Toukokuun tohinat

pikkulintu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hui, olikin jo vaihtunut toukokuuksi, enkä edes tajunnut, kun niin odotin huhtikuussa vauvaa, jatkoin vaan keskustelua huhtikuussa :)

Jutustellaan nyt vielä täällä!
 
Eeville tosiaan nyt tsemppiä, kuulostaa kyllä hyvältä jo tuo sinun tilanne! Pidän peukkuja, että nyt alkaisi tapahtua! :)
 
Kiitos onnitteluista ja kovasti onnea myös muille vauvautuneille! :Heartred Ja voimaa loppurutistukseen niille, joilla on vielä hetki odotusta jäljellä :) Eevillä kuulostaa ainakin jo erittäin lupaavalta, toivottavasti oot päässyt synnyttään / synnyttänyt jo!

Me kotiuduttiin eilen sairaalasta ja huomaa kyllä, että tässä arjen löytämisessä voi vähän kestää :D Vauva ei tunnu piittaavan siitä särkeekö epparihaavaa tai vatsalihaksia vaan juosta saa pää kolmantena jalkana... Mutta eiköhän se pikkuhiljaa, vauvan suloinen ja hämmentynyt napitus saa kaikki säryt ja väsyt kummasti unohtumaan :Heartred
 
Tosissaan se on jo toukokuu. On kyllä tässä tohinassa mennyt itsellä ihan ohi tuo kuukauden vaihtuminen :)

Soitin tänään kirkkoon ja meillä ois nyt kastepäivä sovittu 1.6. Onneksi se onnistui tuolle viikonlopulle kun meillä kaikilla on niin hirveesti menoja että tuo viikonloppu oli ainua joka passas melkein kaikille. Nyt pitäs vaan toden teolla alkaa suunnitteleen kaikki tarjottavat sun muut, vaikka olenkin kyllä jo alustavasti kaiken katsonut valmiiksi.

Ensi viikolla olisi myös aika varattuna isyyden vahvistukseen kun emme ole miehemme kanssa naimisissa. Tietääkö joku mitä siellä oikeesti edes tehdään?
 
Onnea poodle! :) Toivottavasti viimeisetkin huhtikuiset päästävät pian mammat piinastaan. :)

mami-83: Me on käyty joka kerta, ja taas pitäs mennä. Vähän riippuu varmaan paikkakunnasta mutta siellä jaaritellaan läpi huoltajuusasiat ja sitten keskustellaan siitä onko isä varmasti lapsen isä ja onko muita vaihtoehtoja. Ihan kyllä hölmö systeemi ja ehdottoman uudistuksen tarpeessa. Ihan niinkuin naimisissa olevat eivät voisi syrjähyppyä tehdä.. :D Varsinkin jo kolmannen kohdalla tuntuu että hei haloo.. Mut siis onhan isi tärkeä papereihin merkata, mutta se kuulustelu (joka ei meillä ainakaan siis ole ollut kummoinen), no joo, aika turha.
 
Eikä, onko siellä isyyden tunnustuksessa oikeesti tuommonen kysely, kuulin että on mutta en yhtään uskonut siihen, kuulosti niin naurettavalta :D
Mä en yhtään tiiä koko hommasta mitään, vaikka meilläkin se edessä, en edes tiedä mistä tai millon aika sinne varataan? Minusta tuommosestakin ois ihan hyvä saada neuvolassa vaikka jotain tietoa, minulle ainakaan ei ois varmaan tullu koko homma edes mieleen ellen ois jostain ohimennen kuullu, jotenkin niin itsestään selvää että tuo minun mieshän se lapsen isäkin on! Hassulle tuntuu kyllä mennä tuommosta asiaa hoitamaan, vaikka tosi tärkeä onkin :)

Meillä on kastepäivä lyöty lukkoon jo kauan sitten ja pappikin on varattu, nyt vielä se vauva puuttuu! Kastepäivä on jo kesäkuun puolessavälissä, jolloin meidän vauva on nähtävästi noin kuukauden kun syntymäpäivä vaan venyy :)
Nimeäkään ei olla vielä ihan päätetty ja toinen kummi puuttuu, voi olla että kiirus kaiken kanssa tulee :D
 
Juu kyllähän tuo vähän hassulta tuntuu että täytyy mennä tuollaisesta asiasta keskustelemaan, kun eiköhän aikuiset ihmiset itse tiedä kuka lapsen isä on.
Meille tuli tosiaan eilen lappu kotia jossa oli jo valmiiksi varattu se aika ensi viikolle eli eiköhän teillekin pikkulintu tule siitä postia sitten kun vauva syntyy.
 
Oi voi, toukokuu. Maanantaina on pakko soittaa kirkkoon, ja varata se, sit pitäs soittaa maistraatiin ja selvittää toi isyydenvahvistamissysteemi ja muutenkin et miten tuo nimen hyväksymissysteemi oikeen menee... Oon niitä googletanut ja lukenut, mut en vaan oikee tajua. Tuli postiakin jo maistraatista, mut en oikee tajunnu et mitä teen sen lapunkans oikee... On kyl niin hankalaa jotenki.
 
en oo synnyttänyt en :/ viime yö meni valvoessa erittäierittäin kipeiden supistusten kanssa. Tuntu ihan yhtä pahalt ku adast synnytyssalissa.. olin 99 varma et nyt se syntyy, olin tunni suihkus ja se jälkee meni hetki ja supistus väli alko pitenee ja muuttuu vähä ees siedettävimmiks. joten pääti mennä vaa sinne yliaikakontrollii ja ku sairaalaa pääsin ni supistukset loppu... yliaikakontrollis otettii käyrää ja tehtii sisätutkimus ja olin VAAN yhel sormel ulkosuult auki ja kanava jäljel , taitaa siis edetä yhtä hitaasti ku eka synnytys! lantio katottii ja lääkäri oli sitä mielt et kuulostaa et se tulis itestää ja ei halunnu käynnistää viel vaa antaa mahdollisuuden viel luonollise ekäynnistymisee, huomenna meen käyrille n puoleks tunniks ja sunnuntaina viimestää sit käynnsitetää. Supistellu koko pv melkee taas iha sietämättömäl taval ja etenki nyt illal, mutta supistusväli muuttu 90 minuutista 25 minuuttii, perkele.. mä oon kyl nii väsynyt et haluaisin vaan nukuu tän yön! sattuu niin paljo et itketty on ja oon hirvee äkänen esikoiselle , en halua et muhu kosketaa ku sattuu nii paljo ni mitäs se tekee ku hyökkii mun kimpuu ku uikutan.. paha mieli :sad001
 
täälläkin ollaan vielä kasassa. alasekä irtoo kohta paikoiltaan ja pienikin liikkuminen alkaa käymään selänpäälle. yritä tässä nyt sitten koiraa ulkoiluttaa tai siivota.
Neuvolassa käyty tänään (40+4) ja kaikki ihan mallillaan, maanantaina ottavat mut sinne vielä ennen torstaita jolloin soitan kättärille ja varaan aikaa sinne yliaikaiskontrolliin, sillon taitaa olla mittarissa 41+3. Uh mä niin toivon että tää tulis jo ilman mitään käynnistyksiä, mut supistuksista ei merkkiäkään. Kova paine vaan alavatsassa ja sekin menee ohi. no jos ei ens viikolla oo vauvaa, niin sitä seuraavalla on ainakin! HAH.
 
Voi Eevi mää niin toivon että sulla lähtis synnytys käyntiin. Tuo kuulostaa jo nii kamalalta tuo sun olo ettei mitään järkee...voimia sinne :)
 
No johan on tosissaan tiukassa sinulla pikkunen Eevi! Jos nyt kuitenkin jotain vielä kävisi ennen tuota käynnistystä! Toivotaan, että lääkäri olisi oikeessa ja et turhaan kärvistelisi vaan alkaisi tulla ihan itekseen! Koita jaksaa:Heartred

Tänään 41+1, ja kyllä aamu alkoi sellasella raivokohtauksella, etten edes haluaisi sängystä nousta ilman synnytystä! Nousin kuitenkin ja käytiin miehen kanssa pikkusen kävelyllä ja kaupassa, vähän piristi kun ulkona niin kaunis sää :)
Eilen pidin itteäni kiireisenä koko päivän olin kaupoilla ja illalla kävin vielä lenkillä vähän, muttei oireen oiretta.. Alkaa tulla olo että tuleeko minusta äitiä ollenkaan :sad001
Maanantaina voin sitten soittaa kättärille, sitä odotellessa!
 
Täällä ekoja tuntemuksia, että jotain ehkä tapahtuu. Kaks ja puol tuntia ollut menkkajomotusoloja. Tulevat 7-9 min välein ja kestävät 50 sekuntia. Jee, kumpa eivät lopahtaisi.

Tsemiä Eeville ja Pikkulinnulle!
 
Eeville erityisen paljon tsemppiä ja voimia! Toivotaan, että se synnytys starttaa tänä iltana!

Peukut pystyssä myös pikkulinnulle, Jemmille ja Tatuliinille. C´mon babies!
 
Jees! Limatulppa irti jossa vähän verta mukana ja supistuksia selässä! Näyttää hyvältä nyt täytyis vaan levätä mutta vauva pitää meteliä niin ei tässä rummutuksessa nukuta :D
 
Täällä supistelut jatkuneet tauotta iltakuudesta yön läpi. Eipä tullut nukkumisesta mitään. 04 tuli ilmeisesti limatulppa, joka oli kyllä nestemäistä kellertävää (vihertävää? )ja pyyhkiessä myös hyytelölimaa. Pikkuhousunsuoja kastui kokonaan ja pyyhkelellekin lorahti. Soitin 6 aikaan äippäpolille ja kyselin voiko limatulppa olla tuollainen. Ei sanonut varmaa vastausta vaan sanoi, että itse olen paras asiaa arvioimaan :eek:. Meinasi, että näytille ei tässä kohtaa tarvii mennä. Nyt vaan seurailen tuleeko siteeseen nestettä. Eipä oo tullu ku keltaista limaa eli ei ainakaan ollu pelkäämääni lapsivettä. Hyvältä näyttää, että pikkuinen syntyy tänään/huomenna.

Onnea Jemmillekin limatulpasta :smiley-bounce022
 
Mulla jatkunu supistukset limatulpan tulon jälkeen koko yön myös tähän saakka. Tulppa oli vaaleanpunasta vähän verensekaista mömmöä :D supistusten väli on noin 5-7minuuttia, mutta ei kovin kipeitä.
Pärjään vielä hyvin kotona kun puuskuttaa ja hengittää ja nojailee :D KÄÄK
 
Jee, onnea kaikille oireista! On kyllä lupaavan kuuloista! Nyt vaan vauvoja tekemään! :)

Minä taidan jäädä ilman vauvaa kokonaan! Turhauttaa ja masentaa, ei oireen oiretta! :sad001
 
Takaisin
Top