Sakura, olin jo ennestään tässä samassa aikuisten Street-tanssiryhmässä, joten päätin rauhassa katsoa millaista koreografiaa keväälle rakennetaan. Meidän valkku tykkää koota sarjoja monesta eri lajista, nyt mukana on perus hiphopin lisäksi wacking, locking ja sieva. Ne sattuu tuurilla olemaan sellaisia jotka sopii oikein hyvin raskaana olevalle. En olisi aloittanut tuollaista lajia raskaana ollessa, mutta jatkaminen ei ole niin suuri kynnys.
Tanssi on joukkuelaji, joten jos rajoitukset tiedetään ajoissa, voidaan koreografiaa mukauttaa siihen, jos vain muuten tanssikyky on hyvä. Mulla olisi ollut korkea potku, siitä hyppy suoraan aitajuoksija-asentoon ja hypyt käsien varassa punnerrusasennossa, mutta lopetin sen tekemisen joskus viikon 12 jälkeen kun kerroin raskaudesta. Valkku ei halunnut heittää mua ryhmästä ulos, vaan kuviota muutettiin niin että mun ei enää tartte tehdä sitä. Kuviot oli alunperinkin suunnitteltu niin, että kaikki ei tee sitä. Jos on mitään polvivammaa tms., se ei onnistu. Toinen multa poistettu liike oli perus hiphopiin kuuluva criscros-hyppy. Mulla oli hyvä tuuri, että nyt tehdään paljon lockingia ja wackingia, joissa raskaus ei haittaa mitään. Hyppyjä on, mutta ne on pehmeitä eikä töksähtäviä. Potkut sujuu ilman ongelmia. Tasapaino on ongelma jos jättää treenejä väliin, koska keho muuttuu niin nopeasti. Yllättäen vaikein liike on sarjan helpoin: hidas nousu istuvasta asennosta. Siinä saa olla tarkkana ettei nouse kuin lehmä makuulta.
Minä en usko että voin tanssia kovin pian raskauden jälkeen. Mulla tuli edellisestä raskaudesta tai synnytyksestä sen verran hermovaurioita, että piti pitkään harjoitella että koordinaatio on riittävässä kunnossa tanssia varten. Synnytyksen jälkeen hypyt on myös ehdottoman kiellettyjä toipuvan kehon kanssa. Vatsalihastenkin pitää ensin sulkeutua, ettei suoli pullahda ulos ja jää puristuksiin. Tietysti toivon että nyt pääsisi helpommalla, mutta kyllä siinä voi vuosi mennä.