Toukolahjat

Juu eli soitin kaikenmaailman terveysneuvojille vuodosta, jorvin äitiyspolilla sitten sanoivat että luultavasti pelkkää "emätineritettä", sitä voi kuulemma tulla juuri tuollainen lorahdus. Neuvoivat tarkkailemaan ja pitämään sidettä, jos vuotaminen jatkuu niin ottaa yht, uudestaan. Mikäli olisi ollut lapsivettä, sitä olisi tullut enemmän ja kauan koska sitä on vatsassa niin paljon. Ei siis huolta [:)]

Maam80... Hyvä että' kaikki kunnossa... Kuulin yhdeltä kaverilta että kättärillä olis sellaisia tikkuja joilla voi kattoo että onko neste lapsivettä vai jotain muuta. Mulla kyllä kans lirahtanut pari kertaa, mut oon ajatellut et on just emätinnestettä tms. vaan. 

Mä kävin nla lääkärillä keskiviikkona ja säikähdin kovasti kun vauvan sydänäänet meni välillä tosi hitaiks [:(]... Lääkäri oli vanha ukkeli joka kans oli jokseenkin huolestuneen näköinen...  Terkkari selitteli jotain urheilijan sykkeestä... Lääkäri kyseli kahvinjuonnista ja mahdollisesti käytetyistä lääkkeistä.. (en oo ottant mitään lääkkeitä.) Lääkäri määräs sit kontrollin sydänäänien suhteen ensi viikkoon.. Ei saaneet mua sen vertaa Rauhoittumaan että olisin jaksanut viikon verran odotella kontrollia.. ja mä oon tässä jo käynyt kaks kertaa ylimääräsesti kuunteluttamassa sydänääniä yhdellä vanhalla kokeneella kätilöterkkarilla! Ja nyt on sykkeet olleet hyvät. Tää kätilö sanoikin että joskus jos vauva kovin liikkuu samalla kun kuunnellaan sydänääniä tai äidin ollessa pitkään selinmakuulla voi syke laskea hetkittäin, tai sit vauva voi pitää vähän aikaa napanuoraa kädessä puristaen ja päästää irti vasta kun alkaa pökrättää... [:-] JOten kaikki siis meilläkin onks hyvin! Ens viikolla vielä se oman nlan kontrolli sit!

Äitiyspakettia jo kovasti kans odottelen... Vähän ihanaa kun osa on jo sen saanut... Ei malttais millään odotella enää... No ehkä se tulee piakkoin!

Hyvää viikonloppua kaikille..
T. Mää ja mun maha

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Huh, on päivät menneet kyllä niin nopsaa, ettei edes huomaa! Vajaa kuusi viikkoa vielä töitä ja sit alkaakin se todellinen odotus. :D Jotenkin itsellä vielä tuntuu niin kaukaiselta koko vauva, vaikka se niin aktiivisesti muistuttaa tulostaan. Tai vaikka kuinka on ajatuksissa valmistautunut synnytykseen, niin en kyllä osaa vielä yhtään ajatella asiaa. Kun kaikki energia on viime aikoina mennyt ihan vaan arjesta selviämiseen, kun oon ollut todella väsynyt. Ehkä kaikki muuttuu jotenkin konkreettisemmaksi, kun jää kotiin. :) Oon säästänyt sinne kaikkea pientä puuhaa, mm. vauvan vaatteiden pesua ja muuta mukavaa. :)

Mäkin sain viime viikolla postia kelasta, että äitiyspakkauksen pitäisi tulla parin viikon sisällä. Jo kovin innokkaasti sitä täälläkin odotellaan! :) Sain viime viikolla yhdeltä kaverilta aivan ihanan kirjan, sellanen ku Lapsikirja. Siinä on tosi käytännönläheisesti ja tervettä järkeä käyttäen kerrottu lasten tarpeista ja kasvatuksesta (ei siis mitenkään paasaten ja ohjaten, että näin TÄYTYY tehdä) 0-16 -vuotiaiden lasten vanhemmille. Ne jutut ei ole mitään tieteellistä faktaa, vaan erään naisen kokemuksia, joka on synnyttänyt ja kasvattanut 9 lasta. Se oli jotenkin niin koukuttava kirja, et luin yhdeltä istumalta reilut sata sivua! :) Mua ainakin välillä tavallaan kauhistuttaa lapsen tulo, et miten mä osaan kaiken ja saan lapselleni turvallisen ja hyvän elämän. En ajatellu sitä kirjaa aina kantaa mukana ja elää sen "oppien" mukaan, mut se on hyvä muistutus, et naiset on kautta aikojen saaneet lapsia, eikä se ole mitään tähtitiedettä. :)

Parin viikon päästä ajateltiin hakea pinnasänky ja hoitopöytä ja muut. Mies lupas ensi kuussa tilata muksulle Recaron, niin sit alkaa kaikki jo pikkuhiljaa olla. :) Meillä ei missään vaiheessa ole oikein ollut mitään fiilista, onko tulokas tyttö vai poika. Sillä tavalla kylläkin, et kaikki on sanoneet, et poika tulee. Ja vanhat uskomukset viittaa siihen suuntaan myös. Mulla ainakin on tuo vatsa tollanen potkupallo edessä, eikä takaa edes huomaa, että olisin raskaana. :D Sen näkee sit toukokuussa...

Tulipa taas tekstiä... taidan yrittää hiukan siivota ja lenkkeillä koiran kanssa tänään, on meinaan täälläkin laiskistuttu! Mua ainakin vaivaa häpyliitoksen löystyminen ja se välillä hankaloittaa liikkumista. :/

Kaikille oikein hyviä talvipäiviä ja nauttikaahan vatsoistanne! :)

Heippa taas,
olipa kiva lukea viestejä pitkästä aikaa. Meni muuten hetki, että löysin tän ketjun..
Toissa viikolla oli talvilomaviikko ja tuli hieman shoppailtua pikkuiselle. Käytiin Tukholmassa vertailemassa lastenvaunuja, kun toi kruunukin on nyt hiukka alhaisempi, mutta eipä hyödyttänyt. Samalla hintaa myytiin kuin täällä koto-Suomessa. Mihinkään kaukomaahan en uskaltanut enää lomalla lähteä. Tosin en tiedä miltä viikoilta alkaen lentoa ei suositella. Ei kai vielä... Mutta toinen probleema olisi syöminen. Kotonakin saa olla tarkkana mitä suuhun pistää, niin entäs jossain ulkomailla....Pitäis olla varmaan omat eväät mukana. heh.[:)]

Vaunut on nyt kumminkin jo ostettu. Saatiin pari sataa alennusta kun oli viime vuoden värillä. Mutta kyllä niille silti jäi hintaa.. Emmaljungat siis ostettiin.

Kerrotko Toukka85 vielä sen Lapsikirjan kirjoittajan nimen? Kuullosti meinaa hyvältä kirjalta. Itsekin välillä mietin, että kuinka osaan tehdä kaiken oikein. olishan se kiva, että sen nyytin mukana tulis myös käyttöohjeet!
Nyt mulla on muuten sellainen tunne, että odotan poikaa. mutta saapa nähdä...

Keskiraskauden lääkärikäynnin olen jo käynyt. Sain kuulla, että mulla on synnyttäjän lantio! Siis ilmeisesti riittävän leveä,vai mitähän mahto tarkoittaa? [:)]

Teillä kenellä on koira, niin olletteko miettineet tai onko kokemusta, miten koira suhtautuu vauvaan? Meillä on meinaan aika eloisa parsoninrusselinterrieri, ja nyt sitten odotan esikoista, niin eipä aavistustakaan kuinka meidän käy.. Toivon tietysti, että se ottaa uuden perheen jäsenen hyvin vastaan. Voi siis käydä hyvin tai hyvin huonosti...

hups, nyt kyllä lopetan tän kirjoituksen..[:)]

hyviä vointeja kaikille!

Moikka ja iloiset laskiaisterveiset,
On ainakin tullut syötyä laskiaispullia [:)] Ulkoilu vaan tekee vähän tuskaa, kun "lenkkeilytakki" on käynyt vähän turhan ahtaaksi.... Mä kun tykkään, että takit on väljiä. 

Viivi, hiukka mua nauratti, kun kirjoitit, että olis kiva jos nyytin mukana tulisi käyttöohjeet. Totta. Mulle on kaikki asiat vähän epäselviä. Toivottavasti en oo kuitenkaan syönyt mitään todella kiellettyä ainetta. Oon yrittänyt kyllä tarkkailla asiaa...  Just yksi päivä kanssa mietin, että pitäisikö lukea aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, kun tosiaan oon aika pihalla....

Kävin kelan sivuilla ja mullakin on paperit käsitelty ja päätös tehty. Se suuri laatikollinen tarvikkeita on siis kohta kotona [:)]

Heips!

kävin itsekin tekemässä noita testejä ja sen mukaan ois tyttö tulossa[:)], mutta kun en pääse tästä poika fiiliksestä eroon[:D]. No sehän nähdään toivottavasti sit viimeisessä ultrassa.. ja varmuudella  toukokuussa.
Maha on kasvanut aivan valtavasti ja ruoka halut sen mukana.... koko ajan pitäis olla jotain mussuttamassa. Kipuja on kaikenlaisia kun paikat venyy ja paukkuu, sen myötä on kävely lenkitkin hieman vähentyneet. Nukkuminenkin on haasteellista, kun masuasukin mielestä yö on parasta harjoittelu aikaa...
ja huomenna pitäis jaksaa töihin 6:30 [X(] apua....
no, tulipas hieman valitettua [:D], ihanaa tämä on kuitenkin

Hyviä vointeja kaikille 

Mulla kans "potkupallo" edessä, ja muut merkit viittaa poikaan. Shutinaa, no hyvä että kaikki kunnossa teilläkin, just luin tuosta napanuorasta kans että pikkuinen voi sitä itse puristella siellä. Kyllä sitä tosiaan huolehtii kaikesta näin odottajana, heh. Itselläni olut rytmihäiriöitä nyt niin paljon, että menin varmuuden vuoksi päivystykseen. Lojuin koko päivän sydänfilmissä, jossa näkyi sydämen liikalyöntejä ja hoitaja puhui kammiovärinästä. Kuulemma kaikilla noita on, raskauden aikana sydän kuitenkin rasittuu erilailla joten silloin niitä enemmän, jotkut vaan tuntee ne voimakkaampana (jotkut ei lainkaan). Minun mielestäni aivan hirveän tuntuista, kuin sydän ei palaisi rytmiin ollenkaan välillä. No, nyt on kuitenkin rauhallisempi olo, kun tietää ettei hätää pitäisi olla.

Eilen illalla pikkuinen potki ja huiteli kunnolla noin tunnin putkeen, kyllä nauratti. Kerran tunsin samalla potkut kylkiluussa sekä alavatsassa. Jotain "x-hyppyjäkö" siellä vedellään [:D]

Käyttöohjeista, me saatiin lapsen tulevilta kummeilta kirjan "vauva omistajan opas". Nimi on typerä, ja kyllä huvitti kun koko kirja on kirjoitettu "insinööritapaan", just miehelle suunnattu kaavamainen rakenne. Tämä on myös miesten kirjoittama. Itse en jaksa sitä lukea, selailin vaan nopeasti. Kirjaa onkin ilmeisesti tarkoitettu katsoa tilanteen tarviessa. Mies piti kirjaa hyvänä [;)]

Nyt kyllä raivostuttaa! Onko teitä muita alkanut vaivata käsien puutuminen, etenkin öisin? Mulla on, ja senkun pahenee. :( Päivisinkin joutuu vaan jumppaa sormia, että veri pysyy liikkeellä eikä sormia ala pistellä ihnottavasti. Kävin neuvolassa tänään ja sieltä sanottiin, et se on monta kertaa yhteydessä turvotuksiin. Illalla huomasinkin, että sukista oli tullu aivan kauheat kuopat sääriin. Vischyä oon kyllä juonut viime aikoina aika paljon, ja sekin tietty hiukan saattaa turvottaa. Ja paino oli noussut
melkein 4kg viime kerrasta. Oi voi. Ei ole enää kauheasti jäljellä, joten eiköhän se siitä! :)

Neuvolassa tosiaan kävin, ja nyt aletaan sit käydä kahden viikon välein tarkastuksessa. Ei yhtään pysty käsittämään, että ollaan jo näin pitkällä!! Just aamulla mietin, että laskettuun aikaa on 10 viikkoa ja silloin pitäisi olla kevät jo lopuillaan! Ihan hullua, kun täällä Turussakin pyryttää lunta taivaan täydeltä... Huh, jännää. :D Viime tarkastuksesta kohdun mitta ei ollut kasvanut kuin sentin, mut edellisellä kerralla se oli kasvanut neljässä viikossa 8 cm. Joten ei toivottavasti syytä huoleen. kun nyt mennään normaaleissa lukemissa. Mimmosissa mitoissa teidän masut on? Tänään mulla oli semmoset 27senttiä mitattuna. Ja nyt meillä alkaa ihan synnytysvalmennukset meidän neuvolassa! Hiukan kivaa! :) Ja äitiyspakkauskin tuli tällä viikolla! Olen ihan innoissani sitä tutkinut... :) Miten muuten, oletteko ajatelleet kesto- vai kertakäyttövaippoja??

Viivi78: Se Lapsikirjan kirjoittaja on Anna Wahlgren ja jostain luinkin, et siinä ei kerrota, millaista on väärä kasvatus ja muuta, vaan ohjataan luottamaan omiin vaistoihin ja käyttämään tervettä perusjärkeä. :) Eihän tietty mitään kirjaa voi tulkita sanasta sanaan, mut tää on mun mielestä tosi hyvin kirjoitettu.
Ka kysyit myös siitä koirasta. Meillä on kans koira, tosin hän on pieni ja siro perhoskoira. Se ei kyllä ikinä ole ollut mustasukkainen luonne ja pitää kovin vauvoista ja pienistä lapsista (kunhan eivät turkista revi). Meillä on lähipiirissä pikkulapsia, niin toki on silleen tottunut. Mut ei kai sitä ikinä voi tietää, kuinka koira reagoi, kun omaan perheeseen tulee lapsi... se jää nähtäväksi. :/

maam80: Me saatiin myös samainen kirja kavereilta ja ollaan sitä naureskeltu. Ihan asiaahan siinä on, mutta yksinkertaisesti (ja miehille suunnatusti) kirjoitettuna. :) Meilläkin mies on ottanut oppaan omakseen ja kertoo aina välillä jotain hauskoja faktoja sieltä. [:D] hyvä vaan, että saa vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. [:D]

Huh, tulihan taas. Taidan mennä paketoimaan kummitytön legoja pakettiin... hauskaa loppuviikkoa kaikille. [:)]

kirpakkaa sunnuntaita kaikille!

Me kans saatiin äitiyspakkaus alkuviikosta ja hypistelty on jo useampaan otteeseen! [:D] Mies alkaa varmaan jo olla aikamoisen kypsä ku käsken sen aina kattoon et kun tätäkin bodya voi sit pitää tänkin kaa ja niin edelleen.

Toukka85 Sulla on kyllä joo kaikki turvotukseen viittaavat oireet, käsien puutumiset, painon nopea nousu ja sukkaraidat nilkoissa yms. Vichyssä on suolaa joka turvottaa entisestään... Nyt vaan juot sikana vettä niin pääsee nesteet liikkeelle ja poistumaan elimistöstä.
Ja tosta kohdun mitasta vielä että siihen vaikuttaa aikapaljon vauvan asento, joten joos käyrillä menee niin on varmaan ihan jees kuitenkin.

Mulla kohdun pohjan korkeus oli 26 cm, eli meen ihan yläkäyrällä. Kauhistelinkin terkkarilleni et onkohan se kauheen iso vauva. Mut terkkari sano että seurattaan nyt vaan rauhassa kun usein mitta vielä tasoittuu loppuraskautta kohden. Lupaili kuitenkin että pääsen synnytystapa-arvioon jos alkaa vaikuttaa siltä että jättiä odottelen..[:D]

Meillä on kanssa koira ja oon jännityksellä mietinyt et mitenkähän se reagoi uuteen tulokkaaseen.. Meidän koira on toy villis, eli varsin pieni kans. Se on vielä itsekkin nuori ja ihan mun koira, haluis koko ajan olla sylissä hellittävänä... Vähän sen takia hirvittää vauvan tulo! Oon koittanut sitä tutustuttaa sukulaisten ja kavereiden muksuihin... 2-5 v lapsien kanssa se jaksaa vähän aikaa leikkiä, mut hakeutuu sit syliin turvaan. 7 kk lasta se kovasti ihasteli lapsen ollessa äitinsä sylissä. se koitti käydä nuolemassa sen varpaita ja haistelemassa kovasti. Sit kun lapsi oli lattialla se alko vähän kummasteleen uutta leikki kaveriaan. häntä heiluen se kierteli vaavia ja kummasteli kun sitä kiellettiin ottamasta vauvan leluja, mut vauvaa ei kielletty ottamasta se loeluja.. [:-] No toivotaan että kaikki menee sit hyvin kun tulokas tulee kotiin ja koirakin ymmärtää paikkansa muuttuneessa perhejärjestyksessä.

täytyykin tästä lähteä herättelemään tota meidän perheen unikekoa ja koittaa saada tää päivä taas käyntiin...
Ihanaista maaliskuun alkua kaikille!!! 

Heippa ja hurjasti energiaa kaikille uuteen viikkoon!

Miten ootte töissä jakselleet?
Mulla flunssa johti poskiontelon tulehdukseen ja lääkekuurihan sieltä sitten tuli. Voimat hiipui, mutta nyt taas mennään kohti työpäivää. Sairaslomaa olisin kyllä saanut, mikä sinäänsä tuntui jännältä. Mulle ei oo ikinä ennen "tarjottu" saikkaria poskiontelon tulehdukseen. Tuntuuko musta vaan, mutta jotenkin jäänyt sellainen olo, että nyt saisi s-lomaa aika helposti. (mikä siis tietty on hyvä juttu) Mietin vaan, että pitäisikö oikeasti osata rauhoittua ja levätä enemmän..?

Mittailin itse  tota kohdun pohjan korkeutta (netistä löytyi jopa piirretty ohje [:D]), kun mulla ei oo ollut neuvolaa yli kuukauteen, niin en yhtään tiedä missä suunnassa asteikkoa mennään. Sain luvuksi vain n.20cm eli sehän on aikas alakanttiin sitä käppyrää. Onneksi tällä viikolla on neuvolalääkärille aika, niin saadaan virallinen mittaustulos. [:)]

Huomenta!

En jaksanut enää keskittyä kouluun, en saanut siitä enää mitään irti ja poissaolojakin alkoi jo kertymään liikaa.. Lopetin siis. Nyt olen vaan kotona näpeltänyt vauvajuttuja, ja tänään alkaa perhevalmennus [:D]. Parane pian Sammakko, sairastaminen ei ole yhtään kivaa... Itse en kyllä lähtisi yhtään mihinkään kipeänä -mutta taidan ollakin hieman laiskanpuoleinen.

2 vkon päästä on viimeinen ultra (meillä 3) ja toivoisin niin että pienokaisesta näkisi jo kumpi hän on. Tai siis että suostuisi näyttämään.  Onko joku teistä muuten käynyt perhevalmennuksessa? Jännää ja kivaa mennä, mutta tämä ensimmäinen kerta on kuulemma miehet ja naiset erikseen [:-].

Kohdunpohjan korkeus.. Hmm no itse en ole seurannutkaan mutta hyvinhän tuo näyttää kasvavan. Niin se neuvolatätikin sanoi joten luotan siihen. Vilkaisin sitä ä-kortin käyrää, ja siihen on merkattu vain yksi rasti [>:], sekin viikolta 18 joten eihän tuo mitään kerro. Ainakin pieni melskaa välillä ihan kunnolla, ja tuntuu kasvavan ja voivan hyvin.

Rattaat tulevat nyt sitten 4-6vkon päästä, tilattiin Saksasta sivuilta yatego.com Gesslein-merkkiset. Säästöä n. 400 euroa.

Toukka85, alkuraskaudessa mulla puutui kädet tosi helposti, sydän ei ilmeisesti ollut vielä "hoksannut" tehdä ylitöitä. Enää eivät puudu. Minulla oli muutenkin just vähän aikaa sitten kauheita liikalyöntejä ja kävin sydänfilmissäkin, todettiin vaarattomiksi ja raskaudesta aiheutuviksi. Enää ei onneksi ole niitäkään niin usein [:)].

Kevättä rinnassa [:)]

Tuntuu siltä, vaikka talvilomakin siintää vielä edessä 2 viikon päästä. Suunnataan Lapin hangille viikoksi ja nautitaan vielä lomasta kahden. Sitten onkin kohta Pääsiäinen ja äippäloma alkaa 20 huhtikuuta. Eipä olisi enää montaa viikkoa töitä. Tuntuu jännältä ajatella, että ei sitten olekaan tarkkaa tietoa, milloin sinne palaa. Toivottavasti on kuitenkin vielä paikka jonne palata, kun tuntuu kaikkia työpaikkoja tää lama kolhivan [X(]

Kävin tänään sokerirasituskokeessa. Olipa melkoinen maanantaiaamun hässäkkä labrassa. [&:] Väkeä oli kuin pipoa varmaan 200 henkeä eri testeissä kahden tunnin aikana. Onneksi se litku olikin ihan ok, eikä tullut huonoa oloa. Mustelmat käsivaressa ovat muistoina verikokeista. Torstaina on eka neuvolalääkäri ja saan kuulla tuomion tai siis tulokset..

Perhevalmennukset on meillä takana niitä oli kolme kertaa. Kivaa oli, paljon sain materiaalia kotiinkin luettavaksi. Meille oli viimeisellä kerralla puhumassa äiti, joka oli innostunut kantoliinasta ja kestovaipoista. Taitaa tuo mukavuuden tunne voittaa kyllä meikäläisen, kestovaipat ei oikein houkutelleet. Kantoreppua voisin kyllä harkista. Silloin voi tehdä kaikkia normaaleja kotihommia ja vauva voi olla mukana. 

Vaunut pitäisi hankkia...en oikein tiedä uudet vai käytetyt, niitä olisi myös tarjolla. Vaihtoehtoja on vaan niin paljon, että hirvittää. Muuten ei ole vielä hankintoja tehty, mutta äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä viikolla. Kiva päästä livenä näkemään, mitä se pitää sisällään. Pieniä kokoja siinä ei kuulema ole, joten jotain 50 cm vaatteita täytynee hankkia.

Itse olen voinut hienosti ja olen jaksanut liikkuakkin vielä kohtuullisesti. Hiihdellyt, uinut, pelannut sählyä ja uinut. Yritän pitää omaa kuntoa koholla, kun muuten tätä painoa kertyy melkoista tahtia. Nyt maha on oikeesti kasvanut. Tähän saakka kun on vielä omilla farkuilla ja hiuslenkillä tullut toimeen!

Hyviä vointeja kaikille!

Huomenta :)

Eilen oli siis ensimmäinen perhevalmennus, oli kiva nähdä muita odottavia ja vähän vertailla massujakin. Tutustuimme vähän toisiimme, ja pohdimme yhdessä vähän minkälaisia haluaisimme vanhempina olla. Miehet olivat hetken ihan keskenään, ja tulivat ilmeiseti hyvin juttuun kun eivät ehtineet edes tehtäväänsä aloittamaan tuon 40 min aikana [:D]. Mitään uutta infoa tällä kertaa ei tullut. Odottelen jo ensi maanantaita innolla.

Heippa,
Mullakaan ei oo kuin yksi raksi siinä ä-kortin seurannassa, mutta kait ne raksit siitä lisääntyy, kun käynnit tihenee. [:)] Saa nyt sitten tosiaan nähdä mihin suuntaan tässä ollaan menossa...

Käväsin noilla yatego.com sivuilla. Huh, aika määrä vaunuja! Meiltä puuttuu kanssa vielä vaunut. Just eilen jälleen pohdin, että millaiset sitä hankkisi. Hiukka vaikeeta...

Äippä72, tosi kiva, että oot noin energinen ja että tosiaan jaksat liikkua. Mä olin lenkkeilemässä viikonloppuna (en siis todellakaan liiku joka päivä [&:]) ja taisin olla aika tuskaisen näköinen. Välillä sattui vähän mahaan ja vaatteet ei oikein istuneet päälle, niin olo oli kyllä melko epämukava.

Meillä ei oo kuin kaksi ultraa. Harmi homma. Perhevalmennuksestakaan ei oo vielä puhuttu mitään, mutta niitä on vissiin tulossa myöhemmin.

Heippa hei!

Mitenkäs olette jakselleet? on ollut hieman hiljaisempaa täällä keskusteluissa.. jokainen nauttii varmaan tästä raskauden ajankohdasta. Täällä voidaan paksusti [:D], päivät tuntuu menevän niin kauhean nopeasti, uskomatonta että enää noin kaksi kuukautta jäljellä.. H-hetki lähestyy!!! Ihana ilma tänä aamuna, niin keväinen.
Onneksi on töitä enää kaksi viikkoa ja pääsee hieman lepäämään.
Täällä ei järjestetä ollenkaan valmennuksia, en tiedä miksi, mutta eiköhän tuo vauveli ulos tule... tulihan tuo ensimmäinenkin [;)]. Kun pääsis äkkiä siihen viimeiseen ultraan, niin tekis mieli pikkukaveria nähdä.

Hyviä jatkoja!

Huomenta! [:)]

Tosiaan aika hiljaista täällä ollu viime aikoina, itsekkin käyny päivittäin kurkkaamassa onko uutta tekstiä tullut mutta en sit ole ite saanu aikaseks kirjoitella kuulumisia [8|]  Mutta taitaa olla aika mukavan tasaista kaikilla.

Me kanssa oltiin ekan kerran perhevalmennuksessa menneellä viikolla. Täytyy kyllä sanoa että aika pettyny olin ja tuntu koko homma jotenkin teennäiseltä, ehkä siks että jostain syystä tuntu kaikkia niin kovasti jännittävän [:D]. Oli sellanen hassu olo koko ajan ja hyvä ettei itku päässy kun kotiin ajeltiin kun ei ollut sellaista mitä ajattelin. En vaan taida olla sellainen ihminen et haluaisin vieraiden ihmisten kanssa jakaa odotusajan ihanuuksia ja kamaluuksia. Meillä siis ainakin tuo valmennus oli sellaista että keskusteltiin yhdessä (tai ne keskusteli ketkä oli rohkeempia [;)]). 
Noh.. Saa nyt nähdä mennäänkö toista kertaa, mieskään ei oikein innostunu. Eiköhän niitä lapsia ole ennenkin tehty ilman kaikenmaailman valmennuksia ym..

Vielä olisi 4 viikkoa töitä, tuntuu niin pitkälle vaikka niin nopeesti on muuten aika mennyt. Epäilen kyllä että jaksaako sitä loppuun asti töissä olla kun vähän väliä nytkin joutuu lepäilemään ja välttelemään raskaimpia hommia. Tuntuu että on töissä kohta enemmän haitaks kun hyödyks [:D]

Ensi viikolla taas neuvola, toivottavasti kaikki olisi hyvin..

Rauhallista lauantaita kaikille, muistetaanhan levätä [:)]

Juu neuvolan tiloissa pidettiin perhevalmennus, se on 5krt ennen synnytystä ja vissiin 5 jälkeen. Maanantaina kai sinne taas, synnytysvideota katselemaan. Tuo "kai" tulee siitä kun ollut miehen kanssa ongelmia..[:(] 

Muuten tuntunut hyvinkin hiljaiselta massussa, ja pienet potkut ovat alkaneet tuntua ihan alhalla. Onneksi sentään pientä liikettä tuntuu. Nyt iski himonälkä, pakko mennä syömään!

Moikka!
Juu, aika rientää nopeasti. Tosiaan enää 9vkoa jäljellä. Ollaan saatu pikkuhiljaa hommattua tavaroita vauvalle. Oon käynyt kirpparilta etsimässä pieniä vaatteita, vaunut ja turvakaukalo ostettiin myös tällä viikolla. Mutta oishan sitä vielä vaikka mitä hankittavaa. No, onhan tässä vielä aikaa...
Mahassa vauveli on jo kääntynyt pää alaspäin ja kovasti elämöi, niin että koko masu heiluu. Voin jo itse tuntea missä kohtaa esim. vauvan peppu on. Potkut jäävät vielä onneksi aika alas, ei vielä kylkiluihin ja palleaan. Kovasti jo mietitään että minkänäköinen kaveri siellä asustaa [:)]!
Töissä rupee päivät käymään vähiin. Ajattelin ensi viikon vielä sinnitellä, sitten on varmaan pakko hakea saikkua loppuajaksi. Mulla seisomatyö käy rankaksi, tietysti kun painoa kertyy, niin rupeaa jalkoja särkemään. Muutenkin olen huomannut viime päivinä, ettei enää jaksa samalla tavalla kun aiemmin. Siivoaminenkin ottaa kunnon päälle ja uimassa kun kävin viimeksi, rupesi heikottamaan kesken kaiken. No, pitää nyt ottaa vähän rauhallisemmin  ja nauttia loppuraskaudesta. Tehkäähän muut samoin! Hyviä vointeja kaikille!

Iltaa iltaa!

Tulinpa juuri 70-luvun pippaloista, eikä olu mitään herkkua kattella kaiken maailman känniläisiä [&:]
Tänne en ookkaan pitkään aikaan kirjotellu ja tekstiä olikin kertyny sitten viimekerrasta =)
Vointi on ollut mitä mainioin, mutta täälläkään ei olla vielä pääalaspäin... tuntuupa melkein, että vauvveli on kokoajan ollut poikittain, koska liikkeet yleensä tuntuu aina jommassa kummassa kyljessä välillä aika alhaanna ja välillä jopa ylenpänäkin... Kylkiluihin en kyllä potkuja ole vielä saanut, tai sitten mulla on tunnoton kroppa :D No joo ainakin lääkärin  mukaan mulla on hyvin paksu nahka, joka saattaa hieman laimentaa potkujen tuntuvuutta...

Tosiaan enään 2 ja ½ kk jäljellä ja tää loppuaika tuntuu menevän kauheeta vauhtia, ettei meinaa itekkää oikein viikoissa pysyä mukana :D

Vauvalle on hommattu jo lähestulkoon kaikki, ja äitiyspakkauskin tuli jo 3 viikkoa sitten.
Vaunut tulee ensiviikolla maahan, kun liike joutui tilaamaan ne belgiasta/saksasta... Niitä kovasti odotellaan :D
Vaatteita on kauhea läjä ja turvakaukalot yms. on jo hommattu ajat sitten, eli Loppuaika sitten vaan odotellaan.

Ensiviikolla on eka perhevalmennus ja niitä on kans 5 ennen ja 5 jälkeen. Mulla kans toi liikunta ottaa vähän selän päälle, että ei kauaa ainakaan viitsisi mitään kävelyä raskaampaa tehdä.

Takaisin