Toukokuun touhut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ Meinaat Miu uskaltaa jo kesäkukat laittaa? Nosteletko niitä vielä yöksi sisälle, vai annatko olla? Toki ensi viikolle on kyllä lämpimiä kelejä lupailtu...
Muakin houkuttais jo kesäkukat laittaa... Mulla on nuo narsissit kukkineet ruukuissa kyllä tosi kauan, pari viikkoa ennen pääsiäistä ne laitoin ja yhä edelleen kukkivat. Mutta kyllä ne nyt varmaan parin viikon sisällä alkaa nuupahtamaan, niin voisi sitten kesäkukat laittaa.

Tänään voisikin hiukan tehdä pihahommia, ja mies saa jo toistamiseen leikata nurmikon.
Mitäs muuta tälle päivälle keksisi?

Muokattu viimeksi:
Mä en myöskään ymmärrä tota et syödään hulluja määriä kauheeta mättöä koko raskaus ajan ja tuudittaudutaan siihen että kyllä ne kilot itsestään imettämällä viimeistään lähtee. Tai että "ne on vaan turvotuksia suurinosa". Kyllähän semmosia (onnekkaita) luonnon oikkujakin löytyy keiltä raskauskilot sulaa itsestään pois, itse en kuulunu niihin. Esikoista odottaessa tuli 10kg painoa joista muistaakseni 4 kiloa jäi laitokselle, muut tuli maha ja selkä makkarana mukaan kotiin. Sillon se oli aika kova järkytys ku en osannu varautua siihen, nyt tietää mitä tuleman pitää, eikä sillä enää niin väliäkään ole kun on ikää tullu lisää. :)

Mua himottais kanssa jo laittaa kesä kukkaset mut taidan hillitä vielä himoni, tyydyn vielä noihin pariin orvokki amppeliin. Täällä narsissit nuupahti jo viikko sitte vaikka samaan aikaan Martutin kanssa ne ostin :/

Eilen oltiin mun ystävien häissä Tampereella ja aamusta oltiin omakotitalon kuntotarkastuksessa, ei löytynyt mitään suurempaa mainittavaa... Eli nyt vaan omaa myymään ja katsotaan millä aikataululla saadaan tää myytyä, jännittää :rolleyes: Kiva kun loppu raskaudeksi on ohjelmaa, onnessani täällä suunittelen remonttia... Peukut nyt vaan pystyy että saadaan se talo.

Mä oon yrittäny ottaa itteäni nyt itseäni niskasta kiinni ja oon raahannu itteni pienelle lenkille melkeen joka pvä. Mä en sais kauheesti liikkua supistelujen takia mutta pakko vähän alkaa liikkumaan ettei ihan juurru sohvaan kiinni. Painoa on tullu 2,5 kiloa tähän asti, esikoista odottaessa painoa tuli eniten loppua kohden, jos tää liikkuminen estäis saman kohtalon tällä kertaa... Toivossa on hyvä elää :wink

^ Voi kun mäkin saisin itseäni niskasta kiinni ja kävisin joka päivä pienellä kävelyllä :rolleyes:

^ Meinaat Miu uskaltaa jo kesäkukat laittaa? Nosteletko niitä vielä yöksi sisälle, vai annatko olla? Toki ensi viikolle on kyllä lämpimiä kelejä lupailtu...
Muakin houkuttais jo kesäkukat laittaa... Mulla on nuo narsissit kukkineet ruukuissa kyllä tosi kauan, pari viikkoa ennen pääsiäistä ne laitoin ja yhä edelleen kukkivat. Mutta kyllä ne nyt varmaan parin viikon sisällä alkaa nuupahtamaan, niin voisi sitten kesäkukat laittaa.

Teen ne amppelit nyt vaan toistaiseksi, ne on helppo nostaa yöksi eteiseen jos meinaa tulla pakkasta. Onhan siinä se pieni varaus tietysti vielä tässä vaiheessa... mutta ettei kukaan muu vaa ehtis sitä mun himoitsemaa väriä ostaa loppuun sieltä, niin täytyy toimia ajoissa! :D

Miulla ensimmäisen ootus toi reilu 20 kiloa painoa.. :grin lähtö oli sillonkin se n.53kg ja synnärille mentäessä painoin jotain 75kg.. eipä ainakaan vähempää oo ehken nytkään odotettavissa. Kävin kotiutumispäivänä osastolla vaa`alla, näytti 73kg.. jälkitarkastuksessa kolmen kuukauden jälkeen painoin 64kg ja sen se sitten olikin koko äitiysloman ajan, en kyllä mitään erikoisempaa asian eteen tehnykään et olis kilot karissu. Ja tuo paino oli vielä melkein täysin normaalin rajoissa pituuteen nähen. Työt kun aloitin, niin meni reilu kuukaus ja painoin 58-59kg.. arvatkeepa, onko käyny mielessä että uskaltaisko luottaa samaan kaavaan :wink

No joo, meinasin kuitenkin sen kuntosaliharrastuksen taas elvytellä takaisin, että kyllä sitä varmasti tulee siis jotain oikeasti tehtyäkin. Omalla tavallaan just pelottaa kun ekasta nuo huimat kilot lähti omasta mielestäni helposti (hitaasti, mutta varmasti) mut entä jos nyt ei tosiaan lähekään ja kun kuitenki samallalailla on painoa tullu ja paljon puhuttu perse levinny :p

Kukkahommat täällä miullakin käynnissä. Monivuotisia taas istuttelen.. suurinpiirtein kukka kerrallaan.. meinaa kovotukset ja supistukset käyä välillä sietämättömäks noissa hommissa. En jaksanu narsisseja kunnolla erotella, siis sipuleja, kun tuossa anopilta muutamat pöheiköt sain, mut joutaa varmasti sit syksyllä ne kunnolla laittelemaan kun sipulit ylös nostaa..

Välillä "sorrutaan" meijän perheessä noihin valmis/einesruokiin.. esim valmiit "lihapullat" kastikkeeseen tms. mut kyl pääasiassa ite valmistetaan kaik alusta asti. suomalaista suosin viimeiseen maholliseen asti ja maitotuotteet Valiolta, kiitos :) Tietää et on suomalaisesta lehmästä lypsetty.. tai ainaki suomalaisessa navetassa..hehheh. Tosin Valiolla on just jugurtit,viilit yms järettömän sokerisia, mut harvemminpa noita tulee ostettua...niitä makeutettuja siis.
En viiti tekopyhää ruveta henk koht leikkimään (EN SIIS TARKOTA, ETTÄ KUKAAN TÄÄLLÄ OLIS:grin) Vaan meinaan sitä, että en paasaa terveellisyydestä,kotimaisuudesta,puhtaudesta jne liikaa, koska ns lipsumisia tulee. Kannattaisin kyllä ehottomasti lähiruokaa ja varsinkin pienempiin kouluihin,päiväkoteihin ja laitoksiin. Harmillista, et ne "säästöt" vaikuttaa huonosti noihin paikkoihin ja siihen ruokaan mitä lapset,nuoret,vanhukset joutuu syömään.
Onnellinen oon kuitenkin siitä, et suomessa ollaan tarkkoja ruuan puhtaudesta, mitä siis tiiän sen perusteella miten ite on tuolla tuotannossa mukana.

Meillä kirppu on melkoinen suklaan perään (äitin tyttö) vaan ei tuo muuten karkeista ees välitä vaikka on tarjottukin.

Mulla on ollut jo kesäkukat pihalla tosin nostan osan terassille ja osan peitän. Parit kukat nostin yöksi kasvihuoneeseen. Nyt ajattelin jo uskaltaa verenpisaran jättää yöksi ulos..........

me ollaan oltu tänään aamu ysistä asti ulkona, tehtii ruokakin siellä. Isimies on venäjällä pändinsä kaa ja tytön kaa kahestaan touhuttu. Mummo ja vaari kävi kokkailemassa meidän kaa pihalla ja lämmiteltiin saunakin. Vasta nyt tultii sisään ja saunottiin...Likka haukottelee tossa sohvalla siihen tyyliin että saa nähä pysyykö hereillä ees kasiin asti.. jos se nyt nukahtaa nii tulee mielenkiintoinen aamuyö..

. mahtavan lämmin päivä ollut!!!välillä jopa tuskasen kuuma. Tyttölikkakin sai naapurin lapsenlapsen leikkikaverikseen. Voi sitä iloa ja riemua kun sai leikkiä pihallaan ikäisensä kanssa!!!! virittelin teltat yms kesäjutut tohon pihalle... terassilla oli juoma/eväspiste mukuloille ja tramppiksella kävivät välillä hyppimässä ja välillä pötköttelemässä...mukava päivä ollut..

mä oon nyt tän kesän kukkaistutukset tehnyt. Viimeset laittelin tänään ku löyty vielä siemen pussukoita.. osan kylvin suoraan penkkeihin, osan laitoin kasvihuoneeseen esikasvatukseen. Likka istutti kasvihuoneeseen myös joskus talvella saamiaan kukkakaalin ja parsakaalin siemeniä.. toivottavasti lähtee kasvamaan....
tein muutamia päiviä sitten uuden kukkapenkin ja istutin sinne kaikkee ihanaa ja kivaa joka sitten ens vuonna kukkii.. niin eiköhän meidän kujakolli oo käyttänyt sitä yöreissuillaan paskalaatikkona ja on myllänny kaikki siemenet ja mukulat uuteen uskoon!!!! :confused: ja varmaan jatkossakin myllää sen joten saapa nähä minlälainen pöheikkö siitä kukkapenkistä ens kesällä tulee..... o_O Ainakin lannoitus on kohillaan.. hemmetin kolli!!!!

Alan paistelee likalle banaanilättyjä ja ittelle teen marja/hedelmäsmootien.. tuli syötyä päivällä niin paljon sallaattia ja grilliherkkuja että vieläkin ihan ähkyssä.... Kyllä on ollut pitkä päivä. Ittekkin ois ihan valmis jo nukkumaan....... Mahassa on hirvee jytä menossa... miehen siskokin kävi tossa piipahtamassa ja siitä oli niin hurjan iso tämä mun maha... päivitteli että kun aikasemminkin mulla oli iso vauvamaha mutta nythän tää vasta iso onkin!!!! No totuin esikoista oottaessa noihin huomautteluihin että en sillain osaa loukkaantua.. iso maha ja ihan edessä.... oispa ihana kellahtaa tän mahan viekkuun nukkumaan... mutta ei vielä..............

Niin nuista merkkipäivistä piti kirjoittaa kun miehen kanssa tavattiin eka kerran (ruokaravintolassa!!! Se oli prätkällä menossa norjaan ja pysähtyi vaan ouluun syömään.. no jäi sille reissulle!! :) ) 23.6.... ja esikoisen laskettuaika oli 23.6 meidän viisvuotis päivänä...hirviästi halusin että ois syntynyt silloin... ois ollut juhlapäivät samat... no esikoinen syntyi 3.7 ja nyt tällä meidän massuasukilla on laskettuaika 3.7... hauska sattuma. Tietenkin syntyy 23.6... :rolleyes:

Ah, tänään on ollut niiiiin ihanan laiska päivä!
Aamupäivällä mies leikkasi nurmikon ja kaverit poikkesivat.
Haettiin miehen kanssa päivällä noutoruokaa kotiin, ja vuokrattiin leffa.
Koko iltapäivä maattiin takapihalla terassilla, täytettiin ilmapatja sinne :grin Siinä oli niiiiin mukava köllötellä monta tuntia! Olishan meillä baden-baden-tuolit, ja aurinkotuolit, mutta tuossa pystyttiin pötkättelemään vierekkäin ja sylikkäin :Heartred
Tyyppi mun masussa siinä muksautteli pariinkin kertaan kunnon jumpat menemään, sitä ihasteltiin.
Lämmiteltiin siinä paljua samalla, ja sitten lilluttiin ehtoolla paljussa pari tuntia.
Just lopetettiin katsomasta sitä leffaa, syötiin vähän herkkuja siinä samalla...
Ai että, on ollut mukavan laiskaa. Huomenna tartteekin sitten taas varmaan tehdäkin jotain...

Meidän tyttö on perhepäivähoidossa ja aika usein siellä syödään herkkuja.. Monesti on ollut iltapäivällä välipalaksi pullaa tai sitten on annettu karkkia kotiin esimerkiksi pääsiäisenä. En ole kuitenkaan alkanut mitään valittamaan, koska ei se nyt onneksi ihan jokapäiväistä ole. Meillä on tiukat säännöt karkin kanssa, vain yhtenä päivänä viikossa saa syödä karkkia ja silloinkin kohtuudella esimerkiksi yksi tikkari tai suklaamuna. Meidän tytsy on tosi nirso, mutta syö kuitenkin terveellisesti eli voisi syödä pelkkiä kasviksia ja marjoja. Lihaa syö, mutta ei marinoitua ja maitoa juodaan aina ruuan kanssa. Valitsee mieluiten tummaa leipää. Ainoo suuri miinus on se ettei peruna oikein kelpaa.. No joku aika sitten oli hoitotädin kanssa puhetta siitä miten huonosti meidän tyttö syö. Paljastui ettei siellä tarjoilla salaattia tai muita kasviksia kuin joskus harvoin koska muut lapset eivät niitä syö kun on kuulemma "pupun ruokaa".En mä oleta että kaikille tehtäisiin oma ruoka, mutta mentäis edes lautasmallin mukaan. No enää kaksi viikkoa hoidossa jäljellä..

Laitatteko vanhemman lapsen hoitoon vai otatteko pois hoidosta? Täällä oli jo aikaisemminkin jossain keskustelua aiheesta. Itselle on ollut alusta asti selvä, että kotona hoidan molemmat. Paljon vain pitää käydä kerhoissa ym jotta tyttö ei vallan tylsisty kotona, mutta saapahan omankin perseen ylös sohvalta samalla. Vuoden tyttö ehti olla hoidossa eikä kauhean hyvin ole mennyt. Siellä on tytön lisäksi 2 samanikäistä poikaa ja yksi eskarilainen poika sekä vuoden ikäinen tyttö. Eskari-ikäinen kiusaa muita ja välillä aika pahastikin meidän tyttöä. Monet itkut on itketty ja välillä hoitoon meno on ollut vaikeaa, mutta onneksi on myös parempiakin aikoja. Puhuminen on aina hetkeksi auttanut, mutta tyttö on siis innoissaan päästessään pois hoidosta. Äidin sydäntä särkee kun jo kolmevee itkee, että kiusataan.

Ja loppuun vielä kevennykseksi kiitos teille, mä sain suunniteltua vähän puutarhaa ja istutettua parit kesäkukatkin! Saa nähdä saanko mä kasvatettua niistä mitään vai ostanko suosiolla kaikki valmiina :)

oooooooooooooooo mikä yö..... mahaa kivisteli niin julmetusti!!!!! kahteen asti valvoin.. neljältä heräsin hirveisiin suppareihin... sit torkahdin ja kissa herätti ennen kuutta... piti päästää se sisään ja sit taas torkahdin. tyttö herätti pikkasen yli seiskan.... oooooo miten väsyttää.. yritin vielä et tyttö ois koisinu hetken viekus.. no hetkeen se vain jäikin.
yöllä aloin miettii et mitä jos mulle sattuu jotain ku ollaan likan kaa kahestaan....?!? mun puhelin älymallii ja ei osaa täl soittaa.. ulko-ovet hankala saada auki jos lukossa... jos onki auki asennos ja pääsee ulos ni ei kuulema osaa 100m päähän mummulaan.......... toi tie on vilkasliikenteinen ja pelkää yksin mennä sitä..ja mummukaan kotona aina oo ku työelämäs ja pino harrastuksia.... jotenki hirvittää tää tilanne... :// ilmeisesti pitää vaan opettaa et menee rohkeesti naapuriin..... nekin vuorotöissä. joku suunnitelma tehtävä... mulla on tää tosi paha migreeni. kuten työkaverilla ja eräs päivä ihmeteltiin ku tunnollinen työkaveri ei tuukkaan töihi tai ilmota mitään. soitettiin poliisit ja poliisit soitti tunnin päästä et löyty kotootaan ja aivoverenvuoto. oli kerenny olla 10h lattial pötköl. nyt opettelee tunnistaa ihmisiä ja puhumaan... oli luullut että kipu johtu migreenistä :/ nyt kun täs raskaudes on ollu näitä ongelmia niin pitkään miettiny että mitä ihmettä toi likka tekee jos mulle sattuu jotain..isimiehen ollessa töissä tai nois reissuis....

^ Osta joku halpisperuskännykkä ja siihen pre-paid. Sinne pikavalikkoon mummolan numero, niin varmasti osaisi sit sillä soittaa apua tarvittaessa? Esim. Gigantissa halvin Samsung 14,90e ja halvin Nokia 24e. Siinä sit samalla likalle ensimmäinen oma puhelin sit, kun sen aika tulee, kun ei se puhelin pilalle mene vaikka pöytälaatikossa sit oottaa käyttämättömänä (tai siis mun mielestä mennessä kouluun, aikaisintaan, eka oma puhelin ja halvinta mallia, kun a)ei tartte älypuhelinta ja b) rikkoutuu/häviää kuitenkin ennemmin tai myöhemmin).

Muokattu viimeksi:
Tänään ärsyttää kaikki!! :mad::mad:
Paitsi aurinko ja se että rusketuin ees vähän. :rolleyes:

Mäkin makoilin 2h auringossa pelkät pikkuhousut päällä, join makukivennäisvettä varmaan litran sinä aikana. Sitten oli pakko tulla kanssa sisälle ilmalämpöpumpun alle soffalle :grin Jalat ihan turvoksissa kun en ole tukisukkia pitänyt koko päivänä, ja decollette-alueelta sekä olkapäiltä onnistuin kevyesti polttamaan itseni... mutta ei haittaa, rusketukseksi se muuttuu :p

Muokattu viimeksi:
Salitreeni, kolmisen tuntia töitä ja illan ratoksi terassin ja terassikalusteiden siivous. Ja siivous suoritettu tietty pikkutopissa niin, että Toukan majapaikka vain välillä vilkkuu, kun nousee tuo toppi koko ajan ylöspäin ja pelkissä pikkuhousuissa. Eikä kyllä pelkoa, että tulis kylmä! Kesä :Heartbigred Huomiselle työmatkoille kyllä nappaan ajoon miehen auton (kun hän nyt Minskissä vielä huomisen on). Jos huomenna on vielä lämpösempi kuin tänään, niin veikkaan, että ilmastointi autossa on påp :p:grin! Tuossa minun vanhassa Toyotassa kun semmoista luksusta ei ole... :eek::confused:

Mä muutan tonne lähikauppaan!!!! Siellä oli niiiiin ihana viileetä. :cool:
taas meni yö valvoessa näissä kivuis. Kahteen asti kanavasurffasin ja muutaman tunnin nukuin kun oli pakko raahautua taas pissalle.. varmaan seittämännen kerran sinä yönä. Esikoisen kaa nukuin ku tukki Yöt. Varsinkin viimeset kuukaudet ku pahoinvointi helpotti. Nyt menny koko raskauden yöt ihan lörinäksi...... no jos tulee muuten samanmoinen ku esikoinen niin saan kyllä nukkuu sitten ihan tylsistymiseen asti.. aktiivisimmallaan oli 18-22 välillä, sit söi ja nukahti siinä 23 aikoihin ja , heräsi seiskalta aamulla syömään, nukahti ja heräsi 10-11 välillä syömään.... päikkäreitä nukku useat pitkin päivää ekan puoli vuotta... :rolleyes: sen jälkeen rytmi oli selvä 21-09 nukkui ja seuraavat päikyt 12-15 ja pikkutorkkuja varsinkin jos autolla oltiin jossain tak kärryteltiin....
onneksi huomenna on neuvola. Pääsee valittaa tätä pahaa oloa, väsymystä, heikotusta, kipuja ja turvotusta.... ja nyt vielä nää helteet:confused: eilenkään ei hirveesti likan kaa touhuiltu pihalla. Raatona maattiiin varjossa ja luettii kirjoja. Sisällä kateltii leffoja ja taas ku vähän iltaa kohti viileni touhuttii ulkosalla.... tänään likka jo sano että on iha kuuma, hän on sisällä..... no aamu ysiltä varjos oli jo 22 ja nyt varjos on se 27.... :eek:
onneksi en lähteny enää sinne espanjaan mu vanhempien luo. En ois pystny siellä mihinkään. Silloin ku ootin esikoista olin ne viikot 34-36 siellä eikä ollu mitään ongelmaa.. tosin raskauskin oli monta kertaa helpompi.
pitää alkaa vähän kattelee jotain ruokapolitiikkaa.. isimies tullee kotiin iltapäivällä :smiley-bounce016 jeiiiiii.....

mä en oo muuten vieläkään saanut mitään äippärahapäätöksiä.... hmmm.. mulla kyllä duuni maksaa normi palkkaa kolme kuukautta mutta luulis että kelalta joku päätös tulis kuitenkin jo pikkuhiljaa.......... äippis alkaa jo kuitenki ens viikolla..... :eek: miten nopeesti aika onkaan mennyt!!!!!!!!

Mä muutan tonne lähikauppaan!!!! Siellä oli niiiiin ihana viileetä. :cool:

Joo ei tänään harmittanut yhtään, että joutui tulemaan töihin.:Heartblue Ilmastointi :Heartblue

TJ 3 viikkoa töitä jäljellä!:Heartbigred

Miinuksena pienet kivut vatsan seutuvilla, mutta täytyy ottaa rauhakseen, niin eiköhän se siitä. Otti varmaan möksöä, kun eilen aamupäivällä salitreeni ja illalla innostuin siivoamaan terassin (sis. terassikalusteiden kanto alas ja takaisin pesua varten). :sad001

hani, kannattaa varmaan olla sinne Kelaan yhteydessä, kyllä nyt jo niiden päätösten olisi pitänyt tulla o_O

Takaisin