Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mek mulla kans viimeks käynnistettiin synnytys ja supistukset oli ihan tolkuttoman kipeitä.. Sitäkö tässä tosiaan odotellaan..? Jotenki toivois että ne supistukset olis jotenkin erilaisia nyt eikä ihan niin ärhäköitä :)
Sf-mitasta sen verran että sekin riippuu osittain mittaajasta ja huomaako mitata oikeesta kohdasta. Siis esim mulla kohtu kasvaa toispuoleisesti ja ylin kohta on ihan toisella puolen mahaa. Jos mittais suoraan ylöspäin, olis mitta monta senttiä vähemmän :)
Ja tää ei ollu Katjuskaiselle mitenkään vähättelyä, hyvä että pääset ultraan!
Täälä on nyt pikkusella semmoset myllerrykset menossa että ihan sattuu ku tuuppii kylkiluihin! :D
Eilen käyty neuvolassa ja terkkani ei meinannut saada selvää onko vauva pää ylös vai alaspäin. Itse olin sitä mieltä että ylöspäin, koska potkut tuntuvat alavatsalla/alapäässä, mutta terkka oli eri mieltä. Se pyysi sitten toisenkin tädin kokeilemaan, joka myös oli mieltä että pää alaspäin, muttei täysin varma. No kolmas täti kutsuttiin paikalle :DD joka myös sanoi että pää alaspäin, mutta katotaan vielä ultralla että on varmaa. En viitsinyt kysyä että onko sillä nyt vielä viikolla 30 niin hirveästi väliä miten päin se on, kun kiinnosti kuitenkin tietää. Ja olihan se pää alaspäin, vaikka ihmettelen kyllä kovasti koska sitten vauveli on ilmeisesti kova nyrkkeilemään, kun taas potkimista ei paljonkaan tunnu.
Eilen oli myös eka kerta meillä perhevalmennusta ja synnytyksellä sielä aloitettiin. Tuli sielä uuttakin asiaa, mutta uskoisin että vielä hyödyllisempää se on miehelle, kun tuntuu että se on ollut aika tietämätön vielä niistä asioista.
Onko muuten kellään muulla ollun neuvolassa mieslääkäriä? Täällä on ja se on musta vähän outoa. Itseä ehkä muutamaa vuotta vanhempi kaveri. Ihan mukava kyllä, mutta tuntisin kyllä oloni mukavammaksi jos olisi naislääkäri. Miehellä sitä paitsi ei voi olla kauheasti omakohtaista kokemusta raskaudesta tai muustakaan naisena olemisesta joten en usko että voi olla ihan yhtä pätevä niissä jutuissa.