Mammax
Satasella mukana keskusteluissa
Mulla tuli jonkinlainen ahdistuksen raja vastaan tällä viikolla "oman
vapaa-ajan" totaalisen puuttumisen suhteen. Enhän muuta odottanutkaan
kun tähän ryhdyin, mutta kun mies harrastaa edelleen samoja asioita kuin
ennenkin. On musiikkia, tekniikkaa, venettä, autoa ja kavereidenkin
projekteissa pitää olla apuna... Minä taas olen luopunut kaikista
rakkaista harrastuksista ja osittain jopa normaalista kodin
huoltorutiinista kun ei aika ja energiat aina tahdo riittää, joskus jopa
hampaanpesukin unohtuu välistä kun mennään vauvan ehdoilla. Kyllä
miehen puolustukseksi täytyy sanoa, että kantaa oman vastuunsa vauvasta
hienosti ja monet harrastukset sijoittuvat kotipihalle ja autotalliin
eli on kyllä käytettävissä tarpeen vaatiessa. Mutta kun en osaa vaatia!
Miehisen ajatuksen mukaan suurinta rakkautta perhettä kohtaan on
varustaa vene lämmitysjärjestelmällä, lämpimällä käyttövedellä,
vessanpöntöllä ja septitankilla, jotka kaikki pitää tehdä itse alusta lähtien. Ihan
kiva, mutta jos siinä prosessin aikana (joka kestää koko kevään ja
alkukesän) äiti kiehuu raivosta, niin ei tule kesällä veneilystä pian
mitään... Ajatteli tietysti, että enhän muuta elämältä enää
toivokaan kuin hoitaa lasta yöt ja päivät läpeensä. Tottakai niinkin on, mutta alkoi kuitenkin
tuntua siltä, että en enää ole oma iloinen itseni kun omat
henkireikäharrastukset ovat jääneet pois kokonaan.
Koitin aikani murjottaa ja vihjailla, mutta eihän vinkki mene perille kun kaikki menee "hormoonien piikkiin". Yhden yön valvottuani herätin miehen aamulla aikaisin ja sanoin, että nyt on tosi kyseessä. Sovittiin sitten, että hellittää hieman veneenlaskutavoitetta ja minä saan tehdä kahtena iltana viikossa mitä haluan. Maanantaina lähden vesijumppaan ja keskiviikkona kuntosalille!! Tulin siihen tulokseen, että kunnolle on tehtävä ensimmäisenä jotakin, että jaksaa paremmin ja tuo vatsan röllykkä sulaa edes vähän pienemmäksi. Sitten on parempi mieli kesävaatteissakin. Samalla kun minulle avautui tämä vapaus, huomasin ettei välttämättä tarvitse lähteäkään kotoa mihinkään, vaan riittää että saan tehdä haluamani itselle mielenkiintoisen asian rauhassa alusta loppuun ilman että tarvitsee keskeyttää kun pojan päiväunet ei jatkukaan 20 minuuttia pidempään.
Nyt meillä on sitten myös yksi yhteinen perheen harrastus eli se vauvauinti vihdoin ja viimein kipsin poiston jälkeen. Voi kun sekin oli mukavaa! Poika oli ensialkuun aika varautunut, mutta ohjaaja kehui ettei ole poikaa pidetty pumpulissa kun ei pelkää ääniä ja toisten loiskuttelua ympärillään. Lopuksi jo hymyjäkin alkoi irrota. Muut olivat jo paljon kokeneempia, joten saimme ihan yksityisopastusta aluksi vaikka vielä ihan veteen totutteluna meni tämä eka karta. Kokeneempia jo sukellutettiin monta metriä ja tiputettiin altaan reunalta veteen!
Koitin aikani murjottaa ja vihjailla, mutta eihän vinkki mene perille kun kaikki menee "hormoonien piikkiin". Yhden yön valvottuani herätin miehen aamulla aikaisin ja sanoin, että nyt on tosi kyseessä. Sovittiin sitten, että hellittää hieman veneenlaskutavoitetta ja minä saan tehdä kahtena iltana viikossa mitä haluan. Maanantaina lähden vesijumppaan ja keskiviikkona kuntosalille!! Tulin siihen tulokseen, että kunnolle on tehtävä ensimmäisenä jotakin, että jaksaa paremmin ja tuo vatsan röllykkä sulaa edes vähän pienemmäksi. Sitten on parempi mieli kesävaatteissakin. Samalla kun minulle avautui tämä vapaus, huomasin ettei välttämättä tarvitse lähteäkään kotoa mihinkään, vaan riittää että saan tehdä haluamani itselle mielenkiintoisen asian rauhassa alusta loppuun ilman että tarvitsee keskeyttää kun pojan päiväunet ei jatkukaan 20 minuuttia pidempään.
Nyt meillä on sitten myös yksi yhteinen perheen harrastus eli se vauvauinti vihdoin ja viimein kipsin poiston jälkeen. Voi kun sekin oli mukavaa! Poika oli ensialkuun aika varautunut, mutta ohjaaja kehui ettei ole poikaa pidetty pumpulissa kun ei pelkää ääniä ja toisten loiskuttelua ympärillään. Lopuksi jo hymyjäkin alkoi irrota. Muut olivat jo paljon kokeneempia, joten saimme ihan yksityisopastusta aluksi vaikka vielä ihan veteen totutteluna meni tämä eka karta. Kokeneempia jo sukellutettiin monta metriä ja tiputettiin altaan reunalta veteen!