Toukolahjat

Aamua,
Mulla on niin vähän vaatteita, jotka mahtuvat päälle, että huh huh! Oon jo turvautunut miehen t-paitoihin, mutta täytyy niitäkin vähän venyttää.... [:D] Mikä ei tietenkään oo sallittua.... [:)] 
Talvitakeista on käytössä yksi ja sama, jota en viitti enää kiinni edes laittaa - turhan tiukka. Toisaalta sen "suojaan" on helppo pukeutua ja töissä kun on käytössä työtakki, siinä mielessä on helppoa. Pitää vaan pestä ahkerasti noita vaatteita, samoja vaatteita. [:)]

Maam80, niin teille tulee ne uudet vaunut! Voi kun kiva. Kerro sitten, kun oot päässyt hypistelemään niitä, että miltä ne vaikuttaa.

Mulla on käynyt vaan mielessä, että mitä kaikkea sinne sairaalaan pitäisi ottaa mukaan. En oo pakannut vielä mitään, mutta tosiaan ennalta olisi se kassi varmasti hyvä pakata.

Snoocs72, sä oot ollut ahkera, kun oot saanut jo sängynkin laitetuksi. Mulla ei oo sitä lasten sänkyäkään vielä...

Mä kanssa pesin ja silitin joitakin vaatteita. Höm, tuhosin siinä samalla vaavin tädin ostaman uuden paidan. Silitin innoissani oikealta puolelta ja se kuvio suli!!! Että sillai. En osannut ajatellakaan, että siinä on jotain kumimaista kuviointia, joka ei tietenkään kestä silitysraudan kuumuutta. Normaalisti kyllä silitän kaikki vaatteet aina nurjalta puolelta [&:]

Anihanille voimia muuttoon.

Mulla alkoi tällä viikolla veritulpan estolääkitys - piikki päivässä navan seudulle. Täysi työ saada se ruiskun sisältö piikitettyä. Muutamat on vaan valuneet pitkin mahaa, kun piikki ei ookaan ollut "kohdillaan", vaikka kuinka musta on tuntunut, että oon sen oikein laittanut. Aika epämielyttävää puuhaa, mutta kait senkin ajan myötä oppii. [:)]

Tulipa paljon tekstiä.

Heippa vaan!

Oon itsekin ollut aika laiska kirjoittelemaan, mut olen aina käynyt kurkkimassa muiden kuulumisia. :) Nyt ollaan sitten mammalomalla ja on tää kummallista! En ole lomaillut sitten ties koska viimeks ja tuntuu ihan hullulta, että on vaan aikaa ja saa tehdä mitä lystää! [:D] Kai tähän sit tottuu... kun tietty saa kerättyä voimia. Mieskin tossa viikonloppuna antoi kauhuissaan tehtävän, että on emännän PAKKO tämän viikon aikana laittaa sairaalakassi valmiiksi, jos tulee äkkilähtö! [:D] Muutenkin se on alkanut kohdella mua ihan hassusti, ihan ku menisin rikki tai olisin joku hetkenä minä hyvänsä räjähtävä aikapommi! :D Sekin on alkanut odottaa toukkaa jo ihan eri tavalla. Hellyyttäväähän se on! [:)]
Olen kans miettinyt, mitä sairaalakassiin pakkais. Mitään ihmeellisiä omia vaatteita en meinannut ottaa, vaikka sairaalan vaatteet on aika kaameat. Sairaalassa kun olen töissä ollut, niin ei huvita siellä ollutta pyykkiä kotona kauheasti pestä. :/
Olen kans miettinyt aika paljon synnytystä, kun oli noi synnytysvalmennuksetkin tuossa. En kyllä yhtään osaa ajatella, mimmosta se sit olisi. Toki se varmasti sattuu ihan hirveästi, mutta kyllä se aika mystinen tapahtuma on koko synnytys. Kyllä sen sitten pääsee kokemaan. [:)] Olen miettinyt paljon myös imetystä... tai sen onnistumista. Sitä mä olen aika paljon murehtinut. Tietty onhan imettämiseen kaiken maailman apuvälineitä (rintakumit ym ym), mutta aina sitä toivoo, et pärjäis ilman. Mulle on itselle tullut sellainen olo, et jotenkin epäonnistun, jos en saa imetettyä. Onko muille tullu jotain tämmösiä? Eihän se ole maailmanloppu, mut jostain syystä se on tullut mulle tärkeäksi... ehkä sit tietty se, kun nännit on aika pienet, niin murehtii sen takia. Vaikka aina sanotaan, et kaikenlaisilla rinnoilla voi imettää. Olenkin yrittäny venyttää niitä kovin ja rasvata ahkerasti. Täytyy katsoa, miten homma lähtee hoitumaan. Turha sitä on liikaa murehtia. :)
Kyllä meilläkin on noi petipuuhat selkeästi vähentyneet. Mua ei kauheasti innosta, eikä mieskään varsinaista actionia halua, kun ajattelee vaan vauvaa. [:D] Hyväilyt ja hellimiset tietty kiinnostaa miestä kovin, mut ei meikäläinen aina jaksa innostua. Ja kuten joku sanoi: "Voi mies parkaa!". :D

Mulla on taas nää turvotukset pahentuneet, kun jo hiukan pääsivät helpottamaan. :/ Kahdessa viikossa 3kg lisää ja sormet puutuu ja on kankeat aamuisin. Ja jalat tosi nätit paksut pylväät! [:@] Verenpaineet on kuitenkin kunnossa eikä virtsassa ole valkuaista, ettei raskausmyrkytyksestä ole silleen kyse. Mut menen nyt perjantaina kontrolliin painon ja verenpaineen suhteen, et katsotaan, kuinka loma ja lepo on vaikuttaneet. Eiköhän se tästä sit... muuten voinnissa ei ole ollut mitään ihmeellistä. Yöt on välillä hankalia, kun kääntyminen on aika hankalaa. Mieskin yks aamu naureskeli, et "sähän olet ketterä ku gaselli!", kun nousin sängystä ylös. :D Toukka on muutaman viikon ollut pää alaspäin ja kans tunkee tota peppua välillä tosi kovaakin. [:D] ja sit kylkiin potkii, et tuntuu ihan hurjalta! Mut ihanaahan se vaan on, kun kohta sekin loppuu. Huh, on se aika mennyt niin nopsaa!

Ajattelin tässä mammaloman aikana tekasta miehelle oman isyyspakkauksen... jotain kivaa kasata sinne, et voi sitten availla, kun ollaan laitoksella odottelemassa kotiinpääsyä. :)

Taidanpa mennä siivoamaan jotain, kun kerran on aikaa. :) Nauttikaahan keväästä ja hyviä vointeja!

Nyt on sit flunssa minuunkin iskenyt...[:'(] luulin jo että säästyn tältä, mutta tuli se kuitenkin... öitä ei saa nukuttua, nenä vuotaa, päähän sattuu, yskittää, väsyttää..ärsyttää... mitähän vielä...[:@] 
 No niin, huh tulipas kevyt olo...[:D] kun vähän paineita päästeli, kyllä se tästä!

Hyviä jatkoja kaikille!

Moi!

Täällä kans flunssassa. En enää pysy laskuissa monesko kerta tänä talvena. No, onneksi tämä on jo paranemaan päin.
Tänään oli taas neuvola ja kuulema nyt jos synnytys alkaisi, ei tehtäisi mitään sen estämiseksi, vaan vauva on tarpeeksi vahva syntymään. Rupes vähän jänskättään, kun en oikein ollut sisäistänyt koko asiaa. Kohta sitä voi olla jo pienen käärön onnellinen äiti. Onneksi kaikki tarvittava on hankittu ja sairaalakassinkin ehtii vielä pakata viimeistään silloin, kun supistukset alkavat. Saas nähdä kuka "toukolahjoista" synnyttää ensimmäisenä[:)].
Onko muilla muuten ollut samanlaista vaivaa kuin minulla? Eli koko ajan kuuma. Minä availen ikkunoita ja mies sulkee niitä perässä. Yöllä ei voi edes harkita peittoa. Tätä on jatkunut jo useamman kuukauden, mutta nyt viime päivinä erityisesti. Mies sanoo että en kuitenkaan tunnu iholta kuumalta. No, tähän raskauteenhan tämä liittyy, tuntuu vaan oudolta, kun yleensä olen ennemmin vilukissa.

Aurinkoista kevään jatkoa!

Huomenia! [:)]

Täällä Viper ainakin on yks jolla on nykyisin kuuma koko ajan! Minäkin yleensä aina ollut vilukissa mutta viime aikoina joutunu vähän väliä ikkunoita aukasemaan vaikka meillä ei sisällä todellakaan mikään kuuma ole! Yökkäri saanu kyytiä jo aikoja sitten kun ei vaan pysty pitämään. Jännää kun alkuraskaudessa taas paleli niin kovasti että oli pitkähihanen öisinkin päällä + 2 peittoa [:D]  Ne hormonit...

Nyt on alkanut kovasti mietityttää tuleva synnytys.. Pelottaa kyllä se kipu että miten sitä jaksaa. [8|]  Onko teillä muuten kaikilla tulossa mies mukaan synnytykseen? Meidän ukkeli ei oikein usko itteensä että kestää sitä tilannetta, sillä taitaa olla pahempi synnytyspelko kun minulla [;)]. Ei olla vielä asiasta kunnon keskustelua käyty kun ajattelin antaa sen miettiä ensin asiaa omassa päässä ennenkuin alan tenttaamaan että lähdetkö mukaan vai et.. Haluan kuitenkin että joku siinä vieressä on tukena koko ajan mutta en sitten tiedä kenet mukaan ottaisin jos mies ei pysty. Äiti on kyllä vapaaehtoiseksi ilmoittautunut mutta saa nyt nähdä huolinko sitä... Toivotaan että mies sen verran rohkeutta löytäisi ja mukana olisi!

Nyt on vauvelin vaatteita pesty ja tarpeellista tavaraa haalittu (tutteja, pulloja,rasvoja ym ym..) mutta vielä olis paljon tekemistä. Onneks viikon päästä saadaan turvaistuin ja matkarattaat niin sitten on suurimmat hankinnat tehty [:)]. Niin ja sitteri vielä puuttuu mutta senkin saan kaverilta lainaan. Meillä on kaikki tavarahankinnat tehty käytettynä mikä aluks hieman harmitti kun olisin tietenkin halunnut ekalle vauvalle kaikki uutena ja hienona [:D]. Mutta nyt tajunnut että miten paljon on rahaa säästynyt! Ja kun ei täällä ainakaan rahaa puissa kasva..

Mutta nyt alan siistimään hieman paikkoja ja pesemään pyykkiä! Hyvää viikonloppua kaikille ja flunssaisille paranemisia, muistakaa levätä paljon!! [:)]

Huomenta!

Uudet vaunut siis tuli Saksasta, Gesslein F6, vaaleat, beiget ja aivan ihanat [:D]. Ainut huono puoli minkä huomasin nyt vasta, on että vaunuissa ei ole jalkajarrua joten täytyy olla tarkkana esim julkisissa kulkuneuvoissa, että käsijarru on varmasti kiinni lukittuna. Muuten vastasivat täysin odotuksia, vankat ja hyvälaatuiset.

Synnytyksestä, me ollaan alusta asti suunniteltu miehen mukaan synnytyssaliin [:)], ketään muuta kaveria en sinne huolisikaan. Mies on kovasti uhoomassa et aikoo seurata tarkkaan mitä alapäässä tapahtuu [:-], mut saa sit nähdä paikan päällä pyörtyykö [;)].

Heippa kaikki toukomassuilijat!

Koukkaan tuolta kesämassujen puolelta tänne kyselemään teiltä pidemmällä olevilta matkustelusta. Minun pitäisin siis päättää lähdenkö toukokuun alussa ystävien häihin Eurooppaan  vai en. Kyseessä olisi parin tunnin lento, koneen vaihto ja sen jälkeen toinen parin tunnin lento. Neuvolan mukaan voin ihan hyvin lähteä, kun olen tähän asti voinut erittäin hyvin. Itseä kuitenkin mietityttää, että onkohan kuitenkin vähän raskasta lentää kahta kuukautta ennen laskettua aikaa. Meno- ja paluulennot olisivat lisäksi hyvin lähekkäin, kun emme voisi pidennettyä viikonloppua kauempaa matkalla olla.

Onko teistä joku ollut reissussa viime aikoina? Voisitteko kuvitella lähtevänne tässä vaiheessa vielä matkalle?

Kiitos ja hyviä vointeja kaikille!

Iltoja,
viper,täällä myös sama homma, kuuma on yöllä ja hikoiluttaa, alku raskaudesta taas paleli aivan tajuttomasti.
toukomasu, Synnytyksestä sen verran että mulla äiti on tulossa mukaan, mies kun ei ole kuvioissa, no oman äidin tulo on hieman arveluttanut, mutta sanoin että kunhan ei turhia rupee vetistelemään, tarkoitan siis että muistaa olla tukena ja kannustaa ja muistuttas mitä tehdä.... edellis kerrasta muistan sen verran että kun ne kivut iskee, ei siinä paljon hengittelyt ja liikkumiset ole mielessä..[:D], no eiköhän se hyvin mene ja toisaalta on ihana kun äiskä on siellä mukana.  Esikoisen synnytyksessä exä oli mukana ja mukava olikin. Mutta kaikki ei kestä synnytystä ja sekin on ihan ymmärrettävää.  Nyt olisin kyllä halunut pari muutakin ihmistä sinne mukaan, videoimaan, mutta eivät kuulema sairaalassa anna. Mitenköhän äidiltä sujuu videointi ja kannustus, heh heh.
Myös mulla kaikki paitsi sängy on käytettynä hommattu ja kyllä on rahaa säästynyt hyvin.
Miten olette nukkuneet nyt? itse nukun todella vähän... en ymmärrä, luulin että nyt kun sais levätä ja nukkua kunnolla, nukuttas, mutta ei.. kai sitä odottaa synnytystä niin..
Liikkeitäkin on pitänyt ruveta laskemaan, puolessa tunnissa 70 liikettä..huh huh mikähän jalkapalloilija tulee [:D]
Onneksi tuo flunssa alkaa hieman helpottaa.

Hei!

Turha sinun on huolta kantaa lentämisestä Maajussi. Olen itse lentänyt työmatkoja, jotka kestävät noin tunnin edelleen. Sain terkkarilta/lääkäriltä todistuksen ja ainakin Finnairilla saa lentää viimeiselle kuukaudelle saakka. Jos raskautesi on edennyt normaalisti, ei ole mitään syytä jättää käymättä häissä. Iloisia juhlia ei koskaan ole liikaa! Eikä sinulla ole vielä muuta huolehdittavaa kuin itsesi...

Meilläkin on nyt tehty ekoja hankintoja on kaukalo ja sänky hankittu uudelle tulokkaalle. Ainakin on sitten paikka, jossa levätä ja pääsee kotiinkin sairaalasta. Kaikki muut pienempi rekvisiitta vielä puuttuukin, mutta jospa sitä sitten kahden viikon kuluttua sonnustautuisi kauppoihin, kun loma alkaa...

Talviloma meni hyvin ja tuli ulkoiltua. Vielä olen käynyt salilla ja tehnyt jaksamisen mukaan treeniä. Toivoisi, että tästä kuntoilusta olisi hyötyä ja jaksaisi sitten tulevat koettelemukset paremmin. Kyllä minuakin kipu arveluttaa, mutta onneksi on siihenkin on keksitty lievennyksiä. Muistaa vaan pyytää niitä ajoissa.

Mies on tulossa mukaan, mutta jos ei tulisi varmasti äiti olisi seuraava vaihtoehto tai sitten kavereista, joku joka varmasti osaisi neuvoa. Vaikka tukihenkilö ei paljon pysty tekemään, riittää, kun on läsnä ja joku tuttu, jos hätä koittaa.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ja nauttikaa odotuksesta. Kaikesta huolimatta, ollaan kaikki melko lähellä jotain suurta!

Hei taas! [:)]

No niin, täälläkin sit flunssa iski. [&:] Onneks ei kuumetta ole (ainakaan vielä..) mutta kovin vetämätön olo muuten.. Nenä ihan tukossa ja muut mukavat oireet. Aamulla olo oli onneks virkeämpi ja kävinkin 45 minuutin kävelyllä, tahti on kyllä nykyään kovinkin hidas. Varmaan mummot vetäis rollaattorilla ohi kevyesti [:D]. Loppupäivä onkin mennyt levätessä.

Äippä72: Miten usein olet jaksanut vielä salilla käydä? Aivan varmasti siitä hyötyä on ja saahan siitä ainakin itselle mukavan mielen vaikka treeni kevyen kevyt olisikin. Ite olen monta vuotta salilla käynyt, noin 2-3 krt viikossa riippuen muista kiireistä. Nyt vähän harmittaa kun en enää ole itseäni saanut niin aktiivisesti liikkeelle vaikka esim. käsiä pystyisi aika hyvin treenaamaan kevyillä painoilla. Mutta jotenkin tänne kotiin jämähtynyt haaveilemaan.. [:D]  Ja ehkä hieman alkanut ärsyttämään ihmisten tuijottelu kun alkaa tuo maha olemaan jo niin iso eikä meidän salilla muita raskaan olevia ole näkynyt [8|]. Monesti saanut ihmisiä kiinni tuijottamisesta.. En sitten tiedä mitä he mahtavat päässään miettiä.

Snoocs72: Kyselit nukkumisesta.. Täällä nukutaan aika pätkissä, pieneenkin ääneen herää ja muutenkin uni on muuttunut kevyemmäksi. Vessassa joutuu käymään 1-2 kertaa. Ja kaikista kurjin vaiva öisin on liitoskivut ja varsinkin tuo häpyluun alue.. Kyljen kääntäminen on aika tuskainen toimenpide mutta onneks keksin siihen sen verran helpotusta että laitoin liukkaan tyynyliinan (100% polyesteriä) takamuksen alle ja kääntyminen helpottui jonkin verran. Aamut on aina erilaisia, joskus saan nukuttua 9 asti mutta jonain aamuna saattaa unet loppua jo 5-6 aikaan   Onneks ei tarvitse töihin lähteä enää...

Mutta nyt taas sohva kutsuu [:)]

Heippa hei! [:D] 
Täälläkin ollaan niin tehokkaasti laiskistuttu, että! Viime viikko oli aika hektinen äitiyslomasta huolimatta, kun kiertelin kaupungilla ja muutenkin touhusin. Ja nyt alkaa tuntua, että tarttis lepoa. Mut ei uni kyllä tule enää niin helposti! Ja pätkissä sekin menee, kun vessassa tarttee rampata (juoda kun pitää reilusti näiden turvotusten takia!! :/) ja tosiaan, kuten ^^toukomasu^^:llakin, liitoskivun kääntyessä herättää kurjasti! Ja kun selällään ei pysty nukkua, niin korvalehdet alkaa sattua ja sit on pakko vahitaa asentoa. Ja käsien puutumisen takia asennon täytyy olla tietynlainen, että puutuminen olis minimaalista. Kurjaahan se on, mut ei enää ole paljon jäljellä! [:D] Koiran kanssa olen yrittänyt tehdä pitkiä lenkkejä aamupäivisin ja se onkin ollut tosi hyvä juttu. Koirakin tykkää. [:)] 
Viime viikolla kävin tosiaan ylimääräisessä kontrollissa turvotusten takia, mutta eivät olleet pahasti lisääntyneet, paineet olivat hyvät ja pissa puhdas, niin ei mitään hätää. Ja vatsa on kasvanut hyvin ja toukka liikkuu varsin aktiivisesti. [:)]
Mies on tulossa kyllä synnytykseen, mutta vannoi, ettei mene todellakaan katsomaan, kun lapsi tulee ulos. Sen tekee pahaa kaikki veri ja suolenpätkät. :D Muuten urheasti haluaa tulla paikalle. Ilömeisesti Turussa on nykyään sellainen käytäntö, ettei isät enää pese lasta, elleivät itse sitä vaatimalla vaadi. Mutta ilmeisesti lapsi nostetaan suoraan äidin rinnalle paidan sisään ja myös isän paidan sisälle ennen pesemistä. Siitä on vissiin tutkittu, että se on jollakin tavalla lapselle paras tapa tutustua heti vanhempiinsa. En tiedä sit. Synnärille ei tosiaan päästä tutustumaan, kun ei ole resursseja. Mut äitiysjoogaryhmän kanssa onneks pääsen paikalle katsomaan, kun vetäjä on siellä kätilönä. Synnytys kyllä on pyörinyt paljonkin mielessä... ja kyllähän se kieltämättä jännittää. :) On se kumminkin semmonen ainutlaatuinen kokemus... kaikessa tuskassaan ja ihanuudessaan. [:D]
Meillä on kans ikeasta hankittu sänky ja hoitopöytä. Kaukalokin on valmiina. Semmonen viimeinen silaus vaan puuttuu. [:)]

Jaahas, tarttee varmaan taas painut sohvalle katsomaan, josko jaksaisi jotain vaikka lukea. [:D] Flunssaisille pikaista paranemista ja tsemppiä kaikille!

Moi,
Flunssa iski meikäläiseen jälleen. Uskomatonta! Mahtaakohan johtua siitä, kun ei oikein tuu liikuttua ja ulkoiltua muutenkaan, niin ei vaan kestä mitään pikku pöpöjäkään. Oon nukkunut pitkälle iltapäivään, saa nähdä tuleeko uni yöllä eli kohta [:)]

Huomenta

Tänään vauva herätti 05:30, ja huomasin että olikin nälkä. Juuri tuolloin hän yleensä aloittaakin riehumisen, ikään kun muistuttamaan et "hei, pitäis syödä nyt!!". Mies murisi jotain et "eiii tähän aikaan", heh. Olisin kyllä itsekin mieluusti nukkunut pidempään, mutta kova melskaus vatsassa ei paljoo unensijaa antanut [;)].

Niin, kävin eilen neuvolassakin, kaikki oli hienosti. Täti kokeili vauvan päätä, ja hänellä on vähän kova ääni -taisi vauva säikähtää kun "lähti karkuunkin". 08-maissa pitäisi soittaa ja varata aika siihen sokerirasitukseen [:'(].

Ukko kävi eilen metsästämässä luumuja, mutta missään kaupassa ei ollut. Ei tuoreita, ei kuivattuja eikä soseena..? Minun vuoro tänään.. Nyt ei ole KAUHEASTI ummettanut, mutta ei ole aikomusta odottaa että se alkaakaan.

Aamua,

Vietän kotipäiviä tän flunssani kanssa. Tein tossa jossain vaiheessa päätöksen, että en enää raahaudu töihin puolikuntoisena vaan oon ihan hyvällä omallatunnolla kotona vaikka "vaan" onkin flunssa. Ennen tosiaan en oo flunssan takia ollut töistä poissa.

Neuvolassa sanottiin, että vielä tässä vaiheessa vaavi mahtuu kääntyilemään ja kyllä musta tuntuu, että oon erottanut sen kun on volttia heitetty... Valtava möyrintä ja kylkiluissa tuntuu. Olisi kiva nähdä miltä se kaikki kääntyily ja pyörintä näyttää. 

Maam80, saitte vaunut. Hienoa! Ai ei oo jalkajarrua. No ei ainakaan mene varpaat muusiksi, kun vääntää jarrua pois päältä. [:)] Olipas "hienosti" sanottu, huomaa, että mulla ei oo kokemusta...[8|]

Sain viikonloppuna raahattua pinnasängyn kotiin. Sänky on vm -68, meidän perheessä kulkenut ja jotenkin mulle kyllä tuli sellainen tunne, että se on liian vanha. Kivat alkuperäiset maalaukset/kuvat siinä on vielä nätisti paikoillaan, mutta olisko ne kuvat sitten ainut "kiva juttu" mitä löytyy. Lapsen saa nostettua sängystä kymmenen kertaa siinä ajassa, vaikka kuinka joutuisi kurottamaan, kun yrittää laskea sängyn reunaa alas = outo mekanismi. Jos se nyt on edes mikään mekanismi. [:)]

Samoin löytyy suvussa kiertänyt kastepuku. Siitäkin taitaa paistaa jo päivä läpi, on se sen verran vanha. Veikkaan vaan, että viimeistään mä saan sen tuhottua, jos sen ristiäisiin ottaisin käyttöön....

Onko teillä muilla näitä suvussa pyöriviä vanhoja tarvikkeita? Onhan se kiva, kun ajattelee, että ei tarvi sitä ja tätä ostaa, kun löytyy ennestään, mutta kait sillä antiikillakin joku ikäraja on [:D]

Suvussa kiertäneitä tavaroita ei kauheasti olla saatu. Kastepuvun jota olen itse pitänyt, ja jotain vaatteita joista suurin osa tahrautuneita.. Joku vaunukoriste joka äidin mielestä on aivan ihana (kröhöm). Kastepuvusta ilahduin, se oli ihan uuden näköinen ja mummin tekemä. Myös mummin kutoman pikkuviltin saimme, söpö! Vanhan pehmopupun, jonka jopa MUISTAN heittäneeni pentuna pottaan, hahah. Oli hauska katsella mitä itse on pitänyt vauvana, mutta tosi harva tavara kelpaa uusiokäyttöön [:(] olen ilmeisesti ollut kovin sotkuinen lapsi [:D].

huomenta vaan kaikille :)

joo itse kans kärsinyt liitoskivuista,pahoista sellaisista.sängyssä kääntyminen niin vaikeeta ja kipeetä.
onneksi ei enää täll hetkellä oikeein ole enää :) nukkuminen todella hankalaa,ei millään meinaa uni tulla ja heräilyä on pitkin yötä ja sitten siel vessassa tulee käytyä..
pitäisihä tuota viel hommata turvakaukalo ja mahdollisesti hoitopöytä ja sänkykin.. ja ne muut tavarat.. joitakin on kyllä..
kastemekko on, minkä itse tehnyt ylä-asteella,eli about 6-7 vuotta sittenkö? öö..tai kutakuin joskus silloin..ajattelin sitä käyttää tilaisuudessa.onhan se kumminkin omatekonen..ei taida edes olla tallessa missä itse olisi kastettu ..
tosin sänkyäkin voisi kattoo onko mummolan perukoilla joku vanha..mutta eihän ne perus sängyt sinäsä niin kalliita..mutta katsoo nyt :)
mahassa on välillä kova puskemisen into..
mieskin tossa alkanut jo puhumaan että milloin olen pakkaamassa sairaalakassia.. miehe olisi tarkoitus myös synnytykseen lähteä.
vaunuja aikoi tänää alkaa kasaamaa jotta saa hieman tuntumaa millaista se on sitten lähtee liikkeelle.. :) onneksi flunssa ei minuun sen koommin ole nyt iskenyt.onhan siitä kärsittykin muutamaan otteeseen.. pitäis vissii soittaa synnärille ja kysellä tutustumiskäynnistä.. vissiin olen taas siitäkin hieman myöhässä.. 5vk laskettuun aikaa :D
nooh.. ei tässä stressailla :) paranemisia ja hyviä vointeja kaikille.. aurinkokin kun paistaa : )

Huomenta,

toukomasu, hyvä idea toi liukas kangas, laitoin satiinilakanan peffan alle ja vielä polyesteri yökkärit päälle, niin hyvin liukuu ja helppo kääntyillä yöllä [:D].

Liitoskipuja on myös paljon ja suonikohjuja... paikoissa missä en ikinä kuvitellut että niitä voisi tulla... kuulema häviävät vauvan synnyttyä, toivottavasti[:D].

Täälläkin herättin aikaisin tänään, kait se oli jotain 4.00, kauhee potkiminen masussa ja nälkä tietysti[;)]. No eiku syömään, nukkumaan ja 7.00 taas ylös, poika kouluun ja takas nukkumaan.

Suvussa meillä on kiertänyt vain kastepuku, äitini on sen minulle tehnyt ja nyt sillä on kastettu kaikki veljestä ja serkuista lähtien, aina rusetit vaihdettu.

Oletteko katselleet vauva tulossa-ohjelmaa nelosella?

Nytpä taidan lähteä kävelylle, aivan ihana auringon paiste.

Hyviä kevät päiviä ja vointeja kaikille!

Huomenta,

Saa kait aamun aloittaa shipseillä..? [:)] Tapani mukaan heräsin taas ajoissa ja tulinkin kurkkaamaan mitä tänne sivustolle kuuluu.

"Antiikkisänky" on koottu, eikä se niin huteralta enää tunnu, kun siihen laittoi pohjan kiinni. Ehkä me tolla mennään. Patjan hankinta olisi seuraavaksi edessä. Oon pessyt vauvan vaatteita tän viikon ja seuraava ongelma onkin, että mihin ihmeeseen niitä tungen... Säilytystilaa kun ei mitenkään ruhtinaallisen paljon ole. Me asutaan siis kaksiossa, joten erillisestä lasten huoneesta voi vaan haaveilla.

Snoocs72, oon muutaman jakson siitä vauva tulossa -ohjelmasta nähnyt. Kummasti liikutun aina kun näytetään synnytys ja se vastasyntynyt vaaveli. Mitä sä oot pitänyt siitä ohjelmasta?

Meilläkin on täällä valmennuksia. Mä kun taisin jossain vaiheessa "manata" kunnan kumoon, kun ei niitä järjestetä, mutta tosiaan kolme kertaa olisi tiedossa: synnytyksestä, vastasyntyneen hoidosta ja imetyksestä. Ajattelin kyllä mennä, mullakun on aika vähän kokemusta mistään, niin ehkä kaikki lisätieto on tervetullutta. Neuvolan täti sanoi, että he voivat tehdä tilanteen mukaan vaikka kotikäynnin, vauvan syntymän jälkeen. En ollut totakaan yhtään ajatellut, että noinkin päin on mahdollista.

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Huomenta vaan! [:)]

Itse tuossa kans ajattelin kun nousin että saakohan aamun aloittaa suklaamunilla [:D]. Sallittakoon se näin pääsiäisenä..

Eilen oli neuvola missä tarkistettiin ultralla että onko pienokainen kääntynyt pää alaspäin ja olihan se [:)]. Siellä se päiväunia justiin veteli nyrkki suun edessä, olihan tuo jo ison kokoinen sitten viime ultran. Mutta tosi hyvältä tuntui nähdä taas konkreettisesti pikkuinen <3
Muutoinkin kaikki on kunnossa, painoa tullut taas 1,6 kg kahden viikon aikana, nyt jo kaiken kaikkiaan n. 15 kg [&:]. Neuvolan täti ei ollut yhtään huolissaan ja hymyili vain... Itse otan välillä kauheat paineet tuosta painosta, varsinkin kun yritän syödä terveellisesti ja liikun voimien mukaan mutta silti tulee viikossa 600-750 g. Tuijotan kai liikaa siihen raja-arvoon 500g/vko.. Mutta nyt pääsiäisen kunniaks en murehdi näitä kun joka paikassa on herkkuja tarjolla [;)]

Niin ja puhuttiin enempi miehen kanssa synnytyksestä ja kyllä se onneks mukaan on tulossa [:)]. Tai lähinnä sovittiin että on mukana niin paljon kun pystyy mutta jos alkaa tosissaan tekemään pahaa eikä pysty olemaan niin saa mennä käytävälle vetämään henkeä.. Hankala näin etukäteen sanoa miten synnytys menee kun ekakertalaisia molemmat ollaan. Eniten ehkä pelottaa että koko projekti venyy ja venyy... Ja sit lopulta joudutaan turvautumaan imukuppiin tai leikkaukseen. Repeämät myös pelottaa. Noh, jotenkinhan se vauveli sieltä joka tapauksessa tulee..

Niin ja Sammakko, meidän kunnassa tehdään neuvolan kotikäynti automaattisesti kun on kotiuduttu laitokselta. Mun mielestä tuo on tosi hyvä juttu. [:)]

Nyt kaikille herkullista pääsiäistä, lähden miettimään josko pesis vielä vähän vauvan vaatteita! [:D]

Heips,

suklaamunia on tullut syötyä jo aika paljon täälläkin.. mutta hyvällä mielellä mussutankin. sillä viime neuvolakäynnillä oli painoa tullut vain 200g!! hiukka huolestuttaa kasvaako pikkuinen riittävästi, mutta kuulema se ottaa musta irti kaiken minkä tarvitseekin. Joten ei siis hätää, tolkutan itselleni..
Rauta-arvot oli nousseet niin hyvin, että lisäraudan voi lopettaa.
Huono uutinen oli taas se, että vauveli köllöttelee poikittain, edelleen. Jos ei kohta ala kääntyilee pää alaspäin, niin pääsen ulkoiseen käännökseen.
Olen kuullut, että ulkokäännökset ei välttämättä onnistu, ja se tarkoittaa sitten sitä, että mut leikataan. [:(] No,sitäkin on vissiin turha murehtia näin etukäteen..mutta minkäs itselleen voi...ja nyt on vielä aikaa pohtia kaikenlaista kun on äippäloma koittanut.
Tuntuu kyllä perin oudolta, että nyt vaan oleilen kotosalla. töihin ei tartte ihan heti palata. Vaatii pientä totuttelua.. Koirakin ihmeissään, kun mami pyörii vain kotosalla.

Olo on kyllä tosinaan niin tuskainen, tuntuu että hyvää asentoa ei löydä edes sohvalla maatessa. Ja autossa istuminen on yhtä tuskaa. ja tätä oloa pitäis jaksaa vielä monta viikkoa...ja yhtäänhän se ei tuu tästä ainakaan helpottumaan.

No, tulipa valitettua... mutta näinhän se helpottaa. ..ainakin vähän. [:)]

Nyt lähden koiran tuuletukseen. Tosin kävelylenkit ovat muuttuneet lähinnä laahustamiseksi...

hyvää pääsiäista kaikille![:)]

Takaisin