Toukokuun tohinat

Voi vitsit, onnee Pikkulintu ja Tatuliini pikkusista!
Täällä menee jo melko rutiinilla homma. Ainoo mitä ihmettelen, kun neidin syöttää, varsinkin yöllä, ni syö ja lopettaa sit syömisen, röytäytytän ja laitan omaan sänkyyn nukkumana, ni sit omassa sängyssään alkaa kauhee tohina ja tuhina ja alkaa uudestaan imemään tumpujana, eikä rauhotu ennenkö ottaa uudestaan rinnalle syömään. Vasta toisen syöttämisen jälkeen nukahtaa sänkyynsä. Et eikö sit neiti syötkään kerralla tarpeeksi, vaikka lopettaa itse syömisen ja pidän häntä aina rinnalla hetken ja tarjoan rintaa, mut ei. Sit vasta kun olen röyhtäytänyt ja laitanut sänkyynsä takaisin, ilmaisee, et onkin vielä nälkä! On toiaalta aika rasittavaa unenpöpperössä kokoajan säätää etiis takas...
Sen ny vielä ymmärrän, ku tulee välistä niinkin, että neiti syö, ja sit vääntää vähän mahaa ja ollaan ihmetellään, vaihetaan vaippa (ja vaipoissa kauheet tatinat ku ollaan ruuanjälkeen äherretty) ja sit maistuu lisämurkina ja unta palloon.
 
Paljon onnea Tatuliini, pikkulintu ja kaikki muutkin vauvaantuneet! :Heartred (en muista ketä kaikkia on tullut onniteltua :P) Kovasti voimia myös toipumisiin!
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Vähän tosiaan siltä vaikuttaa, että viimonen huhtikuun vaavi saatiin, siis meistä täällä aktiivisemmin kirjottelevista, hyvä että kaikki raskaushuolet on onnellisesti ohi ja uusi edessä :)
 
Uusi pysyvämpi huoli käsissään, tosiaankin. Kyl sitä tuli raskausaikana mietittyä, et voi vitsit, kohta sitä on laillisesti 18 vuotta toisesta vastuussa, mut silti siitä huolehtii koko lopun elämäänsä parhaansa mukaan toisesta.
Meillä meni nyt ekat potkuhousut pieneks, ne olivat kyl kaikista pienimmät mitä on. Outoo jotenki miten toinen on jo 3viikossa kasvanut! Neiti oli syntyessään 49cm ja nyt tuommoinen 56 kokonen body on sopivan kokoinen jo!

Toisaalta pelottavan nopeeta kasvua!
 
Meillä ei mee noi 50cm yöpuvut päälle jos on ne jalkaterät :sad001 poika oli 53cm tasan viikkoa sitten (ku herra syntyi), mun tyttö oli vaa 2cm lyhyempi ja silti meni kuukauden ainaki ne yöpuvut! ja tää o kuitenki hoikempiki tää poika et ei nyt siitäkää johdu
 
Meillä on tänään isyyden tunnustamispäivä! :D Jänskää jo vähäsen. Aattelin, että sen kunniaks otan kyllä illalla lasin punkkua! Oon niiiiiiiiiiiiin haaveillut punkusta jo pitkään, mut si ku olis jaksamista nautiskella siitä niin sillon ei oo sit tehnyt yhtään mieli, ja silloin kun on tehnyt mieli niin oon ehtiny nukahtaa sohvalle ennen nautiskelua :D

Mites teil muilla, ootteko käyny jo bilettääs/nauttineet saunajuomaa/rentoutuneet viinilasin äärellä?
THLn sivuilta vielä vähän tarkistelin tuota alkoholi+imetys-juttua, niin en usko että tuo viinilasi edes mitenkään nousis päähän (koska sitä tosiaan juodaan niin hitaasti), ja sitä kautta sitten haittaisi lapsenkaan oloa. Kaiken lisäks tuo vetelee pitkät sikeet tuossa illalla aina, niin ihan hyvällä omalla tunnolla aion ottaa aikaa itselleni.
 
Mun tekee kans niin välillä mieli viinilasillista tai saunaolutta. En kuitenkaan oo sit vielä juonut.. Eilen olin tyttöjen kanssa syömässä ja siellä piti ottaa viini, koska olin pumpannut iltaa varten maidotkin valmiiksi, mutta menin sitten autolla joten jätin taas juomatta. Kun melkein vuoden on ollut kokonaan juomatta, niin saattaa se yksikin annosntuntua. Ainakin mulla. Kyllähän tuota ehtii :)
 
Isyydentunnustaminen: Meillä tulikin tällä viikolla ne laput maistraatista, niin poitsulla on nyt virallisesti isä :) Kaksi viikkoa meni et sai ne laput.

Saunajuomaa: Mulla on kans tehnyt viiniä mieli, mutta jotenkin se vaan jää aina ku illat menee vauvan kanssa niin tiiviisti. Meillä ois päivällä kyllä aikaa ku poitsu silloin nukkuu tosi hyvin :D
Ristiäis iltana mummo jää poitsua hoitamaan, niin me lähdetään mieheni ja kummien kanssa syömään ja sitten aion kyllä ottaa pari lasia viiniä ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa :)

Meillä on tosiaan ristiäiset viikon päästä lauantaina ja tajusin just eilen et en oo tehnyt yhtään mitään niiden eteen :/
Onneksi oon delegoinut kuitenkin aika hyvin tehtäviä kaikille :D Eli lähinnä pitäisi kaikille eli minulle, miehelleni ja poitsulle käydä vaatteet ostaan, leipoa vähän ja ostaa kaikkea mitä siellä nyt sit tarviikin. No kaippa sitä jossain välissä ehtii.
Aiotteko te joilla on ristiäiset tulossa, niin laittaa vauvalle jotkin toisetkin vaatteet kuin vaan kastemekko? Jos aiotte niin minkalaiset? Meillä on tosiaan perintö kastemekko, niin se on neulottu ja villainen eli tosi kuuma toisin sanoen, joten meillä ainaskin täytyy jotkin toisetkin siistit vaatteet hommata.Mietin jotain kauluspaitaa ja siistit housut tai ehkä laitan nuo jotka saimme lahjaksi. Sellaiset tumman harmaat henkselihousut...ne on vaan niin suloiset:Heartred
 
Isyydentunnustaminen: Oli kyl jännää, me käytiin keskiviikkona tunnustaa miehen isyys, mut vielä odotellaan lappuja maistraatista pappia varten. tehtiin myös yhteishuoltajuus tytölle, että ollana molemmat etten vain mie.

Juomista: Mie tuossa viimeviikolla otin pitkästä aika ayhden saunasiiderin, olin sit ostanut kaapiin korviketta sen vuoksi. Eipä näyttänyt tyttöä haittaavaan mitenkään. Huomenna ois tarkoitus lähteä pitkästä aikaa kahtomaan yöelämää, mut tuskin tulee paljon nautittua kun viimeviikolla sillä yhdellä sai maukata yöunet.

Meillä on n.kahden viikon päästä ristijäiset. Mie oon aatellut pistää neidille tuon itsekutomani kastemekon ja sinne alle valkosen bodyn. Sit vaihdetana kyl neidille muuta vaatetta loppuajaksi. Oon aatellut ihan tuommoista mekkoa ja sukkiksia neidille. Itse oon miettinyt et pitäskö hankia joku hame vai meenkö vaan farkuilla kasteessa, en oo osannut vielä päättää.
Suurinta päänvaivaa aiheuttaa se, ku äitini sanoo et pitäs tarjota kunnon ruokaa, kuten keittoa väelle kirkossa, mut ei meillä ole aikaa tai paikkaa mis me tehtäs moista määrää ruokaa! kyllähän me leivonnaiset saadaan tehtyä mut ei kyl mtn ruokaa. Ainoa mitä saataisiin ehkä just ja just aikaseksi on joku purkkihernekeiton lämmittäminen, ja siihenki tartis sit pyytää kyl jotakuta avuksi joka ei juhlallisuuksiin osallistu. Joten tiedä ny sit miten tekee. Jossei isovanhemmat maksa pitopalvelulta ruuan ottamista ni taitaa lämmin ruoka jäädä haaveeksi ja saavat tyytyä vain kahviin ja leivonnaisiin.
 
Mää sain tänään lahjaksi kantoliinan ja nyt aloin opetella sen käyttöä. Saan kyllä tän sidottua mielestäni ihan ok, mutta en kyllä tajua miten tuo poika tähän vielä pitäisi saada tai edes mahtua :/ Onko kellään hyviä vinkkejä?
 
Juomista: Mua on himottanu ninenomaan punkku jo pitkään, ja pari kertaa oon jo käyny ostamassa pullon. Sitten vieraat on juoneet pullot tyhjiks,kun en sitten kumminkaan oo enää kotona kaivannukaan lasillista, kun tosiaan beibi vie aika paljon huomioo. Nyt ku ens viikonlopusta lähtien mies alkaa käydä kotona joka viikko, saattaa hyvinkin maistua lasi viiniä sillon tällön, kun mies voi ottaa yhen syöttökerran ja vastuuta muutenkin vauvasta. Yksinään en oo halunnu ottaa ees sitä lasillista, ettei oo ihan hitaalla, jos jotain tapahtuisi.
 
Voi kauhea näitä ilmoja. En ois ikinä uskonut että kiroaisin lämpimiä ilmoja, mutta nyt alkaa täällä lähteen järki, ku lämpömittari nousee yli 30 astetta. Poitsu ei ole nukkunut moneen päivään ja yöhön kuin jotain tunnin pätkiä ja roikkuu tissillä ihan tauotta. Sit pitäis yrittää leipoa täällä helteessä vielä ku on ne samperin ristiäisetkin lauantaina. Mä oon niin väsynyt ettei mitään järkeä ja mieskin on työreissulla huomiseen asti :smiley-angry017
 
Voi mami-83, voimia ja PyYDäTHÄn APUA ennenkuin tulee totaalinen väsähdys. Kyllä varmasti löytyy leipureita ristiäisiin, tai siivousapua tai jotain. Mä yritän nyt nauttia pääasiassa tuosta vauvan kanssa olosta, muut jutut saa olla ihanasti rempallaan. Ristiäiset meillä su, kyllä tietty itellekin tulee väkisinkin valvomista, mutta on tosi armelias itelleni, pysyy mieli mulla ja vauvalla hyvänä.
 
Onneksi äitini tulee tänään meille ja auttaa nuiden leipomisten kanssa...en ois kyllä muuten niistä selvinnytkään mitenkään :)
Nuiden ristiäisten jälkeen aion kyllä ottaa ihan saman asenteen käyttöön kuin sulla HugeMama enkä tee enään mitään ylimääräistä, koska ne kyllä voi oottaa :)
 
Onks täällä muista allergisia?
Multa irtoo silmät päästä, nenä vuotaa ja kurkkua kutittaa. ugh
En löytäny mitään järkeviä vastauksia tuolta nettikeskusteluista niin
Kysymys kuuluukin että mitä allergialääkkeitä voi käyttää kun imettää? Zyrtec? Heinix?
 
Jemmi: Mulla siitepölyallergia ja viime viikolla silmät olivat pelottavan punaiset ja vuotivat koko ajan. Silmiin paras lääke on RINTAMAITO. Laita pari tippa molempiin silmiin 2-3 krt päivässä ja huomaat kuinka nopeesti se rupee vaikuttamaan. Sehän tehoaa myös lapsiin todella hyvin, sisko hoiti sen 1 -vuotiaan tyttärensä silmätulehduksen rintamaidolla, antibiootti vaan pahensi niitä.

TELFAST 120MG on myös tosi hyvä allergialääke ja sitä voi käyttää imetyksen aikana.
 
Takaisin
Top