkistettaisiin", etenkin yksityishenkilön tehdessä ilmoitusta. Siksi itse joutuukin tekemään joskus useampiakin ilmoituksia samasta perheestä, ennenkuin ulospäin alkaa näkyä, että jotain tapahtuu. Suosittelen siis edelleen ilmoituksen tekemistä! Ja avustustarjous on voimassa, jos tarpeen :)

Pranametrille piti huikata, että itseasiassa kyllä noista marketeista löytyy myös kasvissyöjäperheille soveltuvia lastenruokia! En oo tarkemmin kattonut, että onko ne täysin vegaanisia (vaan ette taida olla tekään?), mutta lihoja (punaisia, valkoisia, keltaisia, mustia, mitään... ;)) niissä ei oo. Tän tiedän siks, että ne on just ne purkit, joita Joona ei suostu syömään :DD Bonalla (vai Piltillä?) on yks malli, jossa on yrttistä pastaa ja sitten HIPP:llä on useampia makuja, jotain kesäkurpitsaa ja tomaatti-mozzarella pastajuttuja on. Ne on muuten jostain syystä aina vissiin pastaa, hassua! Kasvisrisottojuttuja ei oo... Mutta siis joo, ihan vinkkinä, että jos joskus vaikka tartteiskin hätävarana se purkki saada. Onneks näille isoille ipanoille voi sitten jo ottaa hätävarana sieltä kaupan hyllyltä vaikka paketin porkkanalettuja, jotka ainakin Joonalle toimii niin kylmänä kuin lämmitettyinäkin! Kaupan pinaattiletuista se ei tykännyt, mutta yllättäen kotitekoiset rasvalättyset ois maistuneet :D
 
Kiitos, SannaKoo, tiedoista. Harmi ettei meidän uudistuneessa S-marketissa ole tuollaista valikoimaa. Taitaa kasvisruuan kysyntä näillä perukoilla olla heikonlaista.. Mutta seuraavalla kaupunkireissulla voisi muutaman purkin reppuun nakata, luulisi Sokokselta jotain löytyvän. Eipä noille eineksille muuten ole tarvetta, mutta juuri reissuruokana. Pakastettua pilttiä olen tähän asti ottanut mukaan ja hyvin on muuten pärjäty, mutta esim junassa ei ole aina mahdollisuutta pakastettua alkaa sulattamaan ja kahviloissa kun laittavat mikroon vielä jäistä purkkia, on kolmasosa kuplinut pihalle kun tulikuuma purkki tulee uunista ulos. Kotona sulattaminen onnistuu, tutulla mikrolla. Eipä tulleet valmiit lettuset mieleen, niitähän tosiaan voisi kokeilla. Olen itse paistanut kasvislettuja ruuaksi ja niitä tuo mielellään napostelee. Minä ja mies myös! Eli paksua lettutaikinaa, johon sekoitetaan runsaasti raastettuja kasviksia, joita on hetki kuullotettu pannulla ensin. Sitten paistetaan lettupannulla paksuja pikkulettuja, nam :)

Aika ihanat puistokahveet Halipossulla ja SannaKoolla. Tämä täytyy pitää mielessä, sillä juuri tänään sain vaihdettua yhden perhekahvilaäidin kanssa numeroita kesää ja viikonloppuja silmällä pitäen. Yritämme osutella välillä samaan aikaan leikkikentälle ja eipä olisi hassumpaa ottaa vähän evästä mukaan. Nyt jo kuola valuu :D

Vaan takaisin dekkarin pariin.
 Ai, niin, minä olen käynyt katsomassa Black Swanin ja pidin siitä. Miehen mielestä se oli akkojen leffa ja nauroi niissä kohdin, kun minä hätkähdin jännistyksestä. Jotain olisin toki muuttanut, kuten loppukohtauksen, mutta anyway, viihdyin. Ei mikään ihan tavallinen balleriinapätkä.
 
Taasko täällä saa yksin nököttää... ;-)

Ailimelle intoa tämän kevään viimeisiin kursseihin! Mikä sinusta pitikään sitten "isona" tulla? Eli kun olet saanut opinnot valmiiksi.Olet siitä joskus maininnutkin, mutta on nyt päässyt livahtamaan ohi.
Itselläni on nyt käsillä sellainen "historiallinen" hetki, että jatko-opintojen viimeinen kurssi loppui tänään ja ensi viikolla olisi tentti. Sen jälkeen olisikin enää lopputentti ja seminaari, jonka jälkeen olen periaattessa opiskellut niin pitkälle, kuin Suomen koulujärjestelmässä voi opiskella. Tietysti se väitöskirja jää vielä odottamaan... Sen jälkeen kaikki opiskelu on täysin omaehtoista.emoticon

Pranametri, voihan tuo lasten syöminen ja syömättömyys tosiaan olla jotain ikään liittyvää "vaihetta". Meilläkin oli tytölle ihan yllättäen tullut kolme hammasta! Hampaita pestessä kuikuilin suuhun ja huomasin, että sieltähän niitä pilkistää. Näyttäisi, että ainakin pari olisi nyt ihan samaan aikaan vielä nousemassa. Mitään kiukkua, kuumetta tai vastaavaa ei ole kyllä ollut. Ja nuo jo nousseet hampaat ovat tosiaan vielä niitä isompia poskihampaita.

Sanna jo Pranametrille mainitsikin, että tosiaan joistakin purkkiruokasarjoista löytyy noita kasvisvaihtoehtoja. Meillä on ollut ainakin sitä pastaa provencelaisittain tai mikä sen nimi nyt olikaan. Aivan kamalan makuista! Jo hajukin alkoi etoa minua. Semperillä taisi olla jotain tomaatti-mozzarella-pastaa luomusarjassa... Ja Hipp:llä jotain kasvisjuttua... Meillä noita purkkeja on tosiaan lähinnä vaan hätävarana ja ostankin sen takia vain niitä luomujuttuja.

Tytön eilinen ruoka oli taas jotain ei-niin-lastenruokaa, nimittäin sinihomejuusto-kinkku- pastaa. Neiti lusikoi sitä lautasellisen ja jälkiruoaksi mämmiä vaniljakastikkeella. Sellainen se meidän neiti, öhöm....

Tulkaa juttelemaan!
 
Hei!

Olisi ihana kommentoida kaikille jotakin, mutta ootte kaikki olleet jossakin ihmeellisessä puheripulissa!!!! :D

Mutta siis Maariselle kärsivällisyyttä rasittavien naapurien kanssa... Itse ainakin turhaudun täysin tuollaisesta ihmisten avuttomuudesta, että ei saada tenavia kunnialla hoidettua, joskus tuntuu että on se niin vähän mitä vaaditaan siihen perushoitoon. Meistäkin moni tekee paljon kaikkea ylimääräistä (vauvauintia, perhekahvilaa, satsausta eri tavoin ja aikaa omalle lapselle) ja se on hienoa, miten jotkut ei saa itsestään mitään irti oman jälkikasvun eteen!!?? Tekisi tänään taas mieli potkaista kaikkia jotka ei saa edes aamupalaa tenavalle annettua MUUUUURRRRR!!!!!!!!!!!!! Ehkä joku näki eilen lehdestä kuinka nuori äiti oli kuristanut parikuisen vauvan sokeaksi ja aivovammaiseksi. Tuohon en jaksa edes mennä, niin pahalta ja käsittämättömältä se tuntuu.
Tuollaiseen ei voi vaikuttaa, ei kai voi muuta kun yrittää huolehtia omista läheisistään niin hyvin kuin ikinä voi.

Amyn lailla ja minun päiväkahvihetki lähestyy, herkkulakko päällä ja saan herkutella vain päiväkahvilla joka päivä, armollinen dietti, eikö? :D

Isompi unilla ja pienempi tuossa jo alkaa pikkuhiljaa ähkiä joten äkkiä moccamasterin tyä!
 
Moi! Terveiset LÄMPIMÄSTÄ ja AURINKOISESTA hämeestä! Eilinen noussut matkakuume hiukan helpottaa tuon säteilylämmön myötä. "OOOOooooo OOOO kesän lapsi mä oon!!!!!"

HENNASIN perheessä asuu sitten samanlainen pieni "herkkupeppu" kun täälläkin. JA niinhän se on että mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Venluska vetelee kanssa sinihomejuustoa, jos näkee sitä vaikka leivän päällä....

AMPUN rutinoitunut arki, kuulostaa (KUULOSTAA!) suloiselta! Puhtaat pestyt, kauniisti puetut lapset leikeissään tai päiväunille.JA äidillä lempeä tv-sarja kahvikupposen kera! Juuri tuollaista se on! JA nuita muistoja pitää sitten vaalia...Näin olen tehnyt minäkin ja muistot kultaantuu vuosien myötä yhä suloisemmaksi....

SANNAN ja HP:n puistokahvit kanssa pistää iloa silmäkulmaan! Voi... Olispa täälläkin joku kenen kanssa vois lapsen leikkihtekiä jakaa!!!!!!!!!! TÄytyy kai rynniä tuonne pää pitäjän avoimeen, jospa sieltä vaikka ensi syksyksi jotain ystävyyttä kehittyisi! Teitä lukiessa huomaa kaiken aikaa, miten HITON HILJAISTA tää sosiaalinen puoli täällä on! Päivät saattaa mennä niin ettei näe ketään!

PRANAMETRI. Syökö teillä Valokin kasvis ruokaa? Kun en nyt muista näitä juttuja? Anteeksi! Sinä olet kyllä taitava kokoamaan aterioita! Vau! KAsvislettuja ei tule heti ajatelleeksi. Itse mietin vaan pastaa niin tai näi höystettynä. Tai jotai kaalikääryleitä erilaisilla täytteillä.... HEI HEI HEI ::: KEVÄT KÄÄRYLEET! Finduksen paketissa on ainakin tosi tuhdit pötkylät! Voiko niitä kokeilla ja sanoa kasvisvaihtoehdoksi? Minä ihan ummikko. Mutta mies taitaa sen alan, kun on parille exälleen kokkaillu kasvista... (ja sehän mua raivostuttaa sopivin välein, kun se asiasta mainitsee..)

OMAA: (vaikka joka kommentti taitaa aina olla omaa täynnä)
SIRUETANAT... niitä en halua tänne! Onko jo muilla palstoilla?
KASVIHUONE:... ei tullut esikasvatettuja omia taimia.. Tyydyttävä kaupan sellaisiin.
KOTI:: sekasotkun valssa, vaikka eilen siivosin. Kuka täällä sotkee?
PARISUHDE... on puhuttu, että tänään tehtäisiin jotain kahdestaan. KAhden vuoden tauon jälkeen! Oikeen pelottaa. En ostanut aamulla viiniä, enkä uusia alusvaatteita, vaikka mieli teki... Tää on niinkuin ekat treffin, jos toteutuu. (siiis, bänditreenit peruttu :D ) Enkä tiedä mitä sitä ollaan menossa tekemään. Ei ainakaan benji-hyppyä! Mutta alku tämäki. Näin kyllä päiväunitorkuilla painajaisia, että tepastelin pelkissä paljetti rintsikoissa ja ukko huutaa perään että "etkö sä helvetti usko, että mä en sua halua!!!" Lievää painajaista!

Kävin ite lääkärissä niiden rytmäreiden takia. Oikeen ylilääkärin vastaan-otolla. Sain taas uudet pillerit ja lisää kokeita. Hunterin-vuorokausi laite oli tallentanut muutaman epäilyttävän lisälyönnin. On tääkin. Ei millään jaksais. Muistin siinä ELEGIAAkin , kun lääkäri kyseli kilpirauhas periytyvyydestä, ja epäili sitä...

Että mitähän sille meidän KOTKAN ruusulle kuuluu?


 
Takaisin
Top