Toukokuun toimintaa ja tohinaa

Heippa!
Täälläkin suunnalla on toukokuu lähtenyt käyntiin ja olen innoissani ilmojen lämpenemisestä. Enää tämä toukokuu töitä ja sitten voi nautiskella aamuteetä terassilla ja lukea lähteä rauhassa nyt kun vielä voi :happy119
Mulla on ensi viikon keskiviikkona neuvola, mutta olo on ollut ihan hyvä. Ainoa mikä haittaa on viikko sitten alkanut flunssa, mutta toivottavasti menisi jo pian ohi. Ensi viikkoakin ajatellen...
... mutta tämä toukokuu on muuten mulle ihan mieletöntä aikaa :dance018. Olen jo pitkään jännittänyt miten tässä kohtaa raskautta jakselen, koska mulla on viikon päästä lauantaina omat häät. Häät oli jo sovittu ennen kun meidän pikkuinen ilmoitti tulostansa ja päätettiin että niitä ei siirrellä, ihania asioita kun ovat molemmat. Ensi viikko menee siis viime hetken hääjärjestelyissä ja jännittäessä. Pitäkäähän peukkuja että vointi pysyy hyvänä :dance008

Jaksamista teille kaikille ja toivottavasti Mariannun Ninjago-kakusta tuli hieno! :rolleyes:

Voi että, ihanaa Snuikkeli, että pidätte häät! Me siirrettiin, kun osui la on 31.7. ja häät ois ollu 10.8. Onko ollu säätämistä puvun kanssa? Ottaa nyt tosiaan ne viimehetken järjestelyt rauhallisesti ja onnea tosi paljon!

Meillä toukokuu on lähtenyt hieman hermona käyntiin. Mies päätti nyt lopettaa tupakoinnin, mikä on ihan loistavaa! Iteltä loppui pari päivää ennen positiivisen testin tekemistä; ei enää maistunut. Mies on puhunut lopettamisesta, että ei halua savustaa vauvaa ja mie oon helpottunu vauvan ja omasta puolesta, että on järkeillyt asian noin; ei tartte sit imetyksen jälkeen miettiä, että lipsahtaisi pikkuhiljaa miehen seurassa takaisin samaan huonoon tapaan. Vähänhän tuo on hermona, enkä oikein itse tiedä, miten sitä parhaiten tukisi. Oon ukosta tosi ylpee!

Masu kasvaa ja Pikku-Mursu potkii reippaasti. Töissä on mahan muodosta todettu sen varmasti olevan poikamaha, toisen mielestä ihan selvä tyttövatsa. Ihan hauskaa, että pienehkössä työyhteisössä se puhututtaa niin henkilökuntaa kuin asiakkaitakin, joista yksi niin ihanan rehellisesti totesi miun levinneen, juuri kun mies oli kotona sanonu, että "ei sun perse ainakaan oo levinny!".
Meinaa sukkien tai kenkien laitto välillä aiheuttaa puhinaa jo, mutta ootan innolla kuinka paljon tästä vielä paisutaan ja koska napa pullahtaa :happy118

Lauantai huomenta sairaalanosastolta. :)

Eilen kaupungilla käynnin ja siivoilun jälkeen tiesin tehneeni liikaa. Puoli seitsemästä katselin napakkoja supistuksia 10-5 minuutin välein.. kauhean miettimisen jälkeen ketä vaivaan soitolla, soitin synnärille ja pyysi käymään kun kerran asutaan ihan taajamassa. Supistuksia saatiin käyrälle 4min välein ja estopiikkiä kankkuun heti. Kohdunkaulalla ei mktään muutoksia ka aiemmat lapset täysiaikaisia. Verikokeita ja testejä liuta ei niissä missään vielä mitään. Mistä nyt tulokset jo tuli..

Supistukset lakkasi lääkkeellä välittömästi ja osastolle lepoon. Jos jäi tähän niin mahdollisesto tänääm kotiin mutta herkästi pitävät jos supistaa. Yö mennyt hyvin, supistanut kuitenkin on siellä täällä.. ja äsken juuri.. :(

Onneksi vauvalla kaikki hyvin. Lapsivettä on ja perätilassa istuskelee ja riehui käyrillä ja koko yön. :) painoarvio kilon. Peulut pystyyn ja toivon että vaikka vuodelepoon kunhan kotiin pääsen. Tukiverkosto on niin hyvä että saan onneksi leikittyä sielläkin niinkuin en kotona oliskaam. Lapsia heti vain niin kova ikävä. En toki tästä tampereelle haluaisikaan millään syntyvää vielä viedä...

Eikun odottamaan lääkärin käyntiä..

Ps. Täällä itkeskelee ihanat pikkuvauvat! :) ♡

Snuikkelille onnea jo etukäteen, häät on ihanuutta :)

Mursutar; mä olen lopettanut tupakoinnin sun tavallasi melkein myös seinään, toki olin jo siirtynyt nikotiinikorvaustuotteisiin, mutta semisti koukussa niihin. Isäntä on sellanen tuuri polttaja, aika usein lomilla repsahtaa ja sitten se jää hetkeksi päälle. Huonompi se on kuitenkin ollut aina polttamaan kuin minä, joten sinällään uskoisin että siihen tapatupakointiin paluu ei pitäisi ihan heti käydä. Mutta newer say newer. Kyllä mä välillä huomaan haaveilevani ilta-auringosta meidän takaterassilla, kylmästä oluesta ja yhdestä tupakista. Toki mä haaveilen lottovoitosta ja fitnessvartalosta, että tiiä tuosta nyt sitten :D

Naskamaskalle tsemppiä!!!!!!!!! Lopetan tän rutkuttamisen siis nyt siitä että joudun kökkimään himassa rasitussupistusten kanssa, kun tuo siun tilanne on vähän haastavampi. Ja hienoa että kaikki on hyvin.

Mä harjottelen aikasemmin heräämistä, kun tosiaan ens viikolla pitäs aamuvuorolla aloittaa keskiviikkona työt. Arvatkaapa sata kertaa oonko ollut 4,5 viikon aikana kertaakaan edes hereillä klo 7. No en. Täytyy kyllä nyt näin jälkeen päin myöntää että on tehnyt mielelle ihan tautisen hyvää tämä lonniminen. Mulla on takana vuosien opiskelu-työputki, joten alkuun olin aika sekasin, että mitä täällä kotona noin niinku kuuluu tehdä :D Nyt olen jo vähän oppinut olemaan tekemättä mitään :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Snuikkelille onnea tulevista häistä!

Naskamaska voi harmi, että oot joutunut osastolle, mutta hyvä että supistukset on helpottaneet ja toivotaan niiden pysyvän poissa, että pääset kotiin. Minäkin lupaan Tessa2012 tavoin lopettaa ruikuttamisen rasitussupistuksista, kun kuitenkin kotona saa olla.

Tähän kotona olemiseen tosiaan on parissa päivässä tottunut ja jotain pientä olen puuhastellutkin. Supistukset on pysyny poissa aika hyvin, kun muistaa tehä vähä kerrallaan ja huilata välillä.

Muistetaan nyt kaikki ottaa lunkisti, loppusuorallahan tässä jo ollaan! :smile

Tsemppiä kaikille sairaslomalla oleville! Ei enää pitkä matka!

Kiitos siitä muistutuksesta että loppusuoralla ollaan! Tosiaan se tuppaa unohtumaan, nyt mulla on menossa se helppo vaihe ja välillä unohtaa koko raskauden. Tosin äsken kun juoksin kakkosen pyörän perässä, tuli realiteetit vastaan, en pysy enää kolmeveen perässä. Kymmenen-yksitoista viikkoa enää jäljellä, oli ihan pakko oikein laskea ja tuli NIIN hyvä mieli. En siis mitenkään kuitenkaan nauti tästä, mutta hyvän mielen aiheuttaa se, että näin pitkällä ollaan ja hyvin menee. (Ekat kaksi kuukautta oli Aivan hirveitä, mutta niin se aika kuultaa muistot ;) )

Olen kiertänyt kirppareita ja melkein kaikki on hankittuna. Ennakkoonkin kun meillä oli jo jotain, pieniä vaatteita tosin ei enää. Nyt näyttää kirppiksillä olevan hyvin tavaraa ja olen tehnyt kivoja löytöjä. Löysin mm. sellaisen Kurtis-vaunusuojan, josta olin haaveillut, mutten ollut raskinnut ostaa. Ostin myös uusia tutteja ja vaippoja ihan poisheitto-hinnalla yhdestä pöydästä.

Paino nousee ja se vähän harmittaa, mutta samoilla vauhdeilla mennään kuin ennenkin, joten kauhean huolissani en ole. Noin 8kg taitaa olla tullut nyt, en osaa sanoa mikä viikko olisi menossa, ehkä 29?

Ihanaa on myös tänään ollut, kun pienempi oppi jarruttamaan pyörällä ja isompi (5v) luki ensimmäistä kertaa lyhyitä sanoja!!! (esim. susi, anna, istua jne.) Olisiko jollain vinkkiä miten noita lapsia voi suojella lööpeiltä, kun ne osaa lukea? Meillä nyt ei tuolla taidolla vielä ihan siellä olla, mutta voisin kuvitella että syksyyn mennessä voi onnistua jo lööppienkin lukeminen.

Onko muilla useamman lapsen äideillä sellainen olo, että nyt saa olla rauhassa raskaana, kun aiemmin kaikki olivat Paljon kiinnostuneempia koko ajan miten menee, millä viikoilla jne? Minusta tuntuu, että tällä kertaa kommentit on olleet lähinnä 'aha' tai 'aijaa' ja tykkään siitä kovasti. Inhoan sitä, että kysellään ties mitä ja kaikille sai olla selittämässä mitä aion vauvan ja/tai isomman sisaruksen kanssa tehdä. Nyt ei kysy kukaan, JEE! Ai niin, tuo kolmevee kyllä kyselee, mutta ei onneksi vielä vaikeita :)

Kiitos kaikille onnitteluista! Mursutar: Puvun kanssa ei säätämistä kun tehdään mulle mittojen mukaan masu huomioiden. En tiedä miten tällä masulla olisi löytynyt pukea normimallistosta, haluan kuitenkin kauniin hääpuvun enkä mitään kakkosvaihtoehtoa sen takia että satun olemaan raskaana. Muuten en koe kauheasti levinneeni, mutta masu on jo aika iso :). Toki en nyt sellaista "unelmieni pukua" saa, mutta kauniin kuitenkin.
Tsemppiä kaikille sairaalassa tai kotona levossa oleville, ottakaahan nyt iisisti. Huomaa kyllä itsestäänkin että tosi nopeasti sitä väsyy. Olin tänään kampaajalla, yhdessä kaupassa ja Ikeassa ja olen nyt ihan kuollut.... Jalkoja ja selkää särkee ja väsyttää. Enkä noissa edes pyörinyt mitenkään kauaa vaan hain ihan vain tarvitsemani jutut. Muistutus taas siitä että oikeasti pitäisi ottaa aika iisisti ja huilailla päivisin välillä. Voi olla aika rankka tuo oma hääpäivä, mutta eiköhän sitä jaksa onnenhuumassa!

Heips.
Eilen uusittiin estopiikki kun edellisestä oli 12h vähä jännittä alkaako taas 6h päästä supistella samaan tahtiin. No nyt on pysyneet poissa jo 25h lääkkeestä ja mä lähden ihan kohta pian nyt tästä KOTIIN. Viikon päästä äippäpolilla kontrolli ja yakaisin jos jatkuu niinkuin perjantai iltana.

Kyllä vähä huuli väpätti kun kysyi näyttäisinkö yhden hyvän päivän vielä osastolla. Onneksi tuumasi heti kohdunkaulan katsomisen jälkeen että kotiin pääset. Jes! :)

Nyt lepoa ja lasten kanssa tuloo huomenna mumma ja paappa avuksi. Iisisti ja taatusti mieluummin kotosalla. :)

Ihanaaaa!

Naskamaska Hyvä homma, että pääset kotiin takas! :) Toivottavasti supparit pysyy poissa levolla, eikä tarviis sun enää mennä sairaalaan makoilemaan.. :) Tsemppiä ja muista nyt sit ottaa iisisti! :)

Heips kaikille! Täällä on toukukuu lähten vähän vähemmän raskaudesta nauttien liikkeelle. Masukki kyl riehuu koko ajan, mut nyt 3 päivää on ollu kauhee pakotus alaselässä, ihan kun menkkojen aikaan, välillä jomottaa myös alamahaa, etenki jos yhtään pidempään yrittää kävellä. Tositosi herkästi supistelee, vähänkin ku pidempään oon jalkeilla ni alkaa supistella, lähes kivuttomasti mut kuitenki. Plus et väsymys on jotai ihan sietämätöntä, samoin ku vessassa juokseminen ja turvotus sormissa. :/ Ja nivuskipu.... luoja sentään. Aivan järkyttävä jomotus koko alakerrassa, ei paljo tarvi miettiä et vaik lenkkeilis. :D Huomenna on neuvola, mut lääkäri on vasta 10.6. Töissä ois pakko olla viel 2 vikkoa..... saapa nähä tuleeko vauveli maailmaan etuajassa kuinkakin paljon. Lääkärille on täällä aika vaikee päästä ja terkkarille ku perjantaina soittelin ni sano et tuskinpa mitään syytä huoleen on, vaikkavauva alas ihan reippaasti painaakin. Ei kai tässä sitte... Mutihanaa ku edes osa meistä saa nauttia tästäkin vaiheesta raskauttavielä ihan täysillä. :)

Ihanaa kesänodotusta Snuikkelilla kun kaikkia upeita tapahtumia tulee vaan ovista ja ikkunoista <3onnea hurjasti siis tulevalle rouvalle!
Täällä tänään rv30 ja olo kait sen mukainen....samaa selkäkipuilua ja suppareita kun muillakin tuntuu olevan liikkeellä :/ mutta täällä sit kun saa ihan vaan köllötellä sohvan nurkassa niin on ihan ihanakin odotus ;) <3 kamalasti jännittää tuo ens viikolla edessä oleva neuvolakäynti ku mä oon herkutellut ihan hirveesti :O .... mutta saapi nähä ny,pitäs vaan vähentää mut ku mut ku :P
edelleen tuo kevätsiivouskin puolitiessä ja miljoona muutakin tekemätöntä hommaa olis....laiskottaa ja nukuttaa vaan niin vietävästi koko ajan...pitäis ottaa teistä mallia tällä palstalla kun olette niin positiivisia ja iloisia <3 ihana lukea teidän tekstejä,kiitos niistä <3 nyt petiin.....eli unia!!

Onnea Snuikkeli! Mullakin on muistojen aikaa, kun vuosi sitten oli polttarit ja kuun lopussa sitten häät. Ihana kattella hääkuvaa ja muistella sitäkin kaunista päivää <3 Tyttökin sanoo, että äiti on prinsessana kuvassa :)

Täälläpä sitten vähän toisenlaista prinsessaa neiti itse, kun sairastui vappuna vesirokkoon ja nyt eilinen oli se pahin päivä ja luultavasti myös tämä päivä. Onneksi tuo (kuun lopussa täyttävä) 3v ei itse tajua vielä miltä näyttää niin jää edes jotain tuosta ymmärtämättä vaikka nyt kutiaa ja sattuu. On kyllä äärimmäisen vaikea katsoo toista kun on ihan tupaten täytee rokkoja joka puolelta, sääret on ainoat missä ei ole kun muutamat siellä täällä, mutta silmäluomet, haarojen väli, korvat, päänahkakin täys näppyjä :'( Eilen onneksi valitti vain että käsiin ja jalkapohjiin sattuu. Ja yöt on nukkunut hyvin, viime yö oli ainoa jolloin pari kertaa herätti.

Hassu lukea, kun toiset täällä puhuu kuinka äitiysloma alkaa juhannuksen tienoilla tms, kun itsellä se alkaa jo tässä kuussa ja juhannukseen mennessä uskon jo olevani poksahtanut. Katotaan vaan niin oon viimenen joka täältä vauvautuu :D
Naskamaskalle jaksamisia!

Jaa-a.... neuvolassa käyty ja eipä siellä kovin ruususia kuvia maalattu. Verenpaine vähän koholla, SF-mitta ei oo viimiseen kuukauteen kasvanu ku 0,5cm eikä viimiseen käyntiin verrattuna lainkaan, ja muutenkin tuntu terkkari olevan vähä huolissaan mun olosta. :/ Parin tunnin päästä ois nyt sitte neuvolalääkäri ja luoja et toivon et kaikki olis hyvin... Vaik ulkona on ihana ilma ni vähä meinaa nyt masentaa. En millään haluis olla pois töistä, enkä edes oikein vois. Joka tapauksessa tulee kuulemma pakkolepoa tää viikko, on tilanne kohdunsuulla sit mikä hyvänsä. Mut ens viikolla on pakko päästä viel töihin, edes muutamaks päiväks. Samalla kun v**ttaa jäädä TAAS saikulle, huolettaa pikku masukin tilanne, se sais kuitenki viel jonku viikon pysyä masussa. Ja sori taas tää valitus, nyt vaan on mieli aika itkupotkuraivarikiukku fiiliksissä.

Ihanaa, onnea Snuikkelille!
Mikä on Naskamaskan vointi?
Täällä aukesi eilen maitohanat! Olin todella yllättynyt, koska en uskonut maitoa alkavan tulemaan vielä näin aikaisin. Sen takia nännini varmasti ovatkin olleet nyt niin kipeät... varsinkin vasen, josta maitoakin eilen tuli.

Ajatella miten lähellä pikkuistemme syntymä jo alkaa olemaan! :love017

Alaselkä meinaa olla vasemmalta puolelta melko kipeä! Inhottavan tuntuinen kävellessä. Olen myös luultavasti päässyt kokemaan ensimmäisen harjoitussupistuksen! Viime torstaina kotiin kävellessä tuntui yhtäkkiä kuin olisi vatsalihakset jähmettyneet kokonaan... ei sattunut lainkaan, tuntui hassulta?
Valtavia ärsytys -kohtauksia on myös alkanut tulemaan... Tänään ei tukka meinannut millään töihin lähtiessä asettua niin jopas se oli sitten melkein itkun paikka! Jälkeenpäin tuokin jo naurattaa.
Muuten vointi on onneksi pysynyt hyvänä.

Ja Minttu32, valita rauhassa! Kyllä me täällä kuuntelemme! Toivottavasti kaikki olisi hyvin :happy119 Tsemppiä!

Valitusta kehiin vaan.. raskaus on niin herkkää aikaa ettei sitä vaivoja kannata arvottaa millää lailla. :)

Eilen illalla pelotti kun supisti pari kertaa . Noh menin ajoissa nukkumaan ja nukuin aamuum. Nyt makoilua, äitini kanssa höpöytelyä ja naureskelua. :) esikoinen kerhossa ja paappa ulkoillut poitsun kanssa. Ihana kun on apuja. Mies taas to-sy kotonaja löysäilen nyt äippäpolille ensi viikkoon. Kotona on vaan niin paras olla. :) vaikkei avun vastaan ottaminen mulle mitään kovin helppoa oo..

Ihana ilma ja ulkosallakin tovin istuskelin auringossa. Hauska tuota masun heilumista katsella. Pienellä kaikki kuitenkin hyvällä mallilla. :) Rennosti elellään..

Mutta mieleen tosiaan tuli että sairaalakassiin loputkin tavarat. Olin osastolla mukana niin ei mitään.. hammasharja tuotiin seuraavana päivänä ja huulirasvaa löytyi laukun pohjalta. Onneksi laturi otin äkkiä mukaani muuten ei olis surffattu niin millään.. :( mieluummin siis ajoissa kuin liian myöhään.. :)

Aurinkoa ja voimia kaikille! :)

Kiitos :grin En mä onneks tän raskauden aikana viel ihan kauheesti olekaan joutunu mistään valittamaan. Lekurissa käyty, ja saikkua tää viikko. Ois kyllä laittanu mammaloman alkuun joka alkaa siis jo vajaan 3 viikon päästä, mut sain anottua et pääsen ens viikol viel käymää töissä ni sais hommat valmiiks. :rolleyes: Kohdunsuu oli onneks kokonaan kiinni, mut huolta tuottaa nyt vähän ku kohtu ei kasva. Niinpä siis jälleen kerran lähete äitipolille, saapa nähä koska sinne sit tuee aika. Vauva kyl riehuu kovasti, mutta ku jo aiemmin oli vähä huolta vauvan koosta ni haluavat nyt sitte varmistella, ja hyvä niin. Ei se kai nyt sit auta muuta ku mennä pihale ja ottaa aurinkoa ku siihen kerankin on oikein lääkärin määräys. :smiley-bounce015

Naskamaska, kiva että pääsit kotiin ja sait sinne myös lastenhoitoapua! Eipähän siinä ilman apuja paljon lepäiltäisi, kun kaksi pientä pyörii ympärillä :). Toivotaan että vauveli jaksaisi vielä masussa kasvaa ainakin se 4-6 viikkoa, niin olisi sitten jo hyvän kokoinen.

Snuikkelille ihanaa häiden valmistelua! On se vaan ihana päivä :). Älä rehki liikaa tällä viikolla, että jaksat lauantaina itsekin juhlia!

Asteroidina, musta taas tuntuu että tämä tuleva kolmonen on saanut kovasti huomiota osakseen. Kakkosta kun aloin odottamaan, se ei ollut kenellekään yllätys, kun pojilla on se perinteiset 2v ikäeroa. Nyt taas aika moni ajatteli, että me ei enää kolmatta haluta, joten vauva oli (meidän vanhempia myöten) melkoinen yllätys, tosin onneksi iloinen sellainen. Ja sitten tietysti tässä odotusaikana on ollut niin monta mutkaa matkassa, että sekin on lisännyt raskauteni saama huomiota, niin töissä kuin lähipiirissä. Ja nyt sitten monet kyselevät että mitä meinataan poikien kanssa ensi vuonna ja yllättävän moni on kovin yllättynyt, että kesällä 4v täyttävä kakkonen jää kotiin. Ja meille miehen kanssa se oli ihan itsestään selvää, ajatuksena tämän kolmosen kanssa oli osittain just se, että pojatkin saa olla enemmän kotona ja kun esikoinen reilun vuoden päästä menee kouluun, on täällä aina joku odottamassa iltapäivällä.

MInttu32, hyvä että sait saikkua ja hyvä myös että tsekkaavat vauvan kasvun, jos tuntuu ettei kohtu kasva.

Vaivaa ja kolotusta tuntuu olevan jo melkein jokaisella :). Kyllä vaan huomaa että loppusuoralla ollaan. Mulla on selkäkivut helpottaneet, olen varmaan osannut vähän enemmän lepäillä. Nyt on sellainen olo, että hyvin jaksan töissä vielä nämä viimeiset neljä viikkoa, opetusta on kuitenkin enää vain kaksi viikkoa jäljellä, koeviikolla pystyy sitten ottamaan jo rennommin ja korjailemaan kokeita kotona. Tukisukkia olen käyttänyt nyt muutaman päivän ja tänään kävin ostamassa kunnon reiteen asti tulevat fysio-liikkeestä. Auttavat tosi paljon! Eli jos jollain muulla on jalkojen väsyminen/turvotus vaivana, niin kannattaa hommata tukisukat. Toivon, että myöskään lisää suonikohjuja ei nyt ilmaantuisi.

Viikonloppu oli meillä melkoista huisketta, kun juhlittiin esikoisen 6v-synttäreitä kolmeen otteeseen... Leivoin viikonlopun aikana kolme erilaista kakkua, muffinseja, neljä suolaista piirasta/muuta juttua ja pilkoin pari kiloa kasviksia dippivihanneksiksi... Ja sitten päälle aimo säkillinen karkkia ja sipsiä.... Ei tarvitse hetkeen herkutella. Mutta poitsu oli tyytyväinen ja se lienee tärkeintä.

Voi ihanaa Snuikkeli, kun pääset vielä häitäkin tanssimaan ennen pikkuisen tuloa, paljon onnea jo näin etukäteen!:)

Täällä tänään juuri laitettiin uusi vihkiaikatoivomus vetämään, kun tältä vuodelta nyt sitten häitä piti siirtää; pikku herrasen LA on siinä viikkoa ennen aiottua hääpäivää, niin ei sitten ihan onnistunutkaan tälle vuodelle :D

Naskamaskalle ja Mintulle rauhallisia ja aurinkoisia lepohetkiä, täällä peukutellaan ihan totaalisti sen puolesta, että pikkuiset vielä malttaisivat muutaman viikon rauhassa masuissa kasvella!:)

Kuulostaa tosiaankin melkoiselta rumbalta Mariannu tuo sinun viikonloppusi, mutta juuri niin, mitäpä sitä ei lastensa eteen tekisi, ja ihana kun poikakin oli tyytyväinen :)

Mies on ollut muutaman päivän nyt poissa kotoa, ja todella huonosti ollaan päästy olemaan yhteyksissä (kerran) joten ikävä on melkoinen, ja todella outo fiilis, kun ei kuulekaan toisesta joka päivä ja "Madon" liikkeistäkin olisi joka päivä niin paljon kerrottavaa. Videopäiväkirjaa on pidetty kumpikin tahoillamme niin pysytään all in all ajantasalla kumpainenkin. Videot kulkeutuu sitten vanhalla kunnon postilla satamasta toiseen, niin on mitä postista odotella! Ilmeisesti puhelinkentät kuitenkin paranevat tässä jossain välissä, niin josko sitten edes hetkellisesti on parempi tuo yhteydenpitomahdollisuus :) Täytyy sanoa, että onneksi tämä raskausväsymys on taattua, ja nukahdan joka ilta helposti 22 aikaan, kun vaan pään laittaa tyynyyn, muuten voisi olla itkun täyteiset illat :D Viikonlopuillekin on jo suurimmaksi osaksi keksitty touhua ja puuhaa, niin menee ne pisimmät päivät sitten nopeasti!

Lonkat toipuivat loistavasti viikonlopun levon ansiosta, ja nyt ollaan töissä taas oikein hyvillä mielin! Ajattelin jopa uskaltautua tänään vähän kirpparille kiertämään ja salille kevyttä liikuntaa harrastamaan, kotona tulee pikku hiljaa hulluksi, kun ei ole päässyt urheilemaan! Keskiviikkona olisi taas neuvolakäyntiä luvassa, mielenkiinnolla odotan, millaisia lukemia tuo Sf tällä kertaa näyttää :)

Aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Mitenhän te muut mahdatte voida? Oma olo on alkanut huolestuttamaan, kun aiemmin olen ollut todella menevä ja virkeä. Ikinä ei ole ollut kropassa mitään kremppaa. Nyt niveliä särkee ihan hirvittävän paljon, selkä ja niskat ovat niin kipeät, etten meinaa aamulla päästä sängystä ylös ja käveleminen tuntuu raskaammalta päivä päivältä. Turvotus myös vain pahenee.

Kerroin vaivoista neuvolalääkärille, mutta hänellä tuntui olevan niin kiire, ettei oikein ehtinyt sanoa juuta eikä jaata. Kun on ensimmäinen raskaus, niin ei oikein tiedä milloin huolestua ja milloin ei. Muutenkin ihan joka ikinen päivä miettii, että toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. Mikä on normaalia särkyä? Siis meikäläinen ei oikein jaksa tehdä enää yhtään mitään ylimääräistä. Astianpesukoneen tyhjentäminenkin tuntuu raskaalta kun täytyy kumarrella.

Takaisin