Toukomussujen vauva-arkea

Ainiin, oon ihan unohtanut hehkuttaa että meidän pikku-ukkeli on nyt yksihampainen pikku monsteri [:D] Äiskällä on ihan tissit kipeät kun ukkeli hankaa hammasta syödessään...

Viime viikonlopun taudit on selätetty, onneksi. Imetyskin lähti pikkuhiljaa taas sujumaan, mutta edelleen olen kyllä joutunut päivittäin pullostakin antamaan. Mutta ei voi mittään, hyvä kun ruoka maistuu! Me ollaan nyt kuukausi reenailtu soseita, eikä ne uppoa oikeen vieläkään. Reenaillaan yleensä 2-3 kertaa päivässä, joskus uppoo pari kolme teelusikallista, joskus ei mitään. Toivottavasti Eemeli jossain vaiheessa tajuaa homman nimen! Maissinaksut uppoaa kyllä, niitä Eemeli syö yhden päivässä, ihan omasta kädestä. Illalla sitten yötä vasten velliä pullosta, esim. tänään huimat 200ml maissivelliä tainnutti poitsun unille!

Harmittaa kyllä kovasti lukea noista isukeista, jota kupittelee turhan ahkeraan. Meillä ei onneksi alkoholi ole ongelma, mutta muuten elän käytönnössä yksinhuoltaja-arkea pojan kanssa. Mies on tosiaan yksityisyrittäjä, ja laajensi nyt syksyllä aika paljon bisneksiään. Töissä huitelee aamusta iltaan, mielellään seittemänä päivänä viikossa... käy siis lähinnä kotona nukkumansa yönsä sohvalla ja aamulla takas töihin. Mälsää. Tänään on ollut harvinaista herkkua, mies KOKO päivän kotona moneen viikkoon!

Oi siellä kanssa hampaita tullut :) Onnea! [:)]
Meillä maistuu soseet,iisa haluu hirveesti lusikan omaan käteen,havittelee sitä mutta en ole todellakaan sitä vielä antamassa,kun siint ei seuraa kun sotkua [:D] Voishan sitä joku kerta kokeilla,että mihin se sen lusikan tunkee [:D]

Ollaan oltu koko viikko mun vanhemmilla kun ottivat äkkilähdön Turkkiin ( joka päivä melkein 35 astetta lämmintä - liian kuuma niille [:o])
Ja ompahan ollut melkoinen viikko.
Maanantaina aloitettiin kiinteiden maistelu. 2 purkkia maisteltiin perunamuussia ja nyt vuorossa Porkkanasose.
Nelli tajus melko pian syömisen idean. Homma siis sujuu [:D]
Viikonloppuna (pe - la akselilla) tunsin et alhaalla ikenissä tuntuu jotain "terävää" eli eka hammas pilkottaa...
Näin se vaan matki tässäkin asiassa äippää mitä ei kyl olis tarttenut tehdä...
Lauantaina oltiin taas uimassa. Pääs pieni itku ja päätettiin olla kannuttamatta ettei hermostuis enempää. Ihan hyvin meni uinnit. Kyl Nelli tykkäs ja saatiin jokeltelua ja hymyä. Selällään Nelli ei tykkää olla. Se tuntuu siitä epämukavalta.
Ja sunnuntaina eli siis tänään (jaa, kellohan on jo niin paljon et ollaankin jo maanantain puolella) meillä miehen kanssa 2v täys ja tuohan otti ja polvistui ja kosi. Olin ihan sanaton ja tää tuli ihan puun takaa...
Nyt siis kihloissa...
Että sellainen viikko meillä.

Uusi viikko ja uudet kujeet tulkoon.

Niin ja jaksamista kaikille mammoille ja toukomussuille sekä isillekin.
Woimahalit kaikille!

Oletteko kulkeneet vauvan kanssa linja-autolla? miten se tapahtuu? Pitäis mennä tnään Nummelasta Helsinkiin. Meneehän vauva vaan mun sylissä?  Kantoliinan otan "kuljetusvälineeksi"...

Me ei olla menty ku paikallisilla eli vaunuissa matkataan..
Onnea Rauha kosinnasta!!! Ihana juttu...
Onko muitten vauvat kovia liikkumaan?? Meiän Max ei oo paikallaan ku nukkuessa.. Se siis heiluu ihan hulluna koko ajan... Ei mitään tolkun määrää! Kädet heiluu ja jalat potkii ja joskus tuntuu et se itekkin menee siit heilumisest paniikkiin...sit tulee itku! Meiän Max ei niinku vaa köllöttele ja kattele vaa koko aika riehuu kropallaan..
Onko kellään samaa???

Kerttuli juu "adhd" täälläkin. Lirissä ollaan kun ottavat Maxin kanssa jalat alleen... [:D] Nytkin sylissä jalat vispaa kokoajan. Eikä muutenkaan ole paikallaan..

Ja Rauhalle onnittelut kihlautumisesta! [:)]

Kiitos kaikille.
Ei olla päivää päätetty.

Pistin neidin äsken pinnikseen. Siel se touhuilee jotain... Olis kiva jos nukkuis hetken!!!
Nyt on masu täys porkkanasosetta ja äipän maitoa... et ei muuta ku simmut kii...

wishfull thinking!

Huihai. Tulipa äsken käytyä pihalla rattailemassa kaverin muksujen kanssa :) Käytiin puistossa ja iisa nukahtikin vainuihin kun kotiin päin talsittiin. Kuudelta käytiin kylvyssä,laitettiin yökki päälle,syötiin sosetta ja äsken velliä nassuun. Ruvetaan pikkuhiljaa valmistautumaan nukkumaan,vaikka tiedän että neiti nukahtaa joskus 9 jälkeen vasta,ellei 10.

Tää mamma menee suihkuun ja alkaa kattelee illan ohjelmia. Hyviä illanjatkoja! :)

Tulin kyläilemään tuolta joulukuisista, muistelin, että miiuhoo ainakin oli kova tekemään noita kestovaippoja niin mitenkä nyt on sitten käytössä käynyt? Onko jotkin materiaalit/vaippasysteemit ollut erityisen hyviä tai huonoja? Totta kai riippuu lapsestakin, mutta jos vähän jotain vinkkiä irtoisi, etenkin noista materiaaleista [:)] Sormet syyhyää tilailemaan kankaita... [:)]

PAULA: Me ollaan nyt iisan kanssa tässä meidän äiskällä. Meijän pitäis mennä moikkaamaan yhtä mun luokkakaveria,mutta se ei ole ilmoittanut mitää,joten en tiiä ollaanko menossa..Iisa kyllä just nukahti päikkäreille,kun kiukutteli tossa,mutta mietin vaan että jos me teitä tultais kattoo,jos tuo suostuu heräämään jossain vaiheessa itekseen. En viitsi herättää,muuten on vielä kiukkusempi. Mutta jos ei tänään niin joku toinen päivä tällä viikolla? [:)]

Nii ja äiskä kerto,että olit käynyt kysymässä joltain äiskän työkaverilta,vissii Jenniltä..? että onko tuo ekman :) Ja se oli kertonut äitille,että olit mun kanssa samassa huoneessa sairaalassa [:)] Sanoin äitille,että olin sulle sanonut,että tulet morjestaa äiskää jos näet.

Pääskynen Hyvin pelitti vaikka osassa mun tsi-vaipoista kuivaliinakangas ei pelittänyt sisämateriaalina joten ne jäi käyttämättä. Kaikki tsi:t on jo poissa käytöstä koska tein vain s-kokoisia ja ne ovat jo jääneet pieniksi...

Kiitos miiuhoo!! Nyt on kyllä niin kova into päällä, että pakko pistää vähän kangastilausta menemään [:)]

Pääskynen: miun suosikki on ollut PUL-taskut, joissa sisällä joko coolmaxia tai sellasta velouria, fleecekin ihan jees. Imuina mikrokuitu + bambu on toimiva ollut meillä.

Ite tein NB-S kokoisia jotka on jääneet jo pieneksi. Nyt olen käyttänyt sitten kavereilta/huuto.netistä ostettuja. Pitäis laittaa kangastilaus menemään niin sais taas oman näköisiä vaippoja!

Nyt varsinkin kestoilu on ollut ihanaa, kun kakat tulee ehkä joka 3.s tai 4.s päivä, niin noita pissavaippoja on niin paljon mukavampi käsitelllä [:D]

Meidän pitäis lähteä labraan ottamaan tytöltä kontrollinäytettä hemoglobiinista, oli viimeksi ennenaikaisuuskontrollissa vähän matala. Toivon, että perunasta olis saanut vähän rautaa... Hirveen vaikee vaan saada aikaseksi lähteä mihinkään, kun on vaunutkin huollossa (mur!). Aina kun on jotain rutiinista poikkeavaa, niin tuntuu tosi hankalalta. Ens viikolla 5kk-neuvola ja siihen mennessä pitäis se labra olla otettuna kuitenkin. Viime yökin oli ihan kohtalaisen katkonainen taas. Höseltää ja säheltää unissaan, pitää tuttia olla laittamassa ja silittelemässä vähän väliä.

Meidän pojalla on kanssa Hb matala, otetaan aina kuukausittain neuvolassa sormenpäästä kontrollinäyte viimeksi kuukausi sitten oli Hb83.

No nyt on käyty labrassa, hyvinhän tuo taas meni eikä tyttö paljoa hermostu muuta kuin kiinni pitämisestä. Ihan kyynärtaipeesta otettiin taas, jo kolmatta kertaa eli alkaa meidän neiti olla jo aika tottunut näihin pistelyihin... Olihan tuo vähän värkkäämistä kantoliinan kans kun ulkonakin oli niin kylmä. Tytöllä fleecehaalari päällä ja tietysti sitten sisällä piti eka riisua, sen jälkeen tyttö takaisin liinaan. Kun mulla noi ranteet vieläkin oireilee niin en viitsi noin pitkiä matkoja ja aikoja kannella ilman liinaa.

Vinti, Ootteko aloittaneet kiinteitä? Onko niillä ollut mitään vaikutusta hb:n? Onko rautatippoja?

Meidän tytöllä hb oli viimeks 101, eli vielä just ja just viitearvojen sisäpuolella... Ei oo rautatippoja, ainakaan vielä. Kuulemma vauvan rautavarastot kertyy just raskauden loppuaikoina ja sen takia ennenaikaisesti syntyneillä on ilmeisesti tosi usein matala hemoglobiini vauvaiässä. Useimmilla kai aloitetaan rautatipatkin jo heti parin viikon iästä lähtien aina vuoden ikään saakka. Nuo tipat vaan ei ilmeisesti oo kauhean vatsaystävällisiä.

Tänään se sitten tuli, kutsu maitoatistukseen 11.10 eli parin viikon päästä [8|] Saa nähä miten menee ja kuinka hyvin jaksan kuunnella mahdolista itkua  Janikalta [:(] Jos vaikka molemmat itketään siellä [&:]

Takaisin