Toukokuun touhupeput

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitienpäivästä. Meillä kyllä mies otti asian esille oma-aloitteisesti. :) Alkoivat Meten kanssa supattelemaan asiasta "niin, ettei äiti varmasti kuule" ;) Jotain ne ihan varmasti kehittelee. Mutta mä oikeestaan pelkään, että mies ostaa mulle jotain "liian arvokasta" tms. ja sitten mulla on huono omatunto sen takia. Kaikkein ihaninta olis saada esim. valkovuokkoja omin käsin pihalta poimittuna ja sitten voitais vaikka yhdessä leipoa. Ajatus on tärkein mulle. Mun äiti just kutsui meidät kylään sunnuntaiksi.

Jee, me päästään vauvauintiin sunnuntaina. 3 kertaa ehditään käydä ennen kesätaukoa. Vähän ajateltiin, että jos kesällä käytäis keskenämme.

Kyllä tuo tripp trapp on varmasti hyvä ja täytyy sanoa, että kyllähän se houkuttelis... mutta enpä tiedä. Täytyy miettiä.

Mette nukahti ekaa kertaa päikkärille vasta kolmelta. :/ Aamulla heräsi siis kuudelta. Ihan kaaosta taas tämä päivä. Päätä särkee ja kohta pitää jaksaa lähteä viemään koiraa trimmille. Täällä rakennetaan meluaitaa tuohon ihan viereen ja meteli on aika hirveä. Ei siis saa tyttönen nukuttua ulkona ja sisälläkään ei oikein onnaa. Kiva.

Meillä on ollut vähän sovittelemista noiden (miehen harrastus)aikataulujen kanssa, joten kysyin muina miehinä, että mitä sunnuntaina tapahtuu. Sillä sain miehen havahtumaan ja kysymään itse, että mitä haluaisin äitienpäivälahjaksi. Varmasti jatkossa en mitään erityistä, mutta tämä eka olisi kiva jäädä muistiin. Meillä ei ole ollut tapana noteerata edes joulua tai synttäreitäkään sen kummemmin kuin herkutella kakkukahveilla ja kutusua ystäviä kylään (niin ettei kerrota varsinaista syytä). Sattui kuitenkin juuri sopivasti tulemaan puutarhan mainoslehtinen, joten "tilasin" sieltä itselleni lahjaksi pensaskirsikan. Siitä on jatkossa iloa koko perheelle kunhan muistan varjella sen jäniksiltä. Mulla on vähän ollut tapana istuttaa puutarhaan sellaisia muistokasveja muutenkin, niistä on niin kiva muistella ihmisiä ja tapahtumia jälkeenpäinkin ja seurata ajan kulua. Ja onhan se samalla pojan 5 kuukaustissyntymäpäivä!

Juttelin Meten lääkärin kanssa puhelimessa aamulla. Lääkäri totesi, että oikea päätös tehtiin kun pistettiin poikki se Meten korvikekokeilu. Nyt sitten mamman kuuria tiukennettiin hieman. Nyt on kiellettyjä: maito, soija, muna, vehnä, ruis + omat allergiaa aiheuttavat (hedelmä ja kasviskuntaa). Lääkäri alkoi olla huolissaan mun ruokavaliosta kun Mette kuitenkin on täysimetyksellä ja nyt mulla on kiellettyjä ruoka-aineita jo iso liuta. Ettei maitotuotanto ja mun terveys kärsi liikaa. Viikko mennään näillä ja sitten aletaan kattoa rakenteellista refluksia. Mietin tässä pääni puhki, että mikä nyt on kun 5 ripulivaippaa olen vaihtanut tänään ja nyt meni kakka vihreäksi. Mitä mä oon syönyt??

Meemi: Luulenpa, ettei kyse ole sinun syömisistäsi! Mettehän kuitenkin joi sitä allergiakorviketta jonkinverran. Meidän tytöllä se aikanaan aiheutti vihreä kakan. Eli katselepa muutama päivä tilannetta ja jos kakka ei palauduennalleen niin sitten ala miettimään syömisiäsi.

Kiitos tättärä, hyvä pointti! Vieläköhän se korvike vaikuttaisi, vaikka tiistaiaamuna oli se kokeilu? Lääkäri kyllä sanoi, että tämä korvike tekisi kakasta mustaa, mutta saattaishan se olla, että muutosvaiheessa olisi vihreetäkin. Lähinnä mua alkoi epäilyttää, olenko jostain saanut esim. maitoa kun edellisen virheen kohdalla tuli just vihree kakka.

Äh, mä en vielä oikein osaa näitä korvaavia tuotteita viljoille. Riisikakkuja ja kauranäkkäreitä vetelen aamupalaksi, mutta ei niillä meinaa nälkää saada millään pois. Täytyy yrittää jotain keksiä.

Voi kiitos henny!! Pelastit minut. Loistavaa vertaistukea taas. :)

Mulle tapahtui viime yönä ihan kummallinen juttu. Heräsin siihen, että meinasin tukehtua. Tuntui siltä kuin henkitorvi olisi siitä ihan yläpäästä painunut kasaan. Ponkaisin refleksistä pystynpään ja pitkään jouduin taistelemaan, että sain hengityksen auki, mutta hiljalleen se sitten vapautui. Ensin tosiaan happea tuli vain todella vähän. Päässä kohisi pitkään sen jälkeen ja kurkku tuntuu edelleen aralta. Säikähdin ihan mielettömästi enkä uskaltanut yöllä nukkua enää sen jälkeen. Mikä ihme tuo mahtoi olla!? Mietin jopa pitäiskö lääkärissä käydä, mutta kun ei enää hengitys kuitenkaan vaivaa... astmaattiselta reaktiolta tuo ei tuntunut.

meemi ettei ois ollut paniikki kohtaus...näitkö jotain unta? painajaista?

Bluerose: mä en ainakaan muista nähneeni painajaista, mutta sinänsä en yllättyisi paniikkikohtauksestakaan, eli hyvä pointti. :) Toisaalta - tuntuisiko paniikkikohtauksen tukehtumisen tunne fyysisinä oireina vielä jälkeenpäinkin? Ihan outoa.

meemi: mulla ainakin on (viimeks tänä aamuna) joskus niin todellisia unia, että siis ihan oikeasti tuntuu että hukun/tukehdun. Onneks aamulla mies herätti mut, kun varmaan päästin jotain ääntä tai en hengittäny kunnolla, kun oli NIIN hirveä painajainen, että tuntui, etten selviä hengissä ollenkaan. En enää muista mitä siinä unessa tapahtu, mutta jotain semmosta, jossa mä en saanu henkeä ja kun mies sit herätti, niin tuntui kyllä kurkussa ja muutenki kropassa. Ja mullahan on kans astma, mutta nää ei siis liity siihen.

Ja IHMEIDEN IHME: eilen mainitsin miehelle ohimennen, että sunnuntainahan on muuten äitienpäivä, niin se siihen, että joo, mä tiedän!!! :D No, se oli jostain lehdestä tms sattunu näkemään jonku mainoksen tai kirjotuksen, missä oli asiasta, joten siksi tiesi. Ja sit kyseli, että mitä mä haluun ja samaan hengenvetoon lisäs, että mulla ei muuten oo yhtään rahaa. ... Mä vastasin sille vaan, että en mä mitään suuria tarvii, kunhan jotenkin muistaa. Ajatus mullekin on tärkein. :) Kakkua jos haluan, niin se tarttis kyllä ite leipoa. Katotaan viittinkö huomenna semmosen vääntää. Yksin sen joutuisin kuitenki syömään, kun mies ei syö sokeria ja mulla on makeutusjauhe nyt ihan loppu. ;)

Siis siinä vaiheessa kun tunsin, ettei henki kulje yhtään olin täysin hereillä. Mies heräsi siihen kun mä yritin vaivalloisesti saada happea ja istuin sängyssä. Eli se tapahtui täysin hereilläollessa. Sitä en tiedä jos tuo on alkunsa saanut jostain unesta, mitä en muista. En kyllä ollut ehtinyt nukkua kuin ehkä vartin siinä vaiheessa. Eli en kovin syvässä unessa voinut olla. Itsellä tuli mieleen myös se, että me oltiin eilen trimmauttamassa meidän koiraa. Trimmauspaikka oli tosi pieni ja aivan täynnä koiran karvaa. Mähän siis olen koiralle allerginen, mutten reagoi omaan koiraan. Jospa sain jälkeenpäin jonkun tosi voimakkaan allergisen reaktion... Äh, en mä tiedä. Edelleen kuitenkin hieman tuntuu raskaalta hengitys ja kurkku on arka.

Meemi, ollos hyvä vaan :) Ite söin noita jonku verran, ku kokeilin sillon gluteenitonta ruokavalioo, et oisko vaikutusta vauvan nielemisongelmiin. Ja onhan niitä ihan muitaki, ku pakastetuotteita olemassa, mut ei oo niistä niin kokemusta. Paitsi yhistä muffinseista, mut en niin tykänny. Tosin en tykkää muutenkaa juurikaan.

Aiemmin tuolla oli puhetta syöttötuoleista. Käyttäkää ihmeessä huutonettiä sun muita vastaavia hyväksi ja ostakaa käytettynä, jos tuntuu uutena liian kalliilta..tripptrappeja sekä muita näyttäs löytyvän. Ite mietin tripp trappia, brion sit -tuolia tai sitä perinteistä...perinteinen ois toisaalta taittuvana kiva, ku sais pöydäksi, mut sit se on aika ruma renkaineen, kun on pystyasennossa. Tai ruma ja ruma, mut en niin tykkää. Ehkä se perusmalli mielummin (siis ei taittuvana) ja mielellään pähkinän värisenä. Mut niitäpä ei sit löydykkään niin vaan käytettynä mistään. Mistäköhän johtuu, et aina se mitä haen, ni sitä ei oo muilla...siis et löytyy jotai koivun ja kirsikan väristä, pyökkiä yms. mut ei just sitä mitä ite haluan. Tripp trapissa taas se pähkinän väri vaikuttaa liian tummalta ja muut...en tiiä. Ei löydy mulle sopivaa väriä, vaikka värivaihtoehtoja on monia. Höh..pitääki olla näin tarkka :P  Ehkä jostain löytyy joku mieluinen, tai sit pitää jättää turha kriittisyys pois.

Oon usein kaikessa turhan kriittinen alkuun ja sit kuitenki huomaan, et hyvähän joku juttu onki, vaikka ei alkuun ollukkaan ihan se mieluisin.

Mitäpä ootte mieltä tästä syöttötuolista? :) Aikas pirtsakoita värejä, mut en edelleenkää oo varma, löytäsinkö mieluista :o ja malli..no, ovela.

Tuohonhan vois kukan laittaa sit ku lapsi kasvaa ja jos ei uutta käyttäjää vielä ole, hih.

Joo, minäkin olen Huuto.netistä tripp trappeja katsonut. Värit on vaan tosiaan aika ikäviä. Minä en esimerkiksi siedä kirsikkaa! :D Koivu on jees, pähkinäkin (joka muuten tosiaan on tumma, sukulaisella on ko. värinen) ja valkolakattu, jopa valkea. Saishan tuolin sit maalattuakin toki mutta tulisiko siitä siisti meikäläisen taidoilla... Toinen ongelma on se, että suurin osa myytävistä on ainakin nyt Etelä-Suomessa, joten postikulut tulis aika kalliiksi. Ja harva myyjä on edes valmis postittamaan eli pitäis hakea ja se vasta kallista olisikin! Ja Huuto.netissä on stressaavaa kytätä tarjouksia ja miettiä että paljonko nyt olisin vielä valmis maksamaan ja korottaakohan joko ohi just viime hetkessä ja ja... Ja sitten ei edes tiedä varmaksi onko tuoli hyväkuntoinen, kun kuvat voi myös valehdella. Eli vähän sikaa säkissä ostamistahan se on. Pienemmissä hankinnoissa Huuto.net on hyvä, ja oon ostanut vauvalle vaatteita sieltä mutta tuo Tripp trapp on kuitenkin aika iso ja kallis ostos käytettynäkin.

Onni on aika ovela... Hauska malli mutta mitenkähän on ergonomian, tukevuuden yms. kanssa. Ja jatkokäytön. Pelkkänä kukkajalkana aika kallis... ;D

Mulla on jotenkin niin vetämätön olo... :(

Meemi: mä itse syön Tattarileipää ja Riisileipää. Meidän lähikaupoista sekä S- ryhmän että K-kaupasta löytyy ihan tuoreena  Vuohelan leipomon leipiä. Musta ne on ihan yllättävän hyviä, varsinkin kun leivänpaahtimessa vielä paahtaa, niin  namm namm.

Meidän pikkumiehelle kun ei tuo maissikaan kelpaa ja kotimaiset viljat on pannassa.  Laskeskelin juuri, et 8 viikkoa on imetysdieettiä takana. Himoitsen jo kaikkea hyvää ja herkullista mössöä :D

Nyt ulos, jospa siellä piristyisi  hiukkasen.

Joo, huutonetissä on nuo ikävätki puolensa. Ja jos matkahuollon kautta tulee, niin sit nuhjaantuu ja ruhjaantuu matkalla kuitenki, vaikka muute ois ihan ok-kuntonen. Me ostettiin Brion Kombit sieltä ja hyvät on olleet. Oon aika vaativa myös tuolla huutonetissa, kyselen ja kyselen, et saan kaikkee tietoa, mistä ja millon hankittu ja mitä vikoja ja naarmuja on jne. Tosin katon, et on jo myyjä ilmotukseen laittanu kunnolla tietoa ja kuvia, on paljon luotettavamman olonen sillon. Mua "haukuttu" sielläki liian tarkaksi, ku käytetty on kuulema käytetty eikä ihan uudeksi saa ;P No, onneks kuitenki aina voi peruuttaa kaupat vielä paikan päällä..ite aina senki varmistan ennenku huudan. Siis jos pääsee paikanpäälle noutamaan. Mistään kauempaa ilman näkemistä en ostais mitään kalliimpaa. Sekin vielä, et usein huutonetissä hinnat nousee aika korkeelle, vaikka kyseessä käytetty tavara. Pinnasänky me kans ostettiin sieltä ja hoitoalusta..mitähän vielä.. Manducaakin metästin jonku aikaa, mut tuntu et myyvät liian kalliilla, et sama ostaa uus. Oma vaivansa tietenki tuossa koko touhussa on.

Onni-tuoli tosiaan kallis kukkatuoli :) ja muutenkaa en ostais. Mietin tuota tripp trappia, et onkohan se niin hyvä, mitä ihmiset kehuu..siis ku vertaa vaikka saman mallisiin halvempiin. Tässä vähän vastaava, pikku piian, ja näyttäs mun makuun ihan kivan väriseltäkin, ei liian tumma, ei liian vaalea, eikä se inha kirsikkakaan :)

meemi: riippuu ihan kohtauksen laajuudesta, tunne voi jäädä joksikin aikaan, mutta varmaksi en osaa sanoa, voi myös olla että edelleen lievänä on päällä paniikkikohtaus, mikä sen on aiheuttanut, sitä tosin on vaikea sanoa...mut jos ei mee ohi niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä terkalle tai jonnekin..kerroit että unessä jotain trimmaamisesta, niin ehkä sait vaan unessa niin kauhean allergisen reaktion ja se tuntui niin aidolta herätessä ja sait siitä paniikkikohtauksen, en tiedä...mutta paniikkikohtaukselta tuo kuulosti =) onko mennyt ohi muuten jo?

henny: mulla tuli ensimmäisenä mieleen tuosta syöttötuolista kukkaruukun pidike...aika ovela kyllä...en oo aiemmin nähnytkään..

meillä on tämmöinen syöttötuoli

meillä miehet nukkuu päiväunia sängyssä, pikku mies isän kainalossa. Äsken kävin kurkkaa niin isäntä nukkuu ja poika jokelsi jotain, mutta oli sen näköinen että kohta simahtaa ja nyt on hiljaista.

Taidan mnenä itse napsahtelee ruokaa...

(isomman asunnon etsiminen jatkuu yhä)...

En mä unta nähnyt trimmaamisesta, enkä yhtään mistään. Oltiin ihan oikeasti eilen trimmauttamassa meidän koira. :) Edelleen on tuntemukset kurkussa ja keuhkoissa, joten en ehkä enää usko, että tässä oli kyse paniikkikohtauksesta.

meemi: tässä taash uomaa että luin tekstejä poika sylissä xD kun niin luin että näit unta rimmauksesta xD

Takaisin