Toukokuun turinat

Apua het säikähdin kun katsoin ihteäni peilistä kun rintakehässä verisuonet näkyy ihan törkeän selvästi, ei ikinä ennen ole nuin näkyneet ja kuinka paljon vielä!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä tein paperiversion kun mun aivoille se tuntui simppelimmältä kuin netti,yleensä menee kyllä toisin päin Kelan kanssa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin suosin kelan kanssa asioidessa paperiversioita. Kiikutan paperit Kelaan ite niin jos on jotai epävarmuutta niin oon käyny samalla luukulta kyseleen tyhmiä :D
Hammaslääkäri sanoi ainakin mulle että puuduttamiselle ei ole mitään estettä, pitää vaan kertoa että on raskaana että osaavat valita oikean puudutteen. Heillä käytössä olevista puudutuksista yks on vissii sellainen että jossain tutkimuksessa yhdistetty lisääntyneeseen keskenmenon riskiin.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä laitoin samana päivänä hakemuksen sähkösesti:) ja skannasin todistuksen, nopeesti tuli päätös ei menny ku pari pvää:O

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Oho, kerrankin nopeaa toimintaa Kelalta! Mä juutuin sähköisessä hakemuksessa siihen kohtaan johon olisi pitänyt merkitä miltä ajalta saan palkkaa, en muistanut varmaksi onko se pätkä 3kk vai miten. Paperiversiossa riitti vain ruksi ja palkanlaskenta hoitaa loput tiedot. En myöskään sähköisenä löytänyt tollasta missä olisi saanut kaikki (äitiysrahan,pakkauksen,lapsilisän jne,) haettua yhdellä kertaa.
 
Sähkösessä muodossa kun sen tekee niin ne kaikki hakemukset pitää erikseen laittaa:/ olis helpompaa kun yhden hakemuksen kautta hoituisi:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness, mulla sama homma. Oikeestaan aina näkyny suonet rintakehästä ja käsistä läpi tosi selkeesti , nyt vielä enemmän kun on raskaana, pelottavan näköstä :D Ei onneks mitään vakavaa.
 
Mun pitäis alkaa perehtymään noihin Kelan asioihin. En oo vielä jaksanu. Eikä oo kiirettäkään. Olis kyllä hyvä saada ne pois alta.
 
Olin eilen ekan kerran koko raskauden aikana baarissa. Menin autolla ja join alkoholitonta olutta. Koko ajan oli vähän semmoinen tunne, että kattookohan joku nyt kieroon jos ei tajua, että tuopissa on alkoholitonta. Tosin kukaan ei lopulta varmaan edes tajunnut/huomannut, että olin raskaana.

Täytyy sanoa, että selvinpäin oleminen paikassa, missä kaikki muut ovat humalassa, on vähän ahdistavaa. Ei varmaan tule mentyä enää kovin montaa kertaa uudestaan. Ruokaravintoloissa ja kahviloissa on paljon kivempi tavata kavereita kun ei tarvitse pelätä, että joku känninen kaatuu niskaan.

Vähän myös jännittää ensi kesän festarit tuon takia mutta ajattelin, että Porin Jazz tai Flow eivät ole pahimpia ördäyspaikkoja, jotta niihin ehkä voisi uskaltautua.

Mites muilla illanvietot, baareilut, konsertit, festarit yms. nyt raskausaikana? Aiheuttaako pähkäilyä?
 
Meillä ei ole festareita tiedossa tulevalle kesälle mutta varmaan terassilla käyn. Alkoholittomana tietysti. Mulle toi ei ole ongelma kun käyn muutenkin tosi harvoin baarissa eikä alkoholia tule muutenkaan juotua. Lähinnä huvittaa katsoa selvin päin muiden örveltämistä, tuntee itsensä suorastaan fiksuksi. :)
 
Mä en kans tykkää yhtään kattoo kännisiä ihmisiä selvinpäin.. Jotenkin tosi ahdistavaa. Mutta enpä oo nyt käynykkään raskaana baareissa, välttelen!
 
Aion kans jättää suosiolla baarit/festarit yms. väliin. En koe mitään tarvetta mennä sinne kännisten keskelle.
Terassille voisin mennä, mutta en oikeastaan halua minnekkään baarin terassille edes mennä istumaan. Eriasia kahvilat yms. ei-anniskelu paikat.
 
Mulla on pari keikkaa mitä ehdottomasti haluaisin nähdä. Yks keikka mikä on pakko nähdä, on Jazzeilla ja siellä on perinteisesti ollut hillitympi meno, joten vois uskaltautua. Flowta vielä arvon, on sitten jo niin loppuraskauskin, että jaksaako edes seisoa montaa tuntia putkeen.

Kun odotin esikoista, kävin aika monella keikalla, muutamalla ihan loppumetreilläkin vielä. Silloin vielä jaksoi kun oli niin nuori.
 
Ai niin, esikoista odotin kans ihan viimesillään kesällä ja sillon käytiin yksillä lähifestareilla. Mua ei haitannut yhtään muiden kännääminen mutta tuntui että mua katteltiin siellä vähän oudosti. Että kukahan ei kuulu joukkoon? Pelkäsivät varmaan että alan synnyttää kesken keikan.
 
Itse oon baarissa töissä joten kännisiä ei voi välttää :wink mää en älynny noista kela jutuista ees että millon ne pitää lähettää? :D

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Mites muuten uimisen laita? Uskallatteko mennä kesemmällä luonnonveteen uimaan? Mikähän on sellanen alin lämpötila mihin saa raskaana mennä uimaan, vai onko sellaista..? Saunasta suoraan uimaanhan pitää välttää.
Mun tekis jo mieli uida! Oon ihan hulluna uimaan, viimekesänäkin uin aina 3 tuntia putkeen, on se vaan niin kivaa. :grin:dance011
 
Muokattu viimeksi:
Eikait uimisen kannalta ole muuta estettä kunhan ns. paikat on kiinni? Ei ei ole kalvot revenneet, joka voi aiheuttaa sen, että bakteereja pääsee kohtuun. Sama juttu siis uimisessa uimahallissa.
 
Mitä mitä, taas tuli mulle uutta tietoa, miksei saa mennä saunasta suoraan uimaan?
 
Liian suuret lämmönvaihtelut kuulema, voi aiheuttaa supisteluja tai jotain, en oo varma yhtään. Oon lukenut senkin vaan netistä :grin
 
Takaisin
Top