Toukokuun turinoinnit

Hei pitikin taas vauvagooglettaa... minkä ikäisillä voi tulla "eroahdistusta"?? :D Joona ei vierasta, vaan sillä tulee tosi usein sellanen hirveä parku, jos äiti/isi/muu tuttu häviää näköpiiristä. Ei siis niin, että olis kenenkään vieraan sylissä, vaan jos ihan itsekseen leikkii. Ei kaipaa "seuraa tai huvittajaa" mutta tahtoo, että joku on hänen lähellään, vaikka sitten istuisi koneella tai katselisi telkkaria. Just nyt on taas tollanen samanlainen... poika nätisti tuossa itsekseen höpöttelee kirjalleen, ei halunnut mua leikkiseuraksi, mutta jos käväsen pissalla tai hakemassa keittiöstä vettä, niin heti tulee hirveä parku! Ja ei siis ees tuijota mua koko aikaa tai oo kosketusetäisyydellä, vaan tossa maassa reilun metrin päässä. Silti jos kehtaan tästä sohvalta poistua jonnekin, niin YYYYYÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Mikäs juttu tää nyt sit on? Ollu muutaman päivän tällasia kohtauksia, eikä oo mitenkään tavallisesta poikkeavia päiviä ollut (paitsi se yökylä, mutta oli jo sitä ennen).
 
Huomenta! Mulla selkeästi parempi huomen kuin miehellä, joka yrittää näyttää siltä, että sillä ei olis krapulaa. [:D]

Sanna: mä unohdin sulle kommentoida, että noita supistusharjoituksia mäkin tarkoitin kegeleillä, en siis kuulia. Täällä niitä sanotaan kegel-harjoituksiksi, ja luulin, että ne on saman nimisiä suomeksikin. [&o] Mut juu. En tee niitä tarpeeksi, nyt on parannuksen paikka!

Sinttu: Voi nyyh noita teidänkin öitä... Benji ei herää kahden tunnin välein yöllä, vaan syö n. kahdesti kahdentoista ja kuuden välillä kuitenkin. Mutta mä haluaisin myös ehdottomasti lopettaa nämä yösyötöt, kun tuntuu, että ne on ihan turhia. Siis kyllä tuo silloin syö, mutta luulen, että kyse on enneminkin tavasta kuin nälästä. Joku sanoi, että parin yön huutamisen jälkeen vauva oppii, ettei saakaan ruokaa yöllä. Niin tai näin, en ole itsekään vielä kokeillut, joten en osaa sanoa, että toimiiko tuo sitten oikeasti.

Pranis: Benjillä on myös unilelu, muttei oo aina kiinnostunut siitä. Mutta hei tosi hyvä idea tuo, että se otetaan väliin siihen vikalle syötölle! Kokeilen heti tänä iltana tuota niksiä!

Amppu: huu, jännään täällä sun puolesta tuota plussaa.. Iih!

Mutta nyt tuo pikku apina heräs päikkäreiltään. Malttoi nukkua ruhtinaalliset puoli tuntia...
 
Unileluista- ja räteistä.... Meillä vierotettiin unirätin(sideharso) avulla tissiltä. Joka tissittelyllä oli aina rätti siinä pojan nyplättävänä ja aina unille mukaan. Siinä on tuttu tuoksu, mikä luo turvaa vauvalle. Unirättiä/lelua ei kannata usein pestä, että se haju säilyy siinä. Pojalla on myös sellainen nalle-unirätti(missä nallen pää), mutta selkeästi toi yksinketainen "puklurätti" on paras... poika hieroo yleensä sitä kasvoihinsa ennen kuin uinahtaa. 
 
Meilläkin on unilelu käytössä. Se on sellanen tiikerirätti, jota Kaapo nyplää ja silittelee ennen ku nukahtaa. Aateltiin, et sit kun lähetään johonkin reissuun tai Kaapo menee hoitoon niin on hyvä ottaa tuttu ja turvallinen rätti mukaan.

Hitto, kun pää on laho. En muista kommentoinko jo tota hoitoon menoa, mutta mä siis aijon olla ens kevääseen asti kotona ja sit töihin. (jos siis saan töitä jostain) Mies on puhunut, että mahdollisesti jäisi kotiin hoitovapaalle, eli joko niin tai sit Kaapelsson lähtee päiväkotiin.

Kaaposta on tullu ihan hullu puuron syöjä. Se veti varmaan desin puuroa äsken ja lisää ois menny, muttei uskallettu antaa. No, on se kyllä näkyny noissa yösyötöissäkin (joita on siis enää 1 tai ei yhtään), eli hyvä vaan, että pojulle maistuu. Kitisemään se kyllä herää edelleen pari kertaa yössä. Varmaan oireilee noita hampaitaan, toinenkin on ihan siinä hilkulla puhkeamassa. Tein nyt ekan satsin soseita pakkaseen. Herkkumössöä jossa on bataattia, porkkanaa, parsakaalia ja kukkakaalia. (parsakaali on Kaapon uus lemppari) Naminami, sieltä voi sitten sulatella kun nälkä yllättää.  Huomiseks koitetaan pottu-kesäkurpitsaa, saas nähä kuinka kundiin uppoo.
Omenakin tuntuu olevan aika makosaa, varsinkin kun saa kokonaisen lohkon käteen jota voi imeskellä ja narskuttaa ikeniä vasten. Loput omenasta sitten raasteeksi ja pienen linnunpoikasen kitaan. Erehdyin maistamaan sitä kaupan omenasosetta ja ei sitä kyllä ihminen syö. Ostin kans ihan oikeeta päärynää, saa huomenna välipalaksi. Maistuukohan yhtä hyvin ku valmis päärynä?
Niin ja me ollaan syötetty sitterissä kun neuvolan mukaan ei saa vielä istuttaa. Eipä tässä tosin tarvi odottaa kun enää pari viikkoa niin sitten sekin lupa irtoo (vaikka toi istuu nyt jo ilman tukea, mutta neuvolatäti ei suositellut kuitenkaan.)

Siis Amppu, miten sä maltat odottaa ton testin kanssa!! Tee nyt jo! Mekin halutaan kuulla mitä se näyttää!

Aurinkolaseista: Meillä on saman merkin lasit ku Ailimella. On ollu tosi hyvät. Niissä on sangat ja myös se kuminauha, jonka saa halutessaan kiinni, mutta ei toi vielä niin paljon heilu, ettei ois pysyny ilman kumpparia päässä.

Jaahas, nyt pitää mennä kattomaan meidän uutta kahvinkeitintä [:D] ja hoitaa Kaapo unille! Moro!
 
Huhhuh, neljältä aloitettu operaatio Kaalilaatikon väsääminen saa kohta huippunsa; pääsen maiskuttelemaan sitä! Systeri ollut Joonan viihdyttäjänä, jotta mä oon saanut rauhassa väsätä. On sen verran työläs safka, että ihan joka päivä (tai viikko :D) ei jaksais alkaa väsää! Teinkin sitten urakalla, jotta saan pakkaseenkin. Mies ei syö kaalia, joten saan siskon kanssa ihan keskenään herkutella ^^

Ja hei haa! Mulla kesti muuten tosi kauan tajuta, et mitä ihmettä se Elegia syöttää pojalleen, kun ompoista puhuu... En sit tiiä, kuin tyhmä ja hidas voi ihmisen ajatus olla, kun ite puhuisin ompuista, mutta en vaan osannu yhdistää ;) Sama ku kaveri tossa yks päivä selitti alkoholittomasta herukkaskumpasta, ja vahingossa kirjoitti "herkukka". Ihmettelin että mitähän kukkaiskuoharia siellä nautitaan... Ehheeh.

Joonalla on tänään ollut ihan hirveä kiukkupäivä, tosin ukkostakin ollu ilmassa ja mulla ainakin nousee välillä päänsärky tai menee paineet nenäotsaonteloissa ihan sekasin. Unikaan ei oo pojalle maistunut ees sitä vähää, mitä tässä hellepäivinä... Noh, en viitsinyt enää sitä kirkumista kuunnella ja rääkätä poikaa, joten annoin yhden supon (joka on Joonalle vähän vajaa puolikas annos) ja laitoin tuonne sateen ja ukkosen raikastamaan ilmaan ulos nukkumaan. Toivottavasti nyt unta riittäis vähän enemmän ku sen 15min, mitä tänään on päikkäreitä vetänyt!
 
Kaalilaatikkoa, nam! Paranee vain lämmitettäessä. Enpä muista koska olisin moista väsännyt. Täytyy muistaa joskus tehdä. Nyt on ainakin makeaa varhaiskaalia kaupoissa.

Syöttötuolista: meillä on puinen lainasyöttötuoli. Kaksi osainen, istuin asetetaan tukevasti alaosan päälle. Irrallaan ovat pöytä ja tuoli. Olisko kotimaista tuotantoa? Ei vielä käytössä.
Nyt Valo syö joko istuen sylissä, missä on puolensa ja puolensa. Välillä pää pyörii niin että lusikka osuu minne sattuu. Välillä syö sylissä rauhallisemmin. Sitteri on se kakkos vaihtoehto. Asento helposti lysy ja voisin kuvitella nieleskelyn olevan epämukavaa, mutta toimii sekin. Katsekontakti plussaa ja äiti pääsee myös juksuttamaan, jos ei meinaa maistua tai huomio kiinnittyy epäolennaisiin.

Nukuttamisesta vielä; Vaikka Valo nukkuukin hyvin alkuyön (ekan 7-8 tuntia) hyvin itsekseen, olen huomannut toimivaksi ottaa hänet viereen sohvalle loppuyöksi, jolloin uni jatkuu pidempään ja minäkin saan rauhallisemman unen. Valo nukahtaa nopeammin uudelleen eikä mölyä niin pitkään.

Tänään tuli pizzeriassa kirkumiskohtaus. Päiväunet olivat juuri tuloillaan ja kävellessä oli tarkoitus nukuttaa poju. Otin jo varaslähtöä pihassa, mutta tuloksetta. Kuvittelimme että jospa se siitä ja nukahtaa sitten siellä. Juu ei nukahtanut vaan lähdin seurueesta pihalle hyssyttelemään pää punaisena kirkuvaa poikaa. Ehti ottaa niin paljon kierroksia, että se kesti. Pizza oli pöydässä palatessani. Hiukan haalenneena. Olisi pitänyt vain nukuttaa valmiiksi!

Soseista. Kaupan valmiita on tarjottu itsetehtyjen alkukokeilujen jälkeen. Päätin alkaa totuttamaan taas karkeampaan, eli väsäillä ihan ite. Sekoitin kaupan porkkana-perunaa ja itsetehtyä kukkakaalta ja perunaa. Valo huomasi huijauksen ja oli sydänjuuriaan myöten loukkaantunut. Taisin laittaa liikaa omatekoista sekaan[:D] Silkkikurkku! Jatkamme harjoittelua.

SannaKoo ihan samaa on satunnaisesti täälläkin. Pitää varmistella onko äiti tai isä lähellä. Yritänkin jutella touhutessani ja kurkkailla välillä ottaen katsekontaktia, että toinen tietää että kaukana ei olla. On tehonnut toistaiseksi.

Haahhaa Maarinen ton luokan kuvia on täälläkin nappailtu. Jossain järkyttävimmissä kuvista Valo näytti keski-iän ylittäneeltä ministeriltä ja vähän porsaaltakin. Heh, kauhugallerialle tilausta?[:D]

Mitenhän sinttua auttaisi yösyöttöjen kanssa? Kun kaikki tunnutte jo kokeilleen, paitsi toisessa huoneessa nukuttamista? Onkos se mahdollista, teillähän taisi olla muutenkin tilan puutetta. Meillä tehosi välittömästi siirto toiseen huoneeseen nukkumaan.

Eipä se kylmä rintama vielä saapunutkaan, tänne ei ainakaan ennättänyt.
 
Mun on ehkä pakko aloittaa tuo kauhugalleria. Just katselin noita vähän vanhempia kuvia Benjistä, ja löysin aika järkyn otoksen... [:D]
 
Huomenta!

Kauhugallerian ovet avattu selälleen, älkää järkyttykö!
Miehet nukkuvat ja äiti surffaa. Kissakin omilla teillään. Päivästä näyttää tulevan viileämpi ja se on hyvä, jos pääsisi vaikka kävelylle. Kauppaa pidemmällä ei ole rattaiden kanssa käytykään ties koska viimeksi.
 
Sannakoo ja Prana, luin jostain että vauva alkaa siinä 3-4 kk:n iässä tajuamaan ettei olekaan samaa äitinsä kanssa, mikä taas viittaisi noihin poissanäkyviltä-itkukohtauksiin...

Meillä on kans ollu sitä vähän liikkeellä jo aikasemminki, mutta nyt eilen kävi näin, kun neiti nosti mekkalan, kun minä olin menossa yksille kutsuille ja eksyin ja piti soittaa ukolle et se kattoo netistä reitin, puhuttii sit kaiuttimet päällä molemmat ja neiti kuuli ukon kaikuttimesta mun äänen ja tietty ihmetteli ja etti sitte mua katsellaan joka nurkasta... se sai kunnon itkukohtauksen, olouoneeseen mennessäki oli kuulema pää pyöriny ku hedelmäpeli konsanaan [&:]

Minä löysin kirppikseltä ihanan punaseksi maalatun, vanhan, ihan normimallin syöttötuolin 20e (ei pöydällinen taitettava malli, meilel se ois ollu jo liian raskas siirreltävä näin ahtaaseen kämppään). Oli vielä liimauksetki kunnostettu joten ei tartte pelätä että särkyy alle. Ja aiemminki taisin mainita et ostin Cam-matkasyöttötuolin lastentarvikeliikkeestä 35ekeä, oli vimonen kappale, oikea hinta ois ollu 69e, no pakkohan se oli ostaa ja menee kyllä pieneksi taiteltuna ja "pöytälevykin" siinä on.
 
HÖH, miten toi fontinvaihto muka toimii? *koittaa värkätä*

Jaa niin aiemmin pitiki kirjottaa niistä liian pienistä vaatteista, noh mulle menee jo samat vaatteet ku ennenki raskautta mutta kyllä sitä on läski! Pertana jos meinaa totuus unehtua niin räps* nappaat valokuvan ja siittä katot sitte itteäs...

Noh ei siin mtn, laihari alotettu. Eilen mentiin mökille, mies laitto eväät, oisha se pitäny arvata... nälissään piti kuijottaa!! (no okei oli lohta ja salaattia mut ei se ihan riittäny ko kulutuskin oli suuri kun puuhastettiin ja siivottiin mökkiä).
Kun lapsi nukahti niin pupelsin neitin hedelmäsoseen loput naamariin ja mietin jo et kapeen ku päästään niin se on mentävä grillin kautta tai syön kaiken vastaantulevan, siihenkö loppu mun laihis!?!? Onneksi maltoin, mentii kotiin ja lämmitin edellisen päivän sapuskaa enkä muutenkaan sortunu, hitto, en oo syöny karkkia/herkkuja tänä vloppuna ollenkaan! Whaaat? Eilen kyllä halutti kaikkea maolista kun oli nälkä!!

Pointti!?!Olikohan tässä sitä? No, ei kannate päästää sitä kamalaa nälkää kehkeytymään/yllättämään.

Ja laiharista sen verran viä, mun ukko aikoo tosissaan nyt saada kilojansa pois, ja siihen mihin hullu rupiaa niin siihen se repiää! Mulla suomeks sanottuna ihan vituttaa välillä ne sen selostukset ja tietoiskut kaikesta omaan laihutukseensa, painoonsa ja ruokien ravintoarvoihin liittyvistä jutuista! Hei, ihan kiva mut onko pakko jauhaa siittä kokoajan!?? Argh! Mulla on erilainen taktiikka, alotan hissukseen ja koitan pysyä sinnikkäänä, sen kummempaa haloota pitämättä ja asiaa jankkaamatta. Mieshän ei tarkota niitä juttuja siis mulle, vaan se on niin innoissaan ite nyt tosta kaikesta, oikeen lukenuki kaikkea jne, ja se mies ei paljoa muuten lueskele! HOH, sainpa purettua tänne ko en yksinkertasesti viittiny aamusella kaurapuurolautasen äärellä alkaa sille äriseen et vaiha jo levyä, vaan kuuntelin (ainaki näennäisesti)urhoollisesti kaikenloppuun saakka. [;)]
 
Heimoi!

Täällä on taas ollut kiukkua ja känkkäränkkää, eikä toi nappula suostu nukkuu ees kunnon päikkäreitä, niin kiukuttaa sit senki eestä... käytiin jopa kävelylenkillä, mutta anoppi pyöräili vastaan, niin siihenhän tuo sitten heräs, kun siinä juteltiin. Oon jo aika zippi, ku koko aika pitäis keksiä jotain uutta huvitusta tolle nappulalle, eikä siltikään välttämättä oo kivaa! Kohta se on varmaan jo ihan yliaktiivinen senki takia, et mä parhaani yritän sitä viihdyttää... mutta ei sitä viitti huudattaakaan?? (etenkin ku se on alkanut lyömään sylissä pitäjää ja hakkaa samalla päätään joko leukaan tai olkapäähän... mustelmia ootellessa, meille molemmille!)

Rinkun aavistelut tuosta, että on lapset tajunneet olevansa erillisiä äidistään, ei ehkä kuitenkaan täsmää. Ikäskaala on jo meillekin vähän kaukana, saati sitten Valolla... Ja kun tää yksinjääntikiukku ei kohdistu pelkästään muhun, vaan ihan keneen tahansa, joka on sillä hetkellä Joonan hoitajana. Ja vaikka ois joku vieraampikin ihminen, niin se on ihan ok, kunhan Joona näkee jonkun "turvallisen" siinä lähellään. Eikä auta, vaikka se periaatteessa kyllä olkkarista pitäis nähdä mut keittiössä, ja vaikka sille kuinka lauleskelen/höpisen kauempana ollessa, niin kiukku tulee. Ja loppuu samantien, kun tulee lähelle, vaikka ei ottais syliin! Sitten onkin pieni naurunappula siinä... Mietin vaan, et onko tolle voinu tulla jotain traumoja siitä, että se nukahtaa ja herää yksinään??? Eihän se oo mahollista, kun ei se niissä tilanteissa edes itke! :O Muutenkin toki leikkii välillä yksinään, tarkoituksellakin, mutta saa se syliaikaa ja sitä yhteistä leikkiaikaakin...

Ah, eli Elegian perheeseen se eka plussa sitten vissiin onkin tulossa! ;) (pitänytki jo muutama päivä kysyä, mutta eihän tää lahopää oo muistanut :D)
Ja sama meillä, kauppaan piti mennä, mutta eilen kuulin jostain, että ne on kii! Höh! Kaupat on parasta sunnuntaiviihdettä, etenki jos on tällanen sateinen päivä!

Rinkulle piti muuten vielä tosta sun miehen laihiksesta sanoa... että täällä vähän sama, jos mies päättää pistää dieetin pystyyn. Siitä sitten jauhaa ja jauhaa... ja itelle tulee kahtakauheampi himo mässätä :D Sama ku mies lopetti tupakanpolton pari vkoa sitten, niin msuta tuntuu että mulla itelläni on lähdössä käsistä! Pahimpina päivinä menee jo puol askia! :S

Kauhugallerian kuvat on kyllä mainioita! Harmi kun ite tullut kai poisteltua suurin osa noista hirvityksistä... täytyy käydä vähän kuvia läpi, jos jotain ois jääny!
 
SannaKoo - kuulostaa siltä, että Joona ois hiffannut millä keinoin saa äidin takas luokseen... Meillä ainakin tuota oli joitakin kuukausia sitten, mutta en mennyt pojan luokse ellei ollut ihan oikeaa hätäitkua. Muuten vaan huutelin muualta, että ei ole hätää, äiti tulee kohta ja höpöttelin pojalle. Se huutelu loppui aina kuin seinään. Jos joka huutelun takia menee lapsen luokse, saa sitä jatkossa tehdä aina ja kun on useampi lapsi, siihen ei vaan aina rahkeet riitä. Pienestä pitäen opittava elämän totuuksia...

Ja eipä tuo itkeskele perään ellei ole nälkä, väsy tai kipuja. Sen kyllä tunnistaa ja silloin menen hätiin pikapikaa.

Oletko kokeillut antaa kipulääkettä ennen päikkäreille menoa? Jos johonkin koskee, niin eipä sitä aikuinenkaan pysty nukkumaan. PamolF on aika hyvää lääkettä(sitä saa antaa 9kg ->) ja noi nestemäiset on tehokkaampia kuin supot. Meillä 9-vuotias poikakin ottaa pamolia, jos tarvii, kun ei se pysty oksentamatta ottamaan mitään tabuja. Eli pamoleja löytyy vauvasta isommille ja on kätsä, kun voi sekoittaa nesteeseen tai sitten vaan imeskellä se.

Tais mennä asiasta kukkaruukkuun. [:)]
 
Hei!

Viikonloppu meni taasen hujauksessa, eikä tullut koneella käytyä. Mentiin lauantaina ystävien tapaamiseen mökille. Saatiin lainaksi matkailuauto, missä sitten yritettiin nukkua. Toivotonta, sillä sinne tuli jostain rakosesta kokoajan hyttysiä, eikä niille pärjännyt millään. Jussia ne ei juurikaan häirinneet, toki huidoin pojan ympärillä kokoajan hätistellen piniseviä itikoita. Muiden nukkuminen ei sitten onnistunutkaan kuin muutaman tunnin. Kyllä reissussa on mukavaa[:@]. Olipas ihana nukkua omassa sängyssä viimeyö ilman huitomisia.

Pääsinpä kerskumaan Jussin nukkumisilla, niin heti alkoi öiset kitinät. Eipä tämä palveluja vaadi, mutta seura olisi paikallaan. Aikansa harrastettua yksin puhelua alkaa äänensävy olemaan vaativampi, joten täytyy nostaa poika viereen tissille. Eipä sieltäkään taida paljon muuta kuin höyryjä tulla, mutta pääasia että tyytyy siihen ja nukataa uudelleen. Ei onneksi kuitenkaan tälläistä meininkiä ole läheskään joka yö.

Päivisin ruokahalua poijalla olisi (äiteelläkin) vaikka muille jakaa. Perunaa menee kahdesti ja sosetta kerran. Maitoa menee 800-900ml. Hieman alkaa tuntumaan, että pitäisi alkaa kokeilemaan puuroja. Mikä olisi hyvä aloituspuuro? Olen miettinyt josko antaisin aamulla ensin maidon ja jonkinajan kuluttua sitä puuroa ja näin saisi nälän pidettyä pitempään. Täten muut ruokailut siirtyvät hieman eteen päin. Mitenkähän myöhään sitä sitten on toinen perunasatsi, iltapalaksi[:)]. Vinkkejä otetaan vastaan ja pitää jutella asiasta 5kk neuvolassa, joka on perjantaina. Maitomäärästä päätellen rintamaitoa ei juurikaan enä tule, mutta kyllä poika tissillä viihtyy muutaman kerran päivässä ja aamuyöllä - aamulla kerran. Taitaa pitää tuttina, mutta pääasia että rauhoittuu siihen.

Hyvä idea tuo kauhugalleria[:D]. Pitääpä selata myöskin arkistoja...

Kuulostaa tutulta tuo, että huudellaan perään kun äiti katoaa näkyvistä. Mutta asia on varmaan niinkuin Riikka kirjoittikin, että sitä halutaan vaan viihdytystä, eikä niinkään hätä ole ja oppivat ajankanssa että palvelut ei aina tule sillä sekunnilla kun äänensä avaa. Nuorten miesten ja tyttöjen kärsivällisyyttä koetellaan[;)]. Onkohan tämä ikä, kun kuulostaa monella olevan samanlaista että päiväunet on tosi lyhyitä ja pitäisi olla kokoajan kanniskelemassa. Oliskohan tuo kaiken uuden oppiminen sekoittanut pienen pään? Niin tosiaan viimein ja vihdoin sitten Jussikin hoksasi kääntymisen ihmeen. Eilen se onnistui muutaman kerran ja takaisin selälleen mennään yhtä hienosti.

Nyt taitaa saada tehtyä siivouksia myös sisällä, kun siihen hommaan olisi sopiva ilma.
 
Niin piti sanomani, että täälä herää pieni kateus niitä kohtaa joilla maitoa riittää omasta takaa. Kuinka mahtavaa, kun on aina eväät mukana eikä pilaannu kesähelteelläkään.
 
Jussi pyöri pienessä hetkessä parimetriä sivullepäin, kun olin jättänyt hänet matolle selälleen. Taitaa tuo kääntyminen onnistuvan paremmin vasemmalle puolelle kun mennään vaan samaan suuntaan.
 
Sannakoo, iteki ajattelin sitä et sille se saattas ehkä olla kyl ns myöhästä mutta meillä se alkoi tossa 3kk:n jälkeen että meillä ainakin sillo oli sen suuntasta... ja nythän se tosisaan on niinku joku mainitsikin että saa"seuran pitäjän" ku vähän möykkäsee... siis meitin tyttö ainaski =)

Yllättävän hyvin on menny tää mässäilemättömyys (ei kannate kutsua laihariksi tai muute menee pipariksi [:D]) ens la on sitten herkuttelu päivä, elikä 2 viikon välein, katotaas...

Kauhea ko meinas eilen olla k'ärty ja väsy päällä, tuntu ettei ukkokaan tajunnu et mulal väsyttää vaikak kui selkeesti sen sanoin, häippäsin kaverille 3 tunniksi... on mimittäin tuo allergia vaivannu yölläki, silmiä kutittanu ja nenä tukossa ettei ole saanu nukuttua kunnolla... nyt otin suosiolla vähän lääkettä niin viime yö meni sitte ihan jees, ja mitä unia! Mulla on kyllä niin rikas unielämä että huhuh! Niitä ei parane kyllä lähteä analysoimaan tai löytää pian ittensä jostai kalonkutistajalta [;)]
 
Voi Amppu, ONNEA plussasta! Jännää, mahtavaa, raskasta, mutta kyllä sä selviät. Ja eipä tästä tarvi muille huikkia. Tämä plussa ainakin antoi vastauksen niihin kysymyksiin, että koska töihin ja minne.
 
Eihän raskausaikakaan varmaan tule olemaan helppoa, kun on kanniskeltava itsensä ja vielä lisäksi pojan. Menee kuitenkin vielä hyvä aika ennekuin poika kävelee ja kantaminen vähentyy. Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan ja kuulostelemaan tuntoja!
 
 
 
[:)][:)] AMPULLE IHAN HIRVEEN PALJON ISOSTI ONNEA JA ISOT HALIRUTISTUKSET!!!! [:)][:)] HUIH!!!

NEUVOLAKUULUMISIA: Veeran pituus 64,5cm ja paino 7kg 950g. käyrilä mennään vaikka pituus olikin jotenkin laskusuunnassa?? ja mitähän sekin sit käytännössä meinaa? hmmm.

Tuli paljon ohjetta ja määräystä kun kerroin edelleen tiheistä yösyötöistä... joka aterialla tästä lähin sosetta. maitoa perään jos ottaa. (voin sanoa että ei ota) meillähän on ollut aina jokatoinen syöttö maito ja jokatoinen sose just sen takia että samalla syötöllä ei niitä suostu syömään. nojoo, nyt siis opetellaan siihen että ruuan perään juodaan.

sitten käsky kävi siirtää Veeran sänky eri huoneeseen, voi olla niin herkkä uninen että herää esim ihan vaan mun kyljen kääntämiseen tai jotain ja sit vaatii maitoa uudelleen nukahtamiseen. ja toihan nyt sit tarkottaa sitä että olohuoneeseen täytyy raivata tilaa (haluuko joku sohvan, tai kenties kirjahyllyn, lipaston, ruokapöydän etc...?) siis joo, tilaahan ei ole.. sit hirmu kiva kun mies tulee koulusta joka ilta about 21.30. Missähän se hengailee illan ja alkuyön kun rupee unille aina vasta joskus yhden-kahden aikaan...? vessassa? mä kun haluan sit kuitenkin nukkua rauhassa makkarissa...

yöllä ei saa enää syöttää kun max kaks kertaa. Eli täytyy antaa vaan huutaa sängyssä ja silitellä. Ja tolla lapsella on HELVETIN KOVA ÄÄNI. saadaan varmaan häätö kun huudatan sitä yöt. mitäs vielä.... ei kai muuta. nyt siis alkaa kova koulutus meidän kirpulle. ressu. pitää vaan muistaa olla ite tiukkana eikä antaa periks niiden yösyöttöjen suhteen. kait se siihen joskus tottuu että maitoa ei tule. en vaan haluis huudattaa toista.

että semmosta.... nyt mies lähti taas sinne kaupungin asuntotoimistoon vähän vauhdittamaan asunnon saamisessa. otti neuvolakortinkin mukaan missä on noita edellämainittuja "määräyksiä". josko ne sitten tajuis että todella tarvitaan se isompi asunto. mä rupeen soittelee niitä hoitopaikkoja. vaikka tietysti heti kun hoito saadaan läheltä niin joudutaan muuttaa jonnekin hevon kuuseen. kuinkas sitten sitä paikkaa vaihdetaan??? murmurmur....
 
Voi hitsi Amppu! Ihana juttu! Onnea toooosi paljon! Ja mun puolesta saa kyllä raskausjuttuja kertoilla, niitä on mukava lueskella ja muistella omaa raskautta!
Pienestä ikäerosta on ainakin se hyöty, että lapsista on varmasti seuraa toisilleen, samat vaatteet ja tarvikkeet käy ja sittenpähän menee vaipparumba ja yövalvomiset samaan pötköön ja kerralla ohi. Ellette tee sitten vielä myöhemmin lisää!
Hihii, aikamoisen hedelmällisiä siellä ollaan kuitenkin jos tuollaisesta kokeilukerrasta jo heti tärppää! :D

Kaapo on nyt ruvennu kääntyilemään ihan urakalla. Ei viihdy selällään juuri ollenkaan, heti kierehtää ympäri. Takaisin selälle meno ei kuitenkaan onnistu joten hetken pällisteltyä pitää huutaa äidin kääntöapu oy paikalle.

Jaahas, päikkäreiltä varmaan ruvetaan kohta heräilemään. Välipalaksi omenaraastetta ja sit taas kääntyilyharjoituksiin!
 
Sinttu - on hankalaa olla johdonmukainen, kun vauva itkee... varsinkin öisin. Jos on tuttuja naapureita, niin niillehän voi mainita mikä on homman nimi. Toi huutaminen loppuu yleensä aika pian ja vaikka tuntuu, että ***** tästä ei tule mitään, eikä tää kersa ikinä lopeta huutamista, niin kaikesta huolimatta on vaan sinnikäs. Lopussa meinaan iso kiitos seisoo! [:)] Tsemppiä hurjana sinne!
 
Takaisin
Top