Toukolahjat

Huomenia,
apua mikä väsymys on iskenyt...öitä en kyllä saa minäkään nukuttua, supistelee ja vauva potkii sen minkä kerkii ja ei hyvää asentoa tahdo löytyä. Meillä kaikilla tuntuu olevan samaa ongelmaa [:D], no onneksi ei olisi enää kauan.

maam80, todella kauheaa käytöstä lääkäriltä, kannattais ehkä antaa palautetta ja kovasti esimiehelle, tuommoinen käytös ei kuulu asiakaspalveluun.  Mukava kuulla että vauvalla on kaikki hyvin. Voin kuvitella miltä sinusta tuntui, kun vielä on tunteetkin niin pinnassa nyt.
Kävin eilen viimeisessä ultrassa ja vaikka mukava lääkäri olikin, tuli jotenkin ikävä ja masentava olo kun kaikki tehtiin kiireellä ja hoitaja ei meinannut ensin päästää tukihenkilöäni mukaa huoneeseen, kuulema vain miehet päästetään... no tokaisin siihen että mitäs jos sitä miestä ei ole, niin hoitaja siihen että ei voi sitten mitään!! meni kuitenki kysymään lääkäriltä joka sanoi että kyllä pitää päästää jos äiti niin haluaa. Että kyllä meitä on moneksi...
No vauvalla oli kaikki hyvin ja odotus vain jatkuu, sukupuolta ei kuulema enää tässä vaiheessa nää selvästi... mitä en kyllä ymmärtänyt, luulis että nyt viimeistään sen näkis paremmin, ei kai vain halunnut kertoa.

Hello,
Lääkärissä käynti takana. Pohdittiin synnytystapaa, mutta täytyy sanoa, että en hulluahurskaammaksi tullut. Ehkä vielä enemmän sekaisin, kuin sinne mennessä...  Uusi lääkäriaika valittiin ja mä saan vielä pohtia asiaa. Tosin lääkäri veikkasi, että vaavi voi syntyä hyvinkin pian, niin ja se lääkäriaika on aikas kaukana. Vaikka eihän sitä voi ennustaa, eikä tarkalleen tietää, jos vaikka menisikin yli, mutta merkit vaikuttaa siihen, että etuajassa tullaan....
Ultrasta en enää tajunnut yhtään mitään; en erottanut vauvaa lainkaan.. en kättä, jalkaa en mitään... Jotenkin outoa. Lääkärikään ei sen koommin selittänyt.
Snoocs, aika erikoista, että muka vain miehet päästettäisiin mukaan. Tökeröä! Mistä sitä ikinä voi tietää toisten tilanteesta mitään, että viittiikin noin sanoa. Miten tässä nyt törmäillään enemmänkin näihin omalaatuisiin käytöksiin. [8|]

Heippa taas,

Meikäläisen vireystaso menee laidasta toiseen; eilenkin olin koko päivän aivan uuvuksissa, mutta iltaa kohden innostuin touhuamaan kaikenlaista. Kohta on varmaan taas aamu-unien aika [:)]

Maam80, tutkin neuvolakorttia, mulla taisi olla sama lääkäri kuin sulla se josta kerroit. Nimikirjaimista päättelin... Sen kummempien "möläytellyjen" kohteeksi en joutunut, onneksi.. Mä olin kyllä tosi varautunut, kun sinne menin ja pakko myöntää, että mietin kesken sen lääkäriajan, että onko tää se josta sä kerroit. [8|] Siinä vaiheessa oli sen lääkärin nimi mennyt jo ihan ohi...
Mulla on vähän sitä vikaa, että en muista lääkärissä sanoa kaikkea mitä ehkä pitäisi. Jotenkin oon niin hämilläni, kun huoneessa on vielä henkilöitäkin niin paljon; melkein joka kerta ollut kolme hoitohenkilöä ja minä. Maam80, sulla on varmaan kanssa ollut harjoittelija käynnillä läsnä? Synnytys kun koittaa niin mun olisi varmaan hyvä opetella siellä ainakin saamaan suuni auki [:)]

Näyttäisi tulevan jälleen ihana ilma. Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Huomenta!

Sammakko, voi ei, harmi jos jouduit minun takia jännittää etukäteen lääkäriä!!! Hyvä kuitenkin jos säästyit hänen töksäyttelyilta ja pahantuulisuudelta. Taisi olla jotain henk. kohtaista minun kohdalla..[>:] On aina ollut harjoittelija mukana kun olen käynyt, se ei minua ole lainkaan haitannut. Muut lääkärikäyntini ovatkin olleet kivoja kokemuksia, mutta tuon jälkeen olen ollut hermostunut ja epävarma. Mitä jos tuo samainen noita-akka väkisin on synnytyksessäni ja kivuissani huudan mielipiteeni turhan värikkäästi, en halua että tuo hirviö koskee minuun enkä halua häntä lapseni ensimmäiseksi ihmiskontaktiksi en sitten millään. No, kerron vielä neuvolatädilleni ensiviikolla tuosta kokemuksesta ja peloista mitä jälkeen on tullut, ehkä hän pystyy auttaman vielä ja varmistamaan etten tuolle akalle enää joudu tekemisiin ja ehkä hänkin voi pistää jotain palautetta eteenpäin. Tuon käynnin jälkeen tosiaan tuntui kuin olisin saanut henkisesti turpaan, ja jäi pelokas ja paha olo. Eihän noin saisi käydä normaalin ultrakäynnin seurauksena!!

snoocs72, tosi harmillista että sinullekin tuli masentunut olo lääkärikäynnistäsi!!! En ymmärrä miksi muka vain miehet saisi tulla mukaan ultraan, itse ainakin haluan AINA mikäli mies ei pääse, että joku muu tukihenkilö on mukana kuulemassa -kun itse saattaa unohtaa puolet lääkärin jorinoista.

Kaikille mammoille: Vaikka kuinka surkea lääkäri olisi osunut kohdalle, keskitytään me pikkuisiin ihmeisiimme jotka voivat hyvin ja pian ovatkin jo syleissämme [:)]

Tänään olisi pihatalkoot, ja aurinkoinen ilma! En tunne vielä naapureitani joten uteliaisuuttani aion mennä, tällä masulla en varmaan hirveästi pihatöitä voi tehdä mutta ehkä jotain pientä [:)]. 

lauantai aamua :)

viime yö nukuttu todella kurjasti,jatkuvaa hereillyä..ja huoltakin raastaa kun verenpaine heittelehtii miten sattuu ja pelko raskausmyrkytyksestä..pitää seurailla viikonloppu vielä ja onneksi maanantaina on neuvola.. hoitopöytä ja sängyn kun viel tässä sais hommatuksi.. niin olisi ihan hyvä.. tädillä kuulema on hoitopöytä,kysyä haluisiko ne luopua siitä kun telkkaripöytänä pitävät sitä:D
olo on ollut muuten todella vaihteleva.. eilen äitteen kanssa kaupassa kiertely otti todella voimille.ei sitä kauaa jaksanut kierrellä etsimässä pesukonetta.. mutta onneksi sellainenkin löytyi..
vauvalla on omat rytminsä,tuntuu että joka kerran eriaikoihin aloittaa myllertämisen ja joskus varsinkin kun autolla alkaa ajamaa...
mainitsikoha joku muukin että autolla ajaessa tai kulkiessa vauva aloittaa liikkeelle menon?
oletteko muuten tutteja miten hommailleet? itse meinasin tässä kassin pakata varmuude vuoksi viikon lopun aikana..
ja kurjaa että joidenkin kohdalle sattunut törkeitä lääkereitä.. itselle on täällä kainuussa sattunut ihan mukavat aina..paitsi rakenneultrassa oli nainen josta ei oikeen jäänyt positiivinen maku..mutta..ei jäädä tuleen makamaan ja toivomaan että loppuraskauden ajan lääkärit olisivat kivoja ja ymmärtäväisiä :) meille kaikille..

itse myös pohtinut synnytystä ja sitä koko tapahtumaa.. hieman jännittää ja mietityttää selviinkö siitä.. ja jos sattuu viel joku ihan kauhee kätilö.. :/
sitten itsellä ei juurikaan ole ollut kipeitä supistuksia? kai..jotenkin tuntuu etten edes tiedä miltä tuntuu kipeet supistukset ja en tiedä lähtee sairaalaa.tuntuu et olis vaan paljon helpompi jos ne sanos päivän ja kellon ajan milloin synnytys käynnistyy.. : D mut ei ne sitä vissiinkää voi sanoo..  mitenköhä on tarkistaako ne enää tota kohdunkaulaa näillä tiheentyneillä neuvolakäynneillä? vai millaisia tietoja tai kokemuksia teillä muilla on asiastA? maha on välillä,aika useasti kova.vissiin niitä harjoitussupistuksia??

mutta lähen tästä kokeilemaan aamupalan syöntiä ja neuvomaan miestä verhojen laitossa jotka äiti ompeli :D iloista ja lämmintä viikon loppua kaikille :)

Huomenta! [:)]

Aivan mahtava ilma täällä, kävin justiin puolen tunnin kävelyllä ja hiki tuli vaikka vaatetta tosi vähän. Mittari näyttää jo nyt yli 10 astetta lämmintä ja vasta aamussa ollaan [:)]. Tuossa kun kävelin niin tuli jotenkin ihan hassu olo että kesäkuussa viimestään sitä sitten jo työnnellään rattaita ulkona.. Ihan kummallista. Vaikka tässä on ollut monta kuukautta aikaa tottua vauvan tuloon niin ei sitä varmaan oikeasti tajua ennenkuin sitä pääsee katsomaan silmästä silmään. Voin vaan kuvitella miten ihmeissään sitä sitten on.. [:D] Ja paljon alkanut miettimään että minkänäkönen vauva sieltä on tulossa, näyttääkö enempi isukiltaan vai äitiltään..

Kurja kuulla miten ikäviä kokemuksia teillä on ollu lääkärikäynneistä [&:]. Eikös synnytyksessä muuten saa vaihtaa kätilöä jos oikeasti sattuisi kohdalle joku tosi törkeä tapaus?? Kyllähän se jo vaikuttaa synnytyksen etenemiseenkin jos kätilön kanssa ei kemiat yhtään synkkaa. Onhan siellä vuorossa muitakin kätilöitä joten rohkeasti sitten vaan pyytämään vaihdosta.

Anihani: Itse ostin muutaman tutin ja niillä varmaan aluksi pärjätään. En tiedä otanko sairaalaan yhtään mukaan, luultavasti en.. Täytyisi itsekin tuota kassia varmaan pakata mutta olen jotenkin tuudittautunut siihen että ehdin pakkaamaan sitten kun tulee ensimmäiset merkit synnytyksestä, supistukset tai lapsiveden meno. Harvoin sitä ekalla kerralla ainakaan syöksysynnytystä tulee.. Lapulle oon kyllä jo kirjottanut mitä pakkaan koska luultavasti synnytyksen alkaessa ei kovin järkevästi osaa ajatella.. Voi sitten lapusta luntata ettei tärkeimpiä juttuja ainakaan unohda, esim. neuvolakorttia [:D].
Niin ja meillä ainakin vauva aloittaa mylläämisen mahassa kun lähtee autolla ajamaan. Välillä jytkii kovastikkin että hyvä kun tiellä pysyy kun säikähtää ite [8|]. Niin ja kyselit anihani niistä supistuksista... Itelläkään ei ole kai niitä kovin kipeitä suppareita ollut mutta päivittäin noita kivuttomia kun maha vetää ihan pinkeeks. Mutta olen kuullut monelta jo synnyttäneeltä että kyllä sen sitten tietää kun tulee se OIKEA kipeä supistus... Sitä ei voi kuulemma olla tajuamatta että sen verran kipeetä kyllä tekee [8|]. Ja ainahan sitä kannattaa soittaa synnytyssairaalaan ja kysellä lisäohjeita jos ei ole varma että supistaako nyt oikeasti. Mutta tosiaan, kyllä sen sitten kuulemma tietää ja osaa sairaalaan hakeutua..

Nyt rentouttavaa v-loppua kaikille ja varsinkin anihanille voimia ja yritä nyt ottaa mahdollisimman iisisti! Toivottavasti verenpaineet siitä tasaantuu ja onneksi pääset heti maanantaina neuvolaan.

huomenta,
kyllä se on mukava lukea näitä kirjoituksia, tästä on kyllä tullut melkoinen henkäreikä [:D], kun kaikilla on samat tuntemukset ja ongelmat. Tulee heti paremmalle tuulelle kun käy täällä sivulla!
Mullakin on tämä energia ihan jojona.. yks päivä väsyttää vietävästi ja toisena (niinkuin eilen) taas on kuin duracel-pupu ja ilta meni ikkunoita pestessä [:)]
maam80, hyvä pointti, kyllä ne masennukset aina häipyy kun muistaa tämän vauvelin, muista viis.
Ja tässä pitää kyllä kertoa tästä minun pojasta(10v), lapset aina onnistuu yllättämään niin täysin, kun toissa päivänä tulin kaupasta kotiin, väsyneenä kuin mikä ja vähän huonompi päivä, niin poika juoksee kädet ojossa haleja antamaan ja sanoo "äiti, sinä oot kyllä kaunis!"  siinä vaiheessa kyllä kaikki väsymys ja huolet häipyi. Mutta yrittäppä  pitää silmät kuivana. Lapset on kyllä parhaita! ja päivä parani  hetkessä.
Apua kun rupee ihan jännittämään toden teolla, kun aika käy näin vähiin [:D]
innolla odotan kunhan tulee vauva uutisia, kukahan lie ensimmäinen!
Meinasitteko tai oletteko miettineet, että laittaisitte vauvan kuvan tänne sitten?  itse tuossa ajattelin että ois ihan kiva nähdä näitä "toukolahjoja", kun on näinkin tiiviisti tullut täällä höpötettyä.

Moi taas,
Maam80, en tarkoittanut, että sillai sun takia jännitin. Ehkä enemmänkin uteliaana ajattelin, että onkohan sama ihminen, kuin sulla oli ollut. Joo, siis arvelin ihan oikein, vaikka nimeä/nimikirjaimia en vielä silloin tiennytkään. [:)] Maailma on pieni...[;)] Tällä kertaa harjoittelija kysyi, että saako olla läsnä. Olin aika yllättynyt, eikä mulla mitään sitä vastaan ollut. Mulla pitäisi varmaan kanssa olla aina joku mukana, koska taidan tosiaan siinä pienessä jännityksessä unohtaa mitä kaikkea on puhuttu. Veikkaan, että sillä lääkärillä oli huono päivä, koska tosiaan mun kohdalla hän jopa havainnoi asioita, joita mun tähän ikään mennessä, kukaan muu lääkäri ei oo pitänyt tärkeänä. Siis sillai vaikutti ihan hyvältä. Toivotaan tosiaan, että oli vain huono päivä (mitä ei tietenkään saisi olla).

Täällä vaavi aloittaa liikehdinnän autossa ja samoin suihkussa aikas lailla. Liekö kaveri varsinainen vesipeto [:)] tai sitten vesi ja peseytyminen ei oo mielipuuhaa.... Oon muutamia tutteja ja tuttipulloja ostellut, samoin muutamat äidin maidon korvikepurkit on hankittu. Neuvolassa sanottiin, että maidon korvikkeita olisi hyvä olla valmiina, vaikka ei tiedä tarviiko niitä vaiko ei, mutta ei tarvi sitten heti lähteä niitä hankkimaan. Kassia en oo pakannu, ehkä se olisi aiheellista tehdä... Mustakin olis aika kiva, jos vaan saisi ajan sairaalaan synnytykseen, ei tarvisi oikein odottamalla odottaa... Mun tuurilla oon just jossain "huitsin nevadassa" tai jotenkin epäsopivassa tilanteessa, kun pitäisi lähteä sairaalaan. [&:] 

Sillai.... jos vihdoin pukisin päälle ja lähtisin ulos. [:)]

Hyvää huomenta kaikille!

Pakko vielä hoitoalan ihmisenä tosta lääkäreiden käyttäytymisestä,et varsinkin vanhemmassa polvessa tuntuu olevan niitä jotka pitää itteään parempana,kun eihän tavallinen taatelin tallaaja voi omaa parastaan tietää...Ehkä tollasilla lekureilla on joku sairaalloinen pätemisen tarve ja siks ne kohtelee potilaita miten sattuu.Ja sen tiedän omasta kokemuksesta,et vaikka lääkäri olis miten tyly tai vaikka sillä olis ihan oikeita ongelmia(omalla työpaikalla osaston lääkärillä oli alkoholiongelmia ja mielenterveysongelmia)niin eihän niitä voi potkia pois töistä..meijän lääkäri siirrettiin toiselle osastolle ongelmia aiheuttamaan..Että sillä viissiin,kyllä ne pitää huolen omistaan,harmi vaan että potilaat ei kuulu siihen joukkoon[:@]Mut kannattaa ilman muuta maam80 sanoa seuraavan kerran neuvolassa,että kyseiselle lääkärille et enää mene ja kertoa kohtelusta,jos siitä vaikka lähtisi sana eteenpäin..

Mulla kans olot heittelehtii hirveesti..välillä tuntuu et hyvä kun jaksaa haarukan suuhun nostaa ja toisinaan sitä tekee kotitöitä entiseen tapaan,omituista,mutta lienee kuuluu asiaan[:)]Mulla on parina edellisyönä ollu muutama yksittäinen"kramppi"(ehkä supistus,en tiedä?)alavatsan tienoilla,joka kestäny muutamia sekunteja ja sitten olo helpottanut.Mahtaisko ne olla nyt niitä ennakoivia vaarattomia supistuksia?

Oon miettiny sellastakin asiaa,et kun sanotaan et seksi voi käynnistää synnytyksen(ilmeisesti syynä se,että siemennesteessä on aineita jotka kypsyttää kohdunkaulaa),niin jos harrastais seksiä joka päivä,niin kypsyiskö paikat nopeammin ja vauva ehkä syntyis etujassa??En oo tästä mitään sotasuunnitelmaa tehny,mut rupesin vaan miettimään,et oliskohan se mahollista[:D]

Toinen asia mitä oon miettiny(oon aika kova pohtimaan asioita,tyhmiäkin[:D]),et kun joka paikassa tunnutaan suosittelevan sitä perhevuodetta,niin et kaikki nukkuis siis samassa sängyssä,niin miten ihmeessä se toimii käytännössä?Eihän pikkuvauvaa voi jättää sänkyyn yksin,et pitääkö sen kanssa käydä sit samaan aikaan nukkumaan?Ja jälleen kerran seksikysymys..miten ihmeessä vanhemmat voi harrastaa seksiä jos vauva nukkuu vieressä?Ite oon kyllä aatellu,et vauva nukkuu ekat kuukaudet vaunujen kantokopassa meijän makkarissa ja sit heti ku mahollista ni siirretään omaan sänkyyn omaan huoneeseen..Mut kiinnostas vaan tietää,et miten se toimis?

Tulipahan nyt taas tilitettyä,mut säästyypähän lapsettomat kaverit jälleen kerran mun jutuilta..[;)]Nyt täytyy lähteä siivouspuuhiin(jos malttaa poistua tästä auringonpaisteesta)ja valmistautumaan yökyläläisiin(kummityttö 1v8kk ja isosisko 5v).

Jaksamista kaikille!Eihän meillä ees oo enää paljon mitää jäljellä,8kk kuitenkin jo takana,hyvä me[:D]

iltaa

kyllä se on niin kiva lukee aina täällä noita muiden kirjoituksia..huomaa kyllä ettei todellakaan ole yksin noiden oireiden ja muiden juttujen kanssa. :)
ja onneksi tosiaan neuvola on maanantaina.pääsee kuulemaan tuomiota ja yms yms.. kumminkaan virtsassa ei ole ollut valkuaist kun sain myös ne välineet kotiin.. mutta ei kai siinä..
ja pitää siihen vaan luottaa että kyllä sen huomaa ja tajuuaa kun pitää mennä..ja toista asiaa mitä miettiny et ku sanotaan et jos lapsivesi menee,ni kai senkin erottaa et kyse oli lapsivedestä eikä esim. virtsankarkaillusta.. [:D]  huomaa taas kuinka tietoinen olen kaikesta,mutta minkäs sillle mahtaa kun noita ajattelee ja ensimmäinen raskaus kumminkin kyseessä...
pitäisi vielä ehkä se tutti pari hommata.eikös ne pidä keittää ihan kuumassa pelkässä vedessä niin pullot ku tutitkin??

ja myös täällä on mietitty kovasti miltä pienokainen näyttää..kummalta perinyt piirteitä isältä vai äidiltä.. minun tuurilla se näyttää kuin ilmetty isänsä ja tempperamenttisa minulta.. [:D] mutta sitten sen näkee..

tänäänkin saunassa olessa olisin hieman halunnut läheisissä kontakteissa,silitellä miestä niin vauva alkoi heti pukkimaa ylämahaa että eipäs tehä niin..mies vaan naureskeli ett liekkö mustasukkainen :D
joo itse kans miettinyt tota jos seksiä harrastaa ni kypsyttääkö se paikkoja enemmä.. mies oli aika innoissaa et no ehkä meidän pitäisi..itse en vaan oikein ole innostunut asiasta.. :D

pitäisi joo laukku pakata mutta en mä vaa saa aikaiseksi..se on mielessä ja jos paperille tosiaan kirjoittas mitä tarttee mukaan ni ei sitte kiireessä ehkä unohdu :D kun toi muistikin nykyisin on niin huonoa.. mutta jatkan tässä pelkokertoimen katselua ja kissan rapsuttelua...

Se on moro :)

heippa kaikille! osasimpa vihdoin näille sivuille,mulla on viikot nyt 38+5 menossa, eli loppukiri on menossa. mua kans mietityttää että mistä sen tietää että menee lapsivedet,kun itellä on virtsankarkailua,ja joudun käyttämään tenoja,et huomaanko varmasti kun vedet menee...[:@] Itellä on raskaus sujunut ihan hyvin,vaikka insuliinihoitoinen raskausdiabetes tulikin,sain laihdutettua ruokavaliohoidolla itseäni yli 10kg,ja lapsikaan ei ole kasvanut isoksi,se on normaalin kokoinen ja sokeriarvoni ovat normaalit.lääkärit ovat tyytyväisiä,vaik alussa olinkin paniikissa kun diabetes todettiin ja olin ihan,et apua,että enhän mä saa syödä mitään,mut en oo tosiaan joutunut nälkää näkemään. kaikille aurinkoista päivän jatkoa!!!![:)] sofia-

Moikka,
Sofialle, tervetuloa joukkoomme. Aika hurja tuollainen raskausdiabetes, mutta onneksi kaikki on ilmeisesti kuitenkin mennyt hyvin.
Anihani, mulla on sellainen esite jossa lukee, että tutti pitää pestä ennen ensimmäistä käyttöä ja steriloidaan keittämällä enintään 5 minuuttia. Ainun sivuilta löytyy varmaankin samat tiedot; ainu.fi.
Mä en voi, ainakaan tässä vaiheessa, kuvitella(/uskaltaa ajatella), että vaavi tulisi samaan sänkyyn nukkumaan. Meidän sänky on jo nyt vallattu aika monella metrillä jalkaa ja kättä... Ollaan miehen kanssa molemmat sen verran pitkiä, että välillä tuntuu nytkin, että mihin kaikkialle omat raajat oikein osuu ja yltää. [:D]
Joo lasten suusta kuulee kaikenlaista. Ostin tutun lapselle lelututkan, laitteen jolla voi mitata vaikka ohi ajavan mopon vauhtia. Poika sanoi, että sillä laitteella voi sitten mitata miten nopsaa vauva tulee ulos... [:D] Olin hiukan hölmistynyt, että mistä se 6v nappula tonkin jutun repi...
Snoocs, niistä kuvista, olishan se kiva nähdä vauvojen kuvia.
Hiukan vielä vaikerointia tähän loppuun, ennen kuin vaapun aurinkoon.
Mulla kutiaa maha. Tää vaiva oli jonkin aikaa jo poissa, mutta nyt on taas ilmestynyt. Mahaa kun on jotenkin ikävä rapsuttaa. [8|]
Aurinkoon, heippa taas hetkeksi!

Aurinkoista sunnuntaiaamua odottajat!

Eilen sekä tänään saadaan nauttia auringosta ja erityisesti LÄMMÖSTÄ! Grillikauden sai jo eilen aloittaa, vähän kuin Vappua jo silmällä pitäen. Tulossa onkin monta juhlapäivää, Vappu, Äitienpäivä (seuraava onkin sitten meille kaikille juhlan paikka [:)]) ja monen h-hetki on lähellä...

Tuo pullojen, tuttien ja lypsykoneen keittäminen on kyllä järjetöntä puuhaa..jostain luin, että ennen eka kertaa olisi ne keitettävä, mutta jatkossa riittänee pesu? Koneeseen niitä ei voi kaikkia laittaa, joten käsin täytynee niitä sitten pestä? Kaipa ne jotain basilleja levittävät....mutta toisaalta niitä voi tulla aika monesta muustakin jutusta. Toivottavasti meiltä kaikilta onnistuu imettäminen, niin jää tämä rumba väliin. Tutin meinasin kyllä ottaa mukaan sairaalakassiin, eihän se ole kovin mukava juttu, jos vauva naama punaisena huutaa kotiin lähtiessä. Jää melko kamala muisto kaikille [:(]

Huomenna olisi synnytystapa äitipolillakäynti edessä. Saisi oikeesti tietää, miten päin vauva siellä makaa.Tähän saakka sekä lääkäri että terkkari ovat asiaa arponeet. Toisaalta tietää varmaan sitten senkin leikataanko vai yritetäänkö perinteisellä tavalla. Molemmissa on puolensa ja minusta kumpikaan ei ole toista parempi tai huonompi, pääasia, että masuasukki näkee päivänvalon [:D]

Verenpaineet ovat minullakin olleet koholla. Viime käynnillä terkkarin luon oli yläpaine 178 ja alapainekin yli 90. Kotona ne on liikkuneet 130-140 tienoilla, joten en ole jaksanut asian suhteen stressata...valkuaista ei ole ollut, joten eiköhän ne vielä olla molemmat hengissä ilman myrkytystilaakin. Voimia siulle anihani, jotta saat siekin paineet tasantumaan. Äläkä turhaa ota paineita muista jutuista, kyllä ne ajallaan kaikki selviää..

Hienoa Sofia80, että olet selvinnyt diabeteksen kanssa. Siinä on kuitenkin vähän lisähuolta varmasti ollut raskauden lisäksi. Siitä lapsiveden menosta, sen kyllä varmasti huomaa, kun varmaan ainoa asia joka voisi sen määrän nestettä imeä on pyyhe, joten varmasti siitä ainkain tietää, milloin vedet menee. Supsitukset tulevat myös tiheästi ja ovat tuskallisia, joten nekin erottaa vatsan kovettumisesta selvästi.

Seksi on minuakin mietityttänyt koko raskausajan. Olisin itse ollut innokkaampi siihen asiaan, mutta mies pelkää joka kerta satuttavansa vauvaa jollain tapaa. Hän varoo ja sitten siinä menee fiilis koko touhusta. Onneksi on muitakin tapoja pitää olot tyytyväisenä kuin yhdyntä [;)] 

Nyt lähden ulos haravoimaan ja jos sitä ensi viikolla aloittaisi sen suursiivouksen eli ikkunoiden pesun. Pakastin pitäisi leipoa täyteen pullaa ja tietysti vielä ehtiä shoppailemaankin ennen tulokasta. Onneksi on vielä 4 viikkoa jäljellä....Palataan!

iltaa

toss pyykkiä laitellessa ja liikkuessa huomannut ettei kauaa tarvitse olla seisaalte ni jo sattuu alaselkää.. :/ jospa se pian alkaisi helpottamaan..
ja pitänee tutustua vielä sieltä ainu.fi sivuilta onko siell millaset ohjeet tuttejen yms ensimmäisen käytön suhteen... mutta itse ainakin muistelisin että pitää keittää kiehuvassa vedessä..

onko muuten teillä ollut alapäässä kipua? itsellä aina välillä ja äsken oli kauheaa kipua.. iha ku tulis ulos tjn..tai no ihan vaan outoa kipua se oli..pitänee kumminkin huomanna siellä neuvolassa kysellä..

tosiaan juhlia on nytten edessä sun vaikka mitä :) saas nähä milloin itse käynnistää grillikaude :) onhan tuota odotettukin,jonkun verran ainakin..

itsellä viel kans tuosta verenpaineesta että alapaine on aina hieman koholla about 90- joskus se on tässä ollut 100 kieppeillä..mutta en tiiä..ei pitäisi stressata turhia.. ja huomenna varmasti itse on paljon viisaampi..
itsellä kans ettei voisi kuvitellakaan että lapsi tulisi samaan sänkyy nukkumaa..olen kauhea pyörimää sängyssä ja hyvä et lakanatkin pysyy juuri ja juuri sängyssä..ei ne aina kyll pysy :D
mutta ei tässä.. yötä odotellesssa..

Iltoja, onpas ollut aivan ihania ilmoja nyt [:D] kummasti aurinkoa otettu partsilla!
Tervetuloa joukkoon Sofia80, hienoa että olet pärjännyt diabeteksen kanssa noin.
Anihani, mullakin on ollut kovia kipuja, lamauttavaa vihlontaa häpyluun alueella, silloin kyllä liikkuminen loppuu lyhyeen.  Käyn yleensä pitkälleen silloin ja vähän ajan päästä helpottaa. Liitoskipuja kuulema.
Huomenna taas neuvolaan, saas nähdä tuleeko siellä mitään uutta.

Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Viikonloppu meni kummilasten kanssa touhutessa ja grillatessa,kyllä oli muuten makkara pitkästä aikaa hyvää[:)]

Mulla olis huomenna viimenen lääkärinaika ja mietin,et tekeekö se siellä jotain kokoarvioo?Monella teistä on ilmeisesti ollu tässä lopussakin vielä ultra,mutta mulla ei käsittääkseni oo..viimenen ultra oli viikolla 18 ja viimeseks taitaa jäädäkki.Ja ehkä huomenna varmistuu,että vauva on tosiaan pää alaspäin,kun mulla on ainoastaan vastavalmistuneen terkkarin epäily aiheesta..tosin hikka tuntuu lantion seudulla,et eiköhän se ole[:)]

Mulla kans kovia kipuja ajoittain alapään luissa,varsinkin liikkeelle lähtiessä jos pitään on istunut tai maannut.Ja selkähän mun vaivana on ollu jo muutaman kuukauden,väsyy tosi helposti seisomisesta,kävelemisestä ja istumisestakin.

Jaahas,ei kai tässä auta kun ruveta kotitöihin vielä kun virtaa riittää[:D]

Hei kuka tilasi sumuverhon auringon eteen...
Ehkä se aurinko alkaa sieltä näkyä [:)]
Tänne ei mitään ihmeellistä; odottelua odottelua.... jotenkin oon niin malttamaton, odottelen vaan koko ajan, jos vaavi jo tulisi. Vaikka onhan tässä viikkoja vielä jäljellä. 
Täytyy aloittaa päivän puuhastelut; tehdä jotain muutakin kuin syödä... [:)]

Heipä vaan taas! [:)]

Täällä joku energiapäivä menossa kun on tullut tehtyä jo vaikkas mitä ja kohta lähden kokeilee vieläkö jaksaisi kuntosalilla jotain pientä tehdä [:D]. Ainoa ärsyttävä asia siinä (siis salilla käymisessä tän mahan kanssa) vaan on ihmisten tuijottelu, ihan kun alkaisin siinä paikkaa synnyttämään On sitä kyllä itekkin alkanu miettimään et mitä jos lapsivedet menee jossain yleisellä paikalla.. Kun eihän sitä ikinä tiedä missä ne holahtaa, kivaa olla sit jossain kaupan kassalla tms. [8|] Mutta eipä sitä viittis tänne kotiinkaan hautautua..

Käyn välillä lueskelemassa yhden toisen ketjun toukomammojen keskustelua ja siellä on jo tosi moni saanut nyytin syliinsä [:)]  Eli on se vaan ajan kysymys milloin meistä joku ilmoittaa ensimmäisenä syntyneestä vauvelista.. Ihan menee kylmät väreet kun ajattelee! [:D]

Mutta mukavaa viikon alkua kaikille! Niin ja tosiaan... Kuka piilotti auringon??

Heippa kaikille,

Tulin juuri viimeisestä ultrasta ja vauva olikin sitten perätilassa. Ensi viikolla tehdään ulkokäännös [:(]. Pitää maata pää alaspäin ja sitten yrittävät kääntää ulkoisesti oikeinpäin. Tuntuu kuulema inhalta, mutta ei tehdä väkisin, jos ei ala onnistua. Sitten pitää vielä jäädä vähäksi aikaa tarkkailuun. On myös mahdollista, että pitää tehdä sektio heti, jos tulee ongelmia ja vauva alkaakin syntyä. Toisaalta se on jo niin iso jättiläinen, 3270g ja siitä tulee kai lähes 4 kiloinen, jos vielä 1 kk odotellaan...

Aika huolestuttavaa, kun tähän saakka kaikki oli mennyt hienosti ja oma vointikin on ollut hyvä. No toisaalta, jos vauva sitten päättääkin syntyä jo ensi viikolla, saan nyytin vihdoin syliini. Muuten ei lääkärissä ollut ihmeempiä. Verenpaineita pitää vielä tarkkailla, että alapaine pysyy myös alle 100...

Auringon tuon toivottavasti mukanani muillekin, täällä pilvien raosta jo vähän pilkahtelee...

heippa. kävin just neuvolassa, ja neuvolantäti sanoi että masuasukki on pääalas päin,et sain huokasta helpotuksesta. torstaina menen äitipolille,jossa ultraavat nyt mut laskujeni mukaan kymmenennen kerran! huh! oon varmaan ennätys siellä. no ei vaan,on varmaan olemas joku,jota on enemmänkin ultrattu. se on vaan tätä,kun on pitänyt vahdata ettei lapsesta kasva jättiläistä,mut onneks ei oo kasvanut. sf mitta oli nyt 34 ja viikot on 38+6. olin laihtunut taas puoli kiloa viikossa,mut kaippa se vauveli ihan hyvin siellä voi.viime yönä oli tosi kovat kivut,luulin jo et lähtölaskenta alkoi,mut se oli vaan väärä hälytys...[:@] hyvää loppu päivää kaikille !!![:)][:)] -sofvi-

Takaisin