Toukokuun turinat

Vesta

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Toukokuinen höpöttelyketju :)

Mites teidän vappu on sujunut? Lätkän MM-kisatkin alkaa, meinaatteko seurata?
 
Muokattu viimeksi:
Me paettiin koko toukokuuksi Espanjaan. Puoliso pitää loput isyyslomat ja kesälomat putkeen, joten pitkän aikaa mäkin saan nauttia tilanteesta "yksi lapsi, kaksi aikuista". Ja lämmöstä täällä Espanjassa nautitaan nyt ekaksi. Vappuhulinat jää vähiin ja lätkän seuraaminenkin, mutta jostain pitää tinkiä. :wink
 
Kuulostaapa kivalta noin pitkä reissu ulkomaille M&S. :) Meilläkin just laitettiin viisumiasiat kuntoon, kun lähdetään kahden viikon päästä Venäjälle, tosin ihan vaan neljän päivän minilomalle.

Vappu meillä sujuu töiden merkeissä, mutta simalla ja munkeilla herkutellaan!
 
Sallin itseni syödä munkkia, kun mitään alkoholipitoista ei saa juoda. Mies on töissä ja tulee illalla katsomaan peliä sohvalle oluen kanssa... No joo, eipä tämä nyt oikein muutenkaan vapulta tunnu jostain syystä. Kaikki juhlat vaan tulee ja menee kun on kotona.
 
Täällä vappu menee pääosin kotona mässäillessä ja pihahommia tehden. Miekkonen katselee varmasti kisoja, joten sivusilmällä tulee itsekin seurattua.
 
Me käytiin katselemassa vappupäivän hulinoita torilla. Sääkin, kun oli suotuisa. Esikoinen sai loistavasti kulutettua energiaa ja nukkuu ennätyspitkiä päikkäreitä. Sallin itselleni yhden metrilakun ja siinäkin ihan riittävästi sokeria tähän oloon, niin muut herkut jääköön. Illalla mm-avaus katselen sen minkä esikoinen sallii, mies ei varmasti hievahdakaan tv:n äärestä. :)
 
Mekin käytiin torilla/ulkokirpparilla ja ihmeteltiin miten meidän kylältä löytyi niin paljon väkeä. :)
 
Hattaraa ja munkkia on uponnut nassuun tänään. Nyt lätkää ja poppareita. Kaverit kiskoo kuohuvaa ja kyllähän tuo itsellekin maistuisi. No, onhan minulla pommac....
 
Mä oon ollu tiivisti töissä ja vielä huomenna aamu. Töissä ennätin pätkiä mm-pelistä katsoo, joskin aika reisillehän se Suomen peli meni.:/ yleensäkin tulee vaan Suomen pelit katottuu.:) Mies karkasi reissuun tänään ja palaa su, eli vapaa-aika kuluu sitte koiruuden kanssa. Kauhee karkin himo on ollu pari päivää ja oonkin vähän syöny.^^
 
Oi ihanaa M&S, kuukausi Espanjassa! *kade* Toukokuu vielä parasta aikaa mielestäni siellä. Missä päin ootte? Mä olen asunut Fuengirolassa vuoden joskus.

Ihan paras alkoholiton kuohuviini on muuten Alkosta saatava Lehtikuohu! Sitä oon täs vappuna litkinyt, parempaa ku oikee :) (tai niin mä koitan ittelleni uskotella :wink
 
Me paistettiin munkkeja ja grillattiin. Tosi mukavaa päivä oli kaikenkaikkiaan. Sääkin suosi, joten melko paljon oltiin ulkona. Illalla pahoitimme mielemme Suomipelin parissa, toivotaan parempaa menestystä jatkossa...
 
Kaveri suositteli, oli saanut ravintolassa alkoholittomana vaihtoehtona colonnara icemary organic sparklingia. 0.00%. On vaan täälläpäin tilaustuote...
 
Jähmeessä oli Suomi. :sad002 Ei tunnistanut Leijoniksi. Paniikissa pörräsivät.

Mutta on nuo ennenkin heränneet eka matsin jälkeen.
 
Meillä vappu meni hyvin syödessä, leffoja katsellessa ja nukkuessa. :) Oon edelleen tajuttoman väsynyt iltaisin. Voisin joka ilta mennä nukkumaan ysin aikoihin.

Ja toukokuun kunniaksi auton kytkin on sanomassa itseään irti. :sad001 Mies oli työkeikalla pk-seudulla ja kun tuli takaisin kävin autolla kauppailemassa ja kas kummaa kytkin on tahmea ja rahisee. :sad001 Tietää taas rahanmenoa..

Positiivista on että sain kaksi kassia vauvan tavaroita ja mulle mammavaatteita miehen veljen vaimolta. Ja ensi torstaina on vanhenemispäivä. :S
 
Meillä meni eilen ystävän kanssa päivä/ilta grillaillen ja jutellessa niitä näitä, eilen myös veljeni koira tuli hoitoon :) Tänään olisi kohta tarkotuksena ruveta munkkien tekoon :P Aattelin jo että en jaksa tänä vuonna seistä siinä rasvan käryssä, mutta kyllä se oma tekemä vaan on oma tekemää :P Nami
 
Meillä oli eilen anoppi siskonsa kera auttamassa ranka savotassa miestä. Mä hyörin ja pyörin lähinnä kyökissä ja muitten jaloissa pojan kera. Oli muuten pojalla naama messingillä kun pääsi isän kanssa ajaa traktorin kuormineen kotiin.:cat:
vaikka itse sanonkin ruoka, sekä omatekoinen sima kaupan munkkien kera oli hyvää! Ja aattelin tehä myös pitkästä aikaa juustomaidosta uunijuustoa ja hyvä oli sekin. Tosin onkohan sitä miten laillista syödä? Kyl se ainakin kupli/kiehu siinä uunissa.. illan kruunas saunan jälkeen syöty makkara salaatteineen kaikkineen. Sitten olikin jo niin ähky olo et äkkiä nukkumaan.:dead: Tänäänkin on ihan vain kotipäivä, tosin tulee kavereita käymään pitemmästä matkasta pitkästä aikaa :smiley-bounce013
 
Tänne on iskenyt joku pesänrakennusvietti. Olen tilaillu hirveästi sisustustavaraa ja laittanut kotona paikkoja kuntoon. Pihalle olen saanut laatikoihin ja ruukkuihin jo kukat istutettua ja nyt suunnittelen muita pihahommia. Lastenhuoneeseenkin on jo uusi hoitopöytä pongattuna. Sitä en sentään vielä ole ostanut :p
 
Vappu meni melko eri tavoin kun aiempina vuosina (ei parin päivän kresibailausta pitkin Helsinkiä), mies lähti polttareihin ja itse vanhempien luokse Poriin. Tylsää oli jos suoraan voi sanoa :sad001

Nyt alkaa pään täyttämään hääjutut! Meillä on hääpäivä ensi kuussa (?!?!?!) 27.6 ja havahduin vasta viikonloppuna etten välttämättä tule mahtumaan hääpukuun, minkä siis hankin jo joulukuussa ennen raskautta. Aika paljon muutakin asiaa olisi hoidettavana häiden suhteen :eek:
 
Jnk, teillähän on jännä ja ihana päivä tiedossa! Onneks Monessa morsiuspukuliikkeessä on usein tarjolla myös mamma mitotukselle tehtyjä pukuja. Mukavia hetkiä teille hää valmisteluihin:wink
 
Mulla oli vaihteeks tänään semmonen päivä että tuli kiihdyttyä 0-100 yhessä sekunnissa... not good. Onneks lauhtuminen tapahtu vähintään yhtä nopeesti. Ainakin melkein.
Mutta jotain hyvääkin tähän päivään, sain varattua rakenneultran joka onkin sitten jo 27. 5 eli ihan muutoman viikon päästä! Olin varautunu siihen et näin myöhään ku varailee, et menis kesäkuulle.
 
Takaisin
Top