Toukokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt joku täysi väsymys päällä. Muistan kyllä, et viimeksikin äittärin alku meni ihan nukkuen. Sit taas voimat palasi. Ja meillä taitaa kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta jo löytyä. Harsot pitäisi jostain kaapin perältä kaivaa esiin ja vähän alkaa miettimään tuota esikoisen hoitojuttua synnytyksen ajaksi. Mummolaan siis menee, mutta eivät ole ikinä esim. kiinnittäneet muksua turvaistuimeen ja hössöttävät kaikesta. Mutta onneksi hoitopaikka on tuttu ja lähellä :)

Mä en kuulu minkäänlaiseen FB-ryhmään ja mä kyllä viihdyn täällä :p

Oikeastaan, kun en tiedä edes niistä muista, jotka on alun perin olleet täällä (mutta siirtyneet FB:hen), niin enpä mä halua edes sekoittaa tätä ja niitä jotka nyt on FB:ssä eli mua kiinnostaa vaan teidän jutut ja poksahtamiset :grin
Tuota "Lista kesäkuun odottajista", kun katsoo, niin on paljon nimiä, joiden en ole nähnyt täällä kirjoittelevan sen jälkeen, kun itse olen tänne saapunut.

Kyfi, mä muuten tajusin nyt lukiessani sun tekstiä tuon saman... Mulla ei ole housuja vauvalle!! :eek: Kaikkea muuta mulla sitten on.. Ja jos tää onkin "yllätys poika", niin ei ole paljon mitään muuta kuin tyttömäisiä vaatteita :grin

Väsymystä taitaa olla ihan tosissaan liikenteessä. Vappupäivänä nukuin yhdeksään asti ja silti piti ottaa torkut päivällä. Ja nukkumaan piti mennä enne kymmentä. Ja silti väsytti aamulla, kun kello herätti puoli kahdeksalta. :sleep011

Tänään oli viimeinen työpäivä. Nyt alkaa äitiysloma! :smiley-bounce022

Tosin ens viikolla pitää silti herätä aamuisin viimeistään tuolloin puoli kahdeksalta, kun esikoinen täytyy saada koulutielle.

Sinäkin pääsit sitten lomalle, Murmur. Pieni kateuden pistos :p

Mä tässä yritän motivoida itseäni lukemaan maanantain kokeeseen.

Olen itse kotosalla kyllä päivät ja vien esikoisen päiväkotiin aamuisin, mutta todellakaan mitään lomailua tämä ei ole vielä..:sad001 Harmittaa, kun pitää laittaa toinen päiväkotiin, mutta muuten en kyllä saisi tehtyä näitä kouluhommia..
Ja tämä on kyllä esikoisen viimeinen kuukausi muutenkin tässä päiväkodissa ja syksyllä alkaa eskari ihan uudessa paikassa.

Ja oikeastaan, virallisesti mulla alkaa äitiysloma vasta parin viikon päästä.. :rolleyes:

Tossa listassahan on pitkä liuta nimiä, mutta murto-osa täällä taitaa kirjotella :) Eikä se haittaa, muuten menis vielä enemmän aikaa tässä koneella kun lukis aina sata viestiä enemmän :)
Ja Gemini, kyllä se kiitos siellä lopussa sitten seisoo kun saat kouluhommat hoidettua ja pääset keskittymään ihan vaan vauva/lapsi arkeen :) Hetken vielä jaksat puurtaa :)

Itse kun olen ollut kotona jo kesäkuusta 2010, kun tuli lomautus, ja sen jälkeen heti nämä kaksi tässä siunaantunut (kakosta siis odotin jo silloin) + tämä kolmas, niin odotan että itse pääsen sitten opiskelemaan, kun nyt jo muutaman vuoden miettinyt sitä, mutta lapsia vaan lisää tulee :)

Näkee sitten miten itse saa arjen pyörimään, kun meinaan lähteä ihan täyspäiväisesti opiskelemaan, mikään aikuisopiskelu kun ei minulle sovi :) Mieluummin istun koulun penkillä 8-16 :)

Mäkin ku päätin alkaa opiskelemaan niin halusin juuri ihan täysipäiväiseksi opiskelijaksi. Esikoinen oli silloin pari vuotias, minä ja mieheni oltiin vuosi aikaisemmin erottu. (Ollaan siis tunnettu kohta 10 vuotta, siitä kaksi vuotta oltiin erossa kunnes tiet sitten jotenkin kohtasivat taas pari vuotta sitten ja nyt suunnitellaan häitä :))

Opiskelun aloittaminen oli kyllä paras päätös, vaikka rahallisesti ei kyllä sillä hetkellä kovin kannattavaa.
Hyvin sitä kuitenkin jotenkin köyhänä yh-opsikelijana pärjäsi, kun oli pakko pärjätä. Ja kauhean moni sitä kauhisteli ja voivotteli etten tuu yksin jaksamaan :p

No minäkin lähdin opiskelemaan esikoisen ollessa vajaa kolme, yh olin myös ja kyllähän sitä tuli toimeen kahden hengen talous niillä pienillä rahoilla mitä sai. Tapasin ex-mieheni opiskeltuani vuoden, hänen koiransa poltti minun kämpän, ja muutin Helsingistä Vantaalle miehen luokse ja opiskelut sitten jäi pitkän matkan takia. No se ala ei ollut ihan sitä mitä hain, joten ei niin väliksi vaikka jäikin kesken.
Nyt toivon että miehen firma lähtee hyvin pyörimään, ei nimittäin ole halpaa laittaa kolmea lasta hoitoon ja lähteä itse opiskelemaan :) Mutta rahasta, viis, parempi se on kuitenkin joku ammatti hankkia :) Ja kyllä sitä toimeen tulee, vaikka ei rahaa olisikaan mällättäväksi :)

Mä kirjottelen täällä käytännös samanverran kun fb:n puolella, se alkuperänen ryhmä on tosi hiljanen ja mulla meni siihen maku ihan kokonaan kun ei saa olla omaitsensä vaan hyökätään joukolla kimppuun, joten jubailen täällä se ei enää vois vähempää se ryhmä kiinnostaa. Toinen ryhmä taas on mun perustamani ja siel jutut on tosi aktiivisia ja päivittäin tulee kymmeniä uusia luettavia, mutta kyllä mulla aika riittää näihin molempiin :)

Mutta asiaan mä kävin tänään pelkopolilla ja käytiin läpi esikoisen synnytystä, paljon sain vastauksia ja tällä' hetkellä oon ihan luottavasiin mielin odottelemassa et käynnistyis tää toinen, uskon ja toivon et nyt asiat menee paremmin :) Urakalla sain tietoa ja nyt vaan toivon et pääsis pian tositoimiin :)

Ihan kamalaa Akidi, koira poltti sun kämpän.. siiis..:wtf

Niin, ei se ihan helppoa ole tuosta noin vaan alkaa opiskelemaan, mutta toivottavasti teidän elämäntilanne sen sallisi jossain vaiheessa :dance008
Mä itse haluan vielä kouluttautua/opiskella lisää, mutta nyt haluaisin keskittyä vain tähän tulevaan perheenjäseneen ja keskittyä mun tyttöön.
Mulla on jonkun verran syyllisyyden tunteita siitä etten ole pystynyt olemaan aina 100% läsnä tytön kanssa, kun on joutunut tekemään koulutöitä.. Ja viime vuonna kun aloin tekemäänvielä töitä opiskelun ohella, niin sitäkin vähemmän sitten..
Nyt haluan jollain tavalla korvata kaiken ja parhaiten voin sen tehdä, että kun olen kotona niin olen myös läsnä :)

No hyvä ettet jäänyt sinne, Odecca. Tulee vaan pahamieli tuommoisesta..

Mä en ymmärrä miksi ihmisten kimppuun pitäisi käydä, vaikka olisikin asioista eri mieltä tai täysin erimieltä.
Tulee heti esimerkkinä mieleen, kun joku tupakoi raskausaikana.
Mä olen todellakin sitä vastaan ja mua harmittaa vauvan puolesta, mutta ihan kokonaan ei voi kuitenkaan ihmistä tuomita sen perusteella ja alkaa hyökkäämään sen asian kautta sitten muihin henkilökohtaisiin asioihin.

Tämä siis oli esimerkki, en tietenkään tiedä minkälaisista asioista siellä oikeasti on kimppuun käyty :)

Hienoa, että sait Odecca kunnollista palvelua ja mielenrauhaa :)
Mä itse mietin, että onko mulla tarvetta jutella esikoisen synnytyksestä.. Mä sain viimeksi jonkun lomakkeen, jonka voisin täyttää seuraavaa neuvolaa varten.
Se on tarkoitettu uudelleensynnyttäjälle ja voi kirjoitaa omia kokemuksiaan ja toiveita. Ajattelin aluksi etten tarvitse sitä, mutta nyt kun sen kaivoin esille niin mietin nyt vielä onko mulla jotain, mitä kaipaisin tähän synnytykseen..

Joo, lähdin käymään kaupassa, niin fiksu koira laittoi hellan päälle ja siirsi pizzalaatikot pöydän toisesta päästä siihen hellalle, ajatteli kai lämmittävänsä itselleen ne pizzan reunat sieltä laatikosta. Ja noin vartti siihen riitti, kun tulin takaisin ja oli keittiö ilmiliekeissä. Rapussa vielä vitsailin, että tulee varmaan meiltä, kun kuulin palohälyttimen äänen.

Mies ja tyttö haluaisivat koiran jossain vaiheessa ja mä olen asiaa vastaan eikä tämä ei todellakaan yhtään auttanut mua innostumaan koirasta :grin

Mulla päättyi esikoisen synnytys hätäsektioon niin jäi paljon semmosia juttuja joita halusin käsitellä ja paljon oli asioita joihin en löytänyt tietoa etsimällä vastausta. Mua mm. pelotti et voinko ottaa ollenkaan epiduralia kun viimeksi vauvan sykkeet katos sen jälkeen, mut tänään puhutiin niistä syistä miksi ne katos ja syy ei oo ollu se epidural vaan moni muu juttu. Mulle näytettiin semmonen kaavio mun synnytyksen kulusta ja siinä näkyi päälekäin kaikki mitä on tapahtunut milläkin hetkellä ja millainen lääkitys jne kussakin tilanteessa on ollut yms ja se oli aivan hirmusen hyvä juttu. Puhuttiin myös siitä et tätä raskautta ei tulla päästämään yliajalle, vaan käynnistetään jo aiemmin ja jos mulla nää myrkytysoireet tässä vielä pahenee niin sit käynnistetään heti. Puhuttiin myös paljon kohdun repeemisen riskistä kun mulla on tuttu jolta kohtu repes synnytyksessä vanhasta sektioarvesta ja mua pelottaa et jos niin kävis, riski kuulema on olemassa, mutta mun kohdalla hyvä asia on et vauva on niin pienikokoinen et kohtu ei ole aivan hirveen kovilla venymisen yms suhteen. Ja tosiaan ajoissa käynnistäminenkin liittyi just siihen et kohtu ei olis niin venynyt, vauva ei olis liian iso yms. et alakautta synnyttäminen olis mahdollisimman turvallista.

Heips pitkästä aikaa. Mä oon ollut nyt viikon äitiyslomalla ja ollut aika hulinaa. Lähdettiin heti loman alkuun käymään mun kotipaikkakunnalla vielä kun uskaltaa matkustaa ja siellä olikin kaikenlaista menoa, mm. mulle yllätyksenä järkätyt baby showerit. En yhtään ollut osannut sellaisia odottaa ja oli kyllä kiva yllätys nähdä kaukaakin tulleita kavereita! Nyt on sitten mm. kipsimaha muistona :) Mutta nyt takaisin kotona ja jospa sitä ehtisi täälläkin aktivoitua, kun ei ole enää töitäkään rasitteena... Hurjalta kyllä tuntuu, että ollaan jo näin loppusuoralla. Neuvolassakin täti tänään sanoi, että eivät sairaalassa enää alkaisi hidastamaan menoa, jos pikkuinen päättäisi ulos pyrkiä. Nyt siis viikkoja 35+1 :)

Ihanaa, että sulle sellaiset järkättiin ja vielä, että tuli ihan yllätyksenä :p

Täällä on nyt näköjään muutama ainakin, joilla on menossa viikko 35+
Nyt elellään jänniä aikoja :happy093

Oliko sulla Hilppi, esikoinen tulossa? :)

mää tein sen. viimenen rästi palautettu :smiley-bounce013 nyt vaan oottelen,et hyväksyykö kurssin opettaja sen viä näin 4v myöhässä vai tarviiko jostain viä paniikissa yrittää pierasta 5 OP :confused::grin kandin paperit sain samalla laitettua tilaukseen,kun vihdonkin oli kirjautunu siihenkin tarvittavat puuttuneet pisteet rekisteriin.

mut näillä näkymin ei sitten enää olis kun se kypsäri,kunhan se gradu joskus eka saadaan arvioitua.ihanaa.iiiiiso kivi vierähti nyt hartioilta!ja vois vihdonkin alkaa keskittyyn ihan muuhun,kuten miettiin onko vauvalle kaikki ja valmistautuun jo pikkuhiljaa synnytykseenkin,ettiin jotain sanottavaa siskon häihin jne :) ai että! (kauhee lahjaressi mut sitä ei lasketa)

Mahtavaa Heidi! Onnittelut!
:happy093

Lahjastressi on ihan pientä varmasti tuon jälkeen :p

Nyt on kaikki meiän harsot värjätty ja pohdiskelen et pitäsköhän viel muutama hommaa ja värjätä :D tällasia niistä tuli, mustia ei ole kuin yksi kpl. Yhteensä näit on 17kpl isoja ja noita pieniä on 4kpl
10259850_10152344957131893_7759466818427590389_n.jpg

Jep, esikoista odotellaan, joten kaikki on uutta ja jännää :) Synnytystä en tosin oo vielä osannut oikein jännittää, mutta eiköhän tässä lomaillessa ehdi vielä sitäkin pohdiskella...

Onnea Heidi!

Itsekään en esikoisen kohdalla oikein osannut jännittää ja sitä vain eteni tilanteen mukaan :)

Nyt tätä toista odotellessa huomasin viikolla 30+ alkaneeni jännittämään tulevaa synnytystä ja muistelemaan, että miten se ensimmäinen kerta menikään :p

Takaisin