Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kirjottelen täällä käytännös samanverran kun fb:n puolella, se alkuperänen ryhmä on tosi hiljanen ja mulla meni siihen maku ihan kokonaan kun ei saa olla omaitsensä vaan hyökätään joukolla kimppuun, joten jubailen täällä se ei enää vois vähempää se ryhmä kiinnostaa. Toinen ryhmä taas on mun perustamani ja siel jutut on tosi aktiivisia ja päivittäin tulee kymmeniä uusia luettavia, mutta kyllä mulla aika riittää näihin molempiin :)

Mutta asiaan mä kävin tänään pelkopolilla ja käytiin läpi esikoisen synnytystä, paljon sain vastauksia ja tällä' hetkellä oon ihan luottavasiin mielin odottelemassa et käynnistyis tää toinen, uskon ja toivon et nyt asiat menee paremmin :) Urakalla sain tietoa ja nyt vaan toivon et pääsis pian tositoimiin :)

hohhoijjaa odecca...kovasti sinä vaan tunnut kommentoivan siellä alkuperäisessä ryhmässä edelleen...ja ei, sinua ei ole kukaan syyttänyt eriävistä mielipiteistä vaan jatkuva tarpeeton päteminen on raivostuttavaa ja etenkin kun kommenteistasi saa sellaisen kuvan että vähättelet muiden oireita ja vaivoja, sekä tämä "it's your way or no way" -meininki turhauttaa. Se ihmisiä närästää. Ei mikään muu.
Toivottavasti pelkopolista oli kuitenkin sinulle hyötyä. No hard feelings.

Niin eli on väärin jos asioista etsii fakta tietoa, eikä luota mutuiluun ja siellä ei myöskään saa kertoa mistään omista kokemuksista ilman et on jollain palko nenässä... hoihhoijaa vaan itsellesi...

Mie en oo käyny tääl pitkään aikaa, koska oli tunnukset hukassa! En ees muistanu millä spostilla olin tunnukseni tehny :rolleyes: Vissiin joku raskausajan dementia :oops:

Mutta lukemassa oon käyny ilman tunnuksia, ei vaan oo sitten pystyny kommentoimaan.

Nopeesti on menny kyllä aika! Kuukausi ja on kesäkuu! Ens viikolla on neuvola ja toukokuun lopulla synnytystapa-arviointi. Ihanaa, että kohta meillä on vaavit sylissä :Heartbigred

Niin eli on väärin jos asioista etsii fakta tietoa, eikä luota mutuiluun ja siellä ei myöskään saa kertoa mistään omista kokemuksista ilman et on jollain palko nenässä... hoihhoijaa vaan itsellesi...

Ei ole väärin, en ole niin väittänytkään. Mutta googlesta löytyy myös paljon ei-niin-faktaa, joten ei ehkä kannata kaikkea googlesta löytyvää esittää faktana. Ja sellaisessa tapauksessa, jossa kysytään _omia kokemuksia_ turhauttaa jos sinne tuputetaan näitä "google-faktoja". Tai ainakin jatkuvalla syötöllä.
Maku se on valitettavasti mennyt monelta muultakin ko. ryhmään... :( Moni jättää asioita kertomatta siksi, että aina on se joku, jolla on asiat NIIN PALJON HUONOMMIN ja omista vaivoista tuleekin yllättäen mitättömiä, vaikka alunperin olisi toivonut vain vähän ymmärrystä kanssaodottajilta. Joskus on hyvä ottaa kritiikkiä vastaan ja ehkä jopa ottaa opiksi, eikä heittäytyä täällä uhriksi. Se jos mikä ärsyttää. Kukaan ei ole kuitenkaan (tietääkseni) haukkunut sinua tai mennyt muutenkaan asiattomuuksiin.

Tehdäänkö niin, että se mitä FB:ssä tapahtuu (tai on tapahtunut) niin annetaan olla siellä ja pidetään me täällä hyvä positiivinen ilmapiiri :)

Täällä me ollaan kaikki samanarvoisia, vaikkakin erilaisia taustoiltamme, luonteiltamme, olemukseltamme ja unohtamatta elämäntilanteitamme. (Niin joo ja "world peace <3 :laughing014 )

Se mikä toiselle on pientä, voi tuntua toisesta kovin suurelta, joten ei vähätellä ketään eikä tuomita ketään yhden asian perusteella.

Vaikka olisi vahvakin mielipide jostain asiasta, niin annetaan myös muille vapaus ilmaista omansa.

Mulle tämä on ollut positiivinen paikka ja toivon myös pysyvän sellaisena :)

Ja sanon siis tämän yleisesti.
Jos vaikka joku uusi kesämasu tänne vielä tupsahtaisi niin tietääpä ainakin, mikä on meininki:grin

jep, ikäväähän se on että tänne tultiin syyllistämään muita jotka eivät edes välttämättä lue tätä foorumia :/ siksi minä sanoin sanottavani.

Ja vielä lisäksi: kokemukset ja fakta on tosiaan aina erotettava toisistaan erityisesti terveyden- ja sairaanhoidon kontekstissa. Täällä usein huomaa, että kysytään kysymyksiä, jotka tulis tosiasiassa osottaa alan ammattilaisille ja lisäksi aletaankin epähuomiossa pitää toisten kokemuksia/arvauksia aiheeseen faktuaalisina, jolloin liikutaan vaarallisilla vesillä. Musta on hyvä, että joku/jotkut vastaavat kysymyksiin myös oikeella tiedolla tai ohjaavat hakemaan luotettavaa tietoa oikeesta paikasta. Odecca on tänne ainakin aina linkannut Terveysportin artikkeleita, jotka ovat lähteinä tasan tarkkaan luotettavia ja perustuvat siihen terveydenhuoltoon, jota Suomessa toteutetaan ja ovat niiden ihmisten kirjoittamia, jotka sitä terveyden- ja sairaanhoitoa Suomessa toteuttavat.

Jos ongelmia ja tarvitsee faktaa-> lääkäriin tai soittaa terveysneuvontaan. Jos haluaa kokemuksia muilta -> ei ole sama kuin fimean linkit. Maalaisjärkeä saa käyttää itse kukin, kuten myös tilannetajua (jos sellaisen omistaa). Kaiken lisäksi tästä forumista en ole puhunut sanallakaan. Lääkäreidenkin mielipiteet vaihtelee jopa kaupungeittain, eikä terveysportti tms. ole se absoluuttinen totuus. en ole täälläkään törmännyt siihen että joku olisi tarjonnut apua tietämättä varmasti ohjeen olevan turvallinen.

Toivottavasti ihmiset tietävät, että 95% asioista, joista puhutaan niin on vain ihmisten omia kokemuksia :grin

Ja tosiaan, yksi lääkäri hoitaa vaivaa yhdellä tavalla ja toinen toisella tavalla, joten eroja löytyy paljon.
Lääketiedekin on sellaista, että se kehittyy ja muuttuu jatkuvasti.
Koko ajan tulee esim. uutta tutkimusta, mikä kumoaa yhden tutkimuksen ja sitten kolmas tutkimus samasta asiasta, joka tukeekin sitä ensimmäistä jne. :p

Mun mielestä voi hyvillä mielin linkittää, vaikka iltalehden tekemiä tutkimuksia tänne.
Toivottavasti meillä jokaisella on sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ja ymmärtää ettei kannata ihan tosissaan ottaa :)

Mun mielestä muiden vinkit ja kokemukset avartaa omaa mieltä ja saa eri näkökulmia omiin tunteisiin ja ajatuksiin sekä kokemuksiin.
Ja mä kun oon tällainen stressaaja/huolehtijatyyppiä niin monesti on täällä saanut rauhoitetta omaa mieltä muiden kokemuksien kautta :p

täälläkin kuitenkin on aina ohjattu huolestuneet kyselijät kääntymään terveydenhoidon ammattilaisten puoleen jos asia vaikuttaa huolestuttavalta. En siis ole huomannut täällä "liikuttavan vaarallisilla vesillä" tuon asian suhteen.

Niin, en tiedä minkälaisia noi muut odottajat muualla, että miten ne keskustelee asioista :)
Mä oon käynyt enimmäkseen kurkkimassa vain tämän kevään syntyneitä ja synnytystarinoita.

Meinaa muuten ihan supistella, kun lukee niitä synnytyskertomuksia :p

Kohta joku meistä pääsee aloittamaan meidän synnytystarinat :Heartred

mä rakastan lukea synnytystarinoita! Nyt etenkin kun yksi synnytys takana itselläkin niin niihin tarinoihin pääsee oikeen kunnolla mukaan ja pystyy samaistua tarinan henkilöihin. Joku vois kirjottaa kirjan "kootut synnytystarinat" mä ainaki ostaisin :p

Sitä tosiaan eläytyy välillä liiankin hyvin mukaan, jonka takia luen mieluiten yksin ettei kukaan ihmettele, jos kyyneleet alkaa valumaan silmistä, kun lukee jotain missä on paljon vastoinkäymisiä ja sitten onkin onnellinen loppu.
On se vaan ihanaa :grin

Heippa! Olen löytänyt tälle foorumille vasta nyt, ja itsellä kanssa laskettu aika kesäkuun puolivälissä ja ensimmäistä odotellaan. :) Kyseessä vielä iloinen yllätys, sillä emme olleet ajatelleet perustaa perhettä vielä pariin vuoteen ja aluksi meni kyllä aikaa totutella ajatukseen.

Toistaiseksi on mennyt kaikki hyvin muutamia pikkuvaivoja lukuunottamatta, paitsi että aika tuntuu kuluvan niin nopeasti kun olen samalla koittanut opiskella täysipainoisesti, ja edelleen olisi tarkoitus jatkaa opiskeluja tuonne 37. rv:lle asti niin saisi lukukauden kasaan (olettaen ettei raskaudessa satu mitään yllättävää). Joskus sitä ihan unohtuu, kuinka suuri elämänmuutos on ihan käsillä!

Onkos teillä muilla vauva missä asennossa? Itsellä on kuulemma pää alaspäin ollut melko alhaalla, ja nyt heti viime neuvolan jälkeen tuo ihan ilmiselvästi laskeutui vielä alemmas ja on hikotellut melkein häpyluun tuntumilla. En olisi yllättynyt jos pää olisi jo kiinnittynytkin, vaikka vasta mennään rv33+5. Harjoitussupistuksia on myös tullut tosi paljon viime aikoina, ja vähän mietin voisiko nämä ennakoida että synnytyskin lähtisi aiemmin käyntiin. Toisaalta mitään kivuliaita supistuksia ei ole tullut, että ei sinällään ole merkkejä ennenaikaisuudesta.

Tervetuloa joukkoon annisla :)

Mie en tiiä miten päin meidän vaavi on. Viimeeksi viikko sitten oli pylly alaspäin, mutta nyt ei oo kunnolla tuntunu liikkeet, niin epäilen oisko pyörähtänyt ympäri pää alaspäin. Jos näin on, niin liikkeet ei sitten sen takia tuntuis, koska miulla on istukka ylhäällä edessä ja siihen kohtaan ottais sitten jalat... Mutta pitäis vissiin synnärille soittaa asiasta, oon tehny liikelasku-seurantaa ja kovin hiljaista on masussa :sad001

Ja miulla on tänään rv 34+2 menossa.

Mulla nyt menossa 34+3 ja perjantain neuvolan perusteella pää pitäisi olla alhaalla. Kovin on aktiivinen kaveri niin liikkeitä tuntuu millon missäkin :)

Oon myös ensikertalainen ja ei ainekaan tietääkseni oo ensimmäistäkään supistusta tullut.. Tai sitten en vaan tajua miltä ne harjotussupistukset tuntuu :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla nyt 36+0 ja harjoitussupistuksia tullut jompitkään paljon. Esikoista odotellessa en muista yhtään kivutonta tai kipeää supistusta ennen synnytystä :) nyt varmaan tuo esikoisen nostelu pitänyt huolen mahan kiristelystä.

tervetuloa joukkoon annisla! :)

täällä on tänään vietetty kauheeta kodinhoito- ja siivouspäivää,oon ihan kuallu ja selkä huutaa hoosiannaa.hyvin myös maha kiristelee...no,onpahan saanu jotain aikaan...ny vasta luin sitten ton tän viikon raskausviikkojutun:

"Tämä on oikea aika tarinoiden lukemiselle, hyville elokuville, lauluille ja musiikille. Nämä viimeiset viikot ovat sinulle tärkeitä. Sinun tulee ladata akkujasi eikä kuluttaa voimavarojasi.

Äitiysloma on jo ovella ja sinun tulisi varata runsaasti aikaa lepäilyyn. Kerro kumppanillesi, että kaikki sinuun kohdistuva hemmottelu koituu myös lapsen eduksi."

-no ei tainnu ihan olla tollanen päivä :p:grin no,josko sitä huomenna lepäilis sitten ja alkais ittestään huolehtiin...

ittestään huolehtimisesta tuli mieleen; ostin sitä ceridal-öljyäkin et josko sitä välilihaa alkas hieromaan...no joo.vituiks menee se homma,mulla ei oo yhtään tietoo miten toi niinkun pitäs tehä :confused: eihän tonne alas ees tän pallon takaa yltä,ja tuntuu et sitä öljyä on polviin asti muttei siä missä pitäs ja tuskin mulla tohon hommaan mitään oikeeta tekniikaakaan on.vähän hölmöltä hommalta tuntuu...äh. o_O

Tervetuloa Annisla porukkaan mukaan! :welcome

Mulla taitaa vauva olla poikittain alas päin, kun potkuja tuntuu oikeaan kylkeen.
Ensi viikolla on neuvola niin katsotaan mitä th sanoo :)

Ja tsemppiä opiskeluun! Itselläni valmistuminen toivottavasti tämän kuun lopulla, kunhan saan kaikki hommat tehtyä jo kokeet päästyä läpi :p

Suspaus, 36+ ojoi!
:happy093

Janet, mulla on ollut muutama päivä hiljaista ja suunnittelin huomenna ottavani yhteyttä, mutta nyt tänään päivällä alkoikin ihana möyryäminen :Heartred
Nyt voin vihdoinkin huokaista helpotuksesta :p

Muokattu viimeksi:
Takaisin