Toukokuun turinoinnit

SannaKoo

Sanavalmis juttuseppä
Sateista työväenpäivää, vaikka en punaista aatetta koekaan omimmakseni!

Aattelin kertoa teille jotain hauskaa... näistä vois melkein perustaa ketjun tonne yleisten puolelle, koska näitä taitaa löytyä. Oon siis ihmetellyt, että miten muka joku voi väsyneenä touhottaa kahvinsa tuttipulloon tms. Mutta NYT tajuan! Aamuseiskalta Joona rupes huutelee pulloaan, ja mä lähdin sitä sille keittiöstä hakemaan, olin illalla laittanut pullon valmiiks jääkaappiin, et tarvii vaan nostaa mikroon lämpeemään. Noh, tein eilen illalla dippiä, ja huomasin sen pussin olevan tyhjänä keittiöntyöpöydällä. Mikroon aikaa ja hetken päästä luukku auki; mikä ihme tuoksu täällä nyt on?? Vasta käden ojennettuani tajusin, että mulla on osittain sulanut kermaviilipurkki kädessä ja se maitopullo edelleen jääkaapissa! Sen verran taisivat silmät olla ristissä, että se dippipussin näkeminen sai aivot nappaamaan sen kermaviilin sieltä kaapista... :D

Kohta nää lähtis kaupunkiin, parempi myöhään ku ei milloinkaan!
 
:DDD

Sanna, pelastit mun päivän! Hihi...

Täällä sataa vettä, ja mä en oo jaksanut edes meikata. Mietin, että pitäiskö kuitenkin, jos lähdettäis vaikka Benjin kanssa pikku kävelylle. On aika yksinäistä ilman miestä.. Jos kehtaisin, tuikkaisin ylioppilaslakin päähän. Saattais ihmiset pitää mua hiukan tärähtäneenä täällä. [:D]

Ai niin, päivitys: Hammas on nyt tullut ikenestä läpi! Ihan mininysä se vielä on, eikä edes näy äkkiseltään kunnolla, mutta kyllä se vaan hampuli on. Ja sattuu, kun siitä saa sormeensa pureman! [;)]

Edit. Mä näköjään täällä nyt yksin turisen. Te olette kaikki varmaan perheidenne kanssa Vappua viettämässä. Ja hyvä niin. Piti vaan tulla sanomaan, että voi herranen aika kun oli vaikeaa laittaa Benji nukkumaan tänä iltana. Itki varmaan tunnin tuolla sängyssään. Mä sitten välillä koitin silitellä, laittaa tuttia ja hyssytellä. Loppujen lopuksi nukahti äsken tuonne silleen, että mä pidin kättä rintansa päällä. Miten tää nyt on tämmöistä? Saakutin hammas!!
 
HÖH, lunssan pukkas, en ole käyny missään viikkoon! *mökkihöperö* Tuhnu puolikuntonen olo ja pikkulämpöä päällä melk viikon. Piti r-testiki tehdä mut oli negat. Taisin olla tulokseen jopa hieman pettynyt. (tunnustan)

Jaa vappuki siis oli ja meni. Kaveripariskunta käväs grillaamassa meän kanssa herkkuja ja pelattiin pokrua, kaikki joi pelkkää kokista.

Kiloista, on tullu täää viikko taas vedettyä mitä sattuu namariin vaikka oli jo hyvällä mallilla noi tervellisemmät syömätavat, ei muutaku uuestaan rotiin. Tää on niin tätä mun herkutteluherkkyyttä, nautin suunkautta...[:)]

Neiti vetää pottua, porkkanaa, luumua ja päärynää, mikähän kokeiltas seuraavaksi... Neiti on alkanu meän onneksi menemään nyt jo kybältä nukkumaan (hyvin nukahti taas itekseen), ehtii siinä sitte miehenki kanssa jotain, vois jopa elokuvankin katsoa ja ehkä jotai muutaki, nyt sauna odottaa!
 
Iltaa!

Vappu on nyt sitten suoritettu kummemmitta kohelluksitta. Joonalle tais kyllä riittää tällanen hulinointi, 2 pitkää päivää putkeen ja hirveästi ihmisiä ja kaikkialla kauhea vilinä ja vilske. Päivällä käytiin vähän mittailemassa Helsingin katuja, uusilla rattailla ja Joonalla tietty nassu menosuuntaan. Eihän tuo napero malttanut ollenkaan nukkua! Hirveästi oli ihmisiä, kännisiä, kusevia, oksentavia... tuli elävästi mieleen, kuinka vuosi sitten aattoyönä puolen yön jälkeen kotiin suunnattuani vannoin, että selvinpäin en enää keskustaan lähde vappua ihmettelemään!
Ystävän ja sen kaverin + vajaa kaks vuotiaan kanssa sitten syötiin tortilloja, sipsejä, omenapiirakkaa, munkkeja ja juotiin ihan hirveä määrä limpparia.. Sokerihumalaa enteili jo! Joona ei ois malttanut sielläkään nukkua, vaikka roudasin sen rattaat kolmanteen kerrokseen, hissittä. Onneks sitten pienten yliväsymysepisodien ja kirkumiskohtausten jälkeen viimein malttoi... Kotiin tultiin syntisen myöhään, vasta 21.35 ja eikun poika iltapesuille ja pullon kautta untenmaille! Ihan huippu toi vappupallo, sillä oon jo kahtena iltana nyt yliväsyneen apinan saanut rauhottumaan iltapesuille ja pyjamanvaihtoon, ku oon ottanut pallon mukaan kylppäriin :D (äitiys kehittää tota luovuutta aikalailla!)

Eli Ailime, ei perhevappu, mutta reissua ja tohinaa kuitenkin. Kiva niin, sillä mies palaa vasta huomenna puolilta päivin Globenin reissultaan, ja kotona olis tosiaan pinna palanut ja seinät kaatuneet niskaan!

Rinkulle ihan superpaljon tervehtymistä! Tollanen on ärsyttävää, kun ei kunnolla nouse kuume tai iske muutkaan, ja sitten sitä sairastelu vaan jatkuu ihan tyhmän pitkään... Kuume sentään tappais ne pöpöt ja tervehtyminen vois alkaa! Tolle teidän listalle voisin suositella kukkakaalia tai bataattia kasviksista ja mangoa hedelmistä! Kuulin tänään, että mango on myös noiden laksatiivisten hedelmien listalla, ja väittäisin sen toimivan meillä parhaiten! Luumu ei pidä vatsaa riittävän löysänä, enkä usko, että se päärynäkään... Mutta mango on muutenkin Joonan lemppareita (väittäisin näin) ja sen kanssa kyllä muistelisin vatsankin aian hyvin toimineen!

Mites muuten, olittekos te puuronantajat siis jo antaneet viljoja? Muistelenko väärin, että Pranametri on ainakin Valolle kaurapuuroa antanut? Tosin Valohan on kuitenkin Joonaa jo reippaasti vanhempi... Joonalle kun ei se maissi taida käydä, niin mietin, että mitäs seuraavaks.. Kaapista löytyy vehnä+omena puuropaketti, ja mietin, että tohtiiko sitä jo antaa, vaikka paketti sanoo että 5-6kk alkaen. Ite oon neuvolakortista luntattuna saanut vasta 4kk iästä jotain kiinteitä (kasviksia, hedelmiä) ja 5kk viljatuotteita, mutta Joona on nyt kuitenkin jo 1.5kk ajan syöny noita kasviksia ja hedelmiä aika kattavasti, joten uskaltaisko tota vehnää kokeilla? (vaikka Tuik sanoikin, että se leffasta saatu puuro oli pahaa, niin aattelin sitä Joonalle silti tyrkyttää ettei tarvii pois heittää ;))
Maissista tykkäävien muksuille voisin suositella sitä Muksun iltapuuroa, Banaanipuuroa, missä on siis banaania (aijaa, oikeesti vai? :D) riisiä ja maissia. Se tolle lapselle maistuu, etenkin hedelmäsoseen kanssa, mutta kun ei masu maissista välitä... :(

Seuraavaksi aattelin korkata yhden Smirnoff Icen, koska tosiaan mulla ei ton aamuisen episodin jälkeen oo sitä pirun dippiä, niin en mä jaksa noita sipsejä kuivanakaan syyä :P Josko se uni sitten maistuis tollasen naukun jälkeen ^^
 
Ah, kivaa, etten ollutkaan ihan yksinäni täällä!

Voi Rinkku, paranehan pian! Mä sain kanssa pudotettua painoa aika reippaasti tuossa vähän aikaa sitten, mutta nyt oon kyllä eilen ja tänään mussutellut niin paljon herkkuja, etten tohdi edes vaa'alle mennä. Varmasti olen lihonut ainakin 3 kiloa...

No juu, Sanna, näköjään on teillä ollut touhukas vappu! Mä en ole ollut sitten vuoden 2000 vappuna Suomessa, eli en ole vielä koskaan saanut ylppäreiden jälkeen pitää lakkia päässä julkisella paikalla. Tuosta voisi päätellä, että mä pääsin 10 vuotta sitten ylioppilaaksi? Mitä ihmettä??? Mä en voi olla noin vanha!

Mulla ois yks omppusiideri tuolla jääkaapissa, mutta taidan säästellä sen ens viikonloppuun... Tyydyn simaan.

Hyvät yöt kaikille!
 
Oot sä kyllä Ailime tosi vanha! 10 vuotta sitten mä olin vielä herttainen rippikoululainen! ;)
 
Huomenta!

Se ois vappu sit vietetty ja oli oikein mukavaa. Mäkin otin aattona lasin kuohuvaa ja valkkaria ja eilen innostuin juomaan jopa 1,5 kaljaa. Villiä! [:D] Mun vanhemmat oli täällä aattona syömässä ja eilen vietettiin ihan perheen kesken vappua. Käytiin käppäilemässä ja laitettiin herkkuruokaa ja Kaapo sai persikkasosetta+pottua. Suht hyvin meni alas, mutta selkeesti noi hedelmäsoseet maistuis paremmin. Ens viikolla otetaan sit porkkana maisteluun.

Mies lähti salille ja Kaapeli nukkuu, täällä on ihanan rauhallista ja mä voin ajatella kaikenlaisia levottomia. Tuli mieleen, että kuinka mukavaa se ois jos kohta tekiskin jo toista, tai ees silleen kolmen vuoden sisään niin sais olla kotona samoilla äitiyspäivärahoilla kuin nytkin ja ei tarttis välissä piipahtaa töissäkään. Kun tarkoitus kuitenkin on, että Kaapo sais sisaruksen tässä kolmen vuoden sisään. Hmm, liian helppoja hetkiä täällä kotona selkeesti, kun tollasia tulee mieleen. Oishan se älyttömän raskasta olla raskaana ja samalla on vielä ihan pieni lapsi hoidettavana yöheräilyineen yms. ja varsinkin kun mulla oli viimeks ne ihan älyttömät pahoinvoinnit, jotka jatku puoleen väliin raskautta asti(muistan monesti vannoneeni pää pöntössä, että seuraava lapsi sitten adoptoidaan). Mutta niin ne kauheudet vaan unohtuu näköjään. Miehelle kun juttelin niin se vaan oli, että joo hyvä idea. Sehän ois tosi mukavaa. Eli ei järjenääntä sieltäkään päästä. [:D]

Kaapon huonot yöt vaan jatkuu. EN tiiä mikä sitä yöllä häiritsee, ettei se oikeen nuku levoollisesti. Taas sai laittaa tuttia suuhun ja hyssyttää 00.30-04. Kaapo nukkui kyllä tuossa välissä useita pätkiä, mutta mä en. Tissiä ei ota, tai imasee pari kertaa mutta sitten sylkee pois. Mietittiin, että ens yönä lypsän vaikka tuttipulloon maitoa jos Kaapo siitä suotuis syömään ja nukkuis sit vatsa täynnä hieman levollisemmin. Kun ei tosta kyllä tuu mitään, että vedetään jotain neljän tunnin yöshowta. Mähän oon aivan raato arkena kun joudun nousemaan sen kanssa jo kuuden jälkeen ylös. Nyt viikonloppuna mies on ottanut sen aina ylös ja mä oon saanu nukkua vielä pari tuntia. Jos kellään on jotain ideoita tai vinkkejä niin kiitollisena otetaan vastaan ja testaukseen!

Jep, nyt hetki omaa aikaa ja suomen kuvalehteä!
 
Tuik, en osaa muuta keksiä, kun tukevampi iltapala... Vaikka ite olin tota velliä vastaan aluks, niin nyt oon kyllä niin sen suurin fani! Joonan iltapullossa onkin aina sitä kaupan peruna-porkkanavelliä n. 80ml + 40-60ml maitoa. Sillä jaksaa nukkua tosi hienosti sitten! Eli ei oo tosiaan pakko antaa puuroa tai pelkkää velliä, vaan vähempikin määrä velliä riittäis kyllä!

Oon vähän huono noissa yöasioissa neuvomaan, kun meille on annettu tuo tuollainen hyvä uninen napero, joka ei yöllä juur kätise tai vaadi ruokaa... Yhdenkin huonomman yön jälkeen palaatte te yövalvojat kyllä salamana ajatuksiin, ja mietin pääni puhki, millä teitä voisin auttaa! <3
 
SannaKoo kyllä, kaurapuuroa, valmista jauhetta Valo saa. Helppoa, mutta minkäs ikäisille sitä oikein on tarkoitettu.. No se on 5 kk eteenpäin. Mutta meillä viisas neuvolatäti ei antanut mitään rajoitteita vaan kehotti jopa neljänviljanpuuroa tarjoamaan. Jospa varovasti kokeilet? Muistaakseni raudan tähden pitäisi viim 6 kk:n ikäiselle antaa viljaa, mutta ei kai siitä mitään haittaakaan ole jo Joonan ikäiselle? Kunhan tarpeeksi hienoa tavaraa saa. Joillekin lukemani mukaan viljat saattavat aiheuttaa ummetusta, mutta vain joillekin. Joonahan saa jo muutakin sosetta joka tapauksessa. Aluksi Valonkin annokset olivat tosi pieniä, pari teelusikallista valmista puuroa ja sosetta sekaan.
Olipa kiva vappu sinulla ja Joonalla kuitenkin. Tipahdin tuosta lämmitystarinasta[:D][:D][:D][:D] Haahhhhahhahhaa, niin siinä käy. TUttua,vaikka ei noin hauskoja ole vielä tapahtunutkaan. Usein seison kaapin ovi auki etsimässä jotain, enkä muista mitä olin tekemässä. Tuntuu että elämä pyörii meidän ja Valon ruuan ympärillä. Aina joku tarvii jotain.

Voi hampaat! Kuinka kauan niitä pitää odotella ja kärsiä? Vieläkään ei näy, vaikka ikenet pullottaa ja ovat tosi terävät. Pikkuraukka tekee niitä hartaasti ja itkien. Ei tahdo ruokakaan aina maittaa sen takia. Maitoa imee senkin edestä niinä päivinä. KIpuilu väsyttääkin lasta ihan selvästi, ei aina jaksa touhuilla vaan haluaa jomman kumman lähelle.

Kotilon perhanat! Tässä pihapiirissä on kotiloita vaikka kauhuelokuva-aineksiksi asti. Mitä ihmettä niiden kanssa tekisi. TÄhän asti olemmee julmasti vain tallanneet tai listineet harjanvarrella. Googlasin jo vinkkejäkin, mutta aika onnetonta on jos ei naapuri yhdy ahjojahtiin. Kuinkahan uskaltaa kasvattaa mitään tuolla pihalla? Syövät kaiken mennessään..

Ailime ei minulla mitään reseptiä ollut, päästäni laitoin. Mutta jos nyt jotain vinkkaan, niin ihan purkista sieniä paistoin pannulla sipulin, valkosipulin, chilin kanssa ja lopuksi valmiiksi keitettyjä papuja sekaan (kikherneitä tällä kertaa). YRttisuolaa ja basilikaa mausteeksi vielä. Tomaatit koversin tyhjiksi ja tänään käytän jämät pastakastikkeeseen. Minäkin muistan lapsuudesta kukallisen pikkutäkin, ei varmasti ole enää tallella. Muistoesineet laspuudesta olisivat arvokkaita<3 Löysin oivan kasvisruokasivuston netistä. Laitan linkin kun katson sen uudelleen.

Haukotusharjoittelua: Valo säikähteli itkuun asti sitä kun haukottelimme autuaasti. Alahuuli väpätti ja poru kaikui. Mies päätti alkaa siedättämään ja haukotteli ääneen jatkuvasti. Ihan samana iltana aloitti, mikä ei nyt paras mahdollinen ajankohta ollut mutta milläs estin? Vuorokautta myöhemmin ei haukotus saanut mitään reaktiota aikaan.
Ilmapallojen puhkominen kuuluu naurattavan ääneen. Ei ole paukkuarka poika.

Vappuriehasta. Tällä kylällä oli vappuna hiljaisempaa kuin arkena. Viisi roskaa kauppareissulla bongasimme ja kaupan parkkiksella muutaman sirpaleen. Hurjaa... Naapurista ei kuulunut mitään vaikka seuraavana aamuna tyyppi lähti horjuen polkemaan pyörällään. Onneksemme on hiljaista[:)] Taisi kaatosadekin vaikuttaa vapun railakkuuteen, ei grillit kärynneet.
Kuinkas Maarisen piknikin kävi?

Nyt tulee jo liian pitkää juttua. Lähden kokkailemaan.
 
Iltaa!

Kiitos Pranametri, kaipa mä sit hiljalleen alan kans kattelee tolle lapselle noita viljojakin. Sitä mainitsemaani banaanipuuroa veteli niin riemulla, että helppoahan se ois puuroa antaa sitten aamusella :) Kun jätettiin banaanipuurot hyllylle oottelemaan uudemaa kokeilua joskus toiste, niin oon vaan antanut hedelmäsosetta aamupalaks, mutta kivempi ois antaa jotain vähän tukevampaa, ettei nyt ihan pelkällä hedelmällä joudu kasvamaan... Ja just aamusin ois kiva olla jotain tukevaa, kun yöstä menee se eka n. 10h syömättä, sitten maitotankkaus, 2-3h unta, maitoa ja unta vielä tonne klo 10-11 kieppeille. Eli menee kuitenkin puolet vuorokaudesta niin vähällä syömisellä (ja sekin pelkkää maitoa), niin sitten onkin aamulla hirveä nälkä!

Rautaa en koe ensisijaiseks ongelmaks, koska Joona edelleen juo 800-1000ml päivässä korviketta, ja siinä on kuitenkin rautaakin. Nyt käytetään varastot loppuun ja siirrytään seuraavaks siihen 4kk+ malliin (piti jo siirtyä, mut enhän mä kaupassa sitä muistanut ja otin NAN1 totutusti kärryyn :D), siinä pitäis olla käsittääkseni sit enempikin rautaa?

Praniksen perheelle vielä tsempit kotilo-ongelman kanssa! Toivottavasti jollain keinolla selviitte niistä, ettei tarvii kasvatuksista luopua.
Meillä on muurahaisia ärsyttävyyteen asti tossa pihalla... ei haittaa istutuksia (niitä tosin ei tänä vuonna oo ulkona :D), mutta ovat tosi ärsyttäviä, kun kiipeilevät päällä jos tuolla pihalla köllii! Ne pari kesää, mitä ollaan tässä asuttu, ollaan yritetty noiden myrkkyjen kanssa lotrata, mutta ei oo auttanut! Noh, kai pitäis olla ilonen, että pysyvät ulkona, eivätkä tuu sisälle!
 
huu haa! Iltaa heimolle!

Kiitos kysymästä, meillä oli ehkä mun elämäni ihanin vappu! AURINKO tuli sopivasti esiin juur kun me saatiin jäsenet oiottua ja vaatetta päälle. Aamulla ensimmäiseksi paistelin kasan munkkeja, kun odottelin muun porukan heräilyjä. Venla paukutti lattiaa hyppykiikussa paistelun ajan ja keikkui sitten sokerihommissa lonkalla. Huuteli väliin hoota ja häätä ja oli ihmeissään mutsin kokkailusta.

Ja se paljon puhuttu pullopersekana oli älyttömän hyvää. Ihanaa oli istuskella nuotiolla porukalla höpöttämässä ja odottaa ruoan valmistumista. Kuohari jaettiin tyylikkäästi muovimukeihin ja kilisteltiin savussa! nam. Vaikka olikin suhteellisen lämmintä, niin silti lampaantaljat oli tarpeelliset takapuolen alla.... Pöytä katettiin kauniisti ja syötiin pitkään ja hartaasti! (paan tuonne loppuun pikkukuvan niistä kanoista)

Ja mikä lystintä kaikesta: Siskolla oli
tänään työpäivä, joten olivat lähteneet aamulla aikaisen jo ennen kuin me herättiin!

No se meistä, tällä kertaa.

ETENOILLE: olutta ämpäriin pihalle! Ne on niin juoppoo väkee, että kiipeävät ämpäriin bilettämään ja hukkuvat sinne.....

UNISTA: näin unessa, että SANNA soitti ja sanoi olevansa tulossa. Kysyi, että onko se possu jo valmista ja minä käskin tuoda vessapaperia!! Aamulla olin herätessä ihan sekaisin ja ajattelin soittaa sulle, että on meillä sitä vessapaperia.... (ja hahhahahh mikrolämmintä kermadippiä....)






 
maarinen, no tuunhan mä, kunhan kesäjuhlien päivä saadaan päätettyä! ;) Ja voin sitten tuoda sitä vessapaperiakin, noin niinku varmuuden vuoks :D
 
Täällä mä nyt istua nökötän kädet tuskanhikisenä ja kakat melkein housuissa. oon ihan paniikissa sen hammaslääkärin takia. enkä oo mitään neste/sose ruokia itelleni ehtiny hankkia joten varmaan vetäsen sit Veeran kanssa noita pilttejä naamariin. Ei mua se ite hampaiden veto pelota, mut se kipu mikä iskee kun puudutus lakkaa ja sit se inhottava verenvuoto joka valuu kurkkuun loppu päivän. auts. onneks on hemapa-pusseja pakkasessa niin saa kylmää poskille ettei mene hirveeseen turvokkeeseen koko naamari. tosi kiva päivä siis tiedossa [:o][:(][X(][&o]

Puuroista: Veera ainakin inhoo sitä puhti-banaanipuuroa. sylkee kaiken ulos. Mut sitten se päärynäpuuro ja vadelma-riisipuuro uppoo tosi hyvin. Ja aamuisin aina puuro keitetään. illalla yleensä mennään puolet velliä ja puolet maitoa pullolla. sillä saa jotenkin helpommin tainnutettua unille kun on vähän rauhallisempi tapahtuma kuin toi lusikalla syöttö. Eipä tarvii enää pesuille syönin jälkeen lähteä [;)]

Olikos kellään tota samaa turvotus/lihomis ongelmaa niiden CERAZETTE pillereiden takia? tonne huhtikuun puolelle viimesenä siitä kirjottelin (pöllö ei heti tajunnu kuun vaihdosta) anyway... oon nyt päättäny enää ton levyn syödä loppuun ja sit haen vanhat tutut Mercilonet käyttöön. Ja googletin muutenkin noista cerazeteistä niin hirmu moni oli tullu raskaaksi vaikka oli syönyt niitä. Eipä siis vaikuta kovin ehkäisytehokkailta. Ja kuukautiset jääny monilla pois. Minä mukaan lukien! Vaihtoon siis!!!

Se olis nyt sit vissiin tankattava masu täyteen että jaksaa olla pari päivää syömättä. Eihän niistä kiloista nyt voi samaa aikaa luopua kun viisauskin lähtee hampaiden mukana [:)] rajansa kaikella!!!

Palaan myöhemmin jos selviän operaatiosta hengissä...
 
Sintulle huikin, kun olit noista cerazetteista huolissasi. Se onkin varmasti totta, ettei ne kaikille sovi. Ite söin niitä ennen raskautumista 5-6vuoden ajan ja nyt taas synnytyksen jälkeen. Mulle niistä ei oo tullu mitään negatiivisia vaikutuksia, päinvastoin... menkat tosiaan loppui moneksi vuodeksi, mistä erityisesti pidin!! [:D] Eikä nyt ole vielä uudestaan alkanut, vaikka vauva on pian 4kk, tosin rintaruokinnalla vielä mennään. Kun lopetin pillerit tulin heti toisesta kierrosta raskaaksi, joten hienosti kyllä toimivat meillä. En ole huomannut että olis vaikuttanut painoon tai laihduttamiseen tai hormoonitoimintaan muutenkaan. Ainoa ongelma niissä on oikeestaan se, että niitä pitäis muistaa syödä joka päivä, mikä ei ole helppoa kun on näin huonomuistinen nykyään!

Olen kuullut että joillain on jatkuvasti sellasta tiputteluvuotoa, sen ekan 3kk:n jälkeenkin. Mutta osalla tulee kuukautiset normaalisti ja joillain loppuu kokonaan. Luulis että kun ne on niin matalahormonisia että sivuvaikutuksia olis vähän, mutta mene ja tiedä... [:)] Tässä siis mun kokemukset asiasta, mutta kuten sanottu niin yksilöllistähän se on miten niihin reagoi! 
 
Voi sinttu, tsemppiä hampilääkärin operointiin! Mulla ei oo onneks koskaan mitään hampaita vedetty, ja ortopanthomalla todettu ettei viisauden hampaitakaan oo olemassakaan, mutta silti kauhistuttaa ajatus! Hui!

(tosin ei välttämättä ihan tuulesta temmattu ajatus omassakaan päässä oo, sillä mulla lohkes taas lisää tosta poskihampaasta, ja se on viimesen 10 vuoden aikana operoitu monesti; paikattu, juurihoidettu, paikattu ja paikattu ja paikattu ja paikattu... nyt alkaa riittää! Viimeks vuos sitten oli oikeesti varmaan puolet hampaasta lohjenneena ja sitten se paikattiin taas. Nyt mietin, että pitäis soitella sinne hampilekuriin ja kysyä, et kannattaako sitä joka vuos paikata (kun usein vielä menee tosi monta istuntoa, kun siellä joutuu käydä), vai pitäiskö se koko hammas repiä vaan pois... tai siis ei siinä taida ees paljoo oikeeta hammasta enää olla :( Toisiks perimmäinen poskihammas, mitä sillä tekee, kun ei se hymyäkään pilaa ;)) Hirveetä, oon siis kuitenkin vielä parikymppisten alkupuolella ja mietin jo, että kohta multa puuttuis yks hammas!)
 
kotiuduttu... oikea puoli sai kyytiä. sekä ala- että ylähammas lähti. vasen alaviisuri jäi odottelemaan syksyyn.. huh..
oli kyllä taas kokemus. mut verhoiltiin jonku steriilin lakanan alle niin että suu vaan näkyi. miljoona puudutuspiikkiä ikeniin ja sit alko armoton vapina ja sydän alko jyskyttää viimestä päivää. pikkanen adrenaliini annos puudutteen mukana. tosin siitä ne onneks etukäteen vähän varottelikin. nyt siis hampaat irti ja sit vaan odotellaan koska puudutus hävii ja alkaa se armoton kipu. burana 800 onneks purkki tossa pöydällä odottamassa. vielä kun sais ne jotenkin alas. ihan törkeen isoja nappeja!!
 
No niin onneksi Vappu takanapäin. En myöskään lukeudu vapun juhlijoihin, mutta onhan se lapsille mukava juhla.
 
Sinttu onneksi hammaslääkärireissu takanapäin vaikka kivut onkin edessä. Laitettiinko sulle tikkejä ikeniin? Viimeksi kun multa otettiin viisaudenhammas pois niin se oli kaikkein ärsyttävintä se veren vuotaminen. Yöllä heräsi siihen, että kurkku on täynnä verta[:'(]. Asiasta kerroin seuraavalla käynnillä hammaslääkärille niin hän totesi, että olisit pyytänyt tikkejä laitettavaksi, arggg kumpi meistä on se hammaslääkäri, joka tietää mitä pitää laitttaa... No seuraavalla kertaa tietää, yksi viisuri olisi vielä jäljellä.
 
Kauhia tuo Sannan autoilureissu, kyllä jokainen olisi pelästynyt pahemman kerran. Onneksi Joonalla oli kaikki hyvin.
 
Nyt te ootte tulleet myös mun uniin. Meillä oli tapaamiset Oulussa kylpylässä. Ja olin tietysti aivan täpinöissäni ja ajoin auton kylpylän eteen, että saan helposti tyhjennettyä sen suuren määrän tavaraa mitä tarvitaan kun äiti lähtee lapsen kanssa yhdeksi yöksi pois kotoa. Siis sillä tavaramäärällä eläisi viikon maailmalla[:)]. No sain raijattua tavarat hotellihuoneeseen missä meitä palstalaisia oli useampia, mutta ei lapsia missään[:-]. Mulle kerrottiin, että vie Jussi samassa kerroksessa olevaan sviittiin, että siellä on muutama lastenhoitaja jotka hoitavat lapsia, sillä me mammat lähetään bilettämään. Jussin vietyäni iloiseen lapsilaumaan, menin siirtämään autoa parkkipaikalle ja totesin, että olin sitten jättänyt ovet lukitsematta ja autosta oli varastettu tavaraa. Sen jälkeisistä tapahtumista ei ole tietoa, mitenkä meidän biletysilta sujui. Oliskohan tämä uni merkki siitä, että tämän mamman pitäisi päästä tuulettamaan (lue huuhtelemaan) aivojaan aikuisessa seurassa.
 
Maarisen pullopersekana näytti hyvältä. Olitko sä laittanut jo ohjetta jonnekkin? Tuo ruoka näytti siltä, että sitähän on kesällä kokeiltava. Ruuan nimestä ei nyt heti tullut kyllä mieleen ruoka[:D]. Tiedän sanonnan pullopersesika (esim. pelattiin kuin pullopersesiat tai tuohan on sika kännissä). Pullopersekanahan voisi olla naispuolinen känninen ihminen[:D].
 
Meillä Ampun kanssa tapaaminen lähestyy, mukavaa. En taidakaan jaksaa vetää niitä vaunuja mukaan, vaan kun auton perässä on rattaat niin sovittelen kaukalon niihin. Ei niitä toki ole tarkoitettu toisilleen (kaukalo/ratas), mutta eiköhän ne jotenkin liittoudu toisiinsa[:)]. Bongaile Epstorilla ruskea sävyistä yhdistelmää, joka lähestyy kahvilaa. 
 
 
Amppu, meillä myös pidetään tietyistä rytmeistä kiinni, muut joustaa elämisen mukana. Unillelaitto alotetaan klo 21 (+-15min aika tarkkaan), silloin siis iltapesut ja vellimaitopullo. Heti nukahtaa ja aika tarkkaan klo 6.30 vaatii ekan kerran ruokaa. Siitä unta ja pulloa, yleensä vielä unta yks setti ja klo 10-11 noustaan ylös. Noustua vaihdetaan päivävaatteisiin, ja n. klo 11(-11.30) saa hedelmäsosetta. Seuraavat tunnit on vähän epämääräsempiä, pulloa, joskus untakin. Klo 14 pyritään syömään kasvissosetta ja vähän maitoa, siihen päälle unta. Unen jälkeen pulloa ja puuhaa, n. klo 18.30 hedelmäsosetta ja yleensä vielä pienet torkut ja pullokin siinä iltasella ennen iltapesuja. Pullottelun suhteen ei siis oo mitään rytmiä, vaan annetaan Joonan omaan tahtiin, joskus vaan 90ml jos on enempi vaan janoinen kuin nälkäinen, toisinaan taas vetää sen 130ml.

Mulle tää rytmi on ollut ihan riittävää, jos noi yöt pysyy tollasina, niin sen kummemmin ei rytmiä sorkita. Myöskään iltaunia en ehkä tahtoisi siirtää kovinkaan paljon aiemmaksi, koska nyt ei tarvitse tulla kauheella kiireellä esim. kaupungilta kotiin ja mieluummin eletään tällain aamu-unisesti ;) Jossain välissä uskon että 12h on riittävä uniaika jo, sitten aamut starttais vähän aiemmin. Myöskin päiväuniaika saattaa vähän vaihdella riippuen siitä, ollaanko reissaamassa... Noi pk-mammojen kahvitreffit yleensä alkaa klo 14, joten Joona käy jo 13.30 pitemmille päiväunille, mutta silloin ei nukutakaan sitten aamupäivällä (ellei nyt ihan käsiin nukahda, mutta yritän keksiä puuhaa siihen väliin).

Oh, tulipas pitkä sepustus! :) Ja taitaa toi päivä olla rytmikkäämpi ku mä oon ees aatellut! Vaikka tosiaan tilanteet elää menojen ja Joonan vireystilojen mukaan.

sintulle tsempit hampien kanssa! Tai siis niiden kolottavien ienten, tuskin ne hampaat särkee :D

Tiihulin uni hihityttää ^^ Oishan se kätevää, että vois nappulat viedä sviittiin hoitoon ja me voitais puuhata keskenämme :D
 
No nyt on tainneet naputtelijat kaikota kokonaan kesälaitumille! Missä te naiset ootte? On jo toukokuun kolmannen päivän loppu, ja täällä on vasta parikymmentä viestiä!

Amppu, mä kans aina seurailen noita nimitilastoja :) Viime vuonna on kyl ollut tosi kivoja nimiä, monen noista voisin antaa omallekin lapselle! Ja joo, onhan toi Juhani meidän apinan toinen nimi kuiteskin... Joonaa ei onneks oo, itteä ärsyttänyt se, että mulla on oman ikäluokkani keskuudessa yks yleisimmistä nimistä, AINA löytyy samanniminen jostain.

Mä tein jotain herätekanapastaa. Löysin ohjeen tollaseen semisti lasagnetyyppiseen kanafetapastaan, mutta jätin fetat pois, kun en tykkää, ja korvasin sen mozzarellajuustolla. Ihan törkeen hyvää! Kanakastike siis suikaleista, mausteista, kasviksista ja tomaattimurskasta, valkokastikkeen jauhopohja sämpyläjauhoista. Omnomnom! Seurana tänään leivottua ruisleipää (tosin ei kotitekoista) ja olisin voinut syödä itseni ähkyyn! <3
 
SannaKoo. mä täällä heti aamusta kuola poskella luen tosta sun kanapastasta. en oo tosiaan syöny mtäään eilisen aamu ysin jälkeen. Pikasen kurnuttaa vatsassa. Lasillisen mehukeittoa yritin illalla lipittää mut ei siitäkään saanu nieltyä kun kolmasosan.

Tää särky on tosiaan ihan järkyttävä jos antaa sen tulla. mut mä oon vedelly siihen tahtiin buranaa ettei ehdi edellisen vaikutus loppumaan kun jo uus alkaa. Poski on turvonnu mutta ei ainakaan silmä oo vetäny vielä mustaks, mitä vähän pelkäsin. Meni juuret niin lähelle jotain silmän hermoja tai jtn. Niih ja alaviisurin juuret oli kuulemma kiertyny posken hermon ympärille. että hyvällä tuurilla jos ne olis jotenkin vaurioitunu niin olisin ollu puolisen vuotta leuka tunnottomana. noh, onneks näin ei kuitenkaan käyny. sehän tästä olis vielä puuttunutkin [8|] Mutta eiköhän tästä selvitä. Kun pystyis vaan syömään... Ehkä huomenna... suu kun ei aukee niin paljoa että sais lusikan suuhun. jotain juotavaa ruokaa siis yritettävä saada alas.

Veera on tietty ihan ihmeissään kun mä en oo puhunu mitään. tuijottelee ja yrittää hirvesti jutella, mut miks äiti ei vastaa?
Reppana joutuu ihan yksikseen höpöttelemään.

Enpä taida hittolainen tälläkään viikolla sit päästä mamma kaffeille [:@] surkimus!!!

Mun kaverilla on laskettu aika 12.5. vähänkö ootan että nään sen pikku palleron!!!! oih! torstaina olis tarkotus treffata isomasua, haikeus taas iskee.
 
Takaisin
Top