Toukomussujen vauva-arkea

Minäkin kiinnitin huomiota tuohon! Hoksasin kyllä, että toden totta kannan itse melkein aina vasemmalla puolella... Mutta joissakin tilanteissa se on vaan yksinkertaisesti välttämätöntä just siksi, että on oikeakätinen ja se käsi pitää saada vapaaksi jotakin muuta tekemistä varten. Esim. olisi tosi hankalaa pestä vauvan pyllyä vasemmalla kädellä [:D]

Ton yksipuolisen kantamisen vuoksikin kantoliinan käyttö on varmaan suotavaa, kun kantajan molemmat kädet jää vapaaksi. Toisaalta, en tiedä kuinka yleistä sitten on että vauvalle tulee tällaista toispuoleisuutta kantamisesta ja käsittelystä johtuen... (?).

No niinpäs onkin! Itsekin oikeakätisenä kannan lähes poikkeuksetta tyttöä vasemmalla puolella..

Riinu, Kuvan perusteella minusta näyttäisi, että tuo L-asento on periaatteessa sama kuin buddha, mutta kylki tulee vain kantajaa vasten. Eli kai siinä voi ensin pujottaa vauvan ristikkäisiin ihan normaalisti, sitten kääntää vauvan sivuttain ja "levittää" ristikkäiset ja vetää smokkivyön päälle (?).

Kuinkahan pian voi manducassa alkaa vauvaa kantamaan selässä.. näkeehän ne sieltä varmaan paremmin.

Lme, tuossa ainakin sanottiin että kantorepussa voi alkaa kantamaan selkäpuolella heti kun vauva kannattelee itse päätään (s. 41)

Tuosta Buddha-asennosta on tosiaan sanottu muuallakin, että siinä lapsi ei pääse pakoon ulkomaailman kauhuja. Mutta niin on tyytyväinen Milja siinä ja kitisee, jos pannaan selkä menosuuntaan. Se toimi kyllä kolmisen kuukautta mutta nyt on vissiin tyttö mielestään liian iso kannettavaksi, kuin vauva [:D] Joka tapauksessa meidän kanniskelut on maksimissaan missään tahansa asennossa olleet jotakuinkin tunnin luokkaa, yleensä 10min kun kävellään tuolta kylältä tai normaalisti max 30min, joten en katso tuon olevan mitenkään pitkä aika kantaa. L-asentoa (siis sivuttain) ollaan kokeiltu ja sekin toimii kyllä, todennäköisesti siirrytään siihen. On taas vaan opelteltava laittamaan vauva siihen kun Buddhaan menee jo niin kätevästi [;)] Minä olen jälleen kerran käyttänyt sitä samaa kietaisuristi II:sta L-asennossakin ja sujauttanut vauvelin sinne kaikkien kerrosten alle.
L-asentoonhan sen vauvan saa myös hyvään asentoon, kun selän saa pyöreäksi ja polvet peppua korkeammalle [:)]

Minäkin tajusin, että kannan lähes aina vasemmassa kädessä [:D] olenkin jo alkanut muuttaa tapojani tuon suhteen.

LmeSelässä ilmeisesti vasta kun on 8 kg painoinen. En kyl tiedä miks vasta silloin, mutta ohjeessa lukee niin. Kyljellä voi kantaa jo 6 kg lähtien ja siitäkin vauva näkee varmaan hyvin maailman menoa[:)]

Hups[:D] Ei sitä osaa ajatella et saman ikäisillä vauvoil voi olla 2 kg painoeroa. Meillä just ja just saavutettiin tuo 6 kg[:D]

Meil on varmaan jo 8kg painoa. Tänään otettiin 80cm vaatteet käyttöön, ku 74cm bodyistä hihat on lyhkäset ja hartia-peppu-väli alkaa kiristää [:D][:D][:D]

Meillä onneks nuot 74 sopii ja osa 68, ainaki normivaipalla. Kestovaipan kanssa melkein pakko olla 74.. Kauhea miten kovasti vauvelit kasvaa!

Niinpä. Ja meidän vauvelilla on eriparia ylä- ja alaosa [8|]. Bodyt on oltava 80cm, mut puolipotkarit 74cm. Just laitoin puolipotkareista 60cm syrjään...eli tällä on piiiiitkä selkä mutta lyhyet jalat [:D]

Ja meidän kohta 5kk poika käyttää edelleen osaa vaatteista kokoa 62.... suurin osa kuitenkin jo 68 [:D] Mut tää onkin tällänen minimies.

Meillä on rankka viikonloppu takana. Perjantaina terveyskeskuksen kautta pikavauhtia sairaalaan... Eemeli oli melkein tajuton. Korkea, melkein 40 asteen kuume päällä. Mie olin yksin lapsen kanssa ja aivan totaalisen paniikissa, kaikki rationaalinen ajattelu seis ja sellanen itku-huuto päällä vaan. Lapsi makas silmät puoliksi kiinni ja vaikersi pienellä heiveröisellä äänellä. No ei onneksi mitään supervakavaa, tosi rajusti alkanut korvatulehdus vain. Viikonloppu meni äidillä paniikin kesyttämiseen, lapsen jatkuvaan tarkkailuun 24/7 kun en uskaltanut silmiäni yöllä ummistaa. Kuume alkoi onneksi helpottaa, mutta ei saatu edelleenkään mitään menemään kurkusta alas, koko lauantain saldo noin 100ml... Illalla oli ukaasi päällä sairaalasta että yksi suppo jonka jälkeen syöttöyritys ja jos ei onnistu niin osastolle letkuihin. Onneksi äitini (olimme vanhemmillani koska mies oli reissussa) sai Eemelin syömään hieman maissivelliä. Rinta ei kelvannut kolmeen päivään, pullokin nihkeästi. Nyt olen saanut jo vähän paremmin imetettyä. Tilannetta ei suinkaan helpottanut se, että eilen miulle nousi myös yli 39 asteen kuume päälle, kurkku ja korvat kipeet. No ehkä tämä tästä [:(]

Hui kauhea EevaLiisa. Onneksi Eemelin olo alkaa helpottamaan ja suostuu jo syömään! Varmasti on säikäyttänyt pahemman kerran!!

Oi, kuulostaapa rankalta! Kaikki sympatiat täältä, itsekin olen tällä hetkellä yksin tytön kanssa kun mies on reissussa. Monesti on tullut mieleen, että mitenkähän sitä selviäisi jos jotain tapahtuisi just silloin kun mies ei ole kotona. Onneksi on kuitenkin perhettä lähellä, niin kuin teilläkin! Toipumisia!

Hui kamala EevaLiisa,varmasti säikäyttää tommonen! [:-] Koittakaahan kumpainenkii jaksella ja parantua siellä! 

Olipa haikeeta katsella noita meidän masukuvia pitkästä aikaa.. [8|][:)] Ei mulla mikään kuume tuu,ei...ei tietenkään! [;)][:D]

Mäki katoin niitä yks päivä... Oi että ku on ikävä sitä pullukkaa vaikka ei se silloin aina siltä ihanuudelta tuntunu. Jotenki noita kuvia katsellessa tuli semmonen olo et mulla ei ees ollu koskaa noin iso maha ku jollain teillä, esim. sulla Tiia.. Ei mulla kyl vauvakuume (enää) ole mut on ikävä mahaa[:o]..

Takaisin