Toukokuun tohinat

Tsemppiä Jemmille ja Tatuliinille synnytyksiin...eiköhän se nyt ole tosi kyseessä :)

Täällä edelleen kotona. Supparit hiipuneet, vaikka kestivät yli 24 tuntia. Väillä saattaa tulla yksi yksittäinen supistus esim. kerran tuntiin. Limatulppaa tullut lisää. Aika ällöä paksua tavaraa laughing7 Huomenna neuvola klo 10. Saan ajan yliaikaiskontrolliin. Jännää alkaako supparit voimistua yötä kohti/yöllä.

Vieläkö Jemmi oot kotosalla?

Oon kotona. Kirjotit ihan mun suusta! Mun supistukset kestäny myös 24h kohta. Mulla neuvola huomenna 1400. Supistusten väli on sen 6-7min ja sit saattaa tulla 10minuutinki väli ja aika kipeinä tulee.. Voi miten turhauttavaa tää on! Nyt ajattelin käydä nukkumaan ja toivottavasti saa nukuttua enemmän kun viime yönä.

Kylläpä on pitkässä piinassa teilläkin tuo sairaalaan lähtö Tatuliini ja Jemmi! Tsemppiä ja voimistuvia supistuksia!

Täällä taas alkoi uusi viikko ilman vauvaa, 41+3 jo, ja kyllähän se vähän harmittaa.. Myös alkanut taas enemmän mietityttää synnytys, kun lääkäri sanoi "loppuraskaudesta" että olisi pienen tuntunen vauva ja tilava lantio, ettei pelkoon syytä, mutta siitä on jo hurahtanut pian 6 viikkoa!! Vauvahan on todennäköisesti kasvanut jo ties kuinka paljon!
Tänään varasin sen yliaikakontrollin, se on keskiviikkona, mitä siellä tehdään, onko kellään tietoa?

Pikkulintu Mulla myös yliaikaiskontrolli keskiviikkoaamulla. Siellä ultrataan vauva ja arvioidaan sen koko. Katsotaan vissiin istukan toiminta ja virtaukset. Sitte varmaan katsovat myös onko tilanne kohdunsuulla edennyt. Näin olen ymmärtänyt.

Täällä ei homma etene. Suoistuksia tulee harvoin. Tänään aamusta lähtien tullut varmaan alle 10 kpl. Neuvolassa sanoi, että voi silti lähteä syntymään ilman käynnistystäkin ja, että käynnistys onnistuu nopsempaan kun on tulppa jo lähtenyt ja supistellutkin. Ois ihanaa, jos tää eteneis luomuna nyt kuiteskin. Kuulemma yli 42 viikon ei ensisynnyttäjää päästetä eli käynnistys mulla edessä ennen lauantaita.

Hellurei.
Mä kävin päivystyksessä tänään ku epäiltiin lapsivettä. Aamulla pönttöön tuli aika määrä verta ja siks pyysivät käymään. Supistaa edelleen tosi kipeesti, ei meinaa jalat kantaa mutta päätin kumminkin tulla vielä hetkeksi kotiin kun on niin lyhyt matka synnärille. Olisin siis saanu supistusten takia jäädä. sisätutkimuksen jälkeen alko ehkä vieläkin kovemmat supistukset kun eilen tai tänään aamulla :) niin ja kahdelle sormelle auki! Ja vauvan pää ihan tosi alhaalla.
Ei ollut lapsivettä mutta jotain muuta mikä valahtaa aina supistuksen yhteydessä. Odotellaan jos sitä suomen pelin jälkeen lähtis takasin. ;)

Tsempit Jemmille ja Tatuliinille! :) Mulla ainakin Jemmi vuoti jotain kohdunsuulta ihan läpi koko synnytyksen, tiedä sitten mistä sitä riitti, eivätkä kätilötkään kommentoineet muuten kuin että vuotaa. Paljasta verta se ei kuitenkaan ollut eikä lapsivettä.

Toivottavasti sullakin pikkulintu alkais pian tapahtua, voimia vielä viimeisiin odotuspäiviin :) Itsekin muistaa kuinka tuskaa se oli kököttää kotona ja vain odottaa, että milloin tulee lähtö.

Huh huh, nyt on kirkko varattu, samoin pappi yms. Nyt pitäs ottaa selvää ilmeisesti pitopalvelusta ja siitä mitä mokoma kustantaa. pitäs saada itselleniki vaan hammaslääkäriaikakin, mielummin ennen syyskuuta :D
Siis mäkään en oo tota isyydenvahvistamis-juttua tajunnut yhtään! Tuli jo postia maistraatista ja seurakunnalta, mutta tuosta ei löydy kyl mistään mitään tietoa et miten toi isyyden vahvistaminen oikene menee ja pitääkö itse tehdä sen asian etene jotain vai tuleeko postissa jotain vai täh? o.O
Vielä ei ole ainakana näkynyt vaikka neidin kanssa ollaan oltu jo viikko kotonakin... Pitänene huomenna ottaa mokoma asiaksene selvittää.
Huomenna eka lastenneuvola! Jännää! Varsinki ku ei ikäväkyl ole oma neukutäti vastassa, toivottavasti tulevaisuudessa ois.
Ja joo, auts.. hammaslääkäriaika mulle kiitos! Että on inhaaa!

Vihdoin meiädn ihana ihmeemme syntyi 4.5 klo 8.46. synnytyskertomus menee tonne samontei luettavaks ;) ja iha itse tuli, laskeutu synnytykses ja ei joduuttu sektioo! :) 41+6 tuli

Onnea Eevi! Ihanaa että vihdoin teidän pikkunen syntyi ja ilman käynnistelyä, ja vielä onnistu alakautta vaikka se sua jännitti niin kovasti ekan jälkeen! <3

Kiitos :)) joo olin niin ylpeä itsestäni et mä pystyin alatie synnytykseen ja käynnistyiki iteksee :) mul oli niin viallinen olo, enään ei oo :) (vaikka ei se tarkoita et olis viallinen)

Onnea Eevi! Hieno suoritus ja kiva kun kaikki sujui sitten itsestään, ilman käynnistelyitä! :) Toipumisia.

Voi miten ihanaa Eevi, että kaikki meni loppupeleissä kuten olit toivonut :) Paljon onnea!

Galadriel: Meillä ois kanssa isyyden vahvistaminen edessä ja sillä alkaa olla jo hoppu kun haluttais pitää ristiäiset kuun vaihteessa. Oon ymmärtänyt, että oman alueen lastenvalvojalta tulee automaattisesti n. kolmen viikon kuluessa postia. Sinne voi kuitenkin itsekin ottaa yhteyttä jos haluaa hoitaa asian aiemmin. Oman kaupungin nettisivuilta varmaan löytyy yhteystietoja.

Minua alkaa jo tää loputon odottelu pelottamaan! Pelottaa ettei pikkusella ole kaikki hyvin kun ei ala syntymään, ja pelottaa myös omat ajatukset, odotan vauvaa niin kovasti, että alkanu kamalasti jännittämään synnytyksen jälkeinen aika, jos kaikki ei menekään niinku oon odottanut, oonko pettynyt kaikkien hormonien keskellä.. Jännittää myös mies, kun niin paljon joutunut kestämään minun oikuttelua varsinkin nyt muutaman viimeisen viikon aikana, miten jaksaa vielä synnytyksen jälkeenkin.. Niin turhauttavaa tämä odottelu :(
Onneksi huomenna lääkäri, jos sitten jotain vaikka tapahtuisi jo!

Me käytiin tänään siellä isyyden vahvistamisessa ja se oli aika lyhyt juttu. Kyseli se jotain et ollaanko aivan varmoja että mieheni on isä, haluaako se dna tutkimusta ja sit se kysy mun mieheltä et onko se tullut tänne omasta vapaasta tahdosta (vähän meinas naurattaa :D). Allekirjoitettiin lappuja ja sit se sanoi et se laittaa laput maistraattiin menemään ja sieltä tulee 3 viikon sisällä paperit asiasta.

Tsemppiä pikkulintu, nyt olet niin viime metreillä jo ettei enää paljon lähemmäksi edes pääse. Kyllä se mies kestää, pian saatte palkinnon! Ja ne hormonit ei ikuisuuksia piinaa, varoita miestä etukäteen että alkuun voi vähän päässä heittää. ;) Toivottavasti lääkäri saa vauhtia asiaan!

Onnea Eevi^ vielä tämänkin kautta :)
poodle: Ok, pitäneen selaiklla siis vähän ettei tuu kiire kans. Meillä neiti kastetaan 9 pv, ni voi ol vähän siin ja siin sit. Varsinki ku tuntuu et tuommoiset jutut on jotenkin tooosi hitaita välil etenemään.

Meil oli kyl nyt eka tuskane yö neidin kans. Mun oikee rinta päätti eilen mennä tukkoon, yritin kuitenki 3 kertaa imettää ja ei. Sit vaihdettiin rintaan josta neiti sai yötävasten murkinansa. Meinas jo uskonpuute tulla yöllä ku alko rinta tempuilemaan. Aamulla sit onneks oikeni rinta ja sai vähän tyhjennettyä oikeenpuolistakin rintaa.
aamuki meni vähän pipariks ku oltiin niin väsyneitä et tuli vähän kiire lähtee neuvolaan. Nyt vaan odottelen et neiti ottas torkut et pääsis itsekin vähän pötköttää...

Kiitos Siilineiti! Kyllä huomaa, että mielialat vaihtelee, nyt jo tosi innolla odotan huomista ja ajatukset on ihan positiivisia, asiat menee niinku on tarkotettu :)
Aamuisin vaan päivät tuntuu niin pitkiltä, että meinaa alakulo iskeä.. Toivottavasti huomenna meille sattuisi mukava lääkäri joka saa mun synnytyksen vaikka jo käynnistymään vähän vaikka rajummalla alatutkimuksella, tai sitten saisi mut luottavaisin mielin odottamaan käynnistystä :)
Ja mies kyllä aivan ihanasti jaksaa tukea mua, vaikka tiedän että sitäkin hermostuttaa ihan älyttömästi! Eiköhän vauvankin kanssa mene ihan mahtavasti! Suotta varmasti jännitän!

Takaisin