Toukomussujen vauva-arkea

Tsemppiä sinne Inxu!!
Tuntuu kyllä tosi kurjalta kun lapsi itkee, sun on myös ihan sallittua itkeä. Itelle kans on melkein joka kerta tullu kyyneleet silmiin kun ollaan Joan kans siellä silmäklinikalla käyty [&o] Se vaan tekee niin pahaa kuunnella kun toista tutkitaan ja sörkitään vaikka tietää että se on omaks parhaaksi mutta ei voi oikein auttaa [:(]

Yumna: ei oo tippoja, vaan seurantaa sit jos laskee alle 80 sit tehdään jotain. Kiinteitä Tuukka on maistellu kolmisen viikkoa, oppinu vasta nyt tällä viikolla syömään:) seuraavalla viikolla nähdään onko kiinteistä apua.

Inxu miten se maitoaltistus nykyään tehdään? Mä olin sillon (heh 15v sitten) vanhemman pojan kanssa siinä altistuksessa sairaalassa ja sillon tiputeltiin tippoja iholle ja seurailtiin miten käy. Meiän jätkän nahka oli sillon niin pahana, että sitä altistusta jouduttiin siirtämään ku ei siit ihoreaktiosta ois ottanu selvää[&:]. Sairaala on kyllä ankee paikka pikkuselle. Ja äidille. Muistan et niinä kertoina ku oon noiden vanhempien lasten kans ollu, niin siel on ollu sit muita tosi kipeitä lapsia[&o].
Oon semmonen empaatikko, et tekee pahaa kaikki kärsimys [8|]

Inxu, on ihan sallittua, että äidille nousee tunteet pintaan.. me kun ollaan pari kertaa käyty sairaalassa tutkimuksissa syömättömyyden/järkyttävän itkuisuuden/käsittelyarkuuden takia, niin itkuhan siinä on tullu kun toisen oloa ei voi mitenkään helpottaa. Etenkin se ensimmäinen kerta oli ihan hirvee, kanyylit ja kaikki päähän.. ei tullu itkusta loppua. Ja vaikka vaaan käyskenneltiin sairaalan käytävillä, niin silti kyyneleet vaan valu pitkin poskia.. vaikkei käytännössä ollu mitään syytä mun itkee [8|]ja mies vielä kehtas toppuutella, että älähän nyt, ihmiset kattoo.. hiton idiootti [:@] toinen kerta oli sit jo helpompi, ei tarvinnu ku taistella itkua vastaan. Mut helppoo ei ollu kuiteskaa.. 

Juu kyllähän se vähän kirpaisee äitiäkin, jos lapsella ottaa oikein kipeää. Kyllä silloin, kun eka kertaa mentiin tyttöä keskosten tehovalvontaan kattomaan niin kunnon itku pääsi kun toinen makasi siinä kaiken maailman letkut ja härvelit ympärillä...

Meidän neiti vaikuttaa silti onneksi tähän asti ainakin olleen kuitenki tosi piittaamatonta sorttia, lähinnä tosiaan hermostuu vaan siitä kiinni pitämisestä. Koskaan ei oo itku juurikaan yltynyt sitten varsinaisen neulan osuessa, ei labrassa eikä rokottaessa. Nytkin ton labran jälkeen välittömästi, kun neula otettiin pois ja laastari laitettiin tilalle, nukahti mun syliin tutti suussa. Helpottaa äitiä ainakin kovasti kun ei tarvi etukäteen murehtia, että kuinka iso itku pääsee.

Minä taidan myös itse olla niin tottunut noihin kaikkiin pistelyihin ja toimenpiteisiin, että en osaa sitten tytönkään puolesta kauheesti surkutella. Lyhyen hetkenhän se kipu yleensä vaan kestää.

KisMet varmaan osais paremmin vastata, mutta käsittääkseni ensin on prick-testi, jonka jälkeen kokeilaan tilkka maitoa iholle ja sen jälkeen 1ml ylöspäin annetaan ja joka välissä odotetaan oireita. 

Hips hei Heinamammoista huutelen! Aloitin tuonne Vauvan kanssa -osioon uuden ketjun Kesävauvoille 2010. Käykäähän sinnekin kirjoittelemassa miten pienten mussukoidenne kanssa arki sujuu :)

Ihan noin se altistus menee kun Inxu kertoi.
Eli ensin tehdään ihotestit jossa pistetään pieni pistos iholle ja siihen allergeeniä.
Jos on iholla oireileva allergia, saattaa tuosta prick-testistä jo tulla oireita, mutta suolisto-oireisilla hyvin harvoin tulee.
Eli sillon tehdään se altistus, annetaan enenevässä määrin lehmänmaitopohjaista korviketta, pidetään aina puolen tunnin tauko ja seurataan oireita.
Jos oireita ei tule altistuksen aikana, lääkäri antaa ohjeet jolla altistusta jatketaan kotona ja sit seurataan kotonakin niitä oireita.
Viivästyneessä suolisto-oireisessa ne oireet harvoin tulee lääkärissä, useimmiten vasta kotona.
Mutta nuo ihotestit on tosiaan todella epätarkkoja, eli vaikka tulos olis negatiivinen niin altistus tehdään lisäksi.
Allergialääkärit ei kai mielellään niitä ihotestejä edes tekis kun on aika turhia, mutta Kela vaatii ne.

EevaLiisa, kiitos sullekin vinkeistä! Itsekin tilasin juurikin PULia ja coolmaxia. Tuolla yhdessä verkkokaupassa mistä tilasin (Jossun kestovaippapuoti) tämä ylläpitäjä itse suositteli kovasti imuiksi tai ihan koko sisävaipan kankaaksi Tencel joustofroteeta. Hiukan tekisi mieli silläkin kokeilla. Oli muuten tosi kivan oloinen verkkokauppa, vaippajuttuja sai tilattua ilman postikuluja jopa!

Voi että miten mä oon taas pettyny tohon mieheen.. tietoinen on, että huomenna on aamulla se vauvauinti.. ja mitä mies tekee, ryyppää naapurissa [:(] Ja kehtas vielä tossa äsken käydessään sanoo, että huomenna hän sit grillailee ja maistelee olutta takapihalla.. en oikeesti nää enää muuta vaihtoehtoo, kun pistää kamat jakoon.. 

Voi Riinu, tsemppiä!

Ikävä todeta tässä samassa viestissä, kun toisella on paha mieli, et meillä mies paransi tapansa.. Lähti eilen kaverinsa varpajaisiin, tuli saunomisen ja muutaman kaljan jälkeen jo kotiin kuten lupasi! Ei halunnu missata vauvauintia ja saikin siitä palkinnon kun tyttö sukelsi ekan kerran, ja isi sukellutti!

Tsemmpiä Riinu!!!

Meillä ollu taas vähän ristiriitaisia tunnelmia. Saatiin vihdoin meidän kämppä myytyä ja ollaan innoissamme katseltu uutta kotia ja sellainen taisi löytyäkin mutta Joan silmä on alkanut taas oireilla kun laitettiin lauantaina uusi linssi [:(] Toivottavasti syy on vaan siinä että se linssi on liian tiukka kaarevuudeltaan eikä mistään vakavammasta!

Hohhoijjaa kyllä lasten kipeänä olemiset on sitten mukavia... Olisin mielelläni ottanut tuon uusiutuneen flunssan Miljan puolesta, mutta minkäs teet..
Nyt se on sitä paitsi oikein kunnon flunssa. Täytyy myöntää, että ihmettelin, että päästiinpäs helpolla tuossa reilu viikko sitten. Nyt oli eilen NIIN räkäinen että vähän väliä sai niistää. Nenä-Friida on muuten loistava keksintö! Miljakin rauhoittui paikalleen joka kerta, kun vein sen nenun lähelle. Tais tietää, että se auttaa [:)]
Yö olikin sitten odotettavissa huono. Nukahti puoli kymmeneltä. Menin sitten itsekin melkein heti nukkumaan, koska ajattelin, että ehdin toivottavasti edes hetken nukkua. No, Milja hengitteli het suun kautta kun nenä oli aivan jumissa. Ähelteli jotain tunnin päästä mutta nukkui. Puoli kahdeltatoista tuli pientä vikinää ja nenä aivan tukossa. Otin sitten syliin ja yritin imeä räät pois mutta ei sieltä paljoa tullut, taisi olla vaan limakalvot turvoksissa. Sekin alkoi itkettää joten laitoin noita suolaliuostippoja. . Yritin syöttää, ei saanut imettyä, kun oli nenä tukossa. Se vasta alkoikin itkettää [:(] Pidin sitten pystyssä jonkin aikaa ja kokeilin uudestaan. Onnistui, mutta räkä vaan kirnusi ...
Nukkui siitä reilun tunnin, yhden kieppeille. Taas sama juttu. Nukahti taas, heräsi ja sama juttu. Puoli neljältä heräsi taas, nenä taas aivan tukossa eikä sieltä tullut juuri mitään, alkoi vaan taas itkettää. Onneksi ei ollut kuumeinen kuitenkaan koko yönä! Otin viereeni ja syöttelin sitten, nukahti mutta alkoi vängätä -> ilmavaivat samaan syssyyn; mahtavaa! Syöttelin uudestaan uneen ja nostin sänkyyn. Siitä se sitten nukkui yhteen putkeen vähän yli kahdeksaan. Mutta olipahan hankala alkuyö.
Kuten alussa totesin - voi kun voisin ottaa tuon nuhan itselleni... [&o]

Meillä ei ole tuo lapsi vielä kipeenä ollut,onneksi.

Paranemisia Miljalle ja jaksamisia miiuhoo!

Jaksamista Riinulle ja Miiuhoolle.

Meillä on kans sellainen räkä-roosa täällä mut onneks ollaa pystytty "jatkaa elämää" ihan normaaliin tapaan.
Välillä se tissillä olo on hankala kun ei saa henkee. Apuna flunssaan on niistäjä ja suolaliuostipat.

Nellille iski uidessa väsykiukku kun oli ollut hereillä klo 7 asti kun yleensähän me nukutaan sinne 9-10 välille...
AIemmin on jatkanut unia syötön jälkeen ja herännyt siihen et mä puen sille ulkovaatteita kun ollaan lähdössä.
Mut oltiin me vedessä koko se puol tuntii, ainoastaan loppulaulut jäi väliin. Sit syötin sen ja lähdettiin ajelemaan kohti Sauvoa joten sai uinua pari tuntia autossa.

Kiitti tsempeistä.. on se vaan niin kummallista, että yhdessä vaiheessa kaikki on niin kirkasta ja selvää että mitä pitää tehdä. Ja kohta asiat on taas ihan päinvastoin.. Olis se niin helppoo, jos joku muu tekis ne päätökset.
Meilläki saatiin kämppä myydyksi. Tuli vähän yllätyksenä. Nyt on semmonen olo, että meidän koti on viety [:D][:D] Jotenki en uskonu, että kämppä menis. Vaikka tosi hyvä kämppä onkin, ja hiton hyvällä paikalla. Mut silti oli semmonen fiilis, että sit keväällä vasta aletaan kunnolla kauppaamaan. No, nyt se sit meni. Nyt pitäs löytää vuoden loppuun mennessä, joko ostettava omakotitalo tai sitte vuokrattava kämppä. Me ei nimittäin enää osteta mitään osakkeita, suoraan omakotitalo ja jos ei niin sit vuokrataan ja ootetaan et sopiva tulee kohdalle. Se rakentaminen tuntuu tässä vaiheessa niin mahdottomalta ajatukselta, et se sysätään nyt hetkeks pois.. viimeistään rakennusprojekti sais meidät tässä vaiheessa eroomaan. Nyt on miehellä hyvä aika näyttää, mitä se oikeesti elämältään haluu, meidät vai entisen elämäsä. 

Muista, Riinu että sullaki on oikeus valita[8|].. Ettei tarvi vaa odottaa että mies tekee päätöksensä!

Mä täällä sairastan ja toivon kovasti et tää ei tartu poikaan[:o].. Pelkkä nuha jyllää kuumeettomana... Tai lääkkeet ne vissii kuumeen loitolla pitää. Mulla vaa on aina nivelet ja joka paikka niin kipeenä ku on oikee kova nuha.. Eikä silmät meinaa pysyy auki...

Jätkälle tulee ikää 5kk ja torstaina tiedossa jo kolmas nukutusoperaatio. Pikkasen on pska fiilis [:(] Käytiin tänään silmäklinikalla ja 99% varmuudella Joalla on vasemmassa silmässä painetta mistä johtuu se silmän ärtyminen, sameus ja se että vasemman silmän sarveiskalvo on suurempi kuin oikean (linssi on siis ollut liian pieni ja hangannut ja aiheuttanut ärsytystä)...torstaina heti nukutustutkimukseen ja saatiin kahdet painetta alentavat lääketipat ja jos ne ei auta niin sit ne tekee ehkä nukutuksen yhteydessä laseroinnin jolla estää sitä nesteen kertymistä tai sitten laseroinnille varataan kokonaan uusi aika ja se olis sit neljäs nukutus! [&o] Onneksi tämäkin on nyt todella lyhyt verrattaen siihen ihan ensimmäiseen mutta tuntuu pahalta ja miten ei olla huomattu mitään...tai siis kyllähän mä ihmettelin kun se silmä näytti tummemmalta ja isommalta kuin toinen mut meille oli sanottu että jos siellä on painetta niin Joan pää olisi niin kipeä että varmasti huutaisi ja herra ollu ku aurinko koko viime viikon...Nyt toivotaan että asia saadaan korjattua tarpeeksi ajoissa ennen kuin ehtii kehittyä taittovikoja tms. [:(] Että mitä kuraa tulee toiselle jatkuvalla syötöllä...

Takaisin