Toukokuun turinat

Moon niiiiiiin outo!! :p

Ensinnäkin elämä haisee, haisee niin helkutin pahalle.. Kaikki haisee, ihmiset, ruoat, luonto!!!! KAIKKI!!! Tuun hulluksi koht tän nenäni kans!!!! :grin Mutta jotain hyvää hyvästä hajuaististakin on, nimittäin pesen pyykkiä hullunlailla (en oo aikoihin käyttäny huuhteluainetta, nyt oli pakko ostaa kun se tuoksuu..) ja siivoilen hyväntuoksuisilla pesuaineilla huomattavasti useammin kun ennen.. Hehe... Onko muilla haju ongelmia?
 
Sakura, olin jo ennestään tässä samassa aikuisten Street-tanssiryhmässä, joten päätin rauhassa katsoa millaista koreografiaa keväälle rakennetaan. Meidän valkku tykkää koota sarjoja monesta eri lajista, nyt mukana on perus hiphopin lisäksi wacking, locking ja sieva. Ne sattuu tuurilla olemaan sellaisia jotka sopii oikein hyvin raskaana olevalle. En olisi aloittanut tuollaista lajia raskaana ollessa, mutta jatkaminen ei ole niin suuri kynnys.

Tanssi on joukkuelaji, joten jos rajoitukset tiedetään ajoissa, voidaan koreografiaa mukauttaa siihen, jos vain muuten tanssikyky on hyvä. Mulla olisi ollut korkea potku, siitä hyppy suoraan aitajuoksija-asentoon ja hypyt käsien varassa punnerrusasennossa, mutta lopetin sen tekemisen joskus viikon 12 jälkeen kun kerroin raskaudesta. Valkku ei halunnut heittää mua ryhmästä ulos, vaan kuviota muutettiin niin että mun ei enää tartte tehdä sitä. Kuviot oli alunperinkin suunnitteltu niin, että kaikki ei tee sitä. Jos on mitään polvivammaa tms., se ei onnistu. Toinen multa poistettu liike oli perus hiphopiin kuuluva criscros-hyppy. Mulla oli hyvä tuuri, että nyt tehdään paljon lockingia ja wackingia, joissa raskaus ei haittaa mitään. Hyppyjä on, mutta ne on pehmeitä eikä töksähtäviä. Potkut sujuu ilman ongelmia. Tasapaino on ongelma jos jättää treenejä väliin, koska keho muuttuu niin nopeasti. Yllättäen vaikein liike on sarjan helpoin: hidas nousu istuvasta asennosta. Siinä saa olla tarkkana ettei nouse kuin lehmä makuulta.

Minä en usko että voin tanssia kovin pian raskauden jälkeen. Mulla tuli edellisestä raskaudesta tai synnytyksestä sen verran hermovaurioita, että piti pitkään harjoitella että koordinaatio on riittävässä kunnossa tanssia varten. Synnytyksen jälkeen hypyt on myös ehdottoman kiellettyjä toipuvan kehon kanssa. Vatsalihastenkin pitää ensin sulkeutua, ettei suoli pullahda ulos ja jää puristuksiin. Tietysti toivon että nyt pääsisi helpommalla, mutta kyllä siinä voi vuosi mennä.
 
Joo mulla on sellanen hajuongelma etten haista mitään! Mutta se nyt ei johdu raskaudesta :D
 
Heikkuliini; mä kirjoittelinkin hajuista tonne vaivat-osioon joskus alkuraskaudessa! Ihmiset haisee (varsinkin hengitykset haisee karseilta), kissa haisee, ruoka haisee, yökyökyök KAIKKI todellakin haisee..! :p Me ei ennen käytetty paljoa huuhteluaineita, mutta nyt raskaana olen kyllä käyttänyt! Puhtaat pyykit haisee muuten pahoilta..Vessanpytyn pesen pari-kolme kertaa viikossa tosi hyvänhajuisella pesuaineella, muuten ällöttää. Ja keittiössä on pakko pyyhkiä (monta kertaa päivässä) kaikki tasot sellaisella pesuaineella joka tuoksuu ihanasti limeltä :grin lisäksi pesin makuuhuoneen lattian, koska se pesuaine tuoksuu niin hyvältä! Oli kiva mennä nukkumaan, kun oli niin raikas tuoksu! :rolleyes:
 
Mä en taas haista mitään kun nokka on tukossa allergian takia. :sad001
 
Santtu88: siis täällä iiiiiihan sama... Mulla on sitruunan hajusta pesuainetta jolla pyyhin keittiön tasoja ja pölyjä muualtakin.. Hehe.. Noh, tuleepahan siivottua useemmin..
 
Sakura, olin jo ennestään tässä samassa aikuisten Street-tanssiryhmässä, joten päätin rauhassa katsoa millaista koreografiaa keväälle rakennetaan. Meidän valkku tykkää koota sarjoja monesta eri lajista, nyt mukana on perus hiphopin lisäksi wacking, locking ja sieva. Ne sattuu tuurilla olemaan sellaisia jotka sopii oikein hyvin raskaana olevalle. En olisi aloittanut tuollaista lajia raskaana ollessa, mutta jatkaminen ei ole niin suuri kynnys.

Tanssi on joukkuelaji, joten jos rajoitukset tiedetään ajoissa, voidaan koreografiaa mukauttaa siihen, jos vain muuten tanssikyky on hyvä. Mulla olisi ollut korkea potku, siitä hyppy suoraan aitajuoksija-asentoon ja hypyt käsien varassa punnerrusasennossa, mutta lopetin sen tekemisen joskus viikon 12 jälkeen kun kerroin raskaudesta. Valkku ei halunnut heittää mua ryhmästä ulos, vaan kuviota muutettiin niin että mun ei enää tartte tehdä sitä. Kuviot oli alunperinkin suunnitteltu niin, että kaikki ei tee sitä. Jos on mitään polvivammaa tms., se ei onnistu. Toinen multa poistettu liike oli perus hiphopiin kuuluva criscros-hyppy. Mulla oli hyvä tuuri, että nyt tehdään paljon lockingia ja wackingia, joissa raskaus ei haittaa mitään. Hyppyjä on, mutta ne on pehmeitä eikä töksähtäviä. Potkut sujuu ilman ongelmia. Tasapaino on ongelma jos jättää treenejä väliin, koska keho muuttuu niin nopeasti. Yllättäen vaikein liike on sarjan helpoin: hidas nousu istuvasta asennosta. Siinä saa olla tarkkana ettei nouse kuin lehmä makuulta.

Minä en usko että voin tanssia kovin pian raskauden jälkeen. Mulla tuli edellisestä raskaudesta tai synnytyksestä sen verran hermovaurioita, että piti pitkään harjoitella että koordinaatio on riittävässä kunnossa tanssia varten. Synnytyksen jälkeen hypyt on myös ehdottoman kiellettyjä toipuvan kehon kanssa. Vatsalihastenkin pitää ensin sulkeutua, ettei suoli pullahda ulos ja jää puristuksiin. Tietysti toivon että nyt pääsisi helpommalla, mutta kyllä siinä voi vuosi mennä.

Hyvä, että koreografiaa pystyttiin muokkaamaan raskauden ja muiden juttujen mukaisesti. Mulle oli suurinta ehkä se henkinen kynnys, miksi en lähtenyt mukaan. 30 vuotta tanssia harrastaneena, mun on vaikea hyväksyä, että on sellaisessa tilassa, mikä aiheuttaa rajoitteita liikkumiselle.

Noista tanssityyleistä mulle olis ollut tuttuja kaikki muut paitsi sieva, mutta eipä sekään vaikealta vaikuta. Tavallaan vähän harmittaa, etten lähtenyt mukaan, vaikka tiedän, ettei siitä olis siinä oksupoksu-tilassa mitään tullut.
 
Heikkuliini; Totta! Nykyään tulee siivottua enemmän, mikä onkin ehkä ihan hyvä juttu :p harmi ettei ihmisten hengityksille mahda mitään.. Olen koko raskauden ajan tarjonnut ihmisille Läkerol Dentsejä, ihan vaan "kun ne on niin hyväksi hampaille" :rolleyes:
 
täällä kanssa ongelmaa ihmisten hengityksen kanssa - ei tosin sillä että henki haisisi, mutten kestä, jos mies tulee niin lähelle, että täytyy hengittää hänen suustaan tullutta ilmaa! menen ihan sekaisin myös, jos hengitys osuu iholleni ja kutittaa.
myös suusta pääsevät äänet ovat ihan kaameita, mies tykkää unissaan maiskutella, naristella hampaita jne, ja välillä säikähdän itsekin kun inhottaa niin paljon, että tahtoisin vain hypätä kiinni miehen kurkkuun :grin batmanin katsominen oli tuskaa kun jokeri nuoleskeli huuliaan.
toivottavasti tämä on vain joku raskauden tuoma oikku, ja menee ohi viimeistään vauvan alkaessa lutkuttaa tissiä :rolleyes:

ja siivouksesta; en löydä japanista mitään lattianpesuainetta! suomessa siivouksessa oli aina parasta se ihana tuoksu, joka raikasti koko huoneen :sad001
 
Hmmmm, mulla ei tollasta hengitysongelmaa ole ilmennyt. :) Pitää varmaan sanoa onneksi! Esikoisen kakkavaipat löyhkää kyllä tavallista pahemmalta mun mielestä, varsinkin alussa teki tiukkaa kun oli pahoinvointia. Samaten pissavaipat haisee, yök. Muuten oonkin päässyt noiden hajujen kanssa vähemmällä.

Mun piti nyt jäädä saikulle selkäkipujen takia ja näiden allergiaoireiden takia. Ens viikolla uutta yritystä töihin menoon. Nyt on niin tukkonen ja usvanen olo ettei mikään ajattelutoiminta onnistu ja väsymys on aika infernaalista. Onneksi nyt sataa kunnolla vettä joten allergia ehkä helpottaa hitusen.
 
Pahat KOIRAN hajut todellakin oksettaa. Ajattelin että alun pahoinvointi ja oksentelu on jo ohi, mutta meidän koira on kai päättänyt että ähähää eipäs olekaan. Sen kakka haisee megalomaanisen pahalle ja mua oksettaa kerätä sitä lenkillä pussiin. Jos koira on syönyt ulkoa liikaa oksia ja lehtiä ja oksentaa (se ei vaan opi ettei ne ole hyväksi sille), minä oksennan. Haluaisin pestä sen turkin vähintään kerran viikossa, koska loppuviikosta se haisee niin pahalle (oikeasti se kuulemma tuoksuu shampoolle, mutta minun mielestä se shampoon haju häviää parissa päivässä). Ja anoppini koira.. sevastahaiseekin. Vanhus parka.. en vaan kykene olemaan sen lähellä. :sad001
 
Mä kestän ihan hyvin joitain pahoja hajuja, kuten esim. pierun hajua, mut sitten pilaantuneen ruuan haju ja hajuvedet on alkaneet inhottamaan enemmän kuin normaalisti. Hajuvesistä jopa tykkäsin ennen, nyt ne kaikki tuntuu hirveän voimakkailta.
 
Tänään mä olen ollut hirveän surullinen! :sad010En oikeen tiedä miks.. Ehkä huomiset hautajaiset on ainakin osasyy.. Hirvee ahdistus ja itku herkässä.. :sad010 Toivottavasti ei näitä päiviä ala sadella jatkuvasti.. Hemmetin hormonit!:finger004
 
Sakura, mä olen jo joutunut sopeutumaan siihen että en ole enää entiselläni. Edellisen raskauden jälkeen 2,5 vuotta synnytyksestä en edelleenkään pystynyt hallitsemaan kroppaani. Vyötäröstä alaspäin kehoni ei vain totellut. Jotenkin ihmeellisesti pääsin kokeesta läpi ja roikuin mukana vaikka jotkut yksinkertaisimmat liikkeetkin tuntui mahdottomilta. Tuntui kuin opettelisi uudestaan kävelemään. Muutama kuukausi kärvisteltyäni se alkoi hiljalleen helpottaa. En tiedä kuinka tavallista tuollaiset vaikeudet on synnytyksen jälkeen. En usko että nytkään olen synnytyksen jälkeen vielä ainakaan vuoteen tanssikunnossa.

Nyt paisuva kroppa ei tunnu enää henkisesti missään.
 
Synnyttäneet naiset on tosi kömpelöitä kun se suuri vatsa yhtäkkiä katoaa ja kehon painopste muuttuu. Kyllä siinä menee aikaa että kroppa normalisoituu.
 
Ah, ihanaa! Mä sain tänään nukkua pitkään kun mies hoiti esikoisen aamutoimet. Nousinkin vasta yhdentoista aikaan ylös. Näin kyllä ihan outoja unia. Tänään onkin telkkaripäivä kun tulee jääkiekkoa ja illalla pitää vielä tapittaa Euroviisut. Mukavaa viikonloppua kaikille vaikkakin täällä etelä-Suomessa on harmaa päivä.
 
Huomenna olis sitten äitienpäivä! Ostin tänään tarvikkeet kakkua varten. Itse saan leipoa itselleni äitienpäiväkakun, mies vaan sanoo ettei osaa. :confused5
 
Hyvää äitienpäivää, äidit :) oletteko saaneet jotain lahjoja? Nyt en tarkoita pelkkää äitienpäivää vaan koko raskautta. Moni on saanut vaatteita yms. Mutta onko joku saanut jotain erikoisempaa? Mitä haluaisitte saada? Mä alan jo loukkaantua kun en saa lahjuksia keneltäkään :p haluaisin bola-korun mieheltäni, mutten usko että hän täysin ymmärtää kuinka tärkeä juttu se minulle olisi. Sitten haluaisin vauvalle sen vihreän tai keltaisen Ainun ensipupun.. Olen oikeasti loukkaantunut kun muut eivät pidä niitä asioita tärkeinä :p

Koitan hillitä itseäni tänään.. Eilen itkin silmät päästäni kun vihasin meidän kissaa :grin nyt pitäisi saada silmien turvotus laskemaan ennen kuin lähdetään viettämään äitienpäivää.. Vinkkejä?
 
Hyvää äitienpäivää! Mun mies ja poika lähtivät ihmettelemään, onko mikään kauppa auki kun hieman viimetinkaan jäänyt tämä äitienpäivään varautuminen.
 
Takaisin
Top