Toukokuun turinat

Ihan normaali olo, mitään ei oo lorahtanu taas yön jälkeen, mies jäi töistä kotiin täks päivää ja kävästiin tossa pikku kävelylenkkikin tekemässä. Aamun saldo on yksi ainoa supistus ja sekään ei kipeä ollut. Kohdunsuulle hiukan vihloskelee ja tuikkii ja pikku jomotusta on. En mä usko et tää tuloillaan on, seurailen miten etenee. Vauva liikkuu ihan aktiivisesti ja itellä siedettävä olo, mitä nyt kutittaa ihan helvetisti koko kroppaa ja turvotus on taas jäätävä.
 
mää oon niin kuallu...ihan tuskanen viikonloppu takana.tai oikeestaan koko viikko,joka päivä ollu jotain ohjelmaa niin ettei oo paljo henkäseen ehtiny...miehen veljen terassin rakennusta,asuntoesittelyjä jne viikolla,ja perjantaina välkkärin käytyä täällä (siinä meni sitten aikaa) siinä sitten alettiin tekeen lähtöö siskon häihin tampereelle (lauantaiks).pakattiin ja mies testas viä musakamat ym (oli pyydetty hoitaan ne) ja ostettiin sunnuntain ristiäisiin (miehen kummilikka)lahja ja palattiin takas kotio hakeen miehen unohtunu solmioneula jne :p tampereella oltiin 21aikaan jonka jälkeen jeesasin äitiä hääjutuissa kahteen asti yöllä(hääpari ei oo missään vaiheessa ollu kun ottavana osapuolena)...siitä si nukkuun ja se hääpäivä oli ihan hulinaa kun nakkeja tuli meille olemmille koko ajan vaan lisää ovista ja ikkunoista o_O

oli valokuvausta,alkumaljojen kaatoo,keittiöllä jeesiä (siä oli vaan meiän äiti...joka muutenkin teki koko häät),boolin tekoo,kaaso feilas hommansa joten vedin siä lonkalta hääleikkejä jne.istuttiin miehen kans käytännössä vaan ne ajat et ehittiin jotain syödä tai juoda o_O äiti oli 05 asti siivonnu hääpaikkaa kun siä oli viä nuoremman väen sikasaunabileet perään...huhhu.nilkat oli kun tukit kotona ekaa kertaa tässä raskaudessa.ja kiitokseks kaikista vaivoistamme saatiin hääparilta keissi virolaista kaljaa,jonka oli maksanu äiti,ja joka pitäs hakee tampereelta...ou jee.eilen herätessä olo oli kun piestyllä koiralla ja joka paikkaa särki,mut ei auttanu,vaatetta niskaan ja meikkiä ja sinne ristiäisiin...

kävi mies vähän sääliks kun heräs tänään 05 töihin.tai yritti herätä,meni puol seiskaan...:confused: ite nukuin 11asti ja viäkin väsyttäs.en oo saanu aikaan vasta kun aamupalan.aikamoinen henkinenkin krapula tästä viikonlopusta jäi.ei silti minkäännäkösiä merkkejäkään että pääsis tästä mahasta eroon...huoh.vaikka periaatteessa muksu olis niinkun lähtökuopissaan kun paikat pehmenny,sormelle auki ja torstain neuvolassa just todettiin et laskeutunu ja kiinnittyny...mut ei.äh.

hermo menee senkin takia et ikinä missään näissä miehen suvun juhlissakaan ei oo ollu mun rooli niin tylsä; tua häissä mulle ei kukaan puhunu mistään muusta kun mahasta ja onko ollu mielihaluja ja ihmetteli miten voin pitää korkkareita jne paskaa.kyllästytti jauhaa ne samat jutut miljoonaan kertaan ja just se et en ollu heidi vaan pelkkä kävelevä maha o_Ojohon joku sulhasen äiti viä joka kerran ohimennessään katto oikeudeks käydä taputtelemaan :mad: ...ja kaiken kruunas se et anoppi oli siä ristiäisissä mun selän takana miehelle jankannu ja udellu taas sitä ristiäishommaa et kai meillekin ny ristiäiset tulee,ollaanko jo päätetty....mua niin tympäsee se että se jankkaa sitä asiaa eikä usko sitä mitä sille sanotaan ja yrittää väkisin tyrkyttää meille jotain sellasta mikä ei sovi mun ajatusmaailmaan ollenkaan,eikä suostu ymmärtään tätä puolta asiaan ollenkaan.puuh.kiitos että sain avautua :p:grin
 
Huh kun rankka rypistys ollut sulla Heidi!
Mikä hemmetti siinä muuten on, että kukaan ei paljon muuta kysyttävää keksi kun että onko ollut mielihaluja... Ihan tyhmä kysymys!

Oon nyt äitiysloman ekat päivät ollut täysin poissa koneen ääreltä, kun töissä siinä sai nököttää ihan tarpeeksi ja hienot ilmat on täytynyt käyttää hyödyksi. Puhelimella vaan käynyt lueskelemassa, mut ei tällä kauheesti jaksa kirjoitella.

Kiva kun on paljon keskustelua, haluais itekin ottaa aktiivisemmin osaa näihin. Ehkä nyt lähipäivinä napsautan koneenkin päälle, kun kelitkin huononee. :)
 
Heidi, huh-huh! Mulla olisi kyllä kunto loppunut tuommoisessa.. Onneksi se on nyt ohi ja sä selvisit!
Vauva voisi antaa vielä sun levätä hetken aikaa ja sitten voisi alkaa tulemaan :p
Olisivat kyllä voineet jotain kunnollista antaa kiitokseksi sun ja muiden aherruksesta.. Aikamoista käytöstä.. o_O
Ja että kaljaa vaivan palkaksi. (jonka sun äitis oli maksanut, jos ymmärsin oikein?).. tossa vaiheessa mä viimeistään menettäisin hermoni :grin
 
Kiva kuulla Odecca,että kunnossa olet ja vauvakin aktiivisesti touhuaa. Ihanaa, että sulla ollut seurana :)
 
Voi heidi mikä viikonloppu!
Tulee mulla kans elävästi mieleen serkun häät joissa kaasona touhusin, raskaana. oli tuolla reilun 100km päässä ja ajoja edestakas oli varmaan toistakymmentä kun polttaritkin piti ensin kuitenkin hoitaa. ja mielelläänhän sitä hoitaakin, mutta on siinä kaikenkaikkiaan hitosti hommaa! ja se kiitospuoli ei kyllä ihan täsmää(taisivat parikymppiä bensarahaa antaa jostain keikasta..) kulujen kanssa:confused:- mieluummin ihan vaan kiitollisuuspalkalla sitten:)!

Nyt vaan lepoa kehiin ja mieli tyhjäksi- pian on sun vuoro "heittää jalat pöydälle"!

Odecca, kaiketi sitten menit sinne tarkistukseen???
 
joo mieluummin sitä olis sit ottanu vaikka tankillisen bensaa kun jonkun 10e kaljakeissin,kun ei sitä ees miehellä kauheesti kulu ja itte ei just ny voi juoda o_O ja tosiaan,äitihän sen hääviinanhakureisun sinne viroonkin makso kun arvon parilla ei ollu rahaa ja silti piti ne häät just tähän väliin saada ja ne vaan paisu ja paisu."useempi tonni" porukotten rahoja niihin kuulemma uppos,kun alunperin piti olla vaan kymmenen hengen kahveetukset maistraattikeikan jälkeen porukoilla...pikkasen täytyy sanoo että siskoo kohtaan arvostus laski koko tän jupakan myötä. :angry4
 
en mä menny ku ei oo supistanu eikä oo lorissu, soitin kyl viel mun omalle kätilölle äippäpolille kun mun ois pitäny tänään käydä verikokeissa, mut en kyennyt kun yö meni miten meni. Sekin sano et jos mun vointi on ok ja vauva on ihan yhtä aktiivinen kuin tähän asti niin kaikki on varmaan ihan ok ja oli mahdollisesti sit vaan pissaa, sekin sano et jos liikkeisiin tulee jotain tai jos alkaa supistaa tai lorisee lisää niin sit näytille, muuten voi olla kotona. Olo on edelleen niin normaali kun voi ja vauva liikkuu ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti niin en oo lähteny. Se mun kätilö laitto niihin labroihin jotain lisäjuttuja niin otetaan huomen sit ne samalla kun otetaan sapet, maksa-arvot ja mun viruskuorma.
 
No onpas Heidillä ollut viikonloppu :confused: Todella tökeröä käytöstä siskoltasi, mä olsin varmaan hermostunu ihan kunnolla sun tilanteessa ja paiskannu hanskat tiskiin.

Huh, kyllä huomaa omasta olosta, että on tullut tänään huhkittua puupinolla. Selkä huutaa hoosiannaa. Toivottavasti synnytys ei ala ainakaan ensi yönä, mulla nimittäin kestää vartti jo nousta tästä sohvaltakin ylös... :P Supistukset onneksi hellittäneet taas iltaa kohti, että ehkä tää tästä. Huomenna onkin vauveli täysiaikainen ja rakas toinen poikani täyttää jo 2!:Heartbigred Mihin tää aika on kulunut :) Kaks vuotta sitten tähän aikaan ei ollut vielä mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä ja 3.53 oli jo pikkupupu kainalossa :)
 
Meillä zeni melkeinpä samanikäiset pojat :) Jässikkämme täytti alku kuusta 2..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko muuten muut huomanneet vauvan hengitysharjoituksia? Itse nyt tätä kolmatta odottaessa ekan kerran huomasin, että vatta heilahtelee aina välillä niin ku vauva hengittelisi. Silleen nopeesti ja tasaisesti, just niinku vauvat yleensä hengittelee :) ♡

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
juu mä oon ja mies pääs kädellä kokeilemaan, oli ihan ihmeissään et mitä toi on :D
 
Ai sitäkö se on? Olen mä varmaan tietämättäni huomannut. :grin
 
Joo täällä vauva kans "huohottelee". :D nyt parina viime viikkona kyllä tuntuis hikat ja hengitysharjotukset vähentyneen. Jokohan jäbä alkais koht olla valmis syntymään?!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Enpäs ole huomannut... Mutta sen olen että meillä on alettu viihtymään välillä poikittain :confused: ja toivon että tuo osaa sitten aina kääntyä takaisin rt, kun kääntyy. Melko useinkin alkanu oleen alavatta ihan pinkee, ylävattassa tyhjää. Ja tuntuu koko vattan leveydeltä...

Näin unta että mä synnytin, tai oikeestaan vauva yht'äkkiä vaan oli mun vieressä. Ja tämä tapahtui porukoillani, enkä edes huutanu ketään kattomaan, jossain vaiheessa äitini vaan tuli huoneeseen ja oli että jaa. Ja sano että sun varmaan täytys käydä kuitenki synnärillä näytillä (punnitukset jne). Jonne lähdin sit yksin ajelemaan vauvan kanssa. Ja vauvahan siis oli heti vaatteissa ja kaukalossa, eikä multakaan tainnu housut edes lähtee "synnytystä" varten:grin
Kello tais olla unessa jotain 5n paikkeilla, ja oli kunnon ukkosilma. Ei mitään havaintoo millä viikoilla olis syntyny, ja sukupuoli pysy edelleen arvotuksena.
 
Me kanssa huomattiin hengitysharjoitukset sinä päivänä kun käytiin synnärillä. :) Mulla oli silloin illalla juuri vatsa kipeä ja vauva oli kauheasti liikkeellä ja koitin tunnustella että kaikki on varmasti ok, ja ihmeteltiin että mikä rytmikäs liikehdintä tuntuu alavatsalla. Sitten tunti-pari myöhemmin ultrassa lääkäri osoittikin että hengitysharjoituksia siellä tehdään, ja tajuttiin että ne rytmiset liikkeet oli juuri niitä.
 
38 viikkoa täynnä:) väsyttää vaan jatkuvasti.. Pihahommia ja kukka istutuksia yrittäny ulkona laitella mutta kun ei enää oikein taivu:winkIllalla olis vielä viiminen äitiysjooga, se on niin mun juttu:) Siellä saa aina hetken rauhoittua ja saa uutta energiaa.
 
Kyllä hyvä yö aina kelpaa! sai vihdoin nukuttua tosi hyvin (ed yön supistusten jälkeen..), ja on heti aamulla täynnä energiaa:)!
saatiin eilen siirrettyä lampaat karitsoineen isoille laitumille ja se tuo mulle sellaisen henkisen rauhan:rolleyes:, ei tarvi miettiä kuka ruokkii ja mihinaikaan jos itsellä tulis äkkilähtö(I wish..) tai pitkä sairaalassaolo. on muuten kumma kuinka jaksaa vääntää mieluisassa puuhassa, vaikka kotona oli eilen pers-paineineen kun mummo-zombie, istuu alas niin ei tuntunut ylös pääsevän irvistelemättä.. tuokin nyt hiukan helpottanut!

täällä onneksi istutushommat pääosin tehty- saa vaan ihailla maastanousevaa satoa:wink,mitä nyt kurpitsapenkit vielä kesken--mutta niitä nyt ei ennen kesäkuuta kannatakaan valmiiksi. että kaiketi sitten supistuksissa saa pistää taimet penkkeihin..taitaa oma äitikulta saada taas rientää avuksi:rolleyes:..
 
Pakko sanoa, että ensimmäistä kertaa en kyllä yhtään valita, kun on näin ihanan vilpoista tähän aikaa vuodesta! :grin
Siis, ilma on niin raikas ja helpottaa sisällä kuin kotonakin liikkumista sekä ihan vain olemista.
Ulkona vähän tihkusadetta, mutta sekin tuntuu iholla, jotenkin rauhoittavalta, kun kehoa kuumottaa.
Taidankin mennä tänään ihan kunnon kävelylle :p

Mulla jotenkin keho käynyt ihan ylikierroksilla, kuumottaa koko ajan ja tekisi vain mieli hillua ilman vaatteita, kun ne jotenkin ahdistaa. Laitoin pakastimeen jäitäkin tulemaan, kun tuntuu ettei hanasta tule tarpeeksi kylmää vettä..
En oikein tiedä mikä vaivaa, hormonit varmaan..? :oops:
 
Munkin mielestä nää nykyiset ilmat on just hyvät, ei tarvis lämmetä enää ennen kuin synnytys on ohi. Onneksi ne helteet ei kestäneet kauaa, niin ne oli jopa kohtalaisen kivoja vielä.

Mä oon nyt sitten kävellyt melkein kolme tuntia kaupungilla, osan matkasta aikamoisten kantamusten kanssa. Saas nähdä aiheuttaako kunnon kävelyreissu supistuksia kuten viimeksi. :devil07 Mun puolesta kohdunkaula voisi lyhentyä vaikka puoleen senttiin tänään.
 
Takaisin
Top