Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MamaBird4 kannattaa tiedustella myös ensi ja turvakodilta olisko heillä mahdollisuus ottaa koko teiän perhe vastaan siks aikaan kun olette kaukana kotoa. Mun tuttavallani on niin et koska synnärille matka on ihan hirmuinen niin he pääsi ensi ja turvakodin johonkin yksikköön odottelemaan synnytyksen käynnistymistä. Tilanne heillä siis ihan eri, mutta siis sieltä kautta löytyi apu hankalaan tilanteeseen. Lisäksi koska he pääsivät koko perhe siihen yksikköön odottelemaan synnytyksen käynnistymistä niin sieltä on luvattu hoito isommalle sisarukselle siksi aikaa kun vanhemmat ovat synnytyksessä. Folkhälsanin vastaanottoyksikkö? tai joku vastaava on ainakin ihan siinä naistenklinikan lähellä. Kovasti voimia kaiken ton epätietoisuuden keskelle <3

Minä yritän kysellä, minulla on aika sossutädille jossakin vaiheessa joka kertoo näistä matkakorvauksista yms. Onneksi niihin on kai jotain tukia olemassa kun aika kalliiksi käy matkat yms. ei olisi yksin mulla ikinä niihin muuten varaa. Ei ole isä lasten elämässä ollut moneen vuoteen ollenkaan kuvioissa. Mun elämä on tällainen oppikirjaesimerkki siitä miten kaikki voi mennä pieleen, mun pitäisi mennä puhumaan jonnekin yläasteelle lapsille että älkää tehkö näin :D Ei ainaskaan tarvitse lotota mun tuurilla! :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mambird4:lle voimia :Heartpink Toivottavasti saat asiat selviämään ja aikanaan pääset vauvan kanssa kotiin. Sinä ja pikkuinen olette ajatuksissa:Heartred

Olipas viime yönä omituinen olo, ihan sellainen, että jotain olisi tapahtumassao_O. Edellisessä raskaudessa mulla oli sama fiilis päivällä ennen kuin yöllä meni vedet. No, ilmeisesti vauva päätti sitten laskeutua, koska tänään olen kävellyt kuin olisi jalkapallo ahterissa. Ja supistellutkin on ihan kiitettävästi sekä sukkapuikkoa tökkinyt. Olo alkaa olla kaikinpuolin jo kovin raskas, vaikka maha ei kovin suuri olekaan.
Se olis nyt 34 viikkoa täynnä, ja enää ei estellä jos vauva päättä tulla :) Eikä tarvi lähtee Taysiin asti synnyttämään. Alkaa synnytyskin jännittämään jo aika reilusti ja kai tässä pitäisi alkaa pikku hiljaa laittamaan juniorin kamppeita valmiiksi paikoilleen ja miettiä mitä sitä laittais lapselle päälle kotiin tullessa. Oli muuten Lidlissä tarjouksessa jotain imetysliivejä ja mammahousuja, niin piti sitten sellaisiakin ostaa. Turvotus on ihan kamalaa, ja mulla on kaikki äitiysfarkut jäämässä pieneksi :angry5 Paino ei onneksi ole juurikaan noussut viime aikoina, mutta ihan eritavalla olen levinnyt, kuin pojista. Voisiko tämä piskuinen olla tyttö :dance018? Onneksi legginsit on muotia, vaikka vähän vilakka niillä on nyt ollakin...

Sisko tulossa kylään lapsineen ja puolukkapiirakka tuli just uunista. :) Joku ihme leipomisvimma kyllä, olen varmaan parin viikon sisään leiponut enemmän kun koko vuoden aikana. Näkyy varmaan hyvin painossa neuvolassa! :grin

37+0

Satsuman pieni jo täysiaikainen:Heartbigred! Mihin nää viikot hujahtaa!!??

Tuli mieleen, kun äiti kertoi, että hänelle tuli kauhea leipomisvimma n.2 viikkoa ennen kuin synnyin ja samoin kävi myös, kun odotti mun siskoa... :wink

Mää oon ihan liian väsynyt edes ajattelemaan ruoanlaittoa.. Tekisi mieli vain olla ja nukkua.. Vielä kolmeen kokeeseen pitää lukea.. ja parit kurssitehtävät siihen päälle.. haukotuuuus...

Täytyy kyllä nostaa hattua teille, jotka kykenette vielä opiskelemaan näissä hormoonihuuruissa! Itselläni teki töissä jo tiukkaa 4.lk:n matikan tehtävät.

Juu,ei tämä opiskelu ole mitään herkkua, kun aivot ei toimi kunnolla.. :confused:

Ei vaan ajateltu miehen kanssa, että tulisin niin nopeasti raskaaksi ja olisin viimesilläni omissa valmistujaisissani :p

Mulla aina hillitön leipomisvimma näissä raskaushormoneissa-ja jatkuu vielä imetysajankin.. eilen tuli mansikka-sitruuna rahkakakkua, tänään mustikkapiirakkaa..huomenna ehkä tyrnijuustokakkua:p..

Ruokaakin laitan ihan mielellään, mutta ei ihan samalla vimmalla kun noita makeita:)

Vai pitää sitä lähteä lidliin liiviostoksille..olis ehkä aika aloittaa varustautuminen täälläkin:rolleyes:

Kiitti vinkistä, kävin Lidlissä ja ostin kahdet mammahousut, 7,99€ !! Yhdet housut enää mahtui ja ne alkoi olla aika karseat..... Imetysliivejä oli muutamat siellä jäljellä mut ne oli tosi pieniä kokoja.
Kiitos kaikille tsempityksistä!

Itse ostin vasta pari päivää sitten mamma alushousuja ja nyt en tajua miksi näin kauan olen odottanut, ah tätä ihanuutta kun mahtuu alushousuihin ja ei puristele mistään :)

Paljon on täällä puhuttu pesänrakennuksesta ja siivousvimmoista, olin jo huolissani missä omani viipyvät, onneksi nyt toimeutunut ja siivoukset ja järjestelemiset alkaneet maistua, tosin samalla myös loputon väsymys iskee tasaisin väliajoin.

Hemmetin sairaalakassi vielä pakkaamatta, muuten alkaa olla systeemit valmiina. Tänään rv36 jäiks :grin

Saisi tulla kunnon kesämekkokelit vielä ennen synnytystä, tahtoisin itsestäni jonkun hienon kuvan tämän mahan kanssa, viime vuonna oli ainakin jo hellelukemia toukokuun lopulla. Jospa tytteli odottelisi siihen asti, että tämä mamma saisi kuvansa :rolleyes:

Ai Lidl:ssä on äitiysvaatteita?!
Pakko siellä on käytävä, mulla alkaa olla kaikki pöksyt ihan viimesillään.. :\
Kaveri, joka ei ole raskaana, mutta on vähän hmm.. nätisti sanottuna isompi vatsan seudulta, kertoi ostaneensa Cittarista halvalla muutamat housut, josta tulee vatsan päälle kangasta ja vatsa pysyy sen sisällä :p

Mua ei oikein tässä vaiheessa enää huvita ostaa mitään kalliimpia vaatteita..

Muokattu viimeksi:
mä oon koko raskauden hiihtäny ihan tavis vaatteissa :D esikoisen ajalta on 2 lidlin mammalegginsit ja niitä on tullu pidettyä välillä, mut pääosin ihan tavallisissa vaatteissa. Mä pidän muutenkin paljon tunika mallisia paitoja/mekkoja yms niin hyvin peittää pötsin :) mikä tärkeintä mikään ei purista eikä kiristä. Ostin alkuraskaudesta yhden mammafarkut, mutta ei niitä tullut pidettyä kun pahimmilal pakkasilla eli pari hassua kertaa, kun talvi oli mikä oli.

Siis mulla on ollut nyt kolmet henkkamaukan leggarit ja kahdet pamahtaneet haaroista, kolannet nukkaantuneet pilalle... Enää en kyllä mitään hommaa. Mutta kans kyllä lähinnä tunikoita ja leggareita suosinut. Oli istumatyössä mukavat :)

Mäki just tänään heitin henkkamaukan leggarit roskiin, kun oli haarusreikä levinny jo takapuolelle! Eka ajatus mulla oli, että onko mun perse muka kasvanu!? :grin Jospa se olikinvain se laatu, kerran muillakin samaa ilmiötä. ;)

Mullakin yhdet leggarit henkkamaukalta, ihan surkeat! Lindexiltä löysin mamma-alushousuja semmosen kolmen pakkauksen, maksoi 14,95€. Ihanat kun ei purista mahaa!!
Sitä ennen olin ostanut parit pikkarit koossa XL mutta kun niissä on kaikissa kuminauha joka puristaa mahaa ja sit muualta on liian isot! Kirppiksiltä oon tunikoita haalinut pari kpl, ei mulla ole juurikaan mammavaatteita. Nyt tilasin henkkamaukalta pari maximekkoa, jospa ne peittäisi sitten löllykkämahan synnytyksen jälkeen? Mahtavaa kun sattuu olemaan sellaisia muodissa :D

Siis mitäh?!
Onko Lindexilläkin äitiysvaatteita?
Miksi mä olen näin pihalla :smiley-bounce022

Minä ostin myös tuon Lindexin pakkauksen, kyllä kelpaa kölliä :grin Lindexillä on nyt äitiysvaatteita, mutta vain nettikaupassa (en osaa arviota sanoa, itseä eivät kyseiset vaatteet houkutelleet ostamaan). Alusvaateosastolta löytyi ihan liikkeestä pari eri liivimallia ja muutamaa housua.

Takaisin