Toukokuun turinat

Ok, semmosen oon vaan kuullut, että saunominen raskaana on joissain maissa kielletty. Tai ei ainakaan suositella.
 
Mä uskoisin että saunomisessa tärkeintä on tunnustella omaa oloa, ettei tuu ihan hapeton olo ja syke kauheasti nouse. Ite oon huomannu ettei kunnon löylyjä sähkösaunassa pysty edes ottamaan, mutta alalauteella miedommassa lämmössä on ihan mukava möllöttää. :) Niissä maissa missä saunomiseen ei muutenkaan ole totuttu, se on tosiaan kielletty mutta suomalaiset ei taida tästä neuvosta piitata. :wink En oo kyllä mitään virallista linjaa mistään kysynyt.
 
Mä aion kyllä uida kesällä mökillä ja nauttia saunomisesta. Tärkeintä lienee kuunnella omaa oloa ja ottaa iisimmin jos ei tunnu hyvältä. Ehkä viimeisen kuukauden aikana en enää ui infektioriskin takia.
 
En kyllä minäkään aio saunomista ja uimista välttää, jos ei sitten neuvolassa tai lääkäri kiellä. Kovia löylyjä tuskin haluan ottaa, mutta sen mukaan kun tuntuu hyvältä.

Baareissa en ole oikein ikinä viihtynyt ja mieluummin käyn esim. kahvilassa kuin terassilla, joten se asia ei ole ainakaan vielä tuottanut ongelmia. En edes ole juonut aikoihin ennen raskauttakaan. Pikemminkin tämä on loistava tekosyy kieltäytyä sukulaisten tyrkyttämistä kaljoista sun muista ällötyksistä. :D Kesällä olisi kyllä yksi keikka jota haluaisin mennä katsomaan. On vaan sen verran loppukesästä että täytyy katsoa, jaksaako seistä niin paljoa...
 
Hei, olihan täällä muitakin työttömiä? Oletteko hakeneet töitä vielä näin pitkällä? Miten olette selviytyneet työkkärin kanssa, vai onko työkkäri jättänyt kokonaan rauhaan? Itse olen ollut työttömänä koko raskausajan. Työkkäristä ollaan oltu yhteydessä pari kertaa ja tuntuu, ettei enää voi sanoa ei niille työhönosoituksille. Alkuvaiheessa kieltäydyin tylysti työstä joka ei missään nimessä sovi raskaana olevalle, nyt tuntuu että sekin työ olisi pitänyt ottaa vastaan eikä "laiskotella" kotona. Tuntuu niin hyödyttömältä. Nyt en ole hakenut enää työtä, kun en usko että sellaista työtä löytyykään, mitä voisin nyt ennen äitiyslomaa tehdä.. Enkä oikein usko, että kukaan minua tässä tilanteessa palkkaisikaan.

En siis haluaisi "pakoilla" työtä, mutta en usko että työkkäri täysin ymmärtää tätä tilannettani.. Mitä ikinä niille sanonkin, kuulostaa siltä että olen vaan laiska.. Ahdistaa. Miten te muut olette selvinneet? :)
 
Mulle tuli joku työtarjouslippulappunen tuossa viime kuussa. Soitin sitten työkkäriin ja kysyin että onko kukaan tajunnu laittaa mun tietoihin mainintaa, että oon raskaana, mikä rajoittaa tarjottavan työn laatua ja kestoa, vaikka olen siitä monta kertaa jo maininnut. Mitään tuollaista tietoa ei sieltä löytynyt ja se virkailija käski repiä sen lapun ja kirjotti tuon raskausmaininnan, lasketun ajan ja äitiysloman alkamisajankohdan sinne tietoihin. Sen jälkeen ei ole kuulunut kerrassaan mitään. En sitten tiedä mitä ne keskiviikkona keksii mulle valittaa kun en ole saanut työkokeilupaikkaakaan..

Mutta luulisi niidenkin siellä tajuavan, ettei kukaan oikeasti palkkaa töihin raskaana olevaa naista. Tai ainakin se on tosi harvinaista. Varsinkin kun tuo laskettu aika ja mammaloma alkaa olla jo melko lähellä.
 
Mulla on niin pitkät ne työnhaun uusinta jutut, aina yli puolivuotta kerrallaan niin ei oo tarvinnu mainita. Elokuussa loppuu se työnhaun voimassaolo niin silloin ajattelin sanoa että laskettu aika on syyskuussa. Eipä sieltä ikinä oo mitään työtarjouksia ynnä muita tullukkaan..
 
Työttömänä kans oon ollut koko raskauden ajan. Työkokeilussa tosin lähemmäs kolme kuukautta nyt ollut niin ei ole työkkärin kanssa tarvinnut asioida. Seuraava aika sinne onki sitte kesäkuun 6.päivä ja uskon aika vakaasti että sielä käydään sitte vaan takana olevan työkokeilun asiat läpi ja äitiyslomaan asti varmaan saakin olla rauhassa. Tuskinpa enää töitä ehdottelevat...
 
Olen ollu työttömänä periaatteessa viime syksystä, tosin kävin sellasen työkkärin kurssin just ennen joulua. On saanu kyllä tottua siihen, ettei sieltä ikinä mitään tarjouksia tule. :) Ja nyt piti olla, et sieltä otetaan yhteyttä tän kuun aikana, mut eilen katoin nettipalvelusta, että se aika oliki siirretty johonki marraskuulle, muistaakseni. Aattelin tossa kesän aikana vasta ilmottaa, millon äippäloma alkaa, ettei vaan joku ääliövirkailija päätä evätä tukia raskauden takia (olen skeptinen ton kyseisen viraston suhteen).

Omatunto on tosin ollu huono välillä muutenki! Mies käy töissä, ja säälittää kattoa, ko se on väsyny, eikä tykkää siitä työstä ollenkaan. :sad001 Joskus se vitsailee, että sääki vaan makaat täälä kotona, ja vaikka tiän, ettei se sitä varmaan tosissaan tarkota, niin välillä tollanen masentaa. Olen kattonu ilmotuksia ja laittanu cv-nettiin oman, jossa kerron, että olen raskaana, mut voisin ottaa vastaan jotain kevyttä osa-aikasta tai osapäivästä hommaa kesäksi. Ois se toisaalta kiva, kun ois joskus jotain tekemistä, koska kaksion kotityöt nyt ei tarjoa liikaa haasteita. Mut tosiaan: kukapa nyt tahtois ottaa raskaana olevan töihin? :confused:

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Mistähän se johtuu että mulla on kauhea kynnys soittaa pomolle ja kertoa tästä vauvasta? Mun pomo on oikeesti mukava ihminen ja suhtautuu varmasti hyvin. Mutta silti se tuntuu hassulta ilmottaa etten olekaan tulossa vielä töihin. Nyt oon ollu siis hoitovapaalla. Nyt alkais olla ajankohtasta soitella kun ollaan näin pitkällä ja pitäs saada paperihommat kuntoon.
 
Mun pitäs kans nyt ottaa puheeksi tämä töissä. Mulla ei ole pomoa kun olen yrittäjä mutta asiakkaille pitäis tämä äitiyslomatuurauskuvio selostaa.

Kauhea kynnys mullekin. Olis ehkä helpompaa jos olisin normaalissa työsuhteessa, vois vaan sanoa, että jään mammalomalle, etsikäähän sijainen mutta nyt mun on pitänyt itse etsiä itselleni sijainen ja toivoa, että asiakkaat hyväksyvät tilanteen.
 
Nyt mä sen sitten tein! Kävin eilen uimassa! Eikä supistanut yhtään (joo eipä :rolleyes:) Kävin pienessä lammessa polskimassa, oli varmaan lähemmäs +18 asteista. Vauva ei varmaan kovin tykännyt kun lopetin uimisen niin alko jumalattomat potkut tonne alakertaan. :grin Tuntu että tulee läpi.
Tänään uudestaan! :smiley-bounce012
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös yksi työkkärin kanssa asioiva. Tosin osa-aikatöissä sentään. Osittain varmaan tuon osa-aikaisuuden takia en ole saanut sieltä juuri koskaan mitään. Ei ole järkeä hakea osa-aikaiseksi jonnekin kun on jo osa-aikainen. Mulla oli työnhaunuusinta-aika huhtikuussa ja kerroin silloin että raskaana ollaan. Laittoi sitten sinne merkinnän asiasta ja sanoi ettei ennen äippälomaa enää tarvitse ilmoitella itsestäni eikä oikeastaan senkään jälkeen, kun ei mun asiakkuudella sinne ole siinä kohtaa mitään väliä kun se ei vaikuta tukiin eikä mihinkään mitenkään.

Haluaisin kanssa uimaan. Olen aina pitänyt uimisesta, mutta nytkin raskauden aikana on tullut käytyä siellä tasan nolla kertaa. Mukamas liikaa muuta tekemistä tai sitten ei jaksa. Eli olen vain saamaton asian suhteen. Ehkä nyt jos/kun tulee kesä, tulisi lähdettyä. No kävelyllä olen sentään ruvennyt käymään miehen kanssa useampana päivänä viikosta.
 
Takaisin
Top